Jasper Cillessen

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Jasper Cillessen

Bericht door Cruijff » di nov 29, 2011 10:53 pm

Hoeveel hebben we ook alweer precies betaald voor deze jongen? De keren dat ik hem live heb gezien in Noordwijk, bij Roda was het niet heel overtuigend, maar met name gisteravond tegen Jong Feyenoord/Excelsior ben ik me echt rot geschrokken... Wat speelde hij slecht...

Lionel
Berichten: 47292
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Jasper Cillessen

Bericht door Lionel » wo nov 30, 2011 8:11 am

Echt? In de samenvatting of live?

Iets van drie dacht ik toch?
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Jasper Cillessen

Bericht door Cruijff » wo nov 30, 2011 3:45 pm

Live. Met name zijn spelhervattingen vond ik ook erg onder de maat. Maarja, die van Kenneth zijn dat ook.

Bij twee oefenpotjes die ik dan weer niet live heb gezien (tegen Volendam en Go Ahead Eagles) moest hij toch ook elke keer een tegendoelpunt toestaan. Maandagavond dus een 2-3 nederlaag tegen het kakkerlakken beloftenteam...

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Jasper Cillessen

Bericht door InnerHarbour » wo nov 30, 2011 4:29 pm

Hij kan onmogelijk slechter zijn dan Vermeer.
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Jasper Cillessen

Bericht door Cruijff » do jan 19, 2012 1:52 pm

Die kinderen zijn dol op Jasper Cillessen, richting een kind van 10 heeft hij een fantastische uitstraling. Gister bij de persconferentie hoorde ik hem praten en dacht ik opnieuw "wat een knulletje" maar die kids gaan helemaal los voor hem.

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: Jasper Cillessen

Bericht door Banjavi » ma aug 13, 2012 11:22 am

Jasper Cillessen baalt als een stekker. De Ajacied kreeg vorige week te horen dat hij komend seizoen opnieuw tweede keeper is. "Ik snap het niet."

Cillessen kwam een jaar geleden voor ruim drie miljoen euro over van NEC. De goalie krijgt de complimenten van Frank de Boer, maar moet het voorlopig stellen met optredens in het bekertoernooi. Kenneth Vermeer krijgt in de Eredivisie de voorkeur.

En dat zint het 23-jarige keeperstalent niet. "Een halfjaar op de bank zitten is nog te overkomen, een jaar is enorm vervelend en twee jaar is veel te lang", zegt hij op keeperswebsite Onderdelat. "Ik moet me blijven ontwikkelen."

"Maar waar ik het afgelopen jaar nog wel begreep dat ik op de bank belandde – ik heb de eerste maanden enorm moeten wennen aan het hogere tempo – snap ik het nu niet. Ik zou een echte kans krijgen maar vind niet dat dat gebeurd is."
Dit scenario had ik wel voor hem kunnen uittekenen hoor. Maargoed... HIJ wilde zo graag bij Ajax spelen.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Alexander
Berichten: 8557
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Jasper Cillessen

Bericht door Alexander » ma aug 13, 2012 11:35 am

Dit vind ik eigenlijk de enige transfer die de Boer echt te verwijten is. Vond het vorig jaar al een nutteloze aankoop, want m.i. niet heel veel beter dan Vermeer. En Ajax moet never nooit 3 miljoen voor een 2e keeper betalen. Hij staat ook stil in z'n ontwikkeling en zou eigenlijk verhuurt moeten worden. Probleem is alleen dat je dan weer een keeper moet gaan halen.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Jasper Cillessen

Bericht door Cruijff » ma aug 13, 2012 9:30 pm

"Ik moet me blijven ontwikkelen."
Begin daar dan eens mee... Cillessen heeft de keren dat hij mee mocht doen staan keepen als een jonge juffrouw...

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34406
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Jasper Cillessen

Bericht door Ramona » vr feb 15, 2013 6:12 am

Hoooogste tijd voor een schop omhoog, zijn draadje... :headbang.gif:

De Boer blij met Cillessen: 'Hij is gewoon goede keeper'

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Jasper Cillessen

Bericht door Demosthenes » vr feb 15, 2013 8:28 am

Ramona schreef:Hoooogste tijd voor een schop omhoog, zijn draadje... :headbang.gif:

De Boer blij met Cillessen: 'Hij is gewoon goede keeper'
Deed het erg goed en kon maar net (iets langer dan Vermeer?) bij die door Blind van richting veranderde bal.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Jasper Cillessen

Bericht door InnerHarbour » vr feb 15, 2013 8:45 am

1 meter 88 om 1 meter 82.
YNWA

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Jasper Cillessen

Bericht door Demosthenes » vr feb 15, 2013 9:05 am

InnerHarbour schreef:1 meter 88 om 1 meter 82.
Ken het verschil in sprongkracht niet.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Lionel
Berichten: 47292
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Jasper Cillessen

Bericht door Lionel » vr feb 15, 2013 9:38 am

Een prachtige redding inderdaad :biggthumpup.gif:

Gooide een keer Eriksen aan. Had hij daar natuurlijk niet moeten doen. Het ligt dus echt aan de instructies van Frankie en niet aan Kenneth/Jesper.
IK GELOOF!!!!!!

Kilroy
Berichten: 1136
Lid geworden op: za sep 27, 2003 11:33 pm
Locatie: California

Re: Jasper Cillessen

Bericht door Kilroy » ma apr 08, 2013 12:58 am

Prima invalbeurt vandaag. Klasse hoe hij vandaag die vrijetrap direct horizontaal klemvast had. Daarna zelf verzekerd en resoluut. Hij kan een hele goeie worden maar moet nog wat "body" kweken.

wimpey
Berichten: 51839
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Jasper Cillessen

Bericht door wimpey » ma apr 15, 2013 7:53 am

Vonden jullie deze gozer ook zo zwak? Talmen in balbezit, slechte spelhervattingen, onzeker in de lucht, langzaam reagerend. 2-2 was zijn fout.

Vermeer verlengen, Cillessen verpatsen wat mij betreft.

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Jasper Cillessen

Bericht door GangstaRiB » ma apr 15, 2013 7:58 am

wimpey schreef:Vonden jullie deze gozer ook zo zwak? Talmen in balbezit, slechte spelhervattingen, onzeker in de lucht, langzaam reagerend. 2-2 was zijn fout.

Vermeer verlengen, Cillessen verpatsen wat mij betreft.
Totaal mee oneens.

Lionel
Berichten: 47292
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Jasper Cillessen

Bericht door Lionel » ma apr 15, 2013 8:30 am

wimpey schreef:Vonden jullie deze gozer ook zo zwak? Talmen in balbezit, slechte spelhervattingen, onzeker in de lucht, langzaam reagerend. 2-2 was zijn fout.

Vermeer verlengen, Cillessen verpatsen wat mij betreft.
1 van de 2 moet je verkopen. Dan heb ik liever Vermeer op goal dan Cilissen. Uit zakelijk oogpunt is het misschien wel het moment om Vermeer te verkopen voor de hoofdprijs en Cilissen de kans te geven.

Voetballend was hij niet goed. Trapte een vrije trap mooi uit en vanaf de aftrap was het ook een kutbal. Maar heeft wel veel potentie :biggthumpup.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Jasper Cillessen

Bericht door Marillion » ma apr 15, 2013 8:45 am

Ik vond hem ook niet sterk. Hij mag dan een paar centimeter langer zijn maar als ik de Cillessen van zondag vergelijk met de Vermeer van de afgelopen periode dan verliest hij het zo'n beetje op alle fronten. Nu is het wel zo dat een keeper doorgaans behoefte heeft aan een serie wedstrijden waarin hij het vertrouwen krijgt. Maar het dit optreden heeft hij mij niet kunnen overtuigen dat hij die plek onder de lat moet krijgen.
Nil volentibus arduum

wimpey
Berichten: 51839
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Jasper Cillessen

Bericht door wimpey » ma apr 15, 2013 8:53 am

Marillion schreef: Maar het dit optreden heeft hij mij niet kunnen overtuigen dat hij die plek onder de lat moet krijgen.
'Hoogtepunt' was de laatste minuut. OK, het was buitenspel, maar waarom pákt ie die bal niet gewoon voordat Toivonen kan inknikken???

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10430
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Jasper Cillessen

Bericht door mattie » ma apr 15, 2013 9:21 am

wimpey schreef:Vonden jullie deze gozer ook zo zwak? Talmen in balbezit, slechte spelhervattingen, onzeker in de lucht, langzaam reagerend. 2-2 was zijn fout.

Vermeer verlengen, Cillessen verpatsen wat mij betreft.
In mijn eigen zat hij bij de 2-2 er gewoon goed bij.. Hij had de pech dat die bal via de paal bij een 040 gast terecht kwam.. De overtreding was onnodig..
Hij bokste zeer resoluut alles goed weg.. Is ook een kunst..
Vergeet niet dat er een bepaalde spanning op hem stond..
Vermeer was ook zeker niet altijd even goed, maar heeft zich ontwikkeld.. Hoe door het vertrouwen en wekelijks keepen.
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Jasper Cillessen

Bericht door beelzebub » ma apr 15, 2013 9:36 am

Die jongen slaapt wel slecht, hebben jullie die kringen rond z'n ogen gezien?
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Jasper Cillessen

Bericht door Jöhnk » ma apr 15, 2013 9:52 am

wimpey schreef:Vonden jullie deze gozer ook zo zwak? Talmen in balbezit, slechte spelhervattingen, onzeker in de lucht, langzaam reagerend. 2-2 was zijn fout.

Vermeer verlengen, Cillessen verpatsen wat mij betreft.
Ik vond het voldoende, maar niet overtuigend. Voetballend vind ik hem trouwens beter dan Vermeer. Speelt veel makkelijker de centrale middenvelder in.

Al met al denk ik wel dat hij het in zich heeft om Vermeer op te volgen.

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Jasper Cillessen

Bericht door beelzebub » ma apr 15, 2013 10:05 am

Uiteindelijk haalt elke jonge Nederlandse keeper van Ajax Oranje. Oppassen voor de concurrenten dus, al is Cillissen al eens opgeroepen.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Lionel
Berichten: 47292
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Jasper Cillessen

Bericht door Lionel » ma apr 15, 2013 10:20 am

Jöhnk schreef:
wimpey schreef:Vonden jullie deze gozer ook zo zwak? Talmen in balbezit, slechte spelhervattingen, onzeker in de lucht, langzaam reagerend. 2-2 was zijn fout.

Vermeer verlengen, Cillessen verpatsen wat mij betreft.
Ik vond het voldoende, maar niet overtuigend. Voetballend vind ik hem trouwens beter dan Vermeer. Speelt veel makkelijker de centrale middenvelder in.

Al met al denk ik wel dat hij het in zich heeft om Vermeer op te volgen.
Voetballend vond ik het dus juist minder. Begon al na 5 seconden.
IK GELOOF!!!!!!

Mr. Ajax
Berichten: 14505
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Jasper Cillessen

Bericht door Mr. Ajax » ma apr 15, 2013 11:28 am

Rishi schreef:
Jöhnk schreef:
wimpey schreef:Vonden jullie deze gozer ook zo zwak? Talmen in balbezit, slechte spelhervattingen, onzeker in de lucht, langzaam reagerend. 2-2 was zijn fout.

Vermeer verlengen, Cillessen verpatsen wat mij betreft.
Ik vond het voldoende, maar niet overtuigend. Voetballend vind ik hem trouwens beter dan Vermeer. Speelt veel makkelijker de centrale middenvelder in.

Al met al denk ik wel dat hij het in zich heeft om Vermeer op te volgen.
Voetballend vond ik het dus juist minder. Begon al na 5 seconden.

Inderdaad, vond hem voetballend juist helemaal niet overtuigend. Traag, en veel te onrustig.

Vermeer is ook qua meevoetballen gewoon top. Heeft echt behoorlijke stappen gemaakt daarin. Ik kan niet zo snel een andere keeper bedenken die zo makkelijk en slim meevoetbalt als Vermeer.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Plaats reactie