Jasper Cillessen

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Jasper Cillessen

Bericht door Jöhnk » za aug 20, 2016 10:49 am

Overschatte showkeeper, altijd geblesseerd... Daar zou ik niet de hoofdprijs voor betalen.

Wat Cillessen betreft: wat een geweldige stap voor hem. Al wordt hij reservekeeper; dat is een erebaantje bij Barcelona want de reservekeeper speelt daar de bekerwedstrijden inclusief CL.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33282
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Jasper Cillessen

Bericht door zeux » za aug 20, 2016 10:49 am

Sandro_Calaaabro schreef:Dan spreek je wel echt over 3 of 4 mln tekengeld denk ik. En wat zal de transfersom moeten zijn?

edit: Newcastle zou 5 mln willen hebben lees ik.
Dat zijn in Engeland peanut-bedragen. Is die Sels daar eerste keeper geworden, of zou Krul weer eerste keeper worden na zijn blessureleed?

En: hoe fit is hij? Hij moet er echt metéén voluit staan.

We gaan er wel op vooruit bij strafschoppen. :ajaxsmiley.gif:
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Jasper Cillessen

Bericht door Jöhnk » za aug 20, 2016 10:52 am

Hij is medisch fit maar voorlopig nog niet wedstrijdfit, aldus Verweij.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33282
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Jasper Cillessen

Bericht door zeux » za aug 20, 2016 10:55 am

Van 15 augustus:

Injury update Krul
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Jasper Cillessen

Bericht door Cruijff » za aug 20, 2016 10:56 am

zeux schreef:
Sandro_Calaaabro schreef:Dan spreek je wel echt over 3 of 4 mln tekengeld denk ik. En wat zal de transfersom moeten zijn?
En: hoe fit is hij? Hij moet er echt metéén voluit staan.

We gaan er wel op vooruit bij strafschoppen. :ajaxsmiley.gif:
Zeker. :ajaxsmiley.gif:

Een gekke optie want hij ligt niet bepaald goed meer bij het publiek.... maar zullen we niet gewoon Kenneth Vermeer terughalen? :ajaxsmiley.gif: Is Feyenoord flink over de zeik, ok het duurt nog even voordat Vermeer weer fit is maar in de tussentijd kunnen de F-side en 410 even aan het idee wennen :ajaxsmiley.gif: dat er in de Arena straks weer een Vermeer tussen de palen hangt. :666.gif:

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Jasper Cillessen

Bericht door Sandro » za aug 20, 2016 10:56 am

zeux schreef:
Sandro_Calaaabro schreef:Dan spreek je wel echt over 3 of 4 mln tekengeld denk ik. En wat zal de transfersom moeten zijn?

edit: Newcastle zou 5 mln willen hebben lees ik.
Dat zijn in Engeland peanut-bedragen. Is die Sels daar eerste keeper geworden, of zou Krul weer eerste keeper worden na zijn blessureleed?
Ik denk dat Newcastle hem niet meer nodig heeft. Z'n contract loopt volgend jaar ook af. Dan is dit wel het juiste moment om er nog iets van geld aan over te houden als Newcastle zijnde.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33282
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Jasper Cillessen

Bericht door zeux » za aug 20, 2016 11:02 am

Jöhnk schreef:Hij is medisch fit maar voorlopig nog niet wedstrijdfit, aldus Verweij.
In dat filmpje van vijf dagen geleden zegt hij na ca 6 minuten dat hij over 'een paar weken' weer mee kan doen met de goalies en dat hij vervolgens matchfit moet worden. Kinkt als dus zeker nog een week of drie/vier.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Hermann
Berichten: 211
Lid geworden op: za mei 31, 2014 8:52 am

Re: Jasper Cillessen

Bericht door Hermann » za aug 20, 2016 11:20 am

Is er écht geen betere beschikbare keeper dan Krul?

Al veel genoemd, maar toch nog in de herhaling: zeer vaak geblesseerd, en lijkt niet de meest consistente keeper.

Er is ook benoemd dat er een alternatief zou zijn als Krul het niet wordt. Iemand enig idee wie dat zou kunnen zijn?

