Dejan Meleg

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: Dejan Meleg

Bericht door jabu » vr jan 03, 2014 6:52 pm

De Sa kan niet voetballen dus dat kan geen vergelijking zijn.

Oa Kishna gaat mee op trainingskamp, Meleg niet.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Dejan Meleg

Bericht door Jöhnk » vr jan 03, 2014 7:08 pm

Ze zijn nog een beetje zoekende met Meleg, volgens mij. Rechtsbuiten is inderdaad zijn positie niet. Laatst tegen MVV stond hij in de spits. Dat vond ik al wat beter gaan.

Het probleem met Meleg is dat hij er nog niet klaar voor is. Hij beperkt zich per wedstrijd tot een of twee goede momenten. Maar op die momenten zie je wel dat hij meer kan dan anderen.

wimpey
Berichten: 51839
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Dejan Meleg

Bericht door wimpey » vr jan 03, 2014 7:30 pm

Jöhnk schreef:
Het probleem met Meleg is dat hij er nog niet klaar voor is. Hij beperkt zich per wedstrijd tot een of twee goede momenten. Maar op die momenten zie je wel dat hij meer kan dan anderen.
Dat is het probleem ook met Andersen. Maar het moet er natuurlijk wel een keer uit gaan komen...

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Dejan Meleg

Bericht door Jöhnk » vr jan 03, 2014 8:19 pm

Dat is waar en dat is afwachten. Ook heel getalenteerde spelers kunnen stranden.

LucaS
Berichten: 53557
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Dejan Meleg

Bericht door LucaS » vr jan 03, 2014 9:31 pm

Niet als je goed opleidt.
I think I lost my fucking headache

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Dejan Meleg

Bericht door Jöhnk » vr jan 03, 2014 9:36 pm

Dit zijn aankopen.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Dejan Meleg

Bericht door Yopi » za jan 04, 2014 1:57 pm

Jöhnk schreef: Het probleem met Meleg is dat hij er nog niet klaar voor is. Hij beperkt zich per wedstrijd tot een of twee goede momenten. Maar op die momenten zie je wel dat hij meer kan dan anderen.
Cruijff een paar maanden geleden in de VI:
Voor de talentontwikkeling is het heel belangrijk dat het beloftenteam op een hoger niveau gaat spelen. In het eerste elftal mág je als jong talent meedoen. Maar in Jong Ajax móet een jong talent goed spelen. Dat is een groot verschil in benadering. Dat zal de norm worden. Het brengt bovendien een mentaal aspect met zich mee. Een speler die het niet kan opbrengen bij de beloften in zichzelf te investeren, beschikt niet over de juiste mentaliteit om in het eerste elftal te presteren.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: Dejan Meleg

Bericht door jabu » za jan 04, 2014 4:09 pm

Wat wil je met die opmerking zeggen, Yopi?

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Dejan Meleg

Bericht door Yopi » za jan 04, 2014 5:54 pm

Meleg voetbalt vrijblijvend. Ik heb niet het idee dat hij begrijpt waar het om draait.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: Dejan Meleg

Bericht door jabu » za jan 04, 2014 7:57 pm

Maar ligt dat aan zijn mentaliteit en het feit dat hij niet in zichzelf wil investeren of is de begeleiding niet voldoende?

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Dejan Meleg

Bericht door InnerHarbour » zo jan 05, 2014 10:28 am

Het ligt in dit soort gevallen altijd op de eerste plaats aan jezelf, daarnaast is het mogelijk dat de begeleiding beter kan.
YNWA

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: Dejan Meleg

Bericht door jabu » zo jan 05, 2014 10:43 am

Dat is wel erg makkelijk gesteld. Je haalt een tiener uit zijn vertrouwde leefomgeving weg, dan zal je hem wegwijs moeten maken in zijn nieuwe omgeving. Sulejmani met Bodul in een appartementje stoppen bleek niet handig. Misschien kwijnt Meleg ook wel ergens weg en komt het er daarom niet helemaal uit. Yopi zijn citaat van Cruijff lijkt mij daarom de zaak wat eenzijdig te belichten.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Dejan Meleg

Bericht door Daily Blind » zo jan 05, 2014 1:49 pm

Groot talent.. heeft het moeilijk in zijn eerste jaar zoals wel meer buitenlandse spelers. Het is geen Scandinaviër die zich snel aanpast. Daarnaast was hij de eerste maanden nauwelijks in Nederland wegens verplichtingen met Servische jeugdploegen.

De keren dat ik hem heb zien spelen liet hij goede dingen (technisch, slimheden) zien, maar ook wat minder sterke dingen (tactisch). Geduld hebben.. deze jongen komt nog wel! Niet voor niks dat Ajax een rechtsbuiten wil HUREN!

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Dejan Meleg

Bericht door InnerHarbour » zo jan 05, 2014 2:31 pm

Jabu schreef:Dat is wel erg makkelijk gesteld. Je haalt een tiener uit zijn vertrouwde leefomgeving weg, dan zal je hem wegwijs moeten maken in zijn nieuwe omgeving. Sulejmani met Bodul in een appartementje stoppen bleek niet handig. Misschien kwijnt Meleg ook wel ergens weg en komt het er daarom niet helemaal uit. Yopi zijn citaat van Cruijff lijkt mij daarom de zaak wat eenzijdig te belichten.
Begrijp me goed, ik weet niets van die Meleg, ik weet niet of het wel of niet in zichzelf investeert, ik weet niet of hij goed of slecht speelt of hij meer tijd nodig heeft, ik had het over het algemeen. Het moet vanuit jezelf komen, de absolute wil om te winnen om de (eigen)top te halen, het in jezelf investeren, daarbij kan je handvaten krijgen maar je moet het zelf doen. Als je alleen maar op je talent parasiteert wordt je een van der Gijp of de door jou aangehaalde Sulejmani.
YNWA

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Dejan Meleg

Bericht door jabu » zo jan 05, 2014 4:21 pm

Daar heb je gelijk in. De top bereiken vereist toewijding.
Zlatan Son of God schreef:Geduld hebben.. deze jongen komt nog wel! Niet voor niks dat Ajax een rechtsbuiten wil HUREN!
Dan zien ze dus wel een rechtsbuiten in hem?

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47915
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Dejan Meleg

Bericht door peter » vr mar 21, 2014 8:39 pm

'FC Groningen heeft optie om Meleg voor komend seizoen of seizoen erop te huren'

21 maart 2014 -

Volgens RTV Noord heeft FC Groningen bij de transfer van Richairo Zivkovic de optie gekregen om Dejan Meleg voor het komende seizoen of het seizoen erop te huren. Indien FC Groningen geen gebruik maakt van die optie, ontvangt de club een al vastgestelde vergoeding.

AN
Zou ik zeer bijzonder vinden. Die jongen maakt duidelijke stappen en speelt prima bij JA. Ik had toch zeker wel verwacht dat hij een kans zou krijgen in de voorbereiding.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: Dejan Meleg

Bericht door jabu » vr mar 21, 2014 8:43 pm

Volgend seizoen of het seizoen daarna? Dan is die jongen 21/22. Als dit klopt ziet Ajax niets meer in Meleg en staat Zivkovic direct al aanzienlijk hoger in de pikorde.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Dejan Meleg

Bericht door Marillion » vr mar 21, 2014 8:58 pm

Lijkt me sterk dat je een optie geeft voor iets anders als alleen het volgende seizoen. Die jongen komend seizoen in de eredivisie laten spelen lijkt me logisch. Maar stel dat hij in Amsterdam blijft en het goed doet. Dan zou Groningen 'm het jaar erop kunnen claimen? Daar geloof ik niets van.
Nil volentibus arduum

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Dejan Meleg

Bericht door Demosthenes » vr mar 21, 2014 10:26 pm

Meleg wordt 1 oktober 20, m.a.w. al je hem verhuurt krijg je hem terug als 21-jarige, terwijl Ajax zelf iemand haalt die een paar jaar jonger is!

Ik ben trouwens voorstander van het verhuren van talenten (Hoe ontwikkelt Denswil zich in Jong Ajax?), maar weet niet of een Serviër die met hoge verwachtingen naar Ajax kwam erop reageert. Ik kan me voorstellen dat hij het als een degradatie ziet.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Dejan Meleg

Bericht door Marillion » vr mar 21, 2014 10:32 pm

Ik weet het niet. Het is toch een hoger podium dan de Jupiler League. Het zal er ook vanaf hangen hoe je het brengt. Is het om hem meer weerbaar te maken? Ervaring op te laten doen op een hoger niveau? Of heeft men er weinig vertrouwen meer in en is hij vooral ruilmateriaal?

De laatste weken laat hij bij Jong Ajax wel eens wat leuks zien. Maar dat baseer ik wel op een paar losse beelden. Dat zegt niet zoveel natuurlijk.
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Dejan Meleg

Bericht door Cruijff » za mar 22, 2014 2:29 am

Ik ben van mening dat hij dit seizoen gewoon nog zijn debuut in Jong Ajax moet gaan maken.

Want... hoeveel spitsen zijn er verder nog over...?

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: Dejan Meleg

Bericht door Neefkens » za mar 22, 2014 8:50 am

Daar speelt hij al eventjes..... :)

Chris
Berichten: 1284
Lid geworden op: ma mar 08, 2004 10:06 pm
Locatie: Buitenpost

Re: Dejan Meleg

Bericht door Chris » za mar 22, 2014 10:06 am

Gisteren trouwens niet.. Ik weet dat hij mee trainde met de A-selectie, maar zit hij er nu ook bij..?
Chris a.k.a Giiser

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Dejan Meleg

Bericht door Marillion » za mar 22, 2014 11:33 am

Misschien speeltijd in de wedstrijd voor de beker tegen AZ?

Of hij mag op training laten zien of hij een alternatief is voor De Jong in de spits voor het slot van de competitie. Daar moeten we het nu met Sigthorsson doen. Dat is wat mager. Zowel wat betreft het aantal opties als de daarmee beschikbare speelwijze. Kan deze jongen een beetje als aanspeelpunt fungeren?
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Dejan Meleg

Bericht door Ajaciedjuh » za mar 22, 2014 12:18 pm

Chris schreef:Gisteren trouwens niet.. Ik weet dat hij mee trainde met de A-selectie, maar zit hij er nu ook bij..?
Geblesseerd aan zijn rug, daarom speelde hij gisteren niet.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Plaats reactie