Thulani Serero

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33808
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Thulani Serero

Bericht door Duke » wo jan 21, 2015 12:16 pm

http://www.catenaccio.nl/serero-is-ontb ... titelrace/
Conclusie

Duidelijk is dat Serero inmiddels dé onbetwiste ‘nummer 6’ is op het middenvelder van Ajax. Als aanvallende middenvelder was hij al belangrijk in het positiespel, maar dat kon hij nauwelijks aan rendement koppelen. Serero kwam in de Eredivisie vorig jaar niet verder dan drie goals en vijf assists. Gemiddeld leidde hij per wedstrijd anderhalve kans in, minder dan bijvoorbeeld zijn voorganger (Eriksen, 2.7) als linksmid. Dat probleem is nu opgelost, aangezien doelpunten en assists als verdedigende middenvelder niet van Serero verwacht worden.

Op ‘6’ komen alle sterke punten van de Zuid-Afrikaan bovendrijven. Medespelers kunnen hem altijd aanspelen. Als hij kort gedekt wordt, heeft-ie daarbij het vermogen snel weg te draaien en de ruimte in te dribbelen. Bovendien blijkt hij ook in staat om ballen te veroveren, zowel via tackles als door goed positie te kiezen. Het is dan ook geen wonder dat Ajax met Serero als verdedigende middenvelder nog ongeslagen is in de Eredivisie (W6, G2).

Met Serero beschikt Frank de Boer over een lichtvoetig geheim wapen in de marathon naar een nieuwe titel. In de vorige jaargangen bleken Anita en Blind de ontbrekende schakels die de kampioenstrein op gang brachten. Serero heeft alles in zich om een zelfde rol te gaan vervullen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Rutger
Berichten: 215
Lid geworden op: wo nov 02, 2011 2:13 pm
Locatie: Assen

Re: Thulani Serero

Bericht door Rutger » wo jan 21, 2015 2:11 pm

De statistieken t.o.v. zijn directe concurrenten spreken nu wel in het voordeel van Serero, maar eigenlijk zou ik ook wel een vergelijking qua intercepties e.d. met Blind en Anita.
De 6 mag dan wel de spil zijn in het elftal, ik denk dat het ook wel voor een groot deel afhankelijk is van wat je achter je hebt staan. Blind had vorig jaar een sterkere Moisander achter zich dan de Moisander van dit seizoen.

Ik hoop dat Serero de sleutel zal zijn naar het vijfde kampioenschap op rij, maar ik vrees dat we door onze zwakke verdediging nog iets te veel punten zullen morsen.

Mano
Berichten: 15185
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Thulani Serero

Bericht door Mano » ma mar 30, 2015 9:27 am

als dit waar is (wat ik sterk betwijfel) zeg ik: strik erom!!! Ciao Bambino! :blub.gif:
Thulani Serero is bezig aan een goed seizoen bij Ajax en dat is ook in het buitenland gezien. Italiaanse media linkten de Zuid-Afrikaan aan AC Milan.

In eigen land werd Serero door The Citizen gevraagd naar een reactie. "Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen. Het is lastig. Als ik erover ga nadenken, kost me dat mijn nachtrust", reageerde de middenvelder van de Amsterdamse club.

"Ik ben wel in een fase in mijn carrière waarin ik keuzes moet maken. Ik wacht tot het einde van het seizoen en dan kijk ik wel wat er gebeurt." Dit seizoen kwam Serero in 23 Eredivisieduels van Ajax in actie. Hij scoorde één keer. Vorige jaargang miste de Zuid-Afrikaan slechts vijf duels.

Vijf miljoen

Serero is wel vereerd door de interesse vanuit Milaan, als de verhalen kloppen. "AC Milan was één van de teams die ik vroeger aanmoedigde. Maar nogmaals, ik kan er niks over zeggen, omdat ik niet weet wat ervan waar is."

Ajax nam de 24-jarige spelverdeler in 2010 over van Ajax Cape Town. Serero heeft bij de regerend kampioen een contract dat in de zomer van 2017 afloopt. Milan zou naar verluidt vijf miljoen euro voor de international willen betalen.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23014
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Thulani Serero

Bericht door raymon » ma mar 30, 2015 9:31 am

1 april valt vroeg dit jaar.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Alexander
Berichten: 8550
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Thulani Serero

Bericht door Alexander » ma mar 30, 2015 10:34 am

:drecul.gif:

Gebruikersavatar
Hermann
Berichten: 211
Lid geworden op: za mei 31, 2014 8:52 am

Re: Thulani Serero

Bericht door Hermann » ma mar 30, 2015 11:10 am

Mooi, Thula' naar Milan, daardoor Nigel bij Milan overbodig = Welcome back, monsieur De Jong! ;)

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Thulani Serero

Bericht door beelzebub » ma mar 30, 2015 11:21 am

Als dit waar is wil ik 'm persoonlijk gaan afgeven. Mooie roadtrip in het verschiet. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33808
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Thulani Serero

Bericht door Duke » ma jul 27, 2015 1:03 pm

PAOK Saloniki wil Serero aantrekken
Thulani Serero kan zijn carrière vervolgen bij PAOK Saloniki. Volgens De Telegraaf heeft de Griekse club zich gemeld bij de zaakwaarnemer van de middenvelder van Ajax. Serero ligt in Amsterdam nog tot medio 2017 vast, maar Ajax is bereid hem deze zomer te laten vertrekken, al dan niet op huurbasis. De 25-jarige Zuid-Afrikaan zou de knoop nu nog niet willen doorhakken. Hij wil naar verluidt eerst kijken welke andere clubs zich melden. In 2011 kwam Serero over van de Zuid-Afrikaanse satellietclub Ajax Cape Town. Trainer Frank de Boer stelde hem vooral de afgelopen twee seizoenen geregeld op. De kleine dribbelaar kan op meerdere posities op het middenveld uit de voeten.
www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13750
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Thulani Serero

Bericht door Jinne » vr jan 29, 2016 9:51 am

Heerenveen had interesse om hem te huren, maar Ajax wil alleen verkopen.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33808
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Thulani Serero

Bericht door Duke » di jul 05, 2016 2:12 pm

Serero met blessure op zoek naar nieuwe club

Thulani Serero ontbreekt deze week in de selectie van Ajax op trainingskamp in Oostenrijk. De 26-jarige middenvelder liep vlak voor zijn zomerreces een knieblessure op in een interland met Zuid-Afrika, waarvan hij nog niet is hersteld. Bovendien mag hij uitkijken naar een andere club.


Ajax heeft Serero laten weten mee te zullen werken aan een vertrek. De middenvelder heeft nog een contract tot medio 2017 en daardoor is het voor de Amsterdammers financieel interessant om hem deze zomer van de hand te doen. De zaakwaarnemer van Serero is momenteel druk op zoek naar een nieuwe club.

Serero, die sinds 2011 uitkomt voor Ajax en tot 88 competitieduels kwam, moest vorig seizoen ook al veelvuldig genoegen nemen met een reserverol. De Zuid-Afrikaan revalideert van een verrekking aan de binnenband van zijn rechterknie.
www.vi.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10270
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Thulani Serero

Bericht door WP_Legend » ma jul 25, 2016 3:56 pm

Volgens bosz: 'hij zit bij jong ajax. Dat is een beslissing van Ajax en niet van mij. Van de selectie die ik van de club heb gekregen maakt hij geen deel uit'

Lionel
Berichten: 47263
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Thulani Serero

Bericht door Lionel » ma dec 05, 2016 10:59 am

Schandalig hoe Ajax met Serero omgaat. Hij heeft een interview gegeven. Echt gestoord.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Thulani Serero

Bericht door InnerHarbour » ma dec 05, 2016 4:08 pm

Hij mocht niet meer binnen het hek parkeren en moet met Jong Ajax lunchen. Het is toch wat, schandaal. :confused.gif:
YNWA

Lionel
Berichten: 47263
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Thulani Serero

Bericht door Lionel » ma dec 05, 2016 4:41 pm

Zo ga je niet met mensen om. Hij weigert niet om te voetballen. Dit slaat nergens op.
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Thulani Serero

Bericht door Jöhnk » ma dec 05, 2016 5:08 pm

Wat probeert Ajax hiermee te bereiken? Ja, ze proberen Serero uit te roken, maar dat gaat dus niet gebeuren.

Ik ben de eerste om toe te geven dat Serero er geen hout van kan, maar waarom wordt hij eigenlijk zo behandeld? Het is niet zo dat hij zijn aflopende contract weigert te verlengen of zo.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40913
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Thulani Serero

Bericht door Marillion » ma dec 05, 2016 8:37 pm

Je moet die jongen gewoon als een volwaardige contractspeler behandelen want dat is wat hij is. En als de trainer hem bij de selectie wil hebben moet dat ook gewoon kunnen. Die jongen heeft altijd zijn best gedaan en is nooit moeilijk geweest.

Dat hij niet aan spelen toekomt omdat anderen het beter doen is iets dat normaal is. Maar je moet niet iemand wegpesten om de simpele reden dat zijn contract afloopt.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47263
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Thulani Serero

Bericht door Lionel » ma dec 05, 2016 9:30 pm

Dit dus. Vind ik ook echt niet kunnen. Slechte PR.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Thulani Serero

Bericht door InnerHarbour » ma dec 05, 2016 11:21 pm

Die gozer krijgt gewoon zijn munten die niet weinig zullen zijn, van de zomer wandelt hij gratis weg waardoor hij ergens anders een mooi tekengeld kan opstrijken. Nou, nou wat een schandaal, onmenselijke behandeling, hoor je me. :drecul.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10270
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Thulani Serero

Bericht door WP_Legend » di dec 06, 2016 7:46 am

Geen idee welk interview je bedoelt. Maar hij speelde vrijdag bij JA in de basis (voor het eerst dat wel).

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33808
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Thulani Serero

Bericht door Duke » ma jan 30, 2017 9:13 am

Op weg naar Roda JC volgens de laatste berichten.

Edit: ondanks dat Roda blijkbaar hetzelfde salaris biedt, heeft hij er (nog) geen trek in.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Thulani Serero

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma jan 30, 2017 10:34 am

Gelukkig. Zou er niet op hopen dat hij as zondag gebrand op het veld staat, tegen ons..

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40913
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Thulani Serero

Bericht door Marillion » ma jan 30, 2017 10:55 am

Haha, zul je zien. Schiet hij voor het eerst en tegelijkertijd voor het laatst een bal van buiten de zestien meter stijf in de bovenhoek. Wel met wind mee uiteraard. :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Thulani Serero

Bericht door Cruijff » ma jan 30, 2017 12:40 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Gelukkig. Zou er niet op hopen dat hij as zondag gebrand op het veld staat, tegen ons..
Marillion schreef:Haha, zul je zien. Schiet hij voor het eerst en tegelijkertijd voor het laatst een bal van buiten de zestien meter stijf in de bovenhoek. Wel met wind mee uiteraard. :smallgrin.gif:
:biggrin.gif:

Je weet het echt nooit hè.
Serero scoorde zelden een doelpunt, maar maakte bijvoorbeeld wel gewoon de 1-0 bij Ajax-Barcelona (en Danny Hoesen de 2-0 voordat Veltman rood kreeg en Ajax op weg was om de 'zaalvoetballers' echt pakkie te geven ipv een moeizame 2-1.)

wimpey
Berichten: 51786
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Thulani Serero

Bericht door wimpey » di jun 20, 2017 7:23 am

Hebben de mods hem over het hoofd gezien? :hypocrite.gif:

De scouts van de Europese top ook. Vitesse lijkt me een mooie doorstaat voor hem qua niveau.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40913
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Thulani Serero

Bericht door Marillion » di jun 20, 2017 9:23 am

wimpey schreef:Hebben de mods hem over het hoofd gezien? :hypocrite.gif:
:smallgrin.gif:

Ik zal 'm een zetje geven.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie