Jody Lukoki

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Jody Lukoki

Bericht door D_skilled » wo dec 15, 2010 7:34 pm

Afbeelding
Naam: Jody Lukoki
Geboortedatum: 15-11-1992 (18 jaar)
Nationaliteit: Nederlands/Congolees
Voorkeursbeen: rechts
Positie: Rechtsbuiten
Binnenkort misschien in het eerste van Ajax te bewonderen. Ook gezien de publiciteit van de laatste weken heb ik besloten om een topic over de desbetreffende speler te openen. Naar eigen zeggen is hij er klaar voor.
Lukoki: 'Ik ben in topvorm en er klaar voor'

Lukoki: Ik ben in topvorm en er klaar voor.Een week terug had nog bijna niemand van Jody Lukoki gehoord. Inmiddels is hij gebombardeerd tot nieuwe rechtsbuiten van Ajax en stond zijn naam in alle kranten. En dat terwijl Lukoki nog niet eens met het eerste meetrainde. "Ik heb het gevoel dat ik er klaar voor ben," vertelt hij Ajaxlife.nl.

Topvorm
Lukoki is bezig aan een goed seizoen. In eerste instantie bij de A1 van trainer Frank de Boer, maar de aanvaller promoveerde al naar Jong Ajax. In het teleurstellend verlopen duel met Jong Helmond Sport (1-2 verlies) was hij een van de weinige lichtpuntjes.

De Boer heeft het sindskort voor het zeggen bij het eerste en is Lukoki nog niet vergeten. "Ik kreeg de vrijdag voor Vitesse-uit te horen dat ik die maandag met het eerste moest meetrainen. De jongens kregen alleen vrij. Frank de Boer zei dat hij me nog zou bellen, dus het is even afwachten," aldus de rechtsbuiten, die pas zeventien jaar oud is.

"Op dit moment is er geen echte rechtsbuiten bij het eerste. Dat kan in mijn voordeel werken, want Frank de Boer zei dat hij meer met de jeugd bezig wil zijn. Misschien komt mijn kans wel," droomt Lukoki alvast hardop. "Het is afwachten en als het zover komt, moet ik mijn kans direct grijpen."

Bang om in het diepe te worden gegooid is hij niet. Lukoki: "Ik heb het gevoel dat ik er klaar voor ben. Ik voel me echt lekker. Volgens mij ben ik in topvorm, dus ik kan alles aan. Alles komt ook op het goede moment. Het ging tegen Jong Helmond best lekker, maar helaas scoorden de spitsen niet uit mijn voorzetten."

Snelheid en acties maken zijn de sterke punten van Lukoki, die over een goede voorzet beschikt. "Ik kan verdedigers helemaal gek maken en dat lukt best vaak. Meestal ga ik er op snelheid langs. Soms komt de back naar me toe. 'Jij bent écht snel,' zeggen ze dan. Dan weet ik dat ik het goed doe, daar krijg ik vleugels van."

"Fysiek kan ik nog wel wat sterker worden en ik moet mijn linkerbeen beter ontwikkelen, koppen gaat al de goede kant op. Dat zijn dingen waar ik de komende tijd aan ga werken. Ook om meteen de stap naar het eerste te kunnen maken. Ik vind het niet moeilijk om tegenover betere verdedigers te staan. Ik denk altijd van: kom maar op, ik maak je gewoon gek."
Bron: Ajaxlife.nl

wimpey
Berichten: 51690
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Jody Lukoki

Bericht door wimpey » wo dec 15, 2010 7:47 pm

Dit maakt het voetbal (en vooral Ajax) (weer) leuk. Lukoki i.p.v. bijv. Kennedy, Ebecilio i.p.v. bijv. Luque. Zo hoort het.

Ik ben blij dat er weer een Ajacied aan het roer staat. Mensen als Koe, HtC en Jol hebben ongetwijfeld wat in hun mars, maar die mensen horen bij mainstream-clubs thuis.

De Boer doet het op z'n Ajax, prima!

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Jody Lukoki

Bericht door Rooie » wo dec 15, 2010 7:55 pm

Benieuwd wanneer hij nu mee mag trainen met het 1e. Stak er in z'n 2e wedstrijd bij Jong Ajax al ruim bovenuit.

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: Jody Lukoki

Bericht door D_skilled » wo dec 15, 2010 7:57 pm

Voor de nieuwsgierige onder ons. Hier is de samenvatting van Jong Ajax tegen Helmond Sport te zien, vanaf 4:25. Met een opvallende rol voor Lukoki.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Jody Lukoki

Bericht door Daily Blind » wo dec 15, 2010 8:03 pm

wimpey schreef:Dit maakt het voetbal (en vooral Ajax) (weer) leuk. Lukoki i.p.v. bijv. Kennedy, Ebecilio i.p.v. bijv. Luque. Zo hoort het.

Ik ben blij dat er weer een Ajacied aan het roer staat. Mensen als Koe, HtC en Jol hebben ongetwijfeld wat in hun mars, maar die mensen horen bij mainstream-clubs thuis.

De Boer doet het op z'n Ajax, prima!
Helemaal mee eens.. Dit is waarom ik zo van Ajax hou!

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Jody Lukoki

Bericht door Rooie » wo dec 15, 2010 8:14 pm

D_skilled schreef:Voor de nieuwsgierige onder ons. Hier is de samenvatting van Jong Ajax tegen Helmond Sport te zien, vanaf 4:25. Met een opvallende rol voor Lukoki.
Missen nog wel wat mooie flankacties van hem in deze samenvatting.

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: Jody Lukoki

Bericht door D_skilled » do dec 16, 2010 12:03 am

Traint vandaag mee met het eerste elftal.

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: Jody Lukoki

Bericht door D_skilled » do dec 16, 2010 11:35 am

Voilà:

Afbeelding
Eerste training Lukoki bij eerste elftal

Ajax meldt dat de 18-jarige Jody Lukoki vandaag voor het eerst meetraint met de hoofdselectie van Ajax. Frank de Boer haalde de flankspeler van de A1 naar de A-selectie.
Bron: Voorpagina AN

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Jody Lukoki

Bericht door Rooie » do dec 16, 2010 12:15 pm

Ook Van Rhijn traint mee. Lijkt me een jongen die geprikkeld moet worden, staat nu stil in Jong Ajax.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Jody Lukoki

Bericht door Daily Blind » do dec 16, 2010 1:53 pm

Benji schreef:Ook Van Rhijn traint mee. Lijkt me een jongen die geprikkeld moet worden, staat nu stil in Jong Ajax.
Vind ik niet.. Ik heb de laatste weken telkens een prima indruk van hem gekregen. Constant goed en geconcentreerd aan het spelen. Gewoon klaar voor de volgende stap en daarmee tijd voor van der Wiel om te vertrekken.

Lionel
Berichten: 47053
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Jody Lukoki

Bericht door Lionel » do dec 16, 2010 3:22 pm

Hahaha ja laten we van der Wiel verkopen omdat Van Rhijn constant speelt :excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Lionel
Berichten: 47053
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Jody Lukoki

Bericht door Lionel » do dec 16, 2010 3:30 pm

Zlatan Son of God schreef:
Benji schreef:Ook Van Rhijn traint mee. Lijkt me een jongen die geprikkeld moet worden, staat nu stil in Jong Ajax.
Vind ik niet.. Ik heb de laatste weken telkens een prima indruk van hem gekregen. Constant goed en geconcentreerd aan het spelen. Gewoon klaar voor de volgende stap en daarmee tijd voor van der Wiel om te vertrekken.
Heb hem maar 1 moment aan het werk gezien in de samenvatting maar de eerste goal is toch echt zijn fout. Hij gaat erin als een chick van 12.
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Re: Jody Lukoki

Bericht door FlaFlu » do dec 16, 2010 8:06 pm

Zlatan Son of God schreef:
Benji schreef:Ook Van Rhijn traint mee. Lijkt me een jongen die geprikkeld moet worden, staat nu stil in Jong Ajax.
Vind ik niet.. Ik heb de laatste weken telkens een prima indruk van hem gekregen. Constant goed en geconcentreerd aan het spelen. Gewoon klaar voor de volgende stap en daarmee tijd voor van der Wiel om te vertrekken.
Zal inderdaad een Van der Wiel-achtige ontwikkeling door moeten maken. Voor het centrum is hij te weinig echte verdediger.

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: Jody Lukoki

Bericht door D_skilled » wo jan 19, 2011 10:57 pm

Debuut gemaakt. Topic verplaatsen?

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Jody Lukoki

Bericht door peter » wo jan 19, 2011 11:02 pm

Pijlsnel, maar vond het geen denderend debuut. Zijn actie bij de Cler was wel 'priceless'.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Jody Lukoki

Bericht door Jesse » wo jan 19, 2011 11:26 pm

Wat een actie! :headbang.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: Jody Lukoki

Bericht door D_skilled » wo jan 19, 2011 11:29 pm

Zag ie hem aankomen? De Cler.

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Jody Lukoki

Bericht door Mr. Ajax » wo jan 19, 2011 11:30 pm

Iemand een link?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: Jody Lukoki

Bericht door D_skilled » wo jan 19, 2011 11:32 pm


Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Jody Lukoki

Bericht door Mr. Ajax » wo jan 19, 2011 11:43 pm

Haha held!! Ik lees in de wedstrijdtopic dat hij not wat onwennig speelde, maar dat komt vast door de zenuwen hoor. Ik heb bijna alleen maar positieve verhalen over die jongen gehoord, die kan heus wel wat.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Pride of Amsterdam
AT Toto Admin
Berichten: 2704
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 10:31 pm
Locatie: F-Side

Re: Jody Lukoki

Bericht door Pride of Amsterdam » do jan 20, 2011 2:21 am

Deze is ook leuk met de reactie van Kluivert en Humerto Tan. :drecul.gif:

http://www.youtube.com/watch?v=t6e3WFucn8s
Op naar de vierde ster!

Gebruikersavatar
kruifie
Berichten: 326
Lid geworden op: vr apr 09, 2010 3:38 pm
Locatie: Brielle

Re: Jody Lukoki

Bericht door kruifie » do jan 20, 2011 10:21 am

Echt een jodenstreek :ajaxsmiley.gif: Heerlijk!

Lionel
Berichten: 47053
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Jody Lukoki

Bericht door Lionel » do jan 20, 2011 6:17 pm

Geniaal!
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Rednose
Berichten: 1320
Lid geworden op: za sep 20, 2003 5:26 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Jody Lukoki

Bericht door Rednose » do jan 20, 2011 8:49 pm

Heerlijk!
Wat hij ook verder doet, Lukoki is een Ajacied!
Voor een dubbeltje zit je tegenwoordig echt niet meer op de eerste rang!

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Jody Lukoki

Bericht door Daily Blind » vr jan 21, 2011 12:34 pm

Hij heeft van Frank de Boer zijn excuses moeten aanbieden aan de Cler.

Plaats reactie