Lasse Schöne

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Lasse Schöne

Bericht door Demosthenes » za apr 05, 2014 11:02 am

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Ze gaan toch nog een poging doen hem langer aan ons te binden?
Hij schijnt dat zelf te willen, hij is nog niet weg, maar ik zie toch een andere insteek, "Als hij blijft" klinkt niet als: "We zullen er alles aan doen om hem te behouden". Ik las ergens dat een ploeg uit de Bundesliga hem een het bekijken was, zo'n kans zal hij misschien niet meer krijgen. Ik vraag me wel af hoe spelers van Ajax in de markt liggen, Siem de Jong wilde vorig seizoen ook weg, in diverse interviews werd over zijn vertrek gespeculeerd, maar volgens mij heeft geen club zich gemeld, zal dat nu anders zijn voor Schöne?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Lasse Schöne

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » za apr 05, 2014 11:47 am

Ik weet het niet. Ik weet wel dat we zoals altijd pas op 1 september 2014 zekerheid hebben over onze selectie. Het lot van de Ajax-supporter is dat hij de beste spelers relatief laat (toch) ziet vertrekken, als er al enkele competitieronden zijn gespeeld. Je houdt hoop zolang de klok richting de transferdeadline schuift, maar je weet dat het tegen beter weten in is. Dit seizoen met Eriksen, bijvoorbeeld. Schone mag van mij blijven; alleen al omdat zijn vrije trappen een wapen zijn.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Lasse Schöne

Bericht door Iniesta » za apr 05, 2014 11:49 am

Bedrijfseconomisch maakt het natuurlijk niks uit of hij wel of geen opleiding heeft gevolgd bij Ajax. De lengte van het contract en de kwaliteit van de speler bepalen zijn waarde. Het enige voordeel is dat sommige jeugdspelers een morele verplichting richting de club voelen om nog wat op te leveren, zoals de Jong heeft aangegeven.


Verstuurd vanaf mijn GT-P5210 met Tapatalk

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23019
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Lasse Schöne

Bericht door raymon » za apr 05, 2014 12:30 pm

Ajax geeft een signaal af dat loyale spelers een loyale werkgever zullen zien.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Lasse Schöne

Bericht door Demosthenes » zo apr 06, 2014 7:15 am

Het lot van de Ajax-supporter is dat hij de beste spelers relatief laat (toch) ziet vertrekken, als er al enkele competitieronden zijn gespeeld. Je houdt hoop zolang de klok richting de transferdeadline schuift, maar je weet dat het tegen beter weten in is.
Afgelopen zomer is er weinig gebeurd waar niet op gerekend was. Er was rekening gehouden met het vertrek van Eriksen, Alderweireld (van der Hoorn was al gekocht voordat hij vertrok) en Siem de Jong, die, tegen de verwachting in, bleef. Beleidsbepalers weten, daar worden ze voor betaald, wie er vertrekt en wie er gehaald kunnen worden, zij zullen niet verrast zijn. Zo worden nu ook regelmatig namen de media in geslingerd van spelers die "wel zullen vertrekken", dat betekent dat de opvolgers klaar staan (anders "leur" je er niet mee, noem je zeker niet die namen)
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Lasse Schöne

Bericht door Yopi » zo apr 06, 2014 9:55 am

Nee, beleidsbepalers weten niet wie er vertrekt.

Neem Wesley Sneijder. Hij zou blijven; toen kwam Real Madrid.

Had zomaar gekund dat Eriksen nog een jaar was gebleven. Hij stond nergens bovenaan de lijst.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Lasse Schöne

Bericht door Demosthenes » zo apr 06, 2014 10:12 am

Yopi schreef:Nee, beleidsbepalers weten niet wie er vertrekt.

Neem Wesley Sneijder. Hij zou blijven; toen kwam Real Madrid.

Had zomaar gekund dat Eriksen nog een jaar was gebleven. Hij stond nergens bovenaan de lijst.
Ze weten niet wie er vertrekt, maar wel dat Ajax in 2016-2018 de Europese top haalt? Beleidsbepalers weten niet wie er vertrekt, maar roepen wel maanden achtereen dat ze verwachten dat bepaalde spelers vertrekken, halen zelfs al een opvolger binnen! Komt RM, dan is het probleem niet zo groot, dat levert ± 27.000.000 op, dan kun je wel geld uitgeven voor een vervanger. Ik denk trouwens dat niveau-RM niet meer komt.

Eriksen stond nergens bovenaan een lijst? Jij hebt dus toegang tot die lijsten, anders weet je dat niet. Ik kan me voorstellen dat clubs die lijsten niet bekend maken, want ergens bovenaan staan betekent dat die speler zeer gewenst is en dan duurder zal worden. Jij weet dat allemaal, mijn advies is: deel je kennis met de beleidsbepalers van Ajax, die schijnen niet veel te weten, maak ik uit je bericht op.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

wimpey
Berichten: 51854
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Lasse Schöne

Bericht door wimpey » zo apr 06, 2014 10:13 am

Inderdaad. Iedere transferperiode heeft een transfer nodig die de herverdeling van financiële middelen mogelijk maakt. Wanneer Bale bij de Spurs was gebleven, waren veel transfers niet tot stand gekomen.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Lasse Schöne

Bericht door Yopi » zo apr 06, 2014 11:31 am

Toeval speelt een grote rol, laat ik het zo zeggen.

Waarom houden ze bij Ajax rekening met de mogelijkheid dat laten we zeggen Moisander vertrekt? Combinatie van factoren: zijn leeftijd, zijn status, zijn salaris dat verhoudingsgewijs laag is, het feit dat hij al zo lang in de Eredivisie speelt, en signalen uit de markt. Maar het moet wel concreet worden - dat de kans erin zit wil niet zeggen dat het gaat gebeuren.

Op het moment dat je gaat gokken (alvast Y halen, want X gaat toch weg), dan vraag je om problemen.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Lasse Schöne

Bericht door Demosthenes » zo apr 06, 2014 12:07 pm

Op het moment dat je gaat gokken (alvast Y halen, want X gaat toch weg), dan vraag je om problemen.
Jij voorzag problemen toen op 5 juli bekend werd gemaakt dat Van der Hoorn kwam? Alderweireld is pas op 30 augustus verkocht, m.a.w. er 5 juli nog was?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Lasse Schöne

Bericht door Cruijff » wo apr 09, 2014 7:44 pm

Yopi schreef:Nee, beleidsbepalers weten niet wie er vertrekt.

Neem Wesley Sneijder. Hij zou blijven; toen kwam Real Madrid.
Smerig was dat. Eerder in de transferperiode werd Sneijder al aan Real Madrid gelinkt, maar die Madrilenen leken af te haken. In 2007 voerde Ajax een fikse prijsverhoging van de seizoenkaart door, in een begeleidende brief werd toegelicht op welke manier Ajax terug zou gaan keren naar de Europese top, als supporter ging je meer betalen maar de meest talentrijke spelers, Sneijder werd in de brief als lichtend voorbeeld genoemd, zouden langer bij Ajax blijven. Verder veranderde voor de 2e ring de prijsopzet waardoor wij die seizoenkaarten op rij 13 en 14 hadden nog extra gepakt werden.

Sneijder vierde zijn belofte om nog een seizoen langer te blijven voor de camera met een glaasje champagne en vertrok niet veel later alsnog.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Lasse Schöne

Bericht door Demosthenes » do apr 10, 2014 6:51 am

Sneijder vierde zijn belofte om nog een seizoen langer te blijven voor de camera met een glaasje champagne en vertrok niet veel later alsnog.
Sneijder blij en voor dat bedrag: Ajax blij. Babel vertrok die zomer ook voor een gigantisch bedrag, Grygera naar Juventus, De Mul naar Sevilla, Perez naar Twente, dat was nog eens een leegloop (en een paar weken later stopt Stam)
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Laudrup
Berichten: 3484
Lid geworden op: zo jan 11, 2004 2:11 pm

Re: Lasse Schöne

Bericht door Laudrup » do apr 10, 2014 10:24 am

Demosthenes schreef:
Sneijder vierde zijn belofte om nog een seizoen langer te blijven voor de camera met een glaasje champagne en vertrok niet veel later alsnog.
Sneijder blij en voor dat bedrag: Ajax blij. Babel vertrok die zomer ook voor een gigantisch bedrag, Grygera naar Juventus, De Mul naar Sevilla, Perez naar Twente, dat was nog eens een leegloop (en een paar weken later stopt Stam)
Perez vertrok naar PSV. Had onder Koeman daar een basisplaats maar verloor die onder Wouters. Kwam in de winterstop terug naar Ajax omdat Aissati toen nog niet haalbaar bleek te zijn. Was geen succes en werd door van Basten uit de selectie verwijderd na de komst van Aissati. Vertrok in 2008 naar Twente.
15 mei 2011.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Lasse Schöne

Bericht door Demosthenes » do apr 10, 2014 2:46 pm

Laudrup schreef:
Demosthenes schreef:
Sneijder vierde zijn belofte om nog een seizoen langer te blijven voor de camera met een glaasje champagne en vertrok niet veel later alsnog.
Sneijder blij en voor dat bedrag: Ajax blij. Babel vertrok die zomer ook voor een gigantisch bedrag, Grygera naar Juventus, De Mul naar Sevilla, Perez naar Twente, dat was nog eens een leegloop (en een paar weken later stopt Stam)
Perez vertrok naar PSV. Had onder Koeman daar een basisplaats maar verloor die onder Wouters. Kwam in de winterstop terug naar Ajax omdat Aissati toen nog niet haalbaar bleek te zijn. Was geen succes en werd door van Basten uit de selectie verwijderd na de komst van Aissati. Vertrok in 2008 naar Twente.
Klopt, al maakt het voor de leegloop toen niet uit.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

wimpey
Berichten: 51854
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Lasse Schöne

Bericht door wimpey » do apr 10, 2014 4:14 pm

Demosthenes schreef: Klopt, al maakt het voor de leegloop toen niet uit.
Die leegloop was vooral kwantitatief.

M.u.v. Suarez waren de vervangers dramatisch.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Lasse Schöne

Bericht door Demosthenes » do apr 10, 2014 4:49 pm

Die leegloop was vooral kwantitatief.
Sneijder is vooral kwaliteit, Grygera trouwens ook en natuurlijk kun je ze geen kwaliteit toedichten, ieder zijn mening. Davids brak trouwens zijn been (nummer zoveel die verdween) en Stam vond ik ook wel goed voordat hij stopte. Van het vertrek van een Alderweireld hoeft niemand wakker te liggen, (al mag je die juist weer kwalitatief erg goed vinden) Ik vind het geen topverdediger, al doet hij als back in het Belgisch elftal goed.

De vervangers waren erg goedkoop, dat was toen blijkbaar het criterium, het geld werd later door MvB uitgegeven toen het geld op het veld moest staan.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Lasse Schöne

Bericht door Cruijff » vr apr 11, 2014 12:43 pm

Demosthenes schreef:
Sneijder vierde zijn belofte om nog een seizoen langer te blijven voor de camera met een glaasje champagne en vertrok niet veel later alsnog.
Sneijder blij en voor dat bedrag: Ajax blij. Babel vertrok die zomer ook voor een gigantisch bedrag, Grygera naar Juventus, De Mul naar Sevilla, Perez naar Twente, dat was nog eens een leegloop (en een paar weken later stopt Stam)
De financiële man van Ajax blij inderdaad, maar de seizoenkaarthouder dus niet. Een uitgeholde selectie na een fikse prijsverhoging en een jarenlange voortzetting van de reeks zonder landstitel.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Lasse Schöne

Bericht door Demosthenes » vr apr 11, 2014 1:27 pm

Cruijff schreef:
Demosthenes schreef:
Sneijder vierde zijn belofte om nog een seizoen langer te blijven voor de camera met een glaasje champagne en vertrok niet veel later alsnog.
Sneijder blij en voor dat bedrag: Ajax blij. Babel vertrok die zomer ook voor een gigantisch bedrag, Grygera naar Juventus, De Mul naar Sevilla, Perez naar Twente, dat was nog eens een leegloop (en een paar weken later stopt Stam)
De financiële man van Ajax blij inderdaad, maar de seizoenkaarthouder dus niet. Een uitgeholde selectie na een fikse prijsverhoging en een jarenlange voortzetting van de reeks zonder landstitel.
Was toen seizoenkaarthouder en was inderdaad niet blij.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

wimpey
Berichten: 51854
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Lasse Schöne

Bericht door wimpey » vr apr 11, 2014 2:40 pm

Demosthenes schreef: Sneijder is vooral kwaliteit, Grygera trouwens ook en natuurlijk kun je ze geen kwaliteit toedichten, ieder zijn mening.
Grygera was een goede speler. Die paar momenten dat ie fit was. Man van glas.

En Schöne mag blijven. :neutral.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Lasse Schöne

Bericht door Marillion » vr apr 11, 2014 2:48 pm

Ik denk ook dat hij dat gewoon gaat doen. Schöne en Ajax is een uitstekende match gebleken. Hij is hier op zijn plaats. Tegelijkertijd zit er denk ik ook niet heel veel rek meer in dus dan kan het een verstandige keuze zijn om hier nog een aantal seizoenen belangrijk te zijn.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Laudrup
Berichten: 3484
Lid geworden op: zo jan 11, 2004 2:11 pm

Re: Lasse Schöne

Bericht door Laudrup » vr apr 11, 2014 2:49 pm

wimpey schreef:
Demosthenes schreef: Klopt, al maakt het voor de leegloop toen niet uit.
Die leegloop was vooral kwantitatief.

M.u.v. Suarez waren de vervangers dramatisch.
Kennedy, Colin, Delorge, El Tanque.....

Wat een afschuwelijk seizoen was dat.
15 mei 2011.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Lasse Schöne

Bericht door Demosthenes » vr apr 11, 2014 3:01 pm

wimpey schreef:
Demosthenes schreef: Sneijder is vooral kwaliteit, Grygera trouwens ook en natuurlijk kun je ze geen kwaliteit toedichten, ieder zijn mening.
Grygera was een goede speler. Die paar momenten dat ie fit was. Man van glas.

En Schöne mag blijven. :neutral.gif:
Grygera speelde in zijn laatste seizoen 31 wedstrijden voor Ajax, zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Zden%C4%9Bk_Grygera
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33839
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Lasse Schöne

Bericht door Duke » za mei 03, 2014 8:03 pm

Schöne verkozen tot speler van het seizoen. Ben benieuwd of ie blijft.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Lasse Schöne

Bericht door Ajaciedjuh » ma aug 11, 2014 5:26 am

Ik zou het wel weten: verlengen voor een paar jaar: Telesport.
Schöne "Open voor langer verblijf"

Van onze speciale verslaggever
AMSTERDAM – Lasse Schöne (28) moest er wel om lachen toen hem het rekensommetje werd voorgelegd. Als de Ajax-speler zijn gemiddelde tegen Vitesse (4-1) volhoudt, eindig hij het seizoen met 68 treffers en 34 assists. „Dat lijkt me wat erg veel. Maar met twee goals en een assist is het wel lekker aan de competitie te beginnen”, straalde de Deen, die met zijn ploeggenoten afrekende met

‘angstgegner’ Vitesse.

„Het was een heerlijke overwinning. Als je ziet hoeveel moeite we de laatste jaren met Vitesse hebben gehad, dan voelt dit wel goed, ja. Misschien was de zege wat geflatteerd, maar de tweede helft speelden we bij vlagen uitstekend. In de wedstrijd om de Johan Cruijff Schaal tegen PEC Zwolle creëerden we weinig kansen, maar nu speelden we wat opportunistischer en scoorden we veel. Voor rust was het niet altijd even goed, maar het was wel een ander Ajax dan tegen Zwolle. Ik denk dat het met kansen over en weer voor de neutrale toeschouwer een hartstikke leuke wedstrijd was.”

Schöne – in de zomer van 2012 gratis opgehaald bij NEC – heeft een contract tot het einde van dit seizoen, maar sluit niet uit nog jaren in Amsterdam te spelen. „Ik heb het uitstekend naar mijn zin hier, er speelt helemaal niets en ik zit niet op een transfer te wachten”, aldus Schöne. „Ik ben honderd procent op Ajax gefocust en sta open voor een langer verblijf. Het is niet aan mij om het initiatief te nemen om over contractverlenging te praten. Ik wacht af.”
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Lasse Schöne

Bericht door Marillion » ma aug 11, 2014 8:21 am

Precies, die jongen kan op meerdere plaatsen spelen en is bovendien pas 28 jaar. Volgens mij ook geen lastige klant.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie