Mounir El Hamdaoui

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Mounir El Hamdaoui

Bericht door Michael_B » wo aug 10, 2011 11:24 am

Hamdaoui heeft meer te verliezen dan Ajax. Blijft hij, dan vergooit hij zijn carriere en dus zijn inkomsten voor de komende 8 jaar.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Mounir El Hamdaoui

Bericht door Ajaciedjuh » wo aug 10, 2011 11:25 am

joey schreef:Misschien. Maar wil Udinese zo lang wachten? En wil Udinese die 4,5 miljoen + dat lagere salaris wel betalen? Die garantie heb je niet. (Udinese had nog geen contact gehad met Ajax.)

Clubs kunnen EH niet aan het werk zien. Dat is een aanmerkelijk nadeel.
Dat laatste zal wel meevallen. El H. is natuurlijk geen talent meer. Beeldmateriaal genoeg.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Justin
Berichten: 2074
Lid geworden op: di sep 23, 2003 5:14 pm
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Mounir El Hamdaoui

Bericht door Justin » wo aug 10, 2011 11:26 am

joey schreef: Clubs kunnen EH niet aan het werk zien. Dat is een aanmerkelijk nadeel.
Klopt. Kijk maar naar afgelopen weekend: plotseling roept iedereen hard om Assaïdi en Narsingh. Die namen had ik heel de zomer nog niet gehoord. Men wordt in de laatste weken van de transfermarkt nogal opportunistisch. Het had heel veel gescheeld als El Hamdaoui gewoon gespeeld had en zijn kwaliteiten (deels) kon laten zien.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Mounir El Hamdaoui

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » wo aug 10, 2011 11:30 am

Ik heb afgelopen zaterdag de Telegraaf gekocht en daar zat het seizoensoverzicht 2010-2011 bij op dvd (die wilde ik wel hebben).

Daar heb ik stukjes van gezien en dan blijkt El H in de eerste seizoenshelft ineens vaker (belangrijke goals) te hebben gescoord dan ik me zo direct kan herinneren. Naast de beauty's tegen H'veen en NAC (die ik me wel herinner) Twente uit, kakkies uit. In de CL kon ik me toen weer goals tegen Kiev (binnenkant hak :smallgrin.gif: ) en Milan voor de geest halen.

Blijft zonde dat hij niet met De Boer door een deur kan (en vice versa); ook al vind ik het nog steeds een beperkte voetballer. Wat me vooral bijblijft is zijn vertragende spel; bal ophalen, opdrijven met buitenkantje rechts en vooral zijn best doen om te voorkomen dat de bal maar in de búúrt van zijn linkervoet komt.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Mounir El Hamdaoui

Bericht door Le T. » wo aug 10, 2011 12:00 pm

Jesse schreef:
joey schreef:4,5 is geen koopje, anders was hij al weg.
Ik denk er een beetje hetzelfde als Duke over: het zal vooral zijn salariseis zijn die erg hoog ligt. Dit in combinatie met zijn transfersom maakt hem natuurlijk erg duur. Dat hij een lastige jongen is maakt het niet makkelijker, maar er zijn natuurlijk wel meer lastige voetballers. Genoeg trainers die er vanuit gaan dat zij een dergelijke speler wel in het gareel kunnen houden.
Beginneling De Boer is dan ook de enige die daar moeite mee heeft.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11942
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Mounir El Hamdaoui

Bericht door Zuidema » wo aug 10, 2011 5:31 pm

joey schreef: Frank de Boer weet dat als geen ander. Ooit bood Barcelona een enorm bedrag voor hem en zijn broer, maar Ajax wilde die jongens aan hun contract houden. Na een conflict en een arbitragezaak en een jaar ruziemaken vertrokken ze alsnog naar Spanje, voor de helft van het gebodene.
Dit klopt volgens mij niet, Joey. Zoals ik het indertijd begrepen heb vroeg Ajax voor de beide broertjes De Boer 40 miljoen gulden. Waarna Barcelona er gemakshalve vanuit ging dat Frank de Boer (hun main target) dan wel voor de helft van dat bedrag vertrekken mocht. Dat was duidelijk niet het geval. 40 miljoen voor beide spelers en geen split. Ajax liet ze uiteindelijk na een half jaar gesteggel en een door de Boertjes verloren arbitragezaak in januari 1999 toch naar Barcelona vertrekken, omdat die toen wel akkoord was gegaan met een koppelverkoop. Voor nog steeds dezelfde 40 miljoen gulden.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Mounir El Hamdaoui

Bericht door LucaS » wo aug 10, 2011 6:07 pm

Zo is het.
I think I lost my fucking headache

wimpey
Berichten: 51975
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Mounir El Hamdaoui

Bericht door wimpey » wo aug 10, 2011 7:46 pm

joey schreef: Als Ajax vasthoudt aan die 4,5 miljoen, is de kans groot dat EH óf zwaar moet inleveren, óf belandt bij een vage club in een vaag land. Ik kan me voorstellen dat hij denkt: júllie willen van mij af, betalen jullie de rekening maar.
Je verdraait de feiten. Jammer. EH heeft in gesprek met FdB aangegeven dat hij naar een andere club wilde. Waarop FdB zei: prima idee. Jij draait het om en beweert dat Ajax het initiatief nam i.p.v. EH zelf. Terwijl de volgens jou altijd eerlijke FdB het tegendeel beweert. Dat kan ik niet rijmen.

Dat iemand die zich al sinds December als een klein kind gedraagt niet meer welkom is bij de eerste selectie is ook logisch.

Druk op Ajax om hem te verkopen: zeker. Maar kijk eens welke druk er op psv staat om een spits aan te trekken. Ajax zit in een zetel wanneer psv echt zou willen onderhandelen over EH.

wimpey
Berichten: 51975
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Mounir El Hamdaoui

Bericht door wimpey » wo aug 10, 2011 7:48 pm

Zuidema schreef: Voor nog steeds dezelfde 40 miljoen gulden.
44 zelfs. 14 voor Ronald, 30 voor Frank.

Joey draait wat met feiten om zijn betoog betr. EH te backen. Moet ie niet doen.

Lionel
Berichten: 47489
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Mounir El Hamdaoui

Bericht door Lionel » wo aug 10, 2011 7:50 pm

Dat denk ik dus ook. Vind maar een betere spits voor onder de 6.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51975
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Mounir El Hamdaoui

Bericht door wimpey » wo aug 10, 2011 7:56 pm

Rishi schreef:Dat denk ik dus ook. Vind maar een betere spits voor onder de 6.
Een betere spits met een voor psv betaalbaar salaris vooral. Tante Tiny was wel erg stellig met z'n bovengrens van 1 miljoen, die slechts in exceptionele gevallen zou worden doorbroken.

Voor rond de 1 miljoen per jaar krijg je EH niet zo gek om naar psv te gaan.

Ja, Ajax heeft veel te verliezen. EH zelf nog meer. Leuk, elke maandagavond in Jong Ajax ballen voor 3 man en een paardekop. Dan komen die droomclubs wel. :excited.gif: Zie maar waar Wielaert, Oleguer en Atouba nu spelen. :hypocrite.gif:

Je zult trouwens zien dat ie voor 1/9 weg is. Lens wil de prijs drukken en zijn fee maximaliseren. Uiteindelijk zal er voor EH een redelijke club uitrollen. Geen droomclub natuurlijk. Die jongen overschat z'n mogelijkheden nogal.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Mounir El Hamdaoui

Bericht door Le T. » wo aug 10, 2011 8:03 pm

wimpey schreef:
joey schreef: Als Ajax vasthoudt aan die 4,5 miljoen, is de kans groot dat EH óf zwaar moet inleveren, óf belandt bij een vage club in een vaag land. Ik kan me voorstellen dat hij denkt: júllie willen van mij af, betalen jullie de rekening maar.
Je verdraait de feiten. Jammer. EH heeft in gesprek met FdB aangegeven dat hij naar een andere club wilde. Waarop FdB zei: prima idee. Jij draait het om en beweert dat Ajax het initiatief nam i.p.v. EH zelf. Terwijl de volgens jou altijd eerlijke FdB het tegendeel beweert. Dat kan ik niet rijmen.

Dat iemand die zich al sinds December als een klein kind gedraagt niet meer welkom is bij de eerste selectie is ook logisch.
Volgens mij zei die goudeerlijke De Boer ook dat hij hem zeker nog niet had opgegeven, en hem een hele goede voetballer vond, en dat hij fysiek niet in staat was om te spelen.

Het lijkt mij duidelijk dat het initiatief tot verandering van de verhouding werkgever-werknemer geheel van De Boer afkomt.
Druk op Ajax om hem te verkopen: zeker. Maar kijk eens welke druk er op psv staat om een spits aan te trekken. Ajax zit in een zetel wanneer psv echt zou willen onderhandelen over EH.
En gaat wat ongemakkelijk zitten als El Hamdaoui de arbitragecommissie belt met het verzoek tot een spoedzitting.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Mounir El Hamdaoui

Bericht door Rooie » wo aug 10, 2011 8:06 pm

Le T, stel je voor dat hij een spoedarbitrage aanvraagt en wint, dan wordt de volgende formule toegepast m.b.t. de vergoedingssom: Contractduur * salaris. Dat ligt al hoger dan de vermeende vraagprijs van Ajax...

wimpey
Berichten: 51975
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Mounir El Hamdaoui

Bericht door wimpey » wo aug 10, 2011 8:12 pm

Le T. schreef: En gaat wat ongemakkelijk zitten als El Hamdaoui de arbitragecommissie belt met het verzoek tot een spoedzitting.
Kenneth Perez dacht ook dat de AC hem wel zou helpen, toen hij onder MvB in Jong Ajax terecht kwam. Niet dus.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Mounir El Hamdaoui

Bericht door Le T. » do aug 11, 2011 9:42 am

Benji schreef:Le T, stel je voor dat hij een spoedarbitrage aanvraagt en wint, dan wordt de volgende formule toegepast m.b.t. de vergoedingssom: Contractduur * salaris. Dat ligt al hoger dan de vermeende vraagprijs van Ajax...
Vergoeding waarvoor? Ik weet de uitkomst van de AC niet, ik weet wel dat de zaak Perez een hele ander was. Het punt is dat Ajax ook niet weet wat de uitkomst van de AC zou zijn. Ook denk ik niet dat Ajax zit te wachten op het buiten hangen van de vuile was.
Wollt ihr den totalen Mensch?

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Mounir El Hamdaoui

Bericht door joey » do aug 11, 2011 9:46 am

Zuidema schreef:
joey schreef: Frank de Boer weet dat als geen ander. Ooit bood Barcelona een enorm bedrag voor hem en zijn broer, maar Ajax wilde die jongens aan hun contract houden. Na een conflict en een arbitragezaak en een jaar ruziemaken vertrokken ze alsnog naar Spanje, voor de helft van het gebodene.
Dit klopt volgens mij niet, Joey. Zoals ik het indertijd begrepen heb vroeg Ajax voor de beide broertjes De Boer 40 miljoen gulden. Waarna Barcelona er gemakshalve vanuit ging dat Frank de Boer (hun main target) dan wel voor de helft van dat bedrag vertrekken mocht. Dat was duidelijk niet het geval. 40 miljoen voor beide spelers en geen split. Ajax liet ze uiteindelijk na een half jaar gesteggel en een door de Boertjes verloren arbitragezaak in januari 1999 toch naar Barcelona vertrekken, omdat die toen wel akkoord was gegaan met een koppelverkoop. Voor nog steeds dezelfde 40 miljoen gulden.
Dat beweerde Ajax, maar Rob Cohen heeft ooit aangegeven dat het uiteindelijke bedrag lager was dan het aanvankelijke bod. Dat vond hij enorm vermakelijk.

Ajax vroeg niets, Ajax weigerde te onderhandelen met FC Barcelona.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Mounir El Hamdaoui

Bericht door Jesse » do aug 11, 2011 10:02 am

Le T. schreef:Ook denk ik niet dat Ajax zit te wachten op het buiten hangen van de vuile was.
El H. wel? Die is natuurlijk ook niet onschuldig en zo'n zaak zal zijn imago niet snel verbeteren.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Mounir El Hamdaoui

Bericht door Le T. » do aug 11, 2011 10:36 am

Jesse schreef:
Le T. schreef:Ook denk ik niet dat Ajax zit te wachten op het buiten hangen van de vuile was.
El H. wel? Die is natuurlijk ook niet onschuldig en zo'n zaak zal zijn imago niet snel verbeteren.
Hoezo niet? Zijn imago wordt grotendeels bepaalt door de pers en die heeft al lang als pispaal uitgekozen. Hij wordt neergezet als een luie egoïst met overgewicht die met iedereen ruzie zoekt. Slechter kan het niet.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
Pride of Amsterdam
AT Toto Admin
Berichten: 2704
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 10:31 pm
Locatie: F-Side

Re: Mounir El Hamdaoui

Bericht door Pride of Amsterdam » do aug 11, 2011 10:57 am

Staat er in een contract dat je gebruikt wordt voor het eerste elftal? Of staat er iets algemeens in waardoor Ajax zonder contractbreuk een speler in het tweede kan zetten?

In het tweede geval heeft El Hamdaoui natuurlijk geen poot om op te staan bij de AC. Tuurlijk is er een verstoorde werkverhouding, maar hij wordt nog steeds volgens contract gebruikt en krijgt ook netjes zijn salaris.

Vroeg ik me ineens af.
Op naar de vierde ster!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Mounir El Hamdaoui

Bericht door Ajaciedjuh » do aug 11, 2011 11:05 am

Ajax heeft in zijn contracten niet specifiek staan dat een speler voor Ajax 1 moet spelen.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Mounir El Hamdaoui

Bericht door Michael_B » do aug 11, 2011 11:45 am

Le T. schreef:
Jesse schreef:
Le T. schreef:Ook denk ik niet dat Ajax zit te wachten op het buiten hangen van de vuile was.
El H. wel? Die is natuurlijk ook niet onschuldig en zo'n zaak zal zijn imago niet snel verbeteren.
Hoezo niet? Zijn imago wordt grotendeels bepaalt door de pers en die heeft al lang als pispaal uitgekozen. Hij wordt neergezet als een luie egoïst met overgewicht die met iedereen ruzie zoekt. Slechter kan het niet.
Uit welke artikelen blijkt dat precies? Die tendens bespeur ik namelijk niet.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11942
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Mounir El Hamdaoui

Bericht door Zuidema » do aug 11, 2011 8:05 pm

joey schreef:
Dat beweerde Ajax, maar Rob Cohen heeft ooit aangegeven dat het uiteindelijke bedrag lager was dan het aanvankelijke bod.
Dat vond hij enorm vermakelijk.

Ajax vroeg niets, Ajax weigerde te onderhandelen met FC Barcelona.
Heb je een linkje waar Cohen die uitspraak gedaan heeft? Op internet kom ik tot dusver hiervan niets tegen.

Ajax wilde overigens in januari 1999 wel degelijk onderhandelen. Inzet: beide spelers voor 22 miljoen dollar.
Waarmee uiteindelijk, in de laatste uren voor het sluiten van de transferwindow, Barcelona akkoord ging.
Zie ook bijvoorbeeld onderstaande linkjes naar krantenartikelen in die dagen. Inclusief verhalen van Cohen
zelf over die moeizame onderhandelingen. En beslist niet vermakelijk voor hem, want Ajax bleef vasthouden
aan een koppelverkoop voor dat bedrag. Wat Cohen zeer onredelijk vond voor deze 2 spelers.

De Volkskrant:
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2844/Arc ... zaak.dhtml
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2844/Arc ... zers.dhtml

Trouw:
http://www.trouw.nl/tr/nl/5009/Archief/ ... lona.dhtml

NRC:
http://webcache.googleusercontent.com/s ... .google.nl

De Telegraaf:
http://krant.telegraaf.nl/krant/archief ... eboer.html
Laatst gewijzigd door Zuidema op do aug 11, 2011 8:19 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Mounir El Hamdaoui

Bericht door LucaS » do aug 11, 2011 8:09 pm

Ajax was toen al beursgenoteerd, en het lijkt me zeer sterk dat Ajax in de media mocht en kon liegen over de transfersom.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11942
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Mounir El Hamdaoui

Bericht door Zuidema » do aug 11, 2011 8:14 pm

Klopt. Het startbod van Ajax zal ook wel een paar miljoen hoger geweest zijn, zoals gebruikelijk bij onderhandelingen. Echter niet iets om achteraf smalend over te doen door Cohen. Maar ik heb begrepen dat de band Ajax-Cohen al jarenlang niet geweldig is. Dan is de neiging om wat schamper over Ajax te doen natuurlijk erg aantrekkelijk.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Mounir El Hamdaoui

Bericht door joey » do aug 11, 2011 9:58 pm

Geloof je me niet, Zuidema? Ik weet het zeker.
Het stinkt aan alle kanten!

Plaats reactie