Derk Boerrigter

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23227
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Derk Boerrigter

Bericht door Cruijff » zo jul 28, 2013 7:12 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:in Schotland. Het spel is er bovendien wel wat fysieke dan hier. Maar hij kan dan wel lekker veel rennen!
Hij past inderdaad wel helemaal in de Schotse competitie Derk Boerrigter de blinde met zijn matige techniek. Lekker op volle snelheid achter die lange ballen aan.

Maargoed, laten we er een positieve draai aan geven: Derk succes! :biggthumpup.gif: Ajax ga wijs om met deze euro's! :smile-ajax.gif:

Gebruikersavatar
sander
Berichten: 864
Lid geworden op: do dec 29, 2005 1:52 pm

Re: Derk Boerrigter

Bericht door sander » zo jul 28, 2013 7:18 pm

Idd morgen heeft ie gesprek en medische keuring

wimpey
Berichten: 51974
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Derk Boerrigter

Bericht door wimpey » zo jul 28, 2013 7:41 pm

Tovenaar, die Overmars! :biggthumpup.gif:

wimpey
Berichten: 51974
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Derk Boerrigter

Bericht door wimpey » zo jul 28, 2013 7:49 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:
Ajaciedjuh schreef:Bron verslaggever Heideman: verslaggever Tubantia.
Hoe komen die nou aan deze primeur?
Oldenzaal, Cees. Katholiek bolwerk. Past als gegoten met Celtic. Mooie Club voor Derk. En een mooie oplossing en transfersom voor Ajax. Everybody happy.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41015
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Derk Boerrigter

Bericht door Marillion » zo jul 28, 2013 7:49 pm

Ik blijf het toch jammer vinden dat hij niet meer het niveau heeft gehaald dat hij in zijn eerste seizoen bij Ajax haalde. Toen vond ik Boerrigter een hele nuttige aanvulling. Maakte regelmatig een doelpunt, had een aardige assist in huis. Maar als ik de laatste tijd naar zijn houding en prestaties kijk denk ik dat het bij Ajax niet meer gaat gebeuren. Met name dat interview laatst liet in mijn ogen veel zien over hoe hij er op dit moment in staat. En dan komt het niet goed want Derk is natuurlijk geen hele bijzondere speler.

Celtic lijkt me een prima club. Speel je in een prachtig stadion met een hele fanatieke aanhang. Los van een eventuele bekerontmoeting zit de Old Firm confrontatie er nog even niet in. Maar als hij even geduld heeft komt die er ook aan want Rangers promoveert natuurlijk achter elkaar terug omhoog. Die wedstrijd spelen moet voor een voetballer een heerlijke ervaring zijn.
Nil volentibus arduum

wimpey
Berichten: 51974
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Derk Boerrigter

Bericht door wimpey » zo jul 28, 2013 7:58 pm

Marillion schreef: Met name dat interview laatst liet in mijn ogen veel zien over hoe hij er op dit moment in staat. En dan komt het niet goed want Derk is natuurlijk geen hele bijzondere speler.
Ik vind Derk een beetje de Erik Pieters van Ajax. Veelbelovend begin, daarna: kreukels. Daarna: gezeik, randgebeuren. En verrek, ongeveer dezelfde transfersom, een club van hetzelfde niveau. Prima, kunnen ze in de UK het miskend talent uithangen.

Die medische keuring doorstaan en dan: Derk, bedankt voor alles. Vooral voor die 2-3 tegen... Erik Pieters!!

columbus
Berichten: 5401
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Derk Boerrigter

Bericht door columbus » zo jul 28, 2013 9:00 pm

Celtic is wel een verdomd mooie club! Je hebt mindere clubs om naar toe te gaan...

Lionel
Berichten: 47468
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Derk Boerrigter

Bericht door Lionel » zo jul 28, 2013 10:18 pm

Inderdaad. Maar het is toch geen club voor die huilebalk?
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23227
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Derk Boerrigter

Bericht door Cruijff » zo jul 28, 2013 10:19 pm

wimpey schreef:Ik vind Derk een beetje de Erik Pieters van Ajax. Veelbelovend begin, daarna: kreukels. Daarna: gezeik, randgebeuren. En verrek, ongeveer dezelfde transfersom, een club van hetzelfde niveau. Prima, kunnen ze in de UK het miskend talent uithangen.

Die medische keuring doorstaan en dan: Derk, bedankt voor alles. Vooral voor die 2-3 tegen... Erik Pieters!!
Mooie vergelijking. :smallgrin.gif:

:biggthumpup.gif:

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10292
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Derk Boerrigter

Bericht door WP_Legend » zo jul 28, 2013 11:46 pm

De exodus is begonnen!

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Derk Boerrigter

Bericht door beelzebub » ma jul 29, 2013 12:33 am

En zo wordt de eredivisie verder uitgehold. :ajaxsmiley.gif:

Come on, Schotland? Dit is van dezelfde orde als dat wij de vaste invaller van Nani of Hernandez naar Ajax halen. :hypocrite.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Derk Boerrigter

Bericht door Ajaciedjuh » ma jul 29, 2013 5:08 am

Telesport
BOERRIGTER: DRIE JAAR CELTIC

• Derk Boerrigter

Van onze Telesportredactie
AMSTERDAM – Indien Derk Boerrigter (26) vandaag de medische keuring doorstaat, zet de buitenspeler van Ajax zijn carrière voort bij Celtic. In Glasgow ligt een contract voor drie jaar met een optie voor nog één seizoen voor hem klaar. „Dat klopt”, zegt Boerrigters zaakwaarnemer Sören Lerby, die achter Boerrigter aan naar Schotland reist. De Ajacied wordt vandaag vergezeld door Lerby’s zoon Kay. De Schotse traditieclub betaalt Ajax een bedrag van rond de twee miljoen euro. Na zijn komst in 2011 voor een miljoen maakte Boerrigter indruk bij Ajax en werd hij geselecteerd voor het Nederlands elftal. Een rugblessure wierp hem terug, maar met zijn winnende treffer tegen PSV (2-3) had de linksbuiten vorig seizoen alsnog een groot aandeel in het kampioenschap van Ajax. Tegen AZ ontbrak Boerrigter wegens een blessure.
Dat is helaas een meer reële prijs.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Derk Boerrigter

Bericht door Le T. » ma jul 29, 2013 10:22 am

Na zijn komst in 2011 voor een miljoen maakte Boerrigter indruk bij Ajax
Dat lijkt mij een groter probleem dan dat hij weer vertrekt. Als het aankoopbeleid ertoe leidt dat spelers op hun 26e worden verkocht aan clubs als Celtic dan lijkt me dat nog een veel groter probleem.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Derk Boerrigter

Bericht door Yopi » ma jul 29, 2013 12:12 pm

Le T. schreef:
Na zijn komst in 2011 voor een miljoen maakte Boerrigter indruk bij Ajax
Dat lijkt mij een groter probleem dan dat hij weer vertrekt. Als het aankoopbeleid ertoe leidt dat spelers op hun 26e worden verkocht aan clubs als Celtic dan lijkt me dat nog een veel groter probleem.

Nou, zeg! Wat een probleem! We zijn onze beste speler kwijt! :hypocrite.gif:

Derk zeurt snel en vaak, daar houdt De Boer niet van. Dit is dus geen verrassing.

Vooral geschikt als invaller, bij een voorsprong. Maar daar voelt hij zich te goed voor.

wimpey
Berichten: 51974
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Derk Boerrigter

Bericht door wimpey » ma jul 29, 2013 12:20 pm

Le T. schreef: Als het aankoopbeleid ertoe leidt dat spelers op hun 26e worden verkocht aan clubs als Celtic dan lijkt me dat nog een veel groter probleem.
Lekker consequent, vogel. Je favo EH ging voor minder dan een miljoen naar Fiorentina.

Lionel
Berichten: 47468
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Derk Boerrigter

Bericht door Lionel » ma jul 29, 2013 7:03 pm

Dat lag aan Frank.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51974
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Derk Boerrigter

Bericht door wimpey » di jul 30, 2013 5:44 am

Rishi schreef:Dat lag aan Frank.
Aha. Frank heeft het blijkbaar niet zo op pseudo-vedettes als EH, Sulejmani en Boerrigter. Gemene deler is dan ook dat die jongens een reality check nodig hebben.

Lionel
Berichten: 47468
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Derk Boerrigter

Bericht door Lionel » di jul 30, 2013 7:49 am

Voorspelling: Derk wordt na een jaar gedumpt door de Schotten.
IK GELOOF!!!!!!

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Derk Boerrigter

Bericht door Yopi » di jul 30, 2013 9:26 am

Vooralsnog zijn ze erg enthousiast.

http://www.talkceltic.net/forum/showthr ... 32&page=28

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Derk Boerrigter

Bericht door Ajaciedjuh » di jul 30, 2013 9:26 am

AS schreef:De Boer laat Boerrigter met tegenzin gaan

ODE AAN DERK - Frank de Boer heeft in een interview met de Daily Record aangegeven dat hij niet per se blij is met een vertrek van Derk Boerrigter. De aanvaller kwam zeker nog in de plannen voor van de Ajax-coach, maar voor Boerrigters carrière laat de club hem gaan.

De Boer ziet in Boerrigter een speler met één van de beste voorzetten van Nederland. Tegelijkertijd beseft hij ook dat het het juiste moment is voor de aanvaller om te vertrekken. 'Ik heb Derk hier naartoe gehaald dus ik heb hem hoog zitten. En ergens vind ik het jammer dat hij nu gaat. Hij was een belangrijke speler vorig seizoen en het is eeuwig zonde dat hij geblesseerd raakte', vertelt De Boer.

'Hij is nu weer fit en werkte hard om terug te komen op het niveau wat hij had toen ik hem contracteerde. Hij had echter nog een eenjarig contract en ik heb hem gezegd dat hij een keuze moest maken. Wij wilden best wachten want hij kon nog steeds bruikbaar zijn. Maar voor hemzelf is het misschien beter dat hij vertrekt. Hij is 26 jaar en wil iedere wedstrijd spelen. Voetballend gezien is dit het beste voor hem. Echter, als er geen clubs waren met interesse en hij was gebleven, dan was ik ook blij geweest want hij kan een topspeler zijn.'

De Boer speelde zelf in Schotland bij Glasgow Rangers en weet dus waar de gevaren liggen van het fysieke voetbal. 'Derk is een speciale speler, een echte buitenspeler met snelheid die goals kan maken. Hij heeft een goed schot en Celtic krijgt er een goede speler bij. Zijn fyscieke arbeid is misschien iets wat beter kan, vooral als hij zijn potentieel volledig wil uitbuiten. Hij gaat nu naar een club waar ze over de breedte een goede mentaliteit hebben.'

'Hij zal een hoop leren bij Celtic', vervolgt De Boer. 'Als de fans merken dat Derk er niet honderd procent voor gaat, dan zullen ze dat laten merken. Derk heeft mij niet gevraagd naar het leven in Glasgow, maar ik zal hem alles vertellen als hij mij er naar vraagt. Ik hoorde zondag pas van de interesse van Celtic. De fans zullen blij zijn met hem. Het is jammer dat we Derk verliezen, ook al heeft hij het laatste jaar niet veel gespeeld.'
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Derk Boerrigter

Bericht door Yopi » di jul 30, 2013 9:41 am

De Boer is beleefd. :666.gif:

Hoe staat het Schotse voetbal er op dit moment voor? Gaat Boerrigter en financieel op vooruit?

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59084
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Derk Boerrigter

Bericht door 999 » di jul 30, 2013 9:43 am

Wat een gezever, de een van de beste voorzetten van Nederland, wanneer hebben we die dan gezien ?.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41015
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Derk Boerrigter

Bericht door Marillion » di jul 30, 2013 9:46 am

In zijn eerste jaar bijvoorbeeld. Voordat hij er een tijd uit was heeft hij gewoon prima prestaties laten zien. Goede voorzet, regelmatig een doelpunt, vrij snel. Boerrigter was toen een prima speler voor Ajax. Toen hij met blessures aan de sukkel is geraakt is het minder geworden en ik heb de indruk dat hij z'n kop de laatste tijd ook wat liet hangen. Om die laatste reden is het goed dat hij vertrekt. Maar Boerrigter in goede doen zou voor Ajax nog steeds een prima speler kunnen zijn.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Derk Boerrigter

Bericht door Ajaciedjuh » di jul 30, 2013 10:37 am

Ik verwacht dat Ajax nog wel iets gaat doen m.b.t. buitenspelers. Boerrigter, Babel, Lukoki, Sulejmani en Cuenca zijn er niet meer bij.

Bij de huidige selectie van het eerste elftal hebben we door het verkopen van Boerrigter, vrijwel geen spelers meer die diepte in hun spel hebben. De talenten Andersen en Meleg hebben dat ook niet echt. Ik ben benieuwd of ze daarop anticiperen of het blijven doen met de huidige selectie. De doorstroom van de grote talenten (Kishna, Cerny, El-Ghazi!?) duurt nog wel even.

Ondanks dat Cuenca niet de snelheid heeft van Babel en Boerrigter, is het wel een echte buitenspeler. Ik hoop en verwacht dat Cuenca nogmaals gehuurd wordt (met optie tot koop).
Laatst gewijzigd door Ajaciedjuh op di jul 30, 2013 11:29 am, 1 keer totaal gewijzigd.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41015
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Derk Boerrigter

Bericht door Marillion » di jul 30, 2013 10:38 am

Die jongen is al tijden niet fit en heeft volgens mij ook niet de diepgang die je zoekt. Waarom dan Cuenca? Het is ook niet dat hij zoveel indruk heeft gemaakt bij Ajax.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie