Jody Lukoki

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Jody Lukoki

Bericht door 999 » za dec 03, 2011 5:52 pm

Gewoon precies het zelfde.MVB de topvoetballer die er dus niet in slaagt om spelers te zichbaar te verbeteren, tactisch en technisch bij te schaven.En daar had ie dus een jaar de tijd voor.

Al die dingetjes doe je 1 of 2 keer voor, en verder is het aan de " patient " om doormiddel van trainingen dat te verbeteren, er een tweede natuur van te maken.Heeft ie dat niet, die " patient " of voelt ie het niet aan, ziet hij het niet etc. dan kan zelfs de beste top-voetballer of trainer je niet helpen .. Niet voor niets vallen er veel af.

Je ziet het trouwens steeds terug komen, b.v. zo'n Rijkaard die als hij met top werkt top resultaat haalt maar met " minder " er ook niet al te veel van bakt.

Blijkbaar hebben dus bepaalde spelers dat dan net niet, de kunst van het overbrengen, dat sturen zonder dwingend te zijn etc.

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Jody Lukoki

Bericht door Lionel » za dec 03, 2011 6:04 pm

Eerste elftal en jeugd. Niet te vergelijken. Als jeugdtrainer moet je met andere zaken bezig zijn.

Ik ben het hier overigens maar deels mee eens met de stelling dat je van een topatleet meer zou leren dan van iemand die niet de top heeft gehaald. Kijk alleen maar naar de twee beste Portugeze coaches van dit moment. Villas-Boas en Mourinho. Of een LVG.

Denk niet dat een Pep Guardiola van Vertonghen en Van der Wiel ineens mindere dromers maakt. Dat gebeurt namelijk vanzelf wanneer deze spelers niet meer kunnen dromen tijdens de wedstrijd of training.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Jody Lukoki

Bericht door 999 » za dec 03, 2011 7:18 pm

Gaat mij dan ook om de topvoetballer en het gemak waarmee men aanneemt dat het de betere trainers/coaches zijn.

Overgens zijn het dezelfde heren dat wat ik zeg, dat ten tijde van Jol en MVB ook zeiden.Dat de trainers van AJAX 1 wel degelijk mede verantwoordelijk waren dat diezelfde spelers niet meer bij leerden.Ik geloof dat men er zelfs tig pagina's over geschreven heeft waarom Jol geen corners oefende b.v...

Daarbij we praten hier over jongens van 19-20 jaar die doorstromen naar het 1e toe, geen gearriveerde spelers van 27 jaar of ouder ..

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13362
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Jody Lukoki

Bericht door Arthur » za dec 03, 2011 7:46 pm

Jij moet toch ook het verschil zien tussen corners oefenen (team) en balaanname oefenen (individueel).
Het eerste moet altijd blijven gebeuren, het tweede moet op orde zijn als je bij de senioren komt.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Jody Lukoki

Bericht door 999 » za dec 03, 2011 8:44 pm

Een corner is technisch gezien net zo goed een individuele aktie als een balaanname.Overgens vind ik het een beetje overdreven gezeur als zou de balaanname bij veel spelers om te huilen zijn.Verder kun je toch gewoon je balaaname verbeteren of dat je nu bij de jeugd zit of bij het eerste ( en dan is men ook nog maar net10-20 ).

Is toch gewoon een kwestie van tranen en nog eens tranen.Ik zeg niet dat al die " dingentjes " pas bij het eerste geleerd moeten worden, maar eventueel gebrek aan kun je dan ook nog bij leren.Zeker als je kijkt naar de leeftijd van deze spelers.

Neem nu een rondootje op TEMPO.Daar dwingt het tempo je om je balaanname te verbeteren.Je moet meteen goed staan ( eigenlijk van te voren al weten/aanvoelen wat jou aktie zal zijn als jij de bal krijgt ).Neem nu het partijtje, ook daar kan en kun je vele aspecten nog verder ontwikkelen.Tis aan de trainer van het 1e om daar bovenop te zitten en soms short het daaraan.

Neem nu de lange bal ook gewoon op " latere " leeftijd verder te ontwikkelen, en ga zo maar door.Nogmaals we hebben het hier over jochish van 19-20 jaar die doorstromen.Je moet dat als trainer natuurlijk wel over kunnen brengen.Sommige topvoetballers kunnen dat andere kunnen dat net niet.Zoals er ook niet topvoetballers ( b.v. Gaal ) dat wel kunnen.

Vandaar ook mijn verwijzing naar MVB, en eigenlijk doen we het met de Boer dunnetjes over.Geloof dat heel AT stond te roepen dat de achterhoede nu wel beter zou worden, immers we hebben nu een ex-top verdediger als trainer.En dan zie je toch dat het altijd weer terug komt bij de persoon zelf, heeft ie het in zich dan komt dat er heus ( een keer ) wel uit, maar sommige hebben dus dat net niet ...

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Jody Lukoki

Bericht door InnerHarbour » zo dec 04, 2011 7:31 am

Peter schreef:Ligeon...Lukoki. Ik snap de verwarring wel, want qua voetballer maakt het weinig verschil. :blush.gif:
Ach ja allebij klein, zwart, lopen aan de rechterkant en horen niet in Ajax 1 thuis, je kan je zo vergissen. :ajaxsmiley.gif:
YNWA

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Jody Lukoki

Bericht door Lionel » zo dec 04, 2011 8:05 am

Ligeon is breed in vergelijking met Lukoki..
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Jody Lukoki

Bericht door Daily Blind » ma dec 05, 2011 12:51 pm

wimpey schreef:Ik acht het zeer wel mogelijk dat spelers individueel o.l.v. vml. topspelers wat meer opsteken dan o.l.v. Jonk, Pronk of Claus.

Zoals ik het ook wel mogelijk acht dat mijn kind beter leert zwemmen wanneer Pieter vd Hoogenband hem traint i.p.v. iemand die ooit een schriftelijke cursus zwemmen heeft gevolgd.
Slecht voorbeeld, want Pieter vd Hoogenband is ook pas beter gaan zwemmen met Jacco Verhaeren als coach. Iemand die toendertijd nog niks had bewezen en ook dus alleen een "schriftelijke cursus zwemmen", waarmee je het niveau van dit soort cursussen volkomen en onterecht belachelijk maakt, heeft gevolgd.

Luciano
Berichten: 379
Lid geworden op: do jun 30, 2011 7:48 pm

Re: Jody Lukoki

Bericht door Luciano » ma dec 05, 2011 1:56 pm

Vroeger (toen ik nog wat jonger was) had ik ook redelijk wat voetbaltalent. De echte talenten werden daarom in kleine groepjes bijgespijkerd door ex eerste elftal spelers van onze club. Zo kreeg ik bijna persoonlijke training van een van de vedettes uit de clubhistorie. Deze man had geen trainersdiploma niks. Ik heb in die 2uur in de week bijna meer geleerd dan op alle andere trainingen bij elkaar.

Waarom? Iemand die nooit op topniveau gevoetbald heeft kan niet goed voordoen hoe je een bal aanneemt, wanneer je moet gaan lopen of weten wanneer je je directe tegenstander even een zetje moet geven omdat hij dit simpelweg zelf niet beheerst. Misschien zijn oud topvoetballers niet altijd toptrainers, op individueel niveau (puur voetbaltechnisch en tactisch) kunnen ze je dingen leren die een ander je nooit zal kunnen aanreiken.

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Jody Lukoki

Bericht door Lionel » ma dec 05, 2011 3:09 pm

Ach dat vind ik ook weer overdreven. Ik ben geen prof geweest maar kan heel veel voordoen.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Jody Lukoki

Bericht door 999 » ma dec 05, 2011 4:07 pm

Ik ook niet, ik heb ook nooit les gehad van 1e elftal speler(s).Probeerde veel dingetjes gewoon zelf uit, of keek het af van wedstrijden op TV.Veelal langzaam beginnen met wat je wilde bereiken, en gaandeweg dat steeds sneller proberen uit te voeren.En tactisch leer je door veel wedstrijden te spelen, dingen te herkennen, antciperen.Dat noemen ze ervaring.En ook dat zie je vandaag de dag ook steeds terug komen.En niet 1 wedstrijd is het zelfde .. Zelf spelers niet.We zijn vlug geneigd om te denken dat er overal op de aardkloot wel een stuk of tig Messi's rondlopen ..

En vervolgens er achterkomen dat 80% aan, zo noem ik het maar, frivool gedoe, nooit toegepast zou worden in een wedstrijd of niet toepasbaar bleek ..

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Jody Lukoki

Bericht door 999 » ma dec 19, 2011 8:27 am

Ajax rond met Lukoki

AMSTERDAM – Ajax heeft met Jody Lukoki (19) overeenstemming bereikt over de verlenging van zijn aflopende contract. „Ik heb het contract ontvangen, we zijn akkoord en deze week zal Jody tekenen”, zegt Chiel Dekker, de zaakwaarnemer van de vleugelaanvaller. „De nieuwe verbintenis gaat 1 januari in en heeft een looptijd van 3,5 jaar." Lukoki kwam dit seizoen twee competitieduels (Feyenoord thuis, Roda JC uit) en twee Champions Leaguewedstrijden (Zagreb thuis, Lyon uit) voor de Amsterdammers in actie. „Jody is blij met het vertrouwen dat uit het nieuwe contract spreekt”, aldus Dekker.

GangstaRiB
Berichten: 16755
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Jody Lukoki

Bericht door GangstaRiB » ma dec 19, 2011 2:37 pm

Nou ja.. eerst nog even 10 kilo spiermassa kweken en dan kijken of ie meekan met het niveau.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Jody Lukoki

Bericht door Bert » ma dec 19, 2011 2:42 pm

Ik zat meer te denken aan iets van voetbalkwaliteiten. Voorzet? Aanname? Zoiets?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Jody Lukoki

Bericht door Ajaciedjuh » ma dec 19, 2011 2:45 pm

Het technisch hart ziet het schijnbaar in hem zitten!?
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Jody Lukoki

Bericht door Bert » ma dec 19, 2011 2:52 pm

Heeft natuurlijk ook een goed gevoel voor de diepte en veel snelheid.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

wimpey
Berichten: 51687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Jody Lukoki

Bericht door wimpey » ma dec 19, 2011 3:45 pm

Ajaciedjuh schreef:Het technisch hart ziet het schijnbaar in hem zitten!?
Het technisch hart verlengt geen contracten. Dat doet hun baas.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: Jody Lukoki

Bericht door jabu » ma dec 19, 2011 3:50 pm

Geheel op eigen houtje? Blind deelt wat contracten uit aan jeugdspelers zonder te overleggen met het technisch hart?

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Jody Lukoki

Bericht door 999 » ma dec 19, 2011 3:58 pm

Tuurlijk, dit is een speler waarin Wimpey het niet ziet zitten .. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Jody Lukoki

Bericht door peter » ma dec 19, 2011 4:04 pm

Geen flauw idee hoe dit proces nu loopt, maar ik vind Lukoki geen hoogvlieger. Mist technische bagage en ik vraag me af of hij binnen 2 jaar 'Ajax-materiaal is'. Lijkt me sowieso zaak om met die jongen aan de slag te gaan om zijn eerste aanname, zijn voorzet en zijn traptechniek te verbeteren.

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Jody Lukoki

Bericht door LucaS » ma dec 19, 2011 4:24 pm

Tja, bijzonder, in het ene topic verwijt Wimpey Blind dat hij zegt zich dienstbaar aan het 'technisch hart' op te stellen, in het andere topic dat hij een contract verlengd zonder daar blijkbaar instemming van dat technisch hart voor te hebben. Nou zit de haat tegen Blind diep, maar je kan hem niet beide zaken tegelijk voor de voeten werpen.
I think I lost my fucking headache

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Jody Lukoki

Bericht door Jöhnk » ma dec 19, 2011 4:58 pm

Hoezo kan dat niet? Het verwijt was dat Blind dat alleen maar zei voor de buhne.

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Jody Lukoki

Bericht door LucaS » ma dec 19, 2011 5:24 pm

Nee, het verwijt was dat Blind dat alleen maar zei om in het gevlei te komen bij kamp Cruijff. Dat kan alleen maar als hij zich echt dienstbaar opstelt. Overigens, als je wel vindt dat Blind dit soort zaken doet buiten het technisch hart om, geef hem dan ook de credits van bv Klaassen, en van het feit dat er nu in ieder geval weer talentvolle spelers worden vastgelegd.
I think I lost my fucking headache

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Jody Lukoki

Bericht door Lionel » ma dec 19, 2011 5:32 pm

Dat is toch ook gewoon zijn taak?
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Jody Lukoki

Bericht door wimpey » ma dec 19, 2011 9:47 pm

LucaS schreef:Tja, bijzonder, in het ene topic verwijt Wimpey Blind dat hij zegt zich dienstbaar aan het 'technisch hart' op te stellen, in het andere topic dat hij een contract verlengd zonder daar blijkbaar instemming van dat technisch hart voor te hebben. Nou zit de haat tegen Blind diep, maar je kan hem niet beide zaken tegelijk voor de voeten werpen.
Tijdens de AvA kregen we te horen dat hij de baas is van het technisch hart. Een dag daarna gaf ie aan 'dienend' te zijn.

Dus Blind kan zoiets wel rijmen. Al naar gelang het wiel dat gekozen moet worden, is ie baas dan wel dienend. Hij is als de boot van Hielke en Sietse!

Plaats reactie