Jasper Cillessen

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11397
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Jasper Cillessen

Bericht door Toppie » vr aug 19, 2016 7:47 am

Keeper van Fc Utreg iets ? :blush.gif: :confused.gif:

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Jasper Cillessen

Bericht door Jinne » vr aug 19, 2016 7:59 am

Keeper van Maccabi als vervanger?

Goed dat Overmars nu wel nee durft te zeggen bij een eerste bod. Eerst nog een verklaring dat Jasper op zeker nog een jaar blijft.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Mano
Berichten: 15120
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Jasper Cillessen

Bericht door Mano » vr aug 19, 2016 8:28 am

Ik opteer voor Lampou :blush.gif:









:biggrin.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Jasper Cillessen

Bericht door Jinne » vr aug 19, 2016 8:30 am

Heeft Marc iig geen krukje nodig bij de presentatie.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

GangstaRiB
Berichten: 16755
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Jasper Cillessen

Bericht door GangstaRiB » vr aug 19, 2016 8:50 am

Toppie schreef:Keeper van Fc Utreg iets ? :blush.gif: :confused.gif:
Die is echt zo overschat.....

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Jasper Cillessen

Bericht door Gaizka1985 » vr aug 19, 2016 8:54 am

Sandro_Calaaabro schreef:Ik lees net dat die prutser van een Hart minimaal 35 mln moet kosten.
Serieus? Dan moet er voor Cillessen wel meer in het vat zitten, miljoen of 15 a 20. Heb het idee dat ze voor Room zullen gaan, lijkt me geen slechte vervanger?

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Jasper Cillessen

Bericht door Marillion » vr aug 19, 2016 8:58 am

Als ik de berichtgeving uit de Telegraaf zo lees gaat deze transfer wel door.

Kennelijk mag hij dan ook nog voor Barcelona uitkomen in de poulefase van de CL. Dat zou dan dus ook gelden voor die keeper van Rostov als hij naar Ajax zou gaan. We kunnen 'm natuurlijk even bellen om te vragen of hij interesse heeft. Hij kan dan woensdag zelf bepalen of hij bij zijn nieuwe werkgever eventueel ook CL wil spelen. :666.gif:

Wat Cillessen betreft vraag ik me eerlijk gezegd af of we hem dan nog moeten opstellen. Ik heb nou niet het idee dat hij dan zaterdag en woensdag ineens messcherp in het doel staat. En dat halfslachtige gedoe van de laatste wedstrijden heb ik eerlijk gezegd wel gezien. Als hij blijft verdient hij het vertrouwen om zich te herpakken. Maar als dat er niet in zit dan is het misschien beter om alvast zonder hem verder te gaan.
Nil volentibus arduum

Alexander
Berichten: 8511
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Jasper Cillessen

Bericht door Alexander » vr aug 19, 2016 8:59 am

Voor alles boven de 15 miljoen moet je hem laten gaan. Heeft het een tijdlang heel goed gedaan, maar staat na het WK wel behoorlijk stil in z'n ontwikkeling.

In Nederland zie ik eigenlijk geen opties. Room wordt genoemd en zou misschien als enige nog kunnen.

GangstaRiB
Berichten: 16755
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Jasper Cillessen

Bericht door GangstaRiB » vr aug 19, 2016 9:03 am

Alexander schreef:Voor alles boven de 15 miljoen moet je hem laten gaan. Heeft het een tijdlang heel goed gedaan, maar staat na het WK wel behoorlijk stil in z'n ontwikkeling.

In Nederland zie ik eigenlijk geen opties. Room wordt genoemd en zou misschien als enige nog kunnen.
Ajax moet ontzettend snel schakelen, want Diederik Boer gaat em niet worden. Ik heb die nu een aantal keer in het stadion zien 'warmkeepen', maar die staat meer van de sfeer te genieten dan dat ie bezig is. Dat is natuurlijk prima en ik heb geen problemen met em verder, maar hij lijkt me geen waardige vervanger om Ajax door een hele belangrijke periode te slepen.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Jasper Cillessen

Bericht door Demosthenes » vr aug 19, 2016 9:51 am

Ajax heeft nogal wat keepers onder contract staan, want naast Onana (De ambitie zal hij wel hebben om de plaats van Cillessen in te nemen, maar wat ik gezien heb, stemt mij niet tevreden) en Boer zijn er ook nog jonge keepers als Alblas (Ben ik niet kapot van), Leeuwenburgh (is die verhuurd?), Groothuizen (nu verhuurd) Van der Sar (Heeft mij nog niet kunnen overtuigen), Stan van Bladeren (zijn lengte is een probleem, vrees ik)

Afbeelding

en Jeffrey de Lange (188 cm groot en volgens mij de talentvolste van het stel). Dat zijn zeven jonge keepers en een reservekeeper.

Het heeft geen zin om een jonge keeper te halen en volgens mij heeft Ajax geld genoeg, al kan het salaris een probleem zijn als er een buitenlandse keeper wordt aangetrokken. Ik ben benieuwd met wie Ajax komt, tot nu toe is het geen 'bord-op-schoot-scouten'.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Mano
Berichten: 15120
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Jasper Cillessen

Bericht door Mano » vr aug 19, 2016 11:17 am

Met onze nieuwe verdediging-stijl (druk naar voren) is een betrouwbare sluitpost wel handig. Eentje met wat jaren ervaring....

Ik zeg Krul maar waarschijnlijk onhaalbaar.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Jasper Cillessen

Bericht door Marillion » vr aug 19, 2016 11:33 am

Ja, een betrouwbare keeper is goud waard. Het maakt voor een defensie enorm uit of ze vertrouwen hebben in de doelman die in hun rug staat. Als hij vertrekt is het van cruciaal belang dat Ajax gaat voor een volwaardige eerste keeper en niet gaat rommelen met een jong talent of een doelman die duidelijk tweede keuze is.

Ik ken de markt niet maar zou het erg prettig vinden als een opvolger fysiek sterk is en persoonlijkheid heeft. Dat is iets wat er bij Jasper natuurlijk wel aan ontbreekt. Die moet het vooral hebben van rustig zijn werk doen. Ik kan me vergissen maar ik heb de indruk dat het wat minder is gegaan vanaf het moment dat hij gemaakt agressief ging doen. Dat past niet bij Jasper.
Nil volentibus arduum

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Jasper Cillessen

Bericht door wimpey » vr aug 19, 2016 11:42 am

Cillessen lijkt idd een rol te spelen. Beetje het nerdy jochie van de klas, die ineens de bully acteert. Post-WK is ie eerder minder dan beter geworden. Lijkt me het juiste moment om afscheid te nemen, alleen moet je dan nog effe een vervanger regelen he... Wat ook niet mee zal vallen.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Jasper Cillessen

Bericht door 999 » vr aug 19, 2016 11:51 am

Fans op Twitter zijn niet zo enthousiast ...

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Jasper Cillessen

Bericht door peter » vr aug 19, 2016 12:04 pm

Je moet in ieder geval een keeper halen die heerst in de lucht. Met onze shaky houding bij corners wil ik wel een kerel hebben die daar niet bang van wordt.

Eigenlijk wil je weer een complete keeper, maar wie wil dat niet. :biggrin.gif:

Mano
Berichten: 15120
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Jasper Cillessen

Bericht door Mano » vr aug 19, 2016 12:21 pm

Dat 'minder' worden heeft te maken met interesse van buiten af.

vorig jaar was Man Utd in de markt en dat ketste af. Daar had Cillessen wel oren naar. Nu Barca, reken maar dat hij al langer weet dat hij op het verlanglijstje staat. Hierdoor is zijn hoofd er niet helemaal bij.

