Jody Lukoki

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Jody Lukoki

Bericht door Marillion » wo jun 19, 2013 9:59 pm

Wat mij betreft kiest hij de club die wil kopen. Ik heb niet de indruk dat we aan Lukoki veel gaan missen namelijk. Veel verder dan een dolletje met Tim de Cler is hij nooit gekomen.
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Jody Lukoki

Bericht door Cruijff » wo jun 19, 2013 11:57 pm

Mooi was dat he. Notabene zijn debuut. Beetje jammer dat Frankie hem vervolgens sommeerde om hiervoor zijn excuses aan te bieden.

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Jody Lukoki

Bericht door beelzebub » ma jun 24, 2013 2:43 pm

Lukoki blijkt eigenlijk een kakkerlak te zijn :ajaxsmiley.gif:

http://www.ajaxlife.nl/updates/foto-010 ... oor-lukoki
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Jody Lukoki

Bericht door wimpey » wo jun 26, 2013 1:55 pm

ADO heeft interesse in Lukoki, Cabral en Joshua John

26-06-2013 | 14:38 Omroep West

DEN HAAG - ADO Den Haag hoopt zich op kort termijn te versterken met meerdere aanvallers.
De Haagse club kijkt ondermeer bij Ajax en FC Twente. Zo heeft de Haagse club interesse in Joshua John en Jerson Cabral (beide FC Twente) en Jody Lukoki (Ajax).

ADO Den Haag heeft aangegeven dat het definitief overnemen (geen huur) van deze spelers de voorkeur geniet.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Jody Lukoki

Bericht door Ajaciedjuh » do aug 01, 2013 5:37 am

Lukoki wordt mogelijk verhuurd aan Cambuur. Lukoki heeft een positief gesprek achter de rug met Lodeweges. Genoeg belangstelling uit het buitenland, maar dat vindt Lukoki nog te vroeg. Contract tm 2015.
Bron: Telesport.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Rijkaard
Berichten: 454
Lid geworden op: za feb 11, 2006 2:00 pm

Re: Jody Lukoki

Bericht door Rijkaard » do aug 01, 2013 10:58 am

Prima club voor Lukoki! Zullen vaak onder druk staan dus veel ruimte voor de counter, lijkt me ideaal voor Lukoki.
Al denk ik niet dat we hem ooit nog terugzien als basisspeler bij Ajax.
Is 1995 echt zolang geleden??

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Jody Lukoki

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » do aug 01, 2013 11:03 am

Nou, dan zingen we m wel bij Ajax - Cambuur.

Jo-dy Lukóki, jalalalalalaaaa, Jody Lukóki jalalalalalaaaa
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Rijkaard
Berichten: 454
Lid geworden op: za feb 11, 2006 2:00 pm

Re: Jody Lukoki

Bericht door Rijkaard » do aug 01, 2013 11:04 am

Hij staat daar dan in ieder geval 1 helft pontificaal voor het uitvak ;)
Is 1995 echt zolang geleden??

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Jody Lukoki

Bericht door Marillion » do aug 01, 2013 11:08 am

Prima plan, die jongen is niet goed genoeg voor Ajax. Laat hem zich daar maar lekker ontwikkelen.

Het enige waar ik me wat zorgen over maak is dat Ajax snelheid en diepgang gaat missen. Boerrigter en Lukoki kun je inzetten als de tegenstander ruimte gaat weggeven. Maar als iemand niet goed genoeg is om er wat mee te doen schiet het niet zo op.
Nil volentibus arduum

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Jody Lukoki

Bericht door wimpey » do aug 01, 2013 6:33 pm

'Clubs zijn eruit, Lukoki nog niet'
1 augustus 2013 19:06
Bron: Ajax1.nl
Onlangs liet Ajax-trainer Frank de Boer weten dat Jody Lukoki niet voorkwam in de plannen voor komend seizoen. De verhuur van de rappe buitenspeler aan Cambuur Leeuwarden zal naar alle waarschijnlijkheid snel afgerond worden. 'Het ziet er goed uit, maar het is nog niet helemaal rond', vertelt de directeur van Cambuur aan Ajax1.nl.

