Kerlon Mauro Souza

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Lionel
Berichten: 47370
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Kerlon Mauro Souza

Bericht door Lionel » di sep 01, 2009 3:58 pm

martijn401 schreef:Vermeer??
Zolang je er maar 1 meer inschiet dan de tegenstander! :ajaxscarf.gif:
Want stekelenburg loopt lekker te keepen.....
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Re: Kerlon Mauro Souza

Bericht door Harm » di sep 01, 2009 3:58 pm

Rishi schreef:Zou mooi zijn als hij inderdaad rechts op het middenveld uit de voeten kan.

Heb alweer wat meer vertrouwen!

Suarez-Pantelic

Aissati-Zeeuw-Enoh-Kerlon

Urby-Vertonghen-Alderweireld-Wiel

Vermeer


Met dit team moet je toch godverdomme iedereen oprollen in Nederland! Ervan uitgaande dat die Kerlon en Pantelic zo goed zijn als men beweerd.
Klinkt leuk in balbezit, maar bij balverlies speel je volgens mij met 6 veldspelers waarvan er slechts vier kunnen verdedigen.

Lionel
Berichten: 47370
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Kerlon Mauro Souza

Bericht door Lionel » di sep 01, 2009 3:59 pm

Organisatie... daar gaat het om. Ik zie liever Urby dan Atouba. Vertonghen moet gewoon centraal anders krijgen we daar Wielaert. Oleguer mag van mij ook nog.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Kerlon Mauro Souza

Bericht door Giacomo Puccini » di sep 01, 2009 10:27 pm

Ik heb een zeer slecht gevoel over deze zeehond. Te klein, precies het soort speler waarvan we er al veel te veel hebben. Zo'n uitzonderlijk kleine speler, daarvan kun je er best 1 in je elftal hebben, maar niet 2, laat staan 4-5 zoals wij. Waanzin. Gelukkig is er geen geld mee gemoeid, tenminste dat mag ik hopen.
Ajax!

olafski
Berichten: 286
Lid geworden op: ma aug 31, 2009 9:48 pm

Re: Kerlon Mauro Souza

Bericht door olafski » wo sep 02, 2009 12:48 pm

Tja, zoals je al veel leest; Inter zal het toch niet echt gratis doen, dus die hebben volgens mij iets van het eerste recht op Suarez ofzo, of de opleidingskosten voor Sneijder die ze dan niet hoeven te betalen. Liever dat laatste dan.
Als u niets goeds te doen hebt, blijf dan in bed en verslaap uw tijd. Dat is beter dan opstaan en iemand kwaad doen

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Kerlon Mauro Souza

Bericht door Daily Blind » wo sep 02, 2009 12:55 pm

olafski schreef:Tja, zoals je al veel leest; Inter zal het toch niet echt gratis doen, dus die hebben volgens mij iets van het eerste recht op Suarez ofzo, of de opleidingskosten voor Sneijder die ze dan niet hoeven te betalen. Liever dat laatste dan.
Dan betaald ajax een behoorlijk bedrag!

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: Kerlon Mauro Souza

Bericht door Neefkens » wo sep 02, 2009 1:09 pm

Giacomo Puccini schreef:Ik heb een zeer slecht gevoel over deze zeehond. Te klein, precies het soort speler waarvan we er al veel te veel hebben. Zo'n uitzonderlijk kleine speler, daarvan kun je er best 1 in je elftal hebben, maar niet 2, laat staan 4-5 zoals wij. Waanzin. Gelukkig is er geen geld mee gemoeid, tenminste dat mag ik hopen.
Welke 4 of 5 hebben wij er dan in de basis staan?

LucaS
Berichten: 53582
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Kerlon Mauro Souza

Bericht door LucaS » wo sep 02, 2009 1:13 pm

De opleidingsvergoeding voor Sneijder zal ongeveer 7,5 ton zijn
I think I lost my fucking headache

olafski
Berichten: 286
Lid geworden op: ma aug 31, 2009 9:48 pm

Re: Kerlon Mauro Souza

Bericht door olafski » wo sep 02, 2009 1:19 pm

Ja, zoiets dan, 750 ton voor huur en de koop? Maar nogmaals, kan me toch niet voorstellen dat Inter iets gratis doet. Dus wat er ook bedacht is, het zal niet voor niets zijn.
Als u niets goeds te doen hebt, blijf dan in bed en verslaap uw tijd. Dat is beter dan opstaan en iemand kwaad doen

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: Kerlon Mauro Souza

Bericht door Kowalczyk » wo sep 02, 2009 1:37 pm

Giacomo Puccini schreef:Ik heb een zeer slecht gevoel over deze zeehond. Te klein, precies het soort speler waarvan we er al veel te veel hebben. Zo'n uitzonderlijk kleine speler, daarvan kun je er best 1 in je elftal hebben, maar niet 2, laat staan 4-5 zoals wij. Waanzin. Gelukkig is er geen geld mee gemoeid, tenminste dat mag ik hopen.
Exact. Dat is ook mijn gevoel. Maar dat mag van sommigen niet, omdat het negatief is. Ik had ook een zeer slecht voorgevoel over Atouba (rare poetsenbakker, bij Tottenham en HSV nooit echt vaste waarde geworden, lang niet gespeeld, en vermoedelijk 43 jaar oud) en dat heeft 'ie nog niet kunnen wegnemen. Ik had liever Robbert Schilder daar zien staan.

Verder vind ik het absoluut belachelijk om een speler van 18 te huren voor één jaar te huren voor Jong Ajax, terwijl de optie tot koop officieus en buitengewoon vaag is.

Alleen die Pantelic zou een goeie kunnen zijn. Ik heb bedenkingen (blessuregevoelig, lang niet gespeeld), maar zijn Bundesliga-cijfers zijn vrij goed (en recent, in vergelijking met de goede tijd van Luque). Desondanks: beslist niet van overtuigd dat je er meer aan hebt dan aan Cvitanich of Bodul (die mochten allebei weg).

Tot slot is het natuurlijk absoluut schokkend dat er geen fatsoenlijke centrale verdediger is gehaald, waarbij nog zij aangetekend dat Ajax zo Oleguer had verkocht, als het geval zich had voorgedaan. Dan hadden we dus Alderweireld (beginneling) en Vertonghen (eigenlijk middenvelder) als centraal duo gehad, met Wielaert als enige échte centrale verdediger als back-up. Nu hebben we godzijdank Oleguer nog, al was Ajax 'm net zo lief kwijt geweest.

Ik vind het werkelijk beschamend dat Ajax van dat duo (Wielaert en Oleguer) eigenlijk gewoon voor Wielaert koos. Oleguer is internationaal beter verkoopbaar en verdient meer, dus hem afvoeren van de loonlijst was kennelijk meer gewenst - terwijl je over Oleguer van alles kunt beweren, maar niet dat 'ie een slechtere verdediger is dan Robbie Wielaert. Eens te meer een bewijs dat Ajax beslist niet altijd op basis van voetbalkwaliteiten kiest.

Maar goed: ik zal wel een zeikerd zijn.

K.
Still alive...

Lionel
Berichten: 47370
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Kerlon Mauro Souza

Bericht door Lionel » wo sep 02, 2009 1:41 pm

Wat dat laatste betreft ben ik het met je eens. Liever Oleguer dan Wielaert... Verder denk ik dat Kerlon wel degelijk een sensatie kan worden als hij fit is... Ik ben benieuwd. En misschien is alles vaag voor ons maar is het bij Ajax wel allemaal duidelijk? Zo stom zullen ze toch niet zijn? :blush.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13407
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Kerlon Mauro Souza

Bericht door Arthur » wo sep 02, 2009 1:53 pm

Rishi schreef:Wat dat laatste betreft ben ik het met je eens.
Je vindt Ko een zeikerd? :smallgrin.gif:

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: Kerlon Mauro Souza

Bericht door Neefkens » wo sep 02, 2009 1:58 pm

Ko, van wie mag jij niet negatief zijn? Je kunt het toch gewoon oneens zijn met elkaar?

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Re: Kerlon Mauro Souza

Bericht door Feest » wo sep 02, 2009 2:02 pm

x
Laatst gewijzigd door Feest op vr feb 05, 2010 12:36 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

olafski
Berichten: 286
Lid geworden op: ma aug 31, 2009 9:48 pm

Re: Kerlon Mauro Souza

Bericht door olafski » wo sep 02, 2009 2:19 pm

Kowal en ik zijn het dan wel eens over Oleguer! Ook ik vind hem een betere verdediger dan Wielaert. Ook zou het voor Aldewereild ook goed zijn om wekelijks naast zoveel routine te voetballen. Oleguer is gewoon een verdediger pur-sang. Ook liet hij zien in te zijn om nieuwe dingen te leren, zoals mee naar voren te komen etc. Hoewel dat niet altijd zo'n succes was, maar ok. Neuh, ik vind het een prima verdediger.
Als u niets goeds te doen hebt, blijf dan in bed en verslaap uw tijd. Dat is beter dan opstaan en iemand kwaad doen

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9369
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Kerlon Mauro Souza

Bericht door Monkey Tonk » wo sep 02, 2009 2:40 pm

Ik zie Kerlon wel zitten. Je hebt een hoop lef nodig om het veld over te steken met de bal op je harses. Hopen dat de branie een beetje besmettelijk is. En ik ga ervan uit dat de rest van zijn techniek ook prima is (anders heb je niet zo'n controle met de kop). Goed voor de amusementswaarde.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Kerlon Mauro Souza

Bericht door Jöhnk » wo sep 02, 2009 2:54 pm

olafski schreef:Kowal en ik zijn het dan wel eens over Oleguer! Ook ik vind hem een betere verdediger dan Wielaert. Ook zou het voor Aldewereild ook goed zijn om wekelijks naast zoveel routine te voetballen. Oleguer is gewoon een verdediger pur-sang. Ook liet hij zien in te zijn om nieuwe dingen te leren, zoals mee naar voren te komen etc. Hoewel dat niet altijd zo'n succes was, maar ok. Neuh, ik vind het een prima verdediger.
Ik herinner me juist een klaagzang van Oleguer in de winterstop waarmee hij aangaf dat Van BAsten zaken van hem verlangde die hij niet beheerste.


Verder was Oleguer een tamelijk onbetrouwbare verdediger. Soms speelde hij behoorlijk, maar de week erna zag je hem weer door de mand vallen tegen Den Ouden/Sheotahul/Olic

Gebruikersavatar
martijn401
Berichten: 2595
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 11:23 am

Re: Kerlon Mauro Souza

Bericht door martijn401 » vr sep 04, 2009 9:54 am

Ajax koopt Seabert
Uitgegeven: 4 september 2009 10:20
Laatst gewijzigd: 4 september 2009 10:36
Nieuw in de Arena: Seabert. Daar is de jingle al: ‘Ook al issie klein, kijk maar eens hoe slim een zeehondje kan zijn. Seabert is voor niemand bang, die helpt bedreigde dieren waar hij kan.’
© ANP

Deze Seabert heet Kerlon. Braziliaan van beroep. Dat betekent kunstjes, trucjes en foefjes op een voetbalveld.

Zo kan Kerlon de bal aannemen met zijn oorlel, maakt hij één-tweetjes met de cornervlag en scoort hij pingels met zijn ogen dicht.

Maar zijn grootste specialiteit is zijn zeehondendribbel: met de bal op het voorhoofd van de ene kant van het veld naar de andere kant. En dat is zelfs voor de Brazilianen een truc te ver. De eerste keer was het leuk.

Irritant

De tweede keer begon het irritant te worden, de keren erop jaagde het hele elftal van de tegenstander op zijn benen. Hij werd talloze malen over de reclameborden getrapt, na iedere wedstrijd moest hij de noppen uit zijn knieën trekken met een nijptang.

Trainers in eigen land zeiden dat hij een doodschop verdiende, bondscoach Dunga vond hem een vervelend joch zonder respect voor de tegenpartij. Een koter die je het bloed onder de nagels vandaan haalt, je doet hyperventileren en een rode waas voor je ogen veroorzaakt.

Geneesmiddel

Ik heb het maar eens opgezocht. Even Doctor Google geraadpleegd. Kerlon blijkt naast een zeehond ook een geneesmiddel te zijn. De bijwerkingen: allergische huidreacties, depressie, duizeligheid, hoofdpijn, maag- en darmklachten, slaapstoornissen, hartfalen en ademnood door spasmen in de longen.

Dat zijn precies de symptomen van de gemiddelde mandekker van de tegenstander wanneer Seabert weer aan een oink-oink-dribbel begint.

Toch is het een potentiële toptransfer. Wie kan Ajax beter te hulp schieten dan een geneesmiddel slash zeehond met een groot hart? Ajax is een bedreigde diersoort, en de man die in de dug-out moet plaatsnemen is onderhand een uitstervend specimen aan het worden. Martin Jol schijnt bovenaan de rode lijst van het Wereld Natuur Fonds te staan.

Afgeschoten

Eén of twee misstappen en hij wordt afgeschoten. Net als zijn voorgangers. Zie hem langs de lijn staan – gezicht op onweer. Wat moet hij nu met een team dat draait om één speler? Wat kun je daar nu aan coachen? De teambespreking duurt geen tien seconden. ‘Mannen, de tactiek voor vandaag: alle ballen op Luis. Succes.’

Met Kerlon in de ploeg heeft Jol zowaar een nieuwe tactiek. Stekelenburg legt de bal op het hoofd van Seabert, die rent als een zeehond naar het strafschopgebied van de tegenstander waar Suarez de bal erin tikt. Simpel. Of het iets met de vermaarde Hollandse School te maken heeft weet ik niet, maar het heeft in ieder geval iets in zich van de School van Pieterburen.

Minpunt

Enige minpunt van de Seabert-strategie is de reactie van de verdedigers van de tegenstander. Het lijkt me verstandig de reclameborden in de Arena alvast te vervangen door schuimplastic. En om Kerlon met helm en stel kniebeschermers het veld in te sturen. Maar dan nog. Een zeehond op een voetbalveld: het vraagt om problemen. André Ooijer schijnt al een knuppel te hebben aangeschaft.
© NU.nl/Thijs Zonneveld
nog geen minuut gespeeld in Ajax 1...

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Kerlon Mauro Souza

Bericht door Michael_B » vr sep 04, 2009 10:07 am

Ach, ik vind het wel mooi al die ophef over deze transfer.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40950
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Kerlon Mauro Souza

Bericht door Marillion » vr sep 04, 2009 10:12 am

Ik heb niet zoveel verwachtingen van deze jongen. Je ziet wel vaker dat jonge braziliaanse spelers ontzettend worden gehyped maar dat ze er niet in slagen om door te breken. Als hij die zeehondendribbel niet had uitgevoerd had misschien niemand ooit van 'm gehoord. Ben het wel met Monkey Tonk eens dat het een speler zal zijn met de nodige lef, en dat kan wel weer eens leuk zijn om te zien.

En als hij in de Kuip bij 0-2 er even zo'n Seabert actie tegenaan gooit dan is het natuurlijk gewoon een held!
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
martijn401
Berichten: 2595
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 11:23 am

Re: Kerlon Mauro Souza

Bericht door martijn401 » vr sep 04, 2009 10:18 am

Ik persoonlijk ook niet,maar het verbaast me dat columnisten nu al met hem bezig zijn.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58989
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Kerlon Mauro Souza

Bericht door 999 » vr sep 04, 2009 12:54 pm

Vraag me af hoeveel keer hij dat kunstje eigenlijk gelikt heeft ? .. 20.000 keer minimaal denk ik dan toch wel .. want anders ben je als columnist ook geen knip voor je neus waard dat je er zoveel aandacht aan besteed ..

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Kerlon Mauro Souza

Bericht door Daily Blind » za sep 05, 2009 10:46 am

martijn401 schreef:Ik persoonlijk ook niet,maar het verbaast me dat columnisten nu al met hem bezig zijn.
Wat moet je anders doen in een voetbalweek waar bijna niks gebeurt.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Kerlon Mauro Souza

Bericht door Daily Blind » vr sep 18, 2009 7:43 pm

VI schreef:Jol kenmerkt huren Kerlon als 'een soort gok'
18/09/2009 17:53

Ajax heeft de twee Braziliaanse aanwinsten kunnen verwelkomen. Kerlon en Zé Eduardo meldden zich met de noodzakelijke papieren in Amsterdam.

Naast Kerlon, die op huurbasis is overgenomen van Internazionale, haalde Ajax op de laatste dag van de transfermarkt Zé Eduardo weg bij Cruzeiro. De twee Brazilianen keerden na het ondertekenen van de huurovereenkomst terug naar hun vaderland om de papieren in orde te maken. Na ruim twee weken hebben ze de werk- en verblijfsvergunning op zak en kunnen ze beginnen aan hun Ajax-hoofdstuk.

'Kerlon is een echte nummer tien en kan als tweede spits uit de voeten', zei trainer Martin Jol, die de Braziliaan ook aan de rechterkant heeft zien spelen. 'Hij zegt zelf, maar dat vinden ze vaak, dat hij ook op links kan. Hij is heel veelzijdig.'

'Hij was een uitzonderlijk talent voordat hij naar Inter ging, anders hadden ze hem niet voor dat geld gekocht', aldus Jol. Door een knieblessure kwam Kerlon in Milaan niet aan spelen toe. 'Dus het is een soort gok. Bij Inter zeggen ze dat hij beter is dan de hele bekende nummers tien.'

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47936
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Kerlon Mauro Souza

Bericht door peter » vr sep 18, 2009 9:13 pm

Beter dan de hele bekende nummers tien? Beter dan Kakà? ;)

Verder huren we die Kerlon niet van Inter, trouwens. Even zitten zoeken en Raiola is voor 80% eigenaar. Snap dus ook niet zo goed dat Jol rept over 'anders hadden ze niet vele miljoenen betaald', want ik waag dat te betwijfelen.

Plaats reactie