Denk dat het klaar is. Hij moet gaan, kan zich niet meer voldoende opladen voor Ajax, heeft nieuwe uitdaging nodig.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Wouter
Berichten: 18628
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Jasper Cillessen

Bericht door Wouter » vr aug 19, 2016 1:57 pm

Cillessen werd op relatief jonge leeftijd gehaald voor de vacature van 2de keeper. Dat heeft ie 2 (?) seizoenen gedaan voordat ie daadwerkelijk de vaste eerste keeper werd. Jij wilt Room nu als vervanger van Cillessen en dus eerste keeper halen, om 34 eredvisie wedstrijden en minstens zo'n 6 CL/EL wedstrijden te keepen. Dat heeft die jongen nog nooit meegemaakt. Dat is in mijn ogen dus sowieso niet het categorie waarin we eventueel moeten zijn.

Verder verschillen we kennelijk van mening over Room zijn betrouwbaarheid... Dat staat voor mij absoluut niet vast.
Room heeft de afgelopen anderhalf jaar goed gekeept. Ik hoop in elk geval dat hij blijft, Vitesse heeft ook geen alternatief.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Jasper Cillessen

Bericht door Marillion » vr aug 19, 2016 2:19 pm

Wat Room betreft. Dat hij local hero Piet Velthuizen heeft vervangen is op zich een goed teken. Ik was niet zo onder de indruk van Piet maar ik schat zo in dat dit lokaal toch wel wat beladen was. Volgens mij had al vrij snel niemand het meer over Piet.

In de paar wedstrijden die ik van hem heb gezien vond ik 'm heel behoorlijk. Of hij de geschikte opvolger zou zijn durf ik op basis daarvan echter niet te zeggen.
Nil volentibus arduum

Wouter
Berichten: 18628
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Jasper Cillessen

Bericht door Wouter » vr aug 19, 2016 2:41 pm

Piet maakte in die tijd blunder na blunder, en toen hij geblesseerd raakte keepte Room vijf geweldige wedstrijden op rij. Die wissel was niet "beladen" hoor.

Tja, in mijn ogen hoort Room zeker bij de beste vijf eredivisiekeepers. Degelijk, doet weinig gekke dingen. Maar ik vraag me af of Ajax niet voor een jongere keeper gaat. Room is "al" 27.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Jasper Cillessen

Bericht door Duke » vr aug 19, 2016 8:06 pm

Cillessen is uit de selectie voor de wedstrijd tegen Willem II gelaten, vanwegen de naderende transfer naar Barcelona, volgens Mike Verweij.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22997
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Jasper Cillessen

Bericht door raymon » vr aug 19, 2016 8:15 pm

Een zwakke Cillessen is toch nog een klasse beter dan Onana of Boer? Ik snap niet dat je als club zijnde niet gewoon geen transfers toelaat, of überhaupt een gesprek toelaat terwijl je nog de belangrijkste wedstrijd van het seizoen moet spelen. Echt amateuristisch.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Jasper Cillessen

Bericht door Duke » vr aug 19, 2016 8:18 pm

Ik vind het ook vreemd dat een professionele voetballer blijkbaar zo van slag is door een mogelijke transfer dat hij niet meer kan presteren. Met de wedstrijd tegen Rostov nog op komst. Bizar en onprofessioneel.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Jasper Cillessen

Bericht door 999 » vr aug 19, 2016 8:20 pm

Probleem is natuurlijk niet dat hij vertrekt, maar we zijn bang dat AJAX weer met een of andere koekwaus komt aanzetten ..

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Jasper Cillessen

Bericht door Marillion » vr aug 19, 2016 8:22 pm

Duke schreef:Ik vind het ook vreemd dat een professionele voetballer blijkbaar zo van slag is door een mogelijke transfer dat hij niet meer kan presteren. Met de wedstrijd tegen Rostov nog op komst. Bizar en onprofessioneel.
Volledig mee eens. Het zegt natuurlijk ook wel iets over hoe stabiel die jongen kennelijk is. Moest ik de kopende club zijn zou het mij zelfs nog aan het twijfelen kunnen brengen. Want hoe stabiel is hij dan als je hem straks in een belangrijke wedstrijd moet opstellen?
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Jasper Cillessen

Bericht door Ajaciedjuh » vr aug 19, 2016 8:24 pm

Of het is al bijna rond.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Plaats reactie