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7844
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Jasper Cillessen

Bericht door elliquido » za aug 20, 2016 11:24 am

Geen krul svp. Die heeft minimaal een maand ng nodig plus dat ik hem op lage ballen als een zak aardappelen vind keepen.
Room moet het worden.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Jasper Cillessen

Bericht door Sandro » za aug 20, 2016 12:25 pm

Inderdaad. Die zal het moeten worden. Krul vind ik een te groot risico. Hoeveel zou Room kosten? Zo rond de 5 miljoen? (hij heeft nog een contract voor twee jaar).
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Jasper Cillessen

Bericht door Ajaciedjuh » za aug 20, 2016 12:40 pm

Als het de juiste keeper is, dan is de beschikbaarheid pas over 1-2 maanden geen probleem. Het gaat over kwaliteit en dan moet je na een langere termijn kijken: de komende 2-3 jaar.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7844
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Jasper Cillessen

Bericht door elliquido » za aug 20, 2016 1:15 pm

volgens mij hebben we woensdag een potje te spelen die nogal van belang is
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Jasper Cillessen

Bericht door InnerHarbour » za aug 20, 2016 2:00 pm

Cruijff schreef:
zeux schreef:
Sandro_Calaaabro schreef:Dan spreek je wel echt over 3 of 4 mln tekengeld denk ik. En wat zal de transfersom moeten zijn?
En: hoe fit is hij? Hij moet er echt metéén voluit staan.

We gaan er wel op vooruit bij strafschoppen. :ajaxsmiley.gif:
Zeker. :ajaxsmiley.gif:

Een gekke optie want hij ligt niet bepaald goed meer bij het publiek.... maar zullen we niet gewoon Kenneth Vermeer terughalen? :ajaxsmiley.gif: Is Feyenoord flink over de zeik, ok het duurt nog even voordat Vermeer weer fit is maar in de tussentijd kunnen de F-side en 410 even aan het idee wennen :ajaxsmiley.gif: dat er in de Arena straks weer een Vermeer tussen de palen hangt. :666.gif:
Nee dank.
YNWA

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Jasper Cillessen

Bericht door InnerHarbour » za aug 20, 2016 2:04 pm

Hermann schreef:Is er écht geen betere beschikbare keeper dan Krul?
Ja hoor, Mignolet, prima keeper voor de zwakke Nederlandse competitie.
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Jasper Cillessen

Bericht door Cruijff » za aug 20, 2016 2:43 pm

Mignolet is bij lange na niet goed genoeg.
InnerHarbour schreef:
Cruijff schreef: dat er in de Arena straks weer een Vermeer tussen de palen hangt. :666.gif:
Nee dank.
Haha. :smallgrin.gif:
Waarom niet weer corners gaan verdedigen met ook Joel Veltman, Kenny Tete, Dijks die niet kan koppen en ook nog Vermeer? :smile-ajax.gif: Kun jij weer al je stokpaardjes van stal halen.

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Jasper Cillessen

Bericht door Lionel » za aug 20, 2016 2:47 pm

InnerHarbour schreef:
Hermann schreef:Is er écht geen betere beschikbare keeper dan Krul?
Ja hoor, Mignolet, prima keeper voor de zwakke Nederlandse competitie.
Nee dank je.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Jasper Cillessen

Bericht door InnerHarbour » za aug 20, 2016 3:33 pm

Cruijff schreef:Mignolet is bij lange na niet goed genoeg.
Oh die is zeker goed genoeg en beter komt niet naar Ajax. Wacht even, jij denkt dat Ajax nog steeds iets bijzonders is in het europese voetbal. Laat maar, waste of time.
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Jasper Cillessen

Bericht door Cruijff » za aug 20, 2016 5:46 pm

InnerHarbour schreef:
Cruijff schreef:Mignolet is bij lange na niet goed genoeg.
Oh die is zeker goed genoeg en beter komt niet naar Ajax. Wacht even, jij denkt dat Ajax nog steeds iets bijzonders is in het europese voetbal. Laat maar, waste of time.
Ik denk dat Ajax inderdaad nog steeds een uniek opleidingsinstituut is ja, die via de eigen filosofie meer kan bereiken dan door defensief te gaan kloten of door mee te gaan in de idioterie van Engeland.

Overmars geeft nog niet eens 35 miljoen uit, een club als Liverpool lachend een half miljard. Naar die rato vind ik dat Liverpool niet alleen beroerde team prestaties heeft maar ook een veel te groot percentage zwaar overschatte ruk spelers (zoals Mignolet).

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Jasper Cillessen

Bericht door brigade zuid » za aug 20, 2016 6:36 pm

Room? Wat heeft die ooit laten zien? Dan nog liever Krul.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Jasper Cillessen

Bericht door Giacomo Puccini » za aug 20, 2016 7:12 pm

Krul is een goeie, maar niet haalbaar verwacht ik. Ben benieuwd waar we dan bij gaan uitkomen. Room ken ik niet, is me nooit zo opgevallen.
Ajax!

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Jasper Cillessen

Bericht door Demosthenes » za aug 20, 2016 9:29 pm

Barcelona en Manchester City hebben een principeakkoord bereikt over de transfer van doelman Claudio Bravo naar de Premier League-club.
Dat heeft directeur Roberto Fernández van de Catalanen zaterdagavond bevestigd, na de 6-2 zege van Barcelona op Real Betis. 'Er is een principeakkoord. We moeten nu een keeper kopen.' Barcelona wil Jasper Cillessen aantrekken om het vertrek van Bravo op te vangen.

Het ligt in de lijn der verwachting dat de 33-jarige Bravo de eerste doelman wordt bij Manchester City. De nieuwe manager Pep Guardiola is ontevreden over de 'voetballende' kwaliteiten van Joe Hart, die de afgelopen seizoenen een vaste waarde was, maar nu mag vertrekken. Hart moest de voorbije wedstrijden van City al op de bank plaatsnemen omdat Willy Caballero de voorkeur kreeg.

Bravo maakte zaterdag nog de negentig minuten vol bij Barcelona in wat waarschijnlijk zijn afscheidsduel was.
http://www.vi.nl/nieuws/transfer-cilles ... -bravo.htm
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Jasper Cillessen

Bericht door InnerHarbour » zo aug 21, 2016 8:26 am

Cruijff schreef: Ik denk dat Ajax inderdaad nog steeds een uniek opleidingsinstituut is ja, die via de eigen filosofie meer kan bereiken dan door defensief te gaan kloten of door mee te gaan in de idioterie van Engeland.
Waar heb je het over man, welke topper is nog voortgekomen uit dat unieke opleidingsinstituut? Bergkamp, Kluivert, Sneijder? Dat is allemaal van tientallen jaren terug, Ajax en zijn opleidingsinstituut stelt alleen nog wat voor in de ogen van blinde Ajacieden.
YNWA

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Jasper Cillessen

Bericht door Giacomo Puccini » zo aug 21, 2016 9:22 am

Newcastle United bereid Krul te laten gaan

21 augustus 2016 - Daily Mail / Ajax Netwerk

Tim Krul staat volgens De Telegraaf bovenaan het verlanglijstje van Ajax voor de opvolging van Jasper Cillessen. De keeper van Newcastle United wordt gezien als de wenskandidaat. Al heeft de club nog een haalbaar alternatief achter de hand, mocht Krul niet lukken.

Newcastle United manager Rafa Benitez heeft tegenover de Daily Mail in ieder geval laten weten bereid te zijn Tim Krul te laten gaan. 'Hij is momenteel op de terugweg van een blessure. Hij traint hard om weer op het juiste niveau te komen. Maar we hebben op dit moment vijf keepers. We hebben Sels nu, we hebben Darlow en we hebben Woodman. We kunnen niet het hele seizoen doorgaan met vijf keepers. We moeten kijken of we deze transferperiode een oplossing kunnen vinden. Als er geïnteresseerde clubs zijn dan zullen we daar naar luisteren. Tim heeft nog een éénjarig contract.'

Het is de vraag of de Engelse club hem bereid is te verhuren met nog een jaar in zijn contract te gaan. Diens salaris van 60.000 pond per week, zo'n 3,5 miljoen euro, is in ieder geval te gortig voor Ajax.
Mooi, met NU gaat Ajax dus wel rondkomen. Toch lijkt het me sterk dat we een uitstekende keeper als Krul weten te verleiden tot een terugkeer naar Nederland. Van 3,5 miljoen per jaar terug naar ongeveer de helft, is een grote stap achteruit. Met wat tekengeld kun je misschien iets regelen maar hij is pas 28 en moet dus nog een jaar of 7 mee. 7 keer 1,5 miljoen minder salaris, dat rekensommetje zal Krul toch ook mee laten wegen. Aan de andere kant is het tweede niveau in Engeland ook geen weelde, en ik weet niet wat voor opties hij verder heeft.
Ajax!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Jasper Cillessen

Bericht door brigade zuid » zo aug 21, 2016 2:33 pm

Met die 30 miljoen van Milik en het geld van Cillessen moeten we denk ik voor het eerst de 150 miljoen cash aantikken, voorwaar een hele prestatie.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Jasper Cillessen

Bericht door Giacomo Puccini » zo aug 21, 2016 2:40 pm

Dit is cynisch bedoeld neem ik aan? Zo'n prestatie is het bovendien niet als je voor bijna 100 miljoen in het huidige voetbal een te dikke Higuain haalt, tel er salaris bij op en je bent die 150 miljoen al kwijt aan 1 speler. Cilessen voor 14 miljoen verkopen is kruimelwerk en weer een van de weinige goede spelers die het zinkende schip verlaat. Het kapitaal moet op het veld staan en dat is duidelijk niet het geval. Laten we daar aub Overmars op afrekenen.
Ajax!

Plaats reactie