Morgen zullen de clubs verder praten om de persoonlijke details te bespreken. 'Morgenochtend ga ik weer naar Leeuwarden om te praten met Cambuur. Naar wat ik heb begrepen zijn de clubs eruit', aldus de zaakwaarnemer van Lukoki.
We volgen de ins en outs van deze miljoenendeal natuurlijk op de voet. :hypocrite.gif:

Leuk leesvoer, pagina uno van dit topic. Het enthousiasme over deze jongen was toen wat groter dan nu. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Jody Lukoki

Bericht door Ajaciedjuh » vr aug 02, 2013 5:07 am

Telesport
Lukoki debuteert tegen NAC

Van onze Telesportredactie
LEEUWARDEN – Jody Lukoki draagt de rest van het seizoen het shirt van SC Cambuur. Nadat de aanvaller eerder al een gesprek had gevoerd met trainer Dwight Lodeweges en de directie van de Friese club, bereikten zijn werkgever Ajax en Cambuur snel overeenstemming over een (ver)huurperiode van één jaar. Lukoki (20) traint vanochtend voor het eerst mee met Cambuur. In verband met de warmte begint die training al om 8.30 uur. Later op de dag wordt de huurovereenkomst getekend en de overschrijving in orde gemaakt, zodat Lukoki zondag in het thuisduel met NAC Breda kan debuteren.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Jody Lukoki

Bericht door Cruijff » vr aug 02, 2013 5:14 am

JODY LUKOKI JE BENT ZO ZWART ALS DE NACHT. JODY LUKOKI HET DOET ME PIJN ALS JE LACHT. JODY LUKOKI, LALALALALALA


Hoe dit liedje verder gaat ben ik eerlijk gezegd vergeten... Misschien maar beter ook, want heel erg aardig is deze song nu toch niet.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13708
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Jody Lukoki

Bericht door Thijs » vr aug 02, 2013 8:30 am

Ajax en SC Cambuur hebben overeenstemming bereikt over de verhuur van Jody Lukoki. De verhuur is per direct en loopt tot en met 30 juni 2014. De speler staat nog tot en met 30 juni 2015 onder contract bij Ajax.
De aanvaller, die sinds 2008 in de jeugdopleiding van Ajax speelt, werd geboren op 15 november 1992 in Kinshasa, Congo. De buitenspeler maakte op 19 januari 2011 zijn debuut in het eerste elftal in de competitiewedstrijd Ajax - Feyenoord (2-0). In totaal speelde hij 35 officiële wedstrijden in het eerste elftal van Ajax, waarin hij 5 keer tot scoren kwam.

Met Ajax werd hij in 2011, 2012 en 2013 kampioen van Nederland.
Ajax
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Jody Lukoki

Bericht door Jinne » zo sep 29, 2013 9:59 am

Jody is klaar voor de derby: http://t.co/x0VFnKbs37
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Jody Lukoki

Bericht door Yopi » zo sep 29, 2013 11:05 am

Link doet het niet bij mij.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Jody Lukoki

Bericht door Ajaciedjuh » do aug 07, 2014 9:09 am

Lukoki voor 3 jaar naar PEC. Bron: Telesport.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13361
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Jody Lukoki

Bericht door Arthur » do aug 07, 2014 10:32 am

Mooi, dat soort spelers gaat Ajax nooit wat brengen. Veel succes daar, Jody!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Jody Lukoki

Bericht door Cruijff » do aug 07, 2014 10:59 am

Inderdaad. Die kan je maar beter op de je loonlijst kwijt zijn.

Bovendien ga ik bij een hele reeks aan blessures zelfs nog liever 4-4-2 spelen dan met zo'n non-talent als rechtsbuiten.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Jody Lukoki

Bericht door Jinne » do aug 07, 2014 1:25 pm

Gezien de laatste potjes tegen Zwolle maakt Jody promotie. Had vorig seizoen wel de nodige assists voor Cambuur, dus hij zal het bij Zwolle ook wel aardig doen.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Mano
Berichten: 15119
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Jody Lukoki

Bericht door Mano » do aug 07, 2014 2:53 pm

hij gaat verdienstelijk voetballen.
Maar niet Ajax waardig

ik wens hem succes en plezier
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9345
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Jody Lukoki

Bericht door Dubbel » di mei 10, 2022 10:41 am

En dan is Jody Lukoki ineens overleden...

RIP

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/10 ... tatie.html

Afbeelding

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Jody Lukoki

Bericht door 999 » di mei 10, 2022 11:15 am

Jody Lukoki (29) dood na familieruzie en beenamputatie
Door ONZE VERSLAGGEVERS

Updated Gisteren, 21:56
Gisteren, 21:11
in BINNENLAND



ENSCHEDE - De voetbalwereld heeft geschokt gereageerd op het overlijden van Jody Lukoki (29). Het plotselinge overlijden van de profvoetballer met Congolese roots, was direct voer voor speculaties. Navraag in zijn omgeving maakt duidelijk dat een ongelofelijke keten aan gebeurtenissen waarschijnlijk heeft geleid tot zijn dood.


Ⓒ ANP / ANP
De profvoetballer heeft, zo vertellen meerdere mensen rond Lukoki, enige tijd geleden bij een ruzie met familieleden rake klappen gekregen. Dat leverde hem klachten op aan zijn been en hoofd die niet direct medisch zijn behandeld, maar al snel hevig werden.

Uiteindelijk belandde Lukoki toch in het ziekenhuis waar bleek dat hij een infectie had opgelopen die zo ernstig was geworden dat zijn been moest worden geamputeerd. Zijn gezondheidssituatie verslechterde zienderogen, waarna de voetballer in coma raakte en maandagochtend op slechts 29-jarige leeftijd overleed.

Jeugdopleiding Ajax
Lukoki werd geboren in Zaïre, dat tegenwoordig weer Congo heet, en kwam met zijn ouders en tweelingbroer naar Nederland om de oorlog in het Afrikaanse land te ontvluchten. Op zijn negende kwam hij in de jeugdopleiding van Ajax, waarvoor hij op 19 januari 2011 zijn debuut in de hoofdmacht maakte.

Trainer Frank de Boer gaf hem de kans in de Klassieker tegen Feyenoord en met een brutale panna bij Tim de Cler, die hij gaf nadat de bal al over de achterlijn was gegaan, stal Lukoki de harten van het Ajax-publiek. De echte doorbraak bij Ajax bleef uit en na seizoenen bij SC Cambuur en PEC Zwolle vertrok hij voor vijf jaar naar Bulgarije. Op voorspraak van trainer Ron Jans, met wie hij werkte bij PEC Zwolle, werd de transfervrije Lukoki afgelopen zomer gecontracteerd door FC Twente.

Voor deze club zou hij echter nooit in actie komen, omdat hij direct een kruisbandblessure opliep. Het contract van Lukoki bij de club uit Enschede werd in februari vervolgens ontbonden na een veroordeling wegens huiselijk geweld.

Dochtertje
Zijn overlijden is hard aangekomen bij de club uit Enschede. ,,Dit is zo verschrikkelijk. Ik ben er kapot van”, aldus FC Twente-trainer Jans. ,,Ik wens zijn familie en vrienden heel veel sterkte. Het is verschrikkelijk dat iemand zo jong overlijdt en hij laat ook nog eens een dochtertje achter. Het is heel triest.”

Hij vervolgt: ,,Ik heb heel mooie herinneringen aan Jody. Als ik aan hem denk, krijg ik een glimlach op mijn gezicht. Het was zo’n fijne jongen om mee te werken, altijd vrolijk en ook heel lief. Hij wilde altijd graag trainen. Op die manier wil ik ‘m herinneren. En natuurlijk als voetballer. Bij PEC Zwolle hadden we veel van die tikkie-takka-voetballers, zeg maar kunstgrasvoetballers, en Jody bracht snelheid en diepte in ons spel. Daarmee was hij heel waardevol. Ik wilde hem weer oppoetsen bij FC Twente, maar al in zijn eerste week scheurde hij zijn kruisband. Later kwamen er die andere dingen bij, maar wat voor mij voorop staat, is dat Jody echt geliefd was bij iedereen die hem heeft gekend. Zo herinner ik me hem.”
’Ben er kapot van’
Twente-trainer Ron Jans zwaar aangeslagen na overlijden Jody Lukoki
Door JEROEN KAPTEIJNS

Updated Gisteren, 16:34
Gisteren, 15:29
in VOETBAL

AMSTERDAM - Het nieuws over het overlijden van Jody Lukoki op 29-jarige leeftijd is snoeihard aangekomen bij FC Twente, de club waar de oud-speler van onder andere Ajax, SC Cambuur en PEC Zwolle tot februari onder contract stond en waar hij nog altijd revalideerde na de kruisbandblessure die hij aan het begin van dit seizoen had opgelopen. Trainer Ron Jans werd ’s ochtends door technisch directeur Jan Streuer op de hoogte gesteld van het overlijden van Lukoki en is zwaar aangeslagen.


„Dit is zo verschrikkelijk. Ik ben er kapot van”, aldus de FC Twente-trainer, die direct contact zocht met de spelers om hen het slechte nieuws mede te delen. „Na het telefoontje van Jan zag ik dat het nieuws al snel rondging. We hebben ervoor gekozen om de spelers zo snel mogelijk centraal op de hoogte te stellen van wat er is gebeurd. Virgil Misidjan, die jarenlang met Jody heeft samengespeeld in Bulgarije, heb ik persoonlijk opgebeld om sterkte te wensen, omdat zij goede vrienden zijn. Morgen komen we met z’n allen bij elkaar om stil te staan bij het overlijden van Jody en het gezamenlijk te verwerken. Ik wens zijn familie en vrienden heel veel sterkte. Het is verschrikkelijk dat iemand zo jong overlijdt en hij laat ook een dochtertje achter. Het is heel triest.”

BEKIJK OOK:

Voetballer Jody Lukoki (29) overleden
Lukoki kwam afgelopen zomer naar FC Twente, maar zou door blessureleed nooit in actie komen voor de club uit Enschede. In februari besloten FC Twente en de speler uiteen te gaan, nadat Lukoki in opspraak was geraakt vanwege een veroordeling door de rechtbank vanwege huiselijk geweld. „Door die privé-zaak hebben we besloten uit elkaar elkaar te gaan”, aldus Jans. „Maar Jody werkte zijn revalidatie nog wel af bij de fysotherapiepraktijk van onze fysio Ralph Speerstra in Enschede. Die revalidatie was vrijwel afgerond. Hij was bijna weer fit.”


Fijne jongen
Jans werkte eerder al samen met Lukoki bij PEC Zwolle. „Ik heb heel mooie herinneringen aan Jody. Als ik aan hem denk, krijg ik een glimlach op mijn gezicht. Het was zo’n fijne jongen om mee te werken, altijd vrolijk en ook heel lief. Hij wilde altijd graag trainen. Op die manier wil ik ’m herinneren. En natuurlijk als voetballer. Bij PEC Zwolle hadden we veel van die tikkie-takka-voetballers, zeg maar kunstgrasvoetballers, en Jody bracht snelheid en diepte in ons spel. Daarmee was hij heel waardevol. Ik herinner me dat Jody de eerste goal voor PEC Zwolle in Europa maakte. Dat was tegen Sparta Praag. En ook zijn optreden in de tweede bekerfinale die we gespeeld hebben, tegen FC Groningen, staat me goed bij. Die finale waren we niet zo goed en die zouden we uiteindelijk ook verliezen, maar Jody was een van de weinigen bij ons die zijn normale niveau haalde.”

Op basis van de eerdere ervaringen gaf Jans een positief advies aan technisch directeur Jan Streuer, toen de mogelijkheid zich voordeed om Lukoki afgelopen zomer te contracteren. „We waren op zoek naar snelle buitenspelers en toen werd Jody aangeboden, die op dat moment transfervrij was. Hij had een avontuur in Turkije achter de rug (bij Yeni Malatyaspor, red.), wat sportief niet goed was verlopen en waar ook problemen waren met de betalingen. Ik wilde hem weer oppoetsen bij FC Twente, maar al in zijn eerste week scheurde hij zijn kruisband. Later kwamen er die andere dingen bij, maar wat voor mij voorop staat, is dat Jody echt geliefd was bij iedereen die hem heeft gekend. Zo herinner ik me hem.”
De T.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Jody Lukoki

Bericht door 999 » di mei 17, 2022 10:47 am

Victor K. eerder in beeld voor moord op Esther Paul
Vechtsporter ’Tigri’ als verdachte gehoord in onderzoek dood Jody Lukoki (29)
Door JOHN VAN DEN HEUVEL EN MICK VAN WELY

Updated 13 min geleden
25 min geleden
in BINNENLAND


ALMERE - De politie heeft de MMA-fighter Victor ’Tigri’ K. uit Almere als verdachte gehoord in het onderzoek naar de dood van voetballer Jody Lukoki (29). K. was eerder verdachte van de moord op Esther Paul uit Almere in 2017.


Dat bevestigt de politie Midden-Nederland aan De Telegraaf. K. wordt verdacht van mishandeling van de voetballer, die overleed op 9 mei. Een week ervoor was er een incident in Almere, waarbij Lukoki mogelijk zou zijn mishandeld. Dat hebben verschillende getuigen gemeld. Een van de aanwezigen op het feest waar dit zou zijn gebeurd, was de vechtsporter Victor K.

„Er worden verschillende getuigen en verdachten gehoord deze week. Het onderzoek loopt nog. Het Openbaar Ministerie zal uiteindelijk het besluit tot vervolging nemen”, zegt een woordvoerder van de politie Midden-Nederland. Er is inmiddels sectie verricht op het lichaam, maar de politie wil niets zeggen over de uitslag.

Zuurstofgebrek
Eerder benadrukte de politie in De Telegraaf dat nog niet vaststaat dat er een link is tussen de mogelijke mishandeling en de dood van Lukoki. Hij overleed een week na het incident. Volgens kennissen van hem zou hij mogelijk zijn overleden als gevolg van complicaties die ontstonden na een behandeling in het ziekenhuis. Er zou sprake zijn geweest van zuurstofgebrek door veelvuldig gebruik van lachgas. Een been zou zijn geamputeerd.


Jeugdopleiding Ajax
Lukoki werd geboren in Zaïre, dat tegenwoordig weer Congo heet, en kwam met zijn ouders en tweelingbroer naar Nederland om de oorlog in het Afrikaanse land te ontvluchten. Op zijn negende kwam hij in de jeugdopleiding van Ajax, waarvoor hij op 19 januari 2011 zijn debuut in de hoofdmacht maakte.

Trainer Frank de Boer gaf hem de kans in de Klassieker tegen Feyenoord en met een brutale panna bij Tim de Cler, die hij gaf nadat de bal al over de achterlijn was gegaan, stal Lukoki de harten van het Ajax-publiek. De echte doorbraak bij Ajax bleef uit en na seizoenen bij SC Cambuur en PEC Zwolle vertrok hij voor vijf jaar naar Bulgarije. Op voorspraak van trainer Ron Jans, met wie hij werkte bij PEC Zwolle, werd de transfervrije Lukoki afgelopen zomer gecontracteerd door FC Twente.


Voor deze club zou hij echter nooit in actie komen, omdat hij direct een kruisbandblessure opliep. Het contract van Lukoki bij de club uit Enschede werd in februari vervolgens ontbonden na een veroordeling wegens huiselijk geweld.

Esther Paul
Victor K. was eerder verdachte in de moord op Esther Paul uit Almere. Die werd in 2017 dood aangetroffen in het Veluwemeer. Ze was gekneveld en bleek te zijn vermoord. Het OM besloot in 2019 af te zien van vervolging van K. wegens gebrek aan bewijs. De moord op Paul is nog steeds onopgelost.

Zaakwaarnemer Menno Groenveld van Lukoki laat weten dat de familie van de overleden profvoetballer ervan overtuigd is dat Lukoki is overleden als gevolg van een mishandeling. „Ze zijn nog in diepe rouw”, zo laat hij weten.

Reactie advocaat
De advocaat van K., Jan-Hein Kuijpers, laat weten: „Er is op een feest onenigheid geweest tussen Lukoki en familieleden. Mijn cliënt gaf mensen een lichte ’bitch-slap’ om ze tot de orde te roepen en escalatie te voorkomen. Dat is alles. En mij is duidelijk verteld door de politie dat de dood van Lukoki niet het gevolg is van een mishandeling, maar van een bacteriële infectie.”
De T.

Plaats reactie