Theo Janssen

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

CdE
Berichten: 479
Lid geworden op: zo dec 12, 2010 8:50 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door CdE » ma mei 16, 2011 8:42 pm

Dan eerder tot linksback. Hoeveel moet die jongen eigenlijk kosten? Een miljoen?

Jack van Gelder meldt trouwens op twitter dat er geruchten gaan over een transfer van Janssen naar Ajax. Wat zouden we daar van vinden? Persoonlijk zie ik een middenveld met Anita, Janssen en Eriksen zitten maar het is wel 3,2 miljoen, plús salaris, die je nooit meer terug ziet. Die jongen heeft geen restwaarde.

http://twitter.com/#!/jack_afc1895/stat ... 7305356288

GangstaRiB
Berichten: 16877
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door GangstaRiB » ma mei 16, 2011 8:51 pm

CdE schreef:Dan eerder tot linksback. Hoeveel moet die jongen eigenlijk kosten? Een miljoen?

Jack van Gelder meldt trouwens op twitter dat er geruchten gaan over een transfer van Janssen naar Ajax. Wat zouden we daar van vinden? Persoonlijk zie ik een middenveld met Anita, Janssen en Eriksen zitten maar het is wel 3,2 miljoen, plús salaris, die je nooit meer terug ziet. Die jongen heeft geen restwaarde.

http://twitter.com/#!/jack_afc1895/stat ... 7305356288
Bullshit.

Janssen is geen speler voor Ajax. Zowel als mens als voetballer.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door joey » ma mei 16, 2011 8:55 pm

Nee, zeg. :1evil.gif:

Jack van Gelder weet nooit iets.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47977
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door peter » ma mei 16, 2011 8:55 pm

Weet niet of FdB kan werken met zo'n jongen. FdB is 'nogal' bezeten en het lijkt me niet dat Theo zo inmekaar steekt.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door joey » ma mei 16, 2011 8:57 pm

Ik denk niet dat ik zo in elkaar steek dat ik die beschilderde proleet bij Ajax kan verdragen. :1evil.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Jesse » ma mei 16, 2011 9:04 pm

Ik hoef dat figuur ook niet.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Justin
Berichten: 2074
Lid geworden op: di sep 23, 2003 5:14 pm
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Justin » ma mei 16, 2011 9:14 pm

Janssen past niet bij Ajax en heeft vaak genoeg aangegeven naar het buitenland te willen. Lijkt mij dus een onzinverhaal.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Giacomo Puccini » ma mei 16, 2011 9:15 pm

Schitterend figuur, maar voor Ajax? Ik twijfel of hij het juiste type is dat Ajax nodig heeft. Denk dat hij in Duitsland en Engeland veel meer kan verdienen en het niveau daar kan hij prima aan.
Ajax!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Theo Janssen

Bericht door Ajaciedjuh » di mei 17, 2011 5:02 am

Telesport schreef:Twente-ster ziet overstap wel zitten
Afbeelding
Ajax weekt Janssen los

• Telesport Voetballer van het Jaar Theo Janssen speelt volgend seizoen in het rood en wit van Ajax. Terwijl Ajax gisteren op de beurs een slordige 4 miljoen euro meer waard werd, komt PSV steeds dieper in de financiële problemen. Tegen Groningen bleef PSV een doelpunt verwijderd van uitzicht op de Champions League. Deelname aan dat toernooi levert op zijn minst 10 miljoen euro op. Ajax doet volgend seizoen zeker mee aan het miljoenenbal, FC Twente kan zich plaatsen door te winnen in de voorrondes.

door Jeroen Kapteijns en Mike Verweij
AMSTERDAM, dinsdag
Ajax lijkt een reuzenslag te slaan op de transfermarkt. De Amsterdammers hebben hun zinnen gezet op FC Twentesmaakmaker en Telesport Voetballer van het Jaar Theo Janssen, die wel oren heeft naar een overstap. De Amsterdammers zijn bereid de gelimiteerde transfersom in het contract van de middenvelder – drie miljoen euro – over te maken naar Enschede. „We zijn zeer geïnteresseerd in Theo”, bevestigde Ajax-trainer Frank de Boer. Het losweken lijkt een kwestie van tijd.

Bij een ander doelwit – AZ-spits Sigthorsson (21) – boekte Ajax al succes.

De club kwam met de IJslander een contract van vier jaar overeen. Met AZ wordt verder onderhandeld over de transfersom.

Ajax met vier aankopen ’in principe’ klaar voor volgend seizoen

JANSSEN GROTE VIS
Afbeelding
FOTO’S: PICS UNITED. FOTOBEWERKING: REDACTIE ILLUSTRATIE • Theo Janssen, Derk Boerrigter, Kolbeinn Sigthorsson en Thulani Serero (vlnr) moeten komend seizoen voor vuurwerk gaan zorgen in Amsterdam.

door JEROEN KAPTEIJNS & MIKE VERWEIJ
AMSTERDAM – Frank de Boer slaat na het binnenhalen van de landstitel direct spijkers met koppen. De trainer van Ajax heeft zijn wensenlijstje voor aankopen ingeleverd bij de directie en de eerste resultaten zijn geboekt. De meest opvallende aanwinst wordt FC Twente-smaakmaker en Telesport Voetballer van het Jaar Theo Janssen, die graag naar Ajax wil. De Amsterdammers zijn op hun beurt bereid de gelimiteerde transfersom van drie miljoen euro op tafel te leggen. „We zijn zeer geïnteresseerd in Theo”, bevestigde De Boer tijdens het kampioensbezoek aan hoofdsponsor Aegon.

„Thulani Serero is al overgenomen van Ajax Cape Town en daarnaast zijn we nog met drie jongens bezig”, liet de kersverse kampioen weten. „Derk Boerrigter en Kolbeinn Sigthorsson zijn heel goede opties. Naar de clubs is al gecommuniceerd dat we die spelers willen hebben, de voetballers zelf zijn enthousiast en de deals moeten nu alleen nog met de clubs worden afgehandeld.”

Ajax heeft Sigthorsson bijna binnen. Danny Blind bereikte overeenstemming over een contract voor vier jaar met de IJslander, die technisch directeur Earnest Stewart van AZ liet weten dat de Alkmaarders wat hem betreft met niemand anders meer hoeven te praten dan met Ajax. Blind bood in eerste instantie twee miljoen euro, AZ wilde bijna vijf. Maar de hoofdstedelingen zijn nu bereid tot drieënhalf à vier miljoen euro te gaan. Hoewel het contract van Sigthorsson slechts tot de zomer van 2012 loopt.

De transfer van Boerrigter wordt op dit moment afgerond door directeur Rik van den Boog, die al in contact is met RKC. De linksbuiten van de Jupiler Leaguekampioen kwam – zoals Telesport meldde – half april al een driejarig contract met Ajax overeen. Vandaag wordt verder gesproken. Ajax hoopt de ex-Ajacied voor een bedrag van circa zeshonderdduizend euro over te nemen.

De meest in het oog springende transfer zal echter die van Janssen worden. Met de aankoop van FC Twentes regisseur versterkt De Boer niet alleen zijn eigen selectie, maar brengt hij de concurrentie ook een zware slag toe. Janssen heeft zijn zinnen gezet op een transfer. Na het beste seizoen uit zijn carrière wil de creatieve middenvelder, die deze zomer dertig wordt, een financiële klapper maken. Ook speelt mee, dat de relatie met voorzitter Joop Munsterman is vertroebeld. Het vertrouwen is geschaad, omdat in de loop van het seizoen negatieve verhalen over Janssen zijn rond gestrooid en de speler de herkomst daarvan bij de voorzitter vermoedt.

„Met die vier versterkingen zouden we een mooie, brede selectie krijgen. Daar willen we graag naartoe”, aldus De Boer, die na het noemen van de namen de zegen van Johan Cruijff kreeg. „Elke positie in onze selectie is op die manier dubbel bezet. En omdat het een jonge groep is, krijgen alle spelers gegarandeerd speelminuten. Neem Nicolai Boilesen. Die heeft het als linksback fantastisch gedaan, maar kán geen vijftig wedstrijden in een seizoen spelen. Met Daley achter hem is het ideale plaatje dat ze allebei 25 duels in actie komen of 35 en 15, 30 en 20. Iedereen moet het gevoel hebben erbij te horen. Zo doet Alex Ferguson het ook bij Manchester United. En in deze tijd is dat bijna noodzakelijk.”

In principe heeft de nuchtere Noord-Hollander zijn selectie voor komend seizoen rond. „Je weet dat er altijd nog wat kan gebeuren. Gregory van der Wiel en Jan Vertonghen worden met andere clubs in verband gebracht. Ik heb gesprekken met ze gevoerd en ze weten hoe ik erover denk. Ik vind dat het voor allebei goed is om langer bij Ajax te blijven. Als Jan vertrekt, zou Joris Mathijsen een mooie oplossing zijn.”
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Theo Janssen

Bericht door Ajaciedjuh » di mei 17, 2011 6:53 am

Sportwereld schreef:Ajax 'zeer geïnteresseerd' in Theo Janssen
© anp

De kans is groot dat Theo Janssen komend seizoen bij Ajax speelt. De Amsterdammers zijn bereid om de gelimiteerde transfersom van 3 miljoen euro in het contract van de middenvelder van FC Twente te betalen. Janssen zelf ziet een overgang naar Ajax ook zitten.
Afbeelding
© anp

'We zijn zeer geïnteresseerd in Theo', zegt Frank de Boer in De Telegraaf. Daarnaast maakt de trainer een andere transfer bekend. 'Thulani Serero is al overgenomen van Ajax Cape Town en daarnaast zijn we nog met drie jongens bezig.' Twee van die drie zijn in ieder geval Derk Boerrigter (RKC) en Kolbeinn Sigthorsson (AZ). Met laatstgenoemde zou Ajax een contract van 4 jaar zijn overeengekomen.

Met het aantrekken van Janssen brengt de kersverse kampioen ook concurrent Twente aan slag toe. Janssen zei zondag direct na het verloren kampioensduel in de Arena (3-1) dat hij waarschijnlijk zijn laatste wedstrijd voor FC Twente gespeeld heeft.

'Je kon in deze wedstrijd zien wie de mannen waren en wie niet. Ik ben teleurgesteld in mijn ploeggenoten', mopperde de 29-jarige middenvelder. 'Ik ga volgende week met mijn zaakwaarnemer zitten en dan hoop ik dat er iets moois bij zit.'
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34430
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Theo Janssen

Bericht door Ramona » di mei 17, 2011 6:53 am

Brrrrrrrrr... :eusa_silenced.gif:

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Theo Janssen

Bericht door Ajaciedjuh » di mei 17, 2011 7:11 am

Het is wennen om Theo in een Ajaxshirt te zien, maar het is natuurlijk wel een klasbak, gifkikker en klootzak die we kunnen gebruiken in deze selectie. Daarnaast brengt hij ook een stuk ervaring mee en heeft hij laten zien dat hij er in de grote wedstrijden staat (o.a. tegen Ajax, psv, Inter).

Ik ben wel benieuwd hoe het middenveld er dan gaat uitzien. Eriksen en Janssen lijken me dan zeker. 3e middenvelder wordt dan Anita, Siem, Demmy (of Enoh)!?
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34430
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Theo Janssen

Bericht door Ramona » di mei 17, 2011 7:13 am

Goede speler voor AJAX, zeker...al zal dat bij mij niet wennen vermoed ik, maar ik laat me graag verrassen.

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7913
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Theo Janssen

Bericht door elliquido » di mei 17, 2011 7:16 am

Vermeer

Wiel. Toby. Jan. Boilesen


Anita. Jansen


Siem

Sjulli. Kobein. Ebi

?????????

Maar goed, veel te vroeg dit
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Theo Janssen

Bericht door jabu » di mei 17, 2011 7:25 am

Eriksen speelt niet?

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Theo Janssen

Bericht door Ajaciedjuh » di mei 17, 2011 7:30 am

Jabu schreef:Eriksen speelt niet?
Natuurlijk wel. Die speelt zeker. Ik denk dat Sightorsson het samen met Siem voorin moet uitvechten:

---------------- Maarten / Vermeer
- VD Wiel -------- Toby - Jantje - Boilesen / Blind
------------------ Anita / Enoh
- Eriksen / De Zeeuw ------------- Janssen / Eriksen

-- Sulejmani / Aras ------ Siem / Sightorsson - Ebecilio / Boerrigter
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Theo Janssen

Bericht door Bert » di mei 17, 2011 7:39 am

:cheer.gif:

Kwaliteit!
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Theo Janssen

Bericht door LucaS » di mei 17, 2011 7:48 am

FdB en Cruijff scouten alleen maar in de eredivisie. :hypocrite.gif:
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Theo Janssen

Bericht door Zuidema » di mei 17, 2011 7:50 am

Bertje schreef::cheer.gif:

Kwaliteit!
Janssen? Op zich natuurlijk een klasbak. Eentje die er ook staat als ie er moet staan. Maar naast de eerdergenoemde kanttekeningen over het passen bij Ajax vraag ik me ook af wat de "houdbaarheidsdatum" van Theo is. Hij nadert de dertig en heeft niet bepaald voor zijn sport geleefd. Het risico lijkt me groot dat hij vroegtijdig opgebrand is.

En ik vraag me ook af hoe FdB hem wil gebruiken. Voor een half is ie niet bijster dynamisch. En zit hij Eriksen dan ook niet in het vaarwater? Die zoekt de zone voor de 16 ook erg graag op. En als spelbepaler in de punt naar achteren (de Ronald Koeman-variant) lijkt hij me controlerend/verdedigend weer erg kwetsbaar.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Theo Janssen

Bericht door Bert » di mei 17, 2011 7:55 am

Niet dynamisch? Heb je hem dit seizoen zien spelen? Doelpunt tegen PSV?

En zo kwetsbaar werd Twente er vorig seizoen niet van als hij meer teruggetrokken achter Perez speelde, hoor. Gedroomde aankoop.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Theo Janssen

Bericht door Zuidema » di mei 17, 2011 8:04 am

Bertje schreef:Niet dynamisch? Heb je hem dit seizoen zien spelen? Doelpunt tegen PSV?
Yep, gezien. Een 'sprint' waarbij hij door een Psv-er op achterstand ingehaald wordt. En die gast alleen van zich af weet te houden door slim voor hem langs te kruizen. En controlerend/verdedigend liet hij zich bijvoorbeeld wel akelig te kakken zetten door De Zeeuw bij die 1-0.

Absoluut een klasbak, geweldige voetballer. Een koopje ook voor die kwaliteiten. Maar ik zie ook een paar vervelende tekortkomingen. En nogmaals: hoe ga je hem gebruiken in combinatie met de spelers die je nou al hebt? Met name Eriksen?

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: Theo Janssen

Bericht door Banjavi » di mei 17, 2011 8:05 am

Ik zou dit toejuichen... prima speler...
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Theo Janssen

Bericht door Ajaciedjuh » di mei 17, 2011 8:05 am

------------- Anita
- Eriksen --------------- Janssen


Lijkt me een prima middenveld. :smile-ajax.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Theo Janssen

Bericht door joey » di mei 17, 2011 8:14 am

LucaS schreef:FdB en Cruijff scouten alleen maar in de eredivisie. :hypocrite.gif:

En in de Jupiler League. :smallgrin.gif:

Maar serieus, Cruijff zal niet elke week RKC bekijken, neem ik aan.

Wat Theo Janssen betreft deel ik de twijfels van Zuidema. Hij heeft een goede trap, maar kan hij het nog brengen? We halen dus wéér de hype van het afgelopen seizoen.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Re: Theo Janssen

Bericht door Cluijffert » di mei 17, 2011 8:17 am

Eens met de oldtimers hier.
Volgens mij we hebben een vracht aan getalenteerde spelers van provincial clubs gekocht die het alle maal niet goed deden.
Ster bij Twente is niet direct ster bij Ajax en Janssen is natuurlijk een risico geval professioneel.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Plaats reactie