Thulani Serero

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Thulani Serero

Bericht door joey » do jul 28, 2011 10:22 am

Even afwachten, het was maar een oefenpotje tegen VV Buitenpost uit Argentinië. Die jongen deed het leuk, maar we moeten nog zien hoe hij zich houdt tegen betere tegenstanders.
Het stinkt aan alle kanten!

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9373
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Thulani Serero

Bericht door Dubbel » vr jul 29, 2011 3:49 pm

Ook Thulani Serero zal het duel van morgen met FC Twente moeten missen. Ajax is vergeten om Serero in te schrijven voor de strijd om de Johan Cruijff schaal.

'Erg slordig' zo noemt trainer Frank de Boer dit misverstand. 'We zullen er alles aan doen om Thulani alsnog speelgerechtigd te krijgen'.

Ajax en Twente spelen morgen in de Arena om de eerste prijs van dit seizoen. De wedstrijd begint om 20:00 uur.
as
Bericht inmiddels verwijdert van as.
Laatst gewijzigd door Dubbel op vr jul 29, 2011 3:51 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Thulani Serero

Bericht door Rooie » vr jul 29, 2011 3:51 pm

Dubbel schreef:
Ook Thulani Serero zal het duel van morgen met FC Twente moeten missen. Ajax is vergeten om Serero in te schrijven voor de strijd om de Johan Cruijff schaal.

'Erg slordig' zo noemt trainer Frank de Boer dit misverstand. 'We zullen er alles aan doen om Thulani alsnog speelgerechtigd te krijgen'.

Ajax en Twente spelen morgen in de Arena om de eerste prijs van dit seizoen. De wedstrijd begint om 20:00 uur.
as
Bericht inmiddels verwijdert van as.
Komt omdat Ajax net bekend heeft gemaakt dat hij toch gewoon speelgerechtigd is.

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9373
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Thulani Serero

Bericht door Dubbel » vr jul 29, 2011 4:16 pm

Benji schreef:Komt omdat Ajax net bekend heeft gemaakt dat hij toch gewoon speelgerechtigd is.
Ah, OK, daar komt Danny(?) dan weer goed mee weg.

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Thulani Serero

Bericht door Rooie » za aug 06, 2011 11:20 am

RTVNH/VZ
‘Als Serero het zo blijft doen, is hij een grote concurrent voor iedereen’

Zaterdag, 6 augustus 2011 om 12:18

Ajax heeft zich versterkt met onder meer Theo Janssen en Kolbeinn Sigthórsson, maar volgens velen kan Thulani Serero weleens de verrassing worden van de Eredivisie. Frank de Boer hoopt dat in ieder geval wel, die de jonge aanwinst van Ajax Cape Town prijst. “Hij heeft hier een goede indruk gemaakt.”

“Toen hij hier stage liep was hij volgens mij veel meer gespannen dan hij nu is”, geeft De Boer aan op RTV Noord-Holland. “In eerste instantie is hij gehaald als invaller, maar als hij het zo goed blijft doen dan is hij een grote concurrent voor iedereen”, verzekert de oefenmeester.

Serero, die het voorbije seizoen in Zuid-Afrika werd verkozen tot Speler van het Jaar, tekende in mei een tweejarig contract in Amsterdam, met een optie voor nog twee jaar. De 21-jarige middenvelder speelde twee interlands voor de nationale ploeg van Zuid-Afrika.

LucaS
Berichten: 53575
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Thulani Serero

Bericht door LucaS » za aug 06, 2011 11:29 am

Echt een verrijking voor de taal, al die media die via internet een constante stroom berichten de wereld inslingeren:
Frank de Boer hoopt dat in ieder geval wel, die de jonge aanwinst van Ajax Cape Town prijst.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Thulani Serero

Bericht door Giacomo Puccini » za aug 06, 2011 12:30 pm

Met name een concurrent voor Eriksen denk ik, maar of dat wat uithaalt...
Ajax!

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Thulani Serero

Bericht door Rooie » wo aug 10, 2011 10:01 pm

Grote uitblinker bij Zuid-Afrika vanavond, ze zijn daar wildenthousiast over hem. Scheen het op het veld erg goed te kunnen vinden met een andere debutant en oud-Ajacied Daylon Claassen.

wimpey
Berichten: 51856
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Thulani Serero

Bericht door wimpey » ma aug 22, 2011 4:04 pm

Mijn zoontje van 5 zou het gisteren beter hebben gedaan dan dit guppie. Stond symbool voor het onvermogen in het laatste kwart van de wedstrijd na de 2-2. :excited.gif:

Lionel
Berichten: 47315
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Thulani Serero

Bericht door Lionel » ma aug 22, 2011 5:21 pm

Niet overdrijven Wimpey. Het gebrek aan tactiek was eerder de oorzaak dan het (dramatische) spel van Serero.
IK GELOOF!!!!!!

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Thulani Serero

Bericht door Demosthenes » ma aug 22, 2011 5:24 pm

wimpey schreef:Mijn zoontje van 5 zou het gisteren beter hebben gedaan dan dit guppie. Stond symbool voor het onvermogen in het laatste kwart van de wedstrijd na de 2-2. :excited.gif:
We zullen je zoontje dan binnenkort wel bij RM zien, er is deze maand al een zevenjarige binnengehaald.

Dergelijke opmerkingen worden gegeven als de onderbouwing qua inhoud niet gegeven kan worden, zie de wedstrijdtopic.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

wimpey
Berichten: 51856
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Thulani Serero

Bericht door wimpey » ma aug 22, 2011 5:34 pm

Demosthenes schreef: Dergelijke opmerkingen worden gegeven als de onderbouwing qua inhoud niet gegeven kan worden, zie de wedstrijdtopic.
Sneu.

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10279
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Thulani Serero

Bericht door WP_Legend » di aug 23, 2011 12:04 am

Hij mag wel een een jaartje in de sportschool aan de ijzers gaan hangen zeg. Hij heeft de fysiek van een 12 jarig meisje! Dat kan toch niet in het huidige voetbal?

Lionel
Berichten: 47315
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Thulani Serero

Bericht door Lionel » di aug 23, 2011 1:39 am

Omdat hij best makkelijk dribbelt hoefde dat misschien niet op een paar niveautjes lager. Probleem hebben veel jeugdspelers van Ajax. Ze worden niet getest in de jeugd. Blind had veel sterker moeten zijn. Alderweireld ook. Duurt allemaal te lang. De een kan niet koppen, niet omdat hij er geen 'talent' voor heeft maar omdat ze dat gewoon niet hoefden te doen.

Zo een Serero had een jaar of 2 al ontdekt moeten worden (als hij toen al bij Ajax Cape Town speelde tenminste) en dan hadden ze er persoonlijk mee aan de slag gemoeten.
IK GELOOF!!!!!!

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Thulani Serero

Bericht door Demosthenes » wo nov 02, 2011 8:23 pm

23 augustus 2011 - 1 november 2011, geen berichten over Serero; was hij eerst nog invaller, stond hij daarna nog op de spelerslijst, nu wordt hij in Jong Ajax gewisseld, speelde zeker een bal naar voren.

Heeft hij nog toekomst bij Ajax Amsterdam? Hij bleek tijdens zijn stages timide, van dit scenario zal hij niet meer zelfvertrouwen krijgen.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

wimpey
Berichten: 51856
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Thulani Serero

Bericht door wimpey » wo nov 02, 2011 9:40 pm

Demosthenes schreef:23 augustus 2011 - 1 november 2011, geen berichten over Serero; was hij eerst nog invaller, stond hij daarna nog op de spelerslijst, nu wordt hij in Jong Ajax gewisseld, speelde zeker een bal naar voren.
:drecul.gif: Komt de gedachte wel eens in je op dat hij gewoon niet zo goed is als je denkt? Of is jouw kijk op het spel onfeilbaar? :hypocrite.gif:
Hij bleek tijdens zijn stages timide, van dit scenario zal hij niet meer zelfvertrouwen krijgen.
Tijdens z'n weinige speeltijd was hij ook timide. Niet dé eigenschap die een speler moet hebben om het te redden in het profmilieu. Tegen Noordwijk viel ie dus gewoon niet op...

Ook zelden een slechtere invalbeurt in Ajax-1 gezien dan die van Serero in Venlo. Parodie op professioneel voetbal. Die heeft nog een lange weg te gaan. Als ie het al redt bij Ajax...

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Thulani Serero

Bericht door Demosthenes » do nov 03, 2011 12:25 am

wimpey schreef:
Demosthenes schreef:23 augustus 2011 - 1 november 2011, geen berichten over Serero; was hij eerst nog invaller, stond hij daarna nog op de spelerslijst, nu wordt hij in Jong Ajax gewisseld, speelde zeker een bal naar voren.
:drecul.gif: Komt de gedachte wel eens in je op dat hij gewoon niet zo goed is als je denkt? Of is jouw kijk op het spel onfeilbaar? :hypocrite.gif:
Hij bleek tijdens zijn stages timide, van dit scenario zal hij niet meer zelfvertrouwen krijgen.
Tijdens z'n weinige speeltijd was hij ook timide. Niet dé eigenschap die een speler moet hebben om het te redden in het profmilieu. Tegen Noordwijk viel ie dus gewoon niet op...

Ook zelden een slechtere invalbeurt in Ajax-1 gezien dan die van Serero in Venlo. Parodie op professioneel voetbal. Die heeft nog een lange weg te gaan. Als ie het al redt bij Ajax...
Ik weet dat jij het totaal niet in hem ziet zitten, ik denk niet dat je ooit een negatiever commentaar heb gegeven over een Ajacied, maar ik heb genoten van hem als jeugdspeler (Heb ik al eerder geschreven) en vind het zonde dat iemand zo maar wordt afgeschreven. Ik snap ook niet dat jij, als Ajacied, daar geen moeite mee heb, dat je er, in mijn ogen, zelfs genoegen in schept hem de "voetbalgoot" in te drukken.

Ik herinner me Jeffrey Sarpong, talentvolle Ajacied, op toernooien in het buitenland diverse malen uitgeroepen tot speler van het toernooi (Althans dat verzekerde zijn vader mij een paar keer), speelde in de Ajaxjeugd altijd links op het middenveld, maar moest van MvB linksbuiten spelen. Hij voldeed niet, werd nooit meer voor het eerste elftal gevraagd en mocht in Jong Ajax rechtsbuiten spelen (Huistra of Koster, dat weet ik niet meer) Ik vind dat zo zonde van het talent, zo'n jeugdopleiding moet je opdoeken als je dergelijke trucs uithaalt (Hoe vaak speelt Anita op de plaats waarop hij de jeugd speelde?)

Ik snap ook niet dat Ajax Daylon Claasen haalt (Ook Cape Town), speelde altijd op het middenveld, maar moet in Jong Ajax rechtsback spelen??? Ik heb hem één keer als middenvelder gezien, maar toen stond Delorge rechtsbuiten, trok constant naar het middenveld, Blind in de verdediging en die kijkt altijd dertig meter voor zich uit, hij werd niet in het spel betrokken (Ook zijn schuld?) Ik ben blij dat hij in België wel rendeert, want hij is zo'n technisch begaafde speler die de bal vooruit wil spelen, in het huidige Ajax een doodzonde.

Terugkomend op Serero; ik hoop dat hij na de winterstop wel een kans krijgt (Ook al ben ik de enige die daarvoor uitkomt), want zo overtuigd van de huidige spelers ben ik echt niet, ongeacht het perfecte resultaat van vanavond. Blijft Ajax de ballen achteruit of opzij spelen, laat hem dan naar een andere vereniging gaan, dan heeft Serero niets bij Ajax te zoeken, risico's uitsluiten?

In de 73 wedstrijden die Sulejmani voor Ajax in de eredivisie heeft gespeeld, heeft hij ook zelden kunnen overtuigen, de jongere Serero (uit een totaal andere wereld) heeft vijf keer mogen invallen in de competitie en wordt weggehoond??? Hoe goed zijn die andere spelers?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23214
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Thulani Serero

Bericht door Cruijff » do nov 03, 2011 11:17 am

Tegen Independiente vond ik hem subliem. Waar Eriksen en de meeste van zijn teamgenoten er in de 1e helft vrijwel niets van bakten, brachten invallers als Serrero, Ozbiliz en Rodney Sneijder Ajax na rust direct swingend vuurwerk waar je je vingers bij kon aflikken.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Thulani Serero

Bericht door Marillion » do nov 03, 2011 11:22 am

Je moet zo'n jongen gewoon even de tijd geven om te wennen aan het niveau. Ik stel me zo voor dat het allemaal toch even wat anders is als de competitie waar hij vandaan komt. De verhalen over hem vanuit de voorbereiding waren positief dus hij zal wel iets kunnen.

Als hij fit is moet 'ie eerst maar eens een paar keer invallen op een voor hem juiste positie. Gewoon bij 2-0 of 3-0 minuten laten maken en kijken of hij dan stappen gaat maken. Gaat het de goede kant op dan geef je hem meer speeltijd en gebruik je 'm ook eens om te proberen om een wedstrijd open te breken en uiteindelijk moet hij dan volgend jaar in staat zijn om voor een basisplaats te gaan.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7333
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Thulani Serero

Bericht door Trab » do nov 03, 2011 12:01 pm

Cruijff schreef:Tegen Independiente vond ik hem subliem. Waar Eriksen en de meeste van zijn teamgenoten er in de 1e helft vrijwel niets van bakten, brachten invallers als Serrero, Ozbiliz en Rodney Sneijder Ajax na rust direct swingend vuurwerk waar je je vingers bij kon aflikken.
die wedstrijd heb ik ook gezien. toen was hij echt gruwelijk goed. was hij ook niet geblesseerd? hoop dat hij snel weer bij de selectie zit. zie liever hem als stand-in voor Eriksen dan Lodeiro.

wimpey
Berichten: 51856
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Thulani Serero

Bericht door wimpey » do nov 03, 2011 8:16 pm

Demosthenes schreef: Ik weet dat jij het totaal niet in hem ziet zitten, ik denk niet dat je ooit een negatiever commentaar heb gegeven over een Ajacied,
Mwah: Sikora, Soetaers, Daley Blind, Aborah. Die konden / kunnen er echt niets van. Serero wel. Serero vond ik tegen Bröndby zeer goed. Tegen VVV extreem slecht. Tegen Noordwijk onopvallend.

Ik geloof niets meer, tot ik het met eigen ogen zie. Geef me een euro voor iedere keer dat ik heb gelezen dat een jeugdspeler een absolute topper wordt. Kan ik morgen stoppen met werken.

Serero heeft in Ajax-1 nog alles te bewijzen. Claassen en Sarpong redden het bij Ajax niet. Je maakt mij niet wijs dat dat exclusief aan de club lag. De echte toppers komen vanzelf bovendrijven.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Thulani Serero

Bericht door Demosthenes » do nov 03, 2011 8:50 pm

Claassen en Sarpong redden het bij Ajax niet. Je maakt mij niet wijs dat dat exclusief aan de club lag. De echte toppers komen vanzelf bovendrijven.
Voor Claasen geldt een andere omgeving, ander voetbal, voor Sarpong ligt het anders.

Ik vind wel dat Ajax fouten maakt door een speler als Sarpong de hele opleiding, in ieder geval vanaf de B1 t/m de A1) op 8 te laten spelen, om hem af te voeren, omdat hij op 11 (MvB) en op 7 (Jong Ajax) niet voldoet. Hij is geen buitenspeler, kan wel diepgaan vanaf het middenveld. Ajax laat hem een paar jaar in Jong Ajax spelen, als ik daar een wedstrijd van zie, word ik al niet vrolijk van de entourage. Dezelfde fout is gemaakt met John Goossens. Anita zou zijn afgevoerd, ware het niet dat we geen linskback hadden, in de jeugd speelde hij op 3 (Kan in de jeugd) en op 6.

Ajax moet geen spelers uit Cape Town halen om ze vervolgens om te scholen (Claasen) Laat die jongen dan naar een andere vereniging gaan. Zet Eriksen linksback, dan kun je hem ook afvoeren, zelfs D. blind kan het niet, terwijl die normaal gesproken daar niet ver vandaan voetbalt.

Ik vrees dat Ajax Serero heeft gehaald om hem niet naar Anderlecht o.i.d te laten gaan, er was, volgens de media genoeg belangstelling voor hem (zelfs PSV werd genoemd!) Ajax wilde geen flater slaan? Serero af en toe opstellen in Jong Ajax levert niets op, zonde van de investering, zie Lodeiro. Die heeft miljoenen gekost, maar slijt zijn dagen ook in Jong Ajax.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Lionel
Berichten: 47315
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Thulani Serero

Bericht door Lionel » do nov 03, 2011 9:30 pm

Eriksen speelde ook in het begin op 11. Echte talenten drijven wel boven.
IK GELOOF!!!!!!

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Thulani Serero

Bericht door Demosthenes » do nov 03, 2011 10:18 pm

Eriksen speelde ook in het begin op 11. Echte talenten drijven wel boven.
Blonk hij uit? Ik dacht dat de meeste Ajacieden hem daar juist weg wilden hebben, omdat zijn talent daar niet tot z'n recht kwam.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Thulani Serero

Bericht door Khraa » vr nov 04, 2011 4:15 pm

In het stukje op Voetbalzone geeft FdBoer aan dat Serero op de weg terug is maar nog kracht mist. Volgens mij is het dus nog een beetje vroeg om hem af te schrijven....
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Plaats reactie