Tobias Sana

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Tobias Sana

Bericht door wimpey » di jan 13, 2015 6:59 pm

Lionel schreef:Ik las 500K.
1 miljoen SEK is om en nabij een ton euri.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Tobias Sana

Bericht door Marillion » di jan 13, 2015 7:41 pm

Het zal me een zorg zijn. Die jongen komt er niet aan te pas en heeft de wereld niet gekost. Verlies nemen en de volgende keer beter scouten.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Tobias Sana

Bericht door Lionel » wo jan 14, 2015 8:49 am

wimpey schreef:
Lionel schreef:Ik las 500K.
1 miljoen SEK is om en nabij een ton euri.
Lees het nu ook :biggthumpup.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Tobias Sana

Bericht door Thijs » wo jan 14, 2015 2:10 pm

Persbericht AFC AJAX

Amsterdam, 14 januari 2015

Ajax en Malmö FF bereiken overeenstemming over Tobias Sana

Ajax en het Zweedse Malmö FF hebben overeenstemming bereikt over de directe overgang van Tobias Sana. De buitenspeler stond nog tot en met 30 juni 2015 onder contract bij Ajax.

Sana werd op 11 juli 1989 geboren in Göteborg, Zweden. Hij maakte zijn debuut op 12 augustus 2012 in de competitiewedstrijd, Ajax - AZ (2-2). De aanvaller speelde 23 officiële wedstrijden in het eerste elftal van Ajax, hij scoorde daarin vijf keer. Sana werd met Ajax twee keer kampioen, in 2013 en 2014. In 2013 won hij tevens de Johan Cruijff Schaal.
En officieel.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Tobias Sana

Bericht door wimpey » wo jan 14, 2015 2:16 pm

Ik hoop dat ie z'n carriere daar weer on track krijgt. En dat het TH het latje in de toekomst wat hoger weet te leggen.

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Tobyebye Sanatorium

Bericht door beelzebub » wo jan 14, 2015 2:36 pm

Blij dat-ie maar zo'n kort contractje had. Was een goedkoop gokje, maar kwam fysiek tekort en het zat in z'n hoofd ook niet lekker meer op een gegeven moment. Wel gelachen om z'n gekke kapsel en kuif trouwens.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Tobias Sana

Bericht door Yopi » wo jan 14, 2015 2:48 pm

wimpey schreef:Ik hoop dat ie z'n carriere daar weer on track krijgt. En dat het TH het latje in de toekomst wat hoger weet te leggen.
Jeugdcoach Ajax over Sana: "Helemaal mis gegaan"

Ajax versterkte zich in de zomer van 2012 met Tobias Sana. Na een redelijk begin raakte de 25-jarige Zweed in Amsterdam volledig op een zijspoor.
Inmiddels heeft Sana, wiens contract na dit seizoen afloopt, geen enkel uitzicht meer op speelminuten in het eerste elftal. Dit seizoen kwam hij zelfs in de Jupiler League niet in actie voor de beloften. "Die jongen is verzeild geraakt bij een club, waar je aan je lot wordt overgelaten als het tegenzit", vertelt jeugdtrainer Gery Vink in Revu.

"Succes en verdriet liggen hier vlak bij elkaar. Als club moeten wij in de spiegel kijken. Hier is iets helemaal mis gegaan." Sana speelde slechts zeventien wedstrