Nicolás Lodeiro

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Re: Nicolás Lodeiro

Bericht door Feest » di dec 14, 2010 10:40 pm

Hans vd Zee.

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7354
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Nicolás Lodeiro

Bericht door Scherrer » di dec 14, 2010 10:41 pm

Dat was toch al maanden duidelijk en is hier al minstens 500 keer genoemd? Lodeiro is gehaald om ervoor te zorgen dat Suarez zijn contract zou verlengen. Voor de rest was het ook nog een belofte. Geen zeker toptalent, maar wel iemand met een zekere potentie.
***

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47915
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Nicolás Lodeiro

Bericht door peter » di dec 14, 2010 10:42 pm

Dus Ajax laat zich chanteren om maar te zorgen dat Suarez verlengt? Het was een leuke bijkomstigheid, maar ik geloof daar niets van. Je gaat toch geen speler halen voor luttele miljoenen om je aanvoerder maar te pleasen? Dan ben je serieus niet wijs, hoor.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Nicolás Lodeiro

Bericht door joey » di dec 14, 2010 10:44 pm

Hans van der Zee, van hem horen we weinig meer.

Tja, ik lees dat ook steeds, maar ik vind het een bizarre reden. Ik kan niet geloven dat ze (op een moment dat er geen geld is) vier miljoen neertellen voor iemand die vooral komt om Suarez gezelschap te houden.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47915
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Nicolás Lodeiro

Bericht door peter » di dec 14, 2010 10:49 pm

Overigens moet ik zelf ook niet te hard van stapel lopen, want vooralsnog geloof ik er niet zo veel van. Zo'n Twitteraccountje is zo gemaakt.

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7354
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Nicolás Lodeiro

Bericht door Scherrer » di dec 14, 2010 10:50 pm

Peter schreef:Dus Ajax laat zich chanteren om maar te zorgen dat Suarez verlengt? Het was een leuke bijkomstigheid, maar ik geloof daar niets van. Je gaat toch geen speler halen voor luttele miljoenen om je aanvoerder maar te pleasen? Dan ben je serieus niet wijs, hoor.
En jij maakt uit het 'beleid' bij Ajax van de laatste jaren op dat daar mensen zitten die wél wijs zijn? Die idioten hebben de meest belachelijke spelers contracten aangeboden, amateuristische prutsers als trainer aangesteld en er 60 miljoen van het EV doorheen gedraaid: dat soort lui is prima in staat tot zoiets.
***

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Nicolás Lodeiro

Bericht door joey » di dec 14, 2010 10:55 pm

Daar moet ik je gelijk in geven, Scherrer.

Maar waarom ging onze shopaholic uit Scheveningen ermee akkoord? Wist hij geen andere speler voor die vier miljoen?
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Nicolás Lodeiro

Bericht door Rooie » di dec 14, 2010 10:58 pm

joey schreef:Het blijft vreemd dat Lodeiro werd aangetrokken op het moment dat Eriksen op doorbreken stond. Zeker omdat Martin Jol hem blijkbaar niet hoefde. Waarom en op wiens aanraden is hij eigenlijk gehaald? :confused.gif:
Het verhaal was toch dat Ajax Lodeiro eigenlijk pas afgelopen zomer aan wilde schaffen, maar dat hij in die winterstop al op een haar na rond was met AZ, waarna Ajax hem toch maar snel in de winterstop haalde?

Veel onduidelijkheden rond deze transfer. Zou echter zonde zijn om deze jongen zonder noemenswaardige speelminuten volledig af te boeken. Enkel wanneer die jongen hier diepongelukkig is, zou je zoiets kunnen overwegen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Nicolás Lodeiro

Bericht door Jöhnk » di dec 14, 2010 11:04 pm

joey schreef:Daar moet ik je gelijk in geven, Scherrer.

Maar waarom ging onze shopaholic uit Scheveningen ermee akkoord? Wist hij geen andere speler voor die vier miljoen?
Jol heeft in Holland Sport expliciet toegegeven dat Lodeiro is gekocht om Suarez te laten verlengen.

Gebruikersavatar
Oscarito
Berichten: 1003
Lid geworden op: za mar 29, 2008 9:44 pm

Re: Nicolás Lodeiro

Bericht door Oscarito » di dec 14, 2010 11:07 pm

Je betaald als Nederlandse club iets van vier miljoen euro en je krijgt niks terug oftewel met andere woorden een miskoop. Zo kennen we er nog wel een paar, zie PSV en Nijland...

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Nicolás Lodeiro

Bericht door joey » di dec 14, 2010 11:11 pm

Jöhnk schreef:Jol heeft in Holland Sport expliciet toegegeven dat Lodeiro is gekocht om Suarez te laten verlengen.
Tja... :confused.gif:

Het zegt genoeg over de directie van Ajax dat dit zomaar kan. Die lui deugen nergens voor.

Voor die jongen is het sneu.
Het stinkt aan alle kanten!

Lionel
Berichten: 47293
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Nicolás Lodeiro

Bericht door Lionel » di dec 14, 2010 11:13 pm

Lodeiro kan echt wel tegen een balletje trappen hoor. Alsof Jol dat serieus zou verkondigen. Kom op zeg :excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Nicolás Lodeiro

Bericht door joey » di dec 14, 2010 11:25 pm

Volgens Jöhnk heeft hij dat toch gedaan. Ik heb het zelf niet gezien.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Nicolás Lodeiro

Bericht door Jöhnk » di dec 14, 2010 11:33 pm


FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Re: Nicolás Lodeiro

Bericht door FlaFlu » wo dec 15, 2010 5:05 am

Peter schreef:
Enganche schreef:
Peter schreef:Deze jongen was zogenaamd een toptalent, maar mag na een klein jaartje alweer vertrekken? Mocht het waar zijn, dan is het de zoveelste misser uit Zuid Amerika in ieder geval. Ik word er in ieder geval wat sceptischer van en zal de verhalen over dergelijke spelers uit Zuid Amerika met een flink korreltje zout nemen voortaan.
Half jaar wennen aan Europees voetbal onder een trainer die blijkbaar niet of nauwelijks vertrouwen in hem had. Daarna een WK gespeeld en het tweede half jaar alleen maar geblesseerd geweest. Dat lijkt me wat weinig om zwaar wegende conclusies aan te verbinden.
Jol heeft die gozer zelf gehaald toch? Ik neem aan dat je geen 4 miljoen investeert in iemand waar je geen vertrouwen in hebt. Als dat het geval is, dan kunnen ze beter afscheid nemen van iedereen binnen AJax. Je geeft 4 miljoen uit aan iets waar niemand zich hard voor wil maken. Het enige wat ik me kan bedenken is dat die jongen er geen jota van kan en dat men daar nu achter is gekomen. Oftewel, als de wiedeweerga verkopen/verhuren.
Verder valt me op dat veel talenten uit ZA mislukken, want ze moeten allemaal acclimatiseren. Tsja, daar is bij Ajax nooit geen tijd voor en dat moeten de beleidsbepalers ook weten. Cvitanich en Lodeiro kosten samen gewoon 10 miljoen, maar mislukken gruwelijk, zoals het zich laat aan zien.
Nogmaals, Lodeiro heeft een half jaar gehad om te acclimatiseren en is een half jaar geblesseerd geweest. Ook Feest en Skilled waren onder de indruk van deze jongen, als ik me niet vergis.

Neemt niet weg dat de leiding blijkbaar een vreemde beslissing heeft genomen die niet breed werd gedragen. Als men zo overtuigd was van Eriksen (op korte termijn), en Lodeiro vooral gehaald werd vanwege Suarez, dan is dat andermaal een belachelijke beslissing geweest. Zonde van het geld van Ajax en zonde voor de loopbaan van die jongen. Als hij destijds naar AZ was gegaan had hij deze deuk waarschijnlijk niet opgelopen.

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Re: Nicolás Lodeiro

Bericht door Feest » wo dec 15, 2010 9:17 am

Hou mij er lekker buiten. Aardige 10 voor 442 ruit, maar erg Zuid Amerikaans priegelig.

Switzerland vs Uruguay (Senior) 10/8 03 March 2010 Speelde met Perez en Gargano in z'n rug en de ook terug werkende Pereira en druk naar voren gevende Maxi Pereira en Fucile werkelijk uitstekend in de rug van Inler en voor het centrale blok van Zwitserland. Aanwezig, doordraairend, ziet de oplossingen, soms iets te veel tijd nodig als hij naar z'n linkerbeen wil, wel gevoel daarin, kan kort en lang, ziet diepte, ziet ook ruimtes als de spitsen inzakken om zelf erin te komen. in zo'n compact elftal uitstekend, maar 433?
England vs Uruguay (Under 20) 8/10 26 September 2009
Zie eerdere rapportages. Kan natuurlijk wel voetballen, voetbalt vooruit, wendbaar, maar niet echt zelf een versnelling/actie.
Estudiantes LP vs Nacional (Uru) (Senior) 8/10 25 June 2009 Speelde zwak. Ging uit de taak/positie lopen op zoek naar de bal. Aan de bal wel vaardig en wendbaar, maar spelvertragend en nooit direct.
Palmeiras vs Nacional (Uru) (Senior) 11/10 28 May 2009 Het blijft te priegelig. Vreselijk kwetsbaar in de omschakeling en sowieso qua loopvermogen. Is wel wendbaar, technisch vaardig, gevoelvolle trap met links maar weinig echt strak. Ook niet echt snel genoeg om echt weg te komen in de dribbel. Wel goed inzicht voor de wisselpass in de offensieve omschakeling.
Nacional (Uru) vs Danubio (Senior) 11/8/10 15 February 2009
Klein, geblokt, uitstekend linkerbeen, gevoel voor de steekpass, goede dode spelmomenten, kan ook met rechts wel iets. Wendbaar, goed oog voor de ruimtes. Geen actie of echte snelheid. Moeite met overbruggen als spel dynamisch wordt, doet weinig in omschakeling. Kan voetballen, maar geen 433 speler (achter de spits spelvertragend) en te Zuid Amerikaans voor mijn smaak.
Laatst gewijzigd door Feest op wo dec 15, 2010 9:22 am, 1 keer totaal gewijzigd.

wimpey
Berichten: 51839
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Nicolás Lodeiro

Bericht door wimpey » wo dec 15, 2010 9:19 am

Enganche schreef: Als hij destijds naar AZ was gegaan had hij deze deuk waarschijnlijk niet opgelopen.
Ik zou waarschijnlijk door misschien vervangen. Ook bij AZ zou hij nl. 'klein' hebben gespeeld en niet over de bal heen hebben gekeken. Persoonlijk zie ik die jongen niet uitgroeien tot een topper. Vergeleken met Eriksen vind ik dat hij het directe in z'n spel, inzicht en loopvermogen mist.

wimpey
Berichten: 51839
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Nicolás Lodeiro

Bericht door wimpey » wo dec 15, 2010 9:22 am

Feest schreef: maar erg Zuid Amerikaans priegelig.
Dat was het eerste dat mij als leek ook opviel. Alsof die jongen een spelltje Twister speelde met een bal.
joey schreef: Maar waarom ging onze shopaholic uit Scheveningen ermee akkoord? Wist hij geen andere speler voor die vier miljoen?
Trainers (Jol, MvB, HtC, Koe) halen nu eenmaal graag spelers. Ook wanneer die spelers er bijster weinig van kunnen. De vraag is waarom Boog en Slop hun fiat gaven. Er was op dat moment al een miljoenenverlies aan het onstaan. 4 (+ salaris + fees hier en daar) op 23 is aanzienlijk.

Zou Lodeiro al afbetaald zijn trouwens? :excited.gif:

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13762
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Nicolás Lodeiro

Bericht door Jinne » wo dec 15, 2010 10:00 am

Aangezien hij weer terug zou gaan naar zijn oude club is dat niet zo'n groot probleem neem ik aan.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Nicolás Lodeiro

Bericht door joey » wo dec 15, 2010 10:36 am

wimpey schreef:Trainers (Jol, MvB, HtC, Koe) halen nu eenmaal graag spelers. Ook wanneer die spelers er bijster weinig van kunnen. De vraag is waarom Boog en Slop hun fiat gaven. Er was op dat moment al een miljoenenverlies aan het onstaan. 4 (+ salaris + fees hier en daar) op 23 is aanzienlijk.
Precies! En waarom de RVC instemt met zo'n transfer...
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33838
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Nicolás Lodeiro

Bericht door Duke » wo dec 15, 2010 10:48 am

Is het nieuws al door een betrouwbare bron bevestigd?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Nicolás Lodeiro

Bericht door Michael_B » wo dec 15, 2010 11:23 am

Nee. Ajax heeft ontkent dat Lodeiro een Twitter account heeft en heeft aangegeven Lodeiro absoluut niet te willen verhuren of verkopen.
Face your fears and live your dreams, No Fear

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Nicolás Lodeiro

Bericht door joey » wo dec 15, 2010 11:24 am

Zo, wat gaat er dan met hem gebeuren? :confused.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
martijn401
Berichten: 2595
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 11:23 am

Re: Nicolás Lodeiro

Bericht door martijn401 » wo dec 15, 2010 11:29 am

Ajax: 'Lodeiro heeft geen eigen Twitter-account'

15/12/2010 10:52

Het bericht dat de Uruguayaanse Ajacied Nicolas Lodeiro op het papierwerk na rond zou zijn met zijn voormalige club Internacional, berust op een misverstand.

Verschillende media meldden woensdagochtend dat Lodeiro op zijn persoonlijke Twitter-account melding maakte van het feit dat een terugkeer bij Nacional op een haar na beklonken was. Navraag bij Ajax leert echter dat van een vertrek van de middenvelder geen sprake is.

'Ik heb zojuist telefonisch contact gehad met Nicolas en hij vertelde geen eigen Twitter-account te hebben', laat Ajax-persvoorlichter Miel Brinkhuis weten aan Voetbal International. 'Het bericht is dus niet waar.'

'Nicolas zit momenteel gewoon bij ons in Amsterdam, waar hij revalideert van een gebroken middenvoetsbeentje. In de winterstop vertrekt Nicolas weliswaar naar Uruguay, maar dat is alleen om verder te herstellen. Wij hebben absoluut niet de intentie om hem de verkopen of te verhuren. Wanneer hij weer fit is, sluit hij gewoon weer aan bij de selectie.'

Het is niet voor het eerst dat iemand zich uitgeeft voor een voetbalspeler, met alle gevolgen van dien. 'Er zijn tegenwoordig meer fake- dan echte accounts en daar hebben meerdere mensen last van. Onlangs nog gaf iemand zich uit voor Urby Emanuelson.' (Tom Wildvank)
vi.nl

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Nicolás Lodeiro

Bericht door Michael_B » wo dec 15, 2010 11:29 am

Herstellen en een keer een eerlijke kans geven op het middenveld?
Face your fears and live your dreams, No Fear

Plaats reactie