Viktor Fischer

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Viktor Fischer

Bericht door peter » wo jan 07, 2015 10:41 am

Je zou hem bijna vergeten, maar ook hij komt er weer aan. Ben benieuwd hoe hij aan zijn minuten gaat komen. Met El Ghazi, Kishna, Andersen en Fischer heb je dan vier opties voor die ene posities. Drukte van jewelste.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Viktor Fischer

Bericht door Marillion » wo jan 07, 2015 10:45 am

En dan komen jongens als Muric en Cerny er ook nog aan. Er is veel gebeurd sinds hij er tussenuit is gevallen en hij zal er best een klus aan hebben om terug te keren in de basis.

Voordeel voor hem is dat de druk daardoor ook lager zal zijn. Het is niet zo dat Ajax geen alternatief heeft waardoor hij heel geforceerd terug zou moeten keren.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Viktor Fischer

Bericht door Lionel » wo jan 07, 2015 11:13 am

Hij kon toch ook op het middenveld?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Viktor Fischer

Bericht door Marillion » wo jan 07, 2015 11:18 am

Hmm, daar zie ik 'm persoonlijk niet spelen. In mijn ogen is hij te veel een momentenvoetballer voor een positie op het middenveld.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10275
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Viktor Fischer

Bericht door WP_Legend » wo jan 07, 2015 11:34 am

Momenteel zie ik voor hem eigenlijk helemaal geen positie. De laatste maanden voordat hij geblesseerd raakte was hij één van de slechtste Ajacieden...

ik zou hem gewoon lekker het jaar bij JA laten uitdienen en dan kijken we wel volgend jaar of hij goed genoeg is.

columbus
Berichten: 5350
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Viktor Fischer

Bericht door columbus » wo jan 07, 2015 11:38 am

Hij vulde de linkbuitenpositie prima in maar in zijn spel vind ik het ook veel meer een middenvelder. Een 'klassieke' buitenspeler is het sowieso niet. Misschien is de good-old nummer 10 meer iets voor hem, maar een dergelijk systeem zie ik de Boer never nooit niet spelen, Ajax heeft daar verder ook de spelers denk ik niet voor.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13759
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Viktor Fischer

Bericht door Jinne » wo jan 07, 2015 11:40 am

Het is een luxe probleem. Hij kan zodoende ook rustig werken aan zijn herstel. Als zijn vervangers op de vleugels nog steeds Bojan, Lesley, Isaac of Kolbeinn hadden geheten dus was er bij Ajax toch meer nood aan de man geweest en lag er ook meer druk op zijn herstel. Wel fijn om meerdere opties in de aanval te hebben.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Viktor Fischer

Bericht door Baseman » wo jan 07, 2015 12:41 pm

Fischer begon veelbelovend, kreeg daarna de normale dip, maar is daar eigenlijk niet meer uitgekomen.
Zoals WP_LeGeNd aangeeft was hij de maanden voor zijn blessure 'gewoon' slecht en kwam hij niet in de buurt van zijn eerdere niveau.

Zijn talent zal hij niet verloren zijn, maar het is afwachten hoe hij het nu gaat oppakken.
Zo'n zware blessure is lastig, helemaal op een nog jonge leeftijd. Fysiek zou hij echter wel sterker geworden moeten zijn, dus misschien lukt het hem nu wel om langer en constanter een hoog niveau te halen.

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Viktor Fischer

Bericht door wimpey » wo jan 07, 2015 12:58 pm

Baseman schreef:Fischer begon veelbelovend,
Dat lijkt me een understatement. Kwam er in 12/13 na een kwart (?) competitie in en ragde er 10 (?) in. Pijler kampioensploeg dus, hij haalde een hoog niveau.

Dat zal ie niet verleerd zijn. Hij moet wat rustiger in zijn kop worden, het is zo'n gozer waarvan het lijkt of ie een slechte pot of actie niet van zich af kan zetten.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Viktor Fischer

Bericht door Jöhnk » wo jan 07, 2015 1:46 pm

Je verheft nu de uitzondering tot regel, wimpey. Vorig seizoen was hij namelijk gewoon slecht.

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Viktor Fischer

Bericht door wimpey » wo jan 07, 2015 2:19 pm

Jöhnk schreef:Je verheft nu de uitzondering tot regel, wimpey. Vorig seizoen was hij namelijk gewoon slecht.
Misschien was dat wel de uitzondering, Jöhnk.

Talent heeft ie zat. Ik denk wel dat hij zich als speler nog moet vinden. Z'n positie bijv. Hij is geen buitenspeler. Spits? Mwah.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Viktor Fischer

Bericht door Jöhnk » wo jan 07, 2015 2:25 pm

Ik ben het met je eens hoor, wimpey. Ik werd een beetje cynisch door het harde oordeel van Baseman.

Ik miste hem metéén, na zijn blessure. Fischer is een speler die -ook als hij niet zijn dag heeft- aanwezig is, zijn acties maakt, jaagt, meeverdedigt, met andere woorden: energie in de wedstrijd stopt zoals een professional het betaamt. Dat is heel knap voor zo'n jonge speler, en iemand als Kishna kan daar nog heel wat van leren. Daarom is het voor mij ook geen vraag wie er speelt als Fischer weer fit is.

Hetzelfde heb ik trouwens met Boilesen. Er kan nog zoveel fout gaan; je mist hem meteen als hij er niet bij is.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Viktor Fischer

Bericht door Ajaciedjuh » wo jan 07, 2015 2:31 pm

Fischer is de opvolger van Schöne. Altijd dreiging en normaal gesproken is zijn kwaliteit ook scorend vermogen. Mentaliteit, loopvermogen voegt hij verder ook toe aan het elftal. Vooral mbt mentaliteit kunnen we wel gebruiken in dit team. Klaassen is daar nu een einzelgänger in (in combi met kwaliteit). Fischer moet vooral leren omgaan met teleurstellingen.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Viktor Fischer

Bericht door wimpey » wo jan 07, 2015 3:08 pm

Jöhnk schreef: Hetzelfde heb ik trouwens met Boilesen. Er kan nog zoveel fout gaan; je mist hem meteen als hij er niet bij is.
Met Boilesen kom je van achteruit zoveel makkelijker tot voetballen. Dat wordt velen ineens pijnlijk duidelijk die een paar weken terug nog graag Viergever op die plek wilden, lijkt me. Boilesen is intrinsiek gewoon een hele goede speler. Die onwijs pech heeft gehad met al dat lichamelijke ongemak.

Ik zou Fischer graag eens als linkshalf een kans zien krijgen. Hoewel ie als linksbuiten in een vrije rol, wanneer ie goed in z'n vel zit, ook prima is. 12/13 veegde ie in de Arena de kakkies en psv op.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Viktor Fischer

Bericht door Marillion » wo jan 07, 2015 4:08 pm

Ik zie er echt geen half in. Daarvoor is hij in mijn ogen teveel een momentenspeler. Typisch iemand die je op de vleugel opstelt. Dan kan hij wel het verschil maken maar ben je als team niet kwetsbaar voor zijn mindere momenten.

Het seizoen voor zijn blessure was een drama. Hij was ook veel te veel met zichzelf bezig. Had het bijvoorbeeld moeilijk door het missen van kansen. De frustratie was af en toe van zijn gezicht te lezen. Maar hij heeft natuurlijk ook een hele goede periode gehad waar hij beslissend was voor Ajax. Als hij dáár de draad weer kan oppakken kunnen we nog het nodige verwachten. De speler van vlak voor zijn blessure speelt zichzelf niet in de basis.
Nil volentibus arduum

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Viktor Fischer

Bericht door wimpey » wo jan 07, 2015 4:16 pm

Marillion schreef: De speler van vlak voor zijn blessure speelt zichzelf niet in de basis.
Hij is 20 he. Eind 2012, begin 2013 maakte ie als ventje van 18 het verschil tegen psv en de kakkies. Hij is het echt niet verleerd.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Viktor Fischer

Bericht door Marillion » wo jan 07, 2015 5:26 pm

Die credits geef ik hem toch ook? Maar we moeten ook niet vergeten dat zijn mindere periode vrij lang duurde.

Het leek toen wel of hij te graag wilde en zichzelf zo onder druk zette om te presteren dat het daardoor juist niet lukte. Hij was toen echt te veel met zichzelf bezig. Mede daarom zie ik er echt geen middenvelder in.

Hopelijk is hij inmiddels stabieler en kan hij nu wel de volgende stap maken. Rustig aansluiten via Jong Ajax en daar op zoek naar de goede vorm die hij eerder liet zien. Talent heeft hij wel.
Nil volentibus arduum

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Viktor Fischer

Bericht door Mano » do jan 29, 2015 4:18 pm

Hoe ver is Viktor in z'n herstel?
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33833
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Viktor Fischer

Bericht door Duke » di feb 03, 2015 1:47 pm

Wedstrijdminuten Fischer komen steeds dichterbij

Als alles volgens plan verloopt, maakt Viktor Fischer vanaf volgende week weer volledig deel uit van de groepstraining van Ajax. Mits alles goed gaat mag hij na die week vervolgens aan wedstrijdminuten denken.

De Deense aanvaller traint al enige tijd weer mee met de selectie van trainer Frank de Boer, maar bepaalde vormen laat Fischer uit voorzorg nog schieten. Als de twintigjarige vleugelspits deze week geen reactie krijg op de geleverde inspanning zal hij vanaf volgende week de gehele oefensessies meemaken. Als ook díe trainingsweek naar wens verloopt, mag Fischer langzaam weer aan wedstrijdminuten bij Jong Ajax gaan denken.

Bijna exact een jaar geleden liep Fischer in het thuisduel met AZ (saillant genoeg ook donderdag de tegenstander in Amsterdam) een hamstringblessure op. Twee maanden later werd hij geopereerd en werd gehoopt op een rentree in september, maar dat bleek te optimistisch gedacht. Gezien de duur van de blessure wil Ajax het logischerwijs rustig aan doen met Fischer. Volgende week kan hij evenwel de volgende stap in zijn revalidatie zetten.
www.vi.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Rednose
Berichten: 1320
Lid geworden op: za sep 20, 2003 5:26 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Viktor Fischer

Bericht door Rednose » ma mar 16, 2015 10:17 am

Weet iemand hoe het met hem is?
Voor een dubbeltje zit je tegenwoordig echt niet meer op de eerste rang!

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Viktor Fischer

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma mar 16, 2015 12:26 pm

Ik snap er geen reet van; 2,5 maand geleden zou ie bijna fit zijn..

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7898
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Viktor Fischer

Bericht door elliquido » ma mar 16, 2015 8:23 pm

Ole tobiassen revisited?
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Viktor Fischer

Bericht door Marillion » ma mar 16, 2015 9:43 pm

Ik wil inderdaad eerst wel eens zien hoe hij terugkomt. Die jongen is er straks echt lang uit geweest en heeft en passant ook stil gestaan in zijn ontwikkeling. Het is te hopen dat hij in het restant van dit seizoen nog wat minuten kan maken. Waarbij hij zeker niet moet overhaasten.

En dan vanaf de start van de voorbereiding van volgend seizoen helemaal meedraaien met de groep en hopen dat hij zijn oude niveau kan terugvinden. En dan bedoel ik dat uit de tijd dat hij beslissend was. Want de laatste maanden voor zijn blessure was het niet veel.
Nil volentibus arduum

Alexander
Berichten: 8557
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Viktor Fischer

Bericht door Alexander » wo mar 18, 2015 2:06 pm

EIndelijk. Fisher maakt zaterdag z'n rentree.

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7898
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Viktor Fischer

Bericht door elliquido » za mar 21, 2015 7:54 pm

En hij is onderweg
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Plaats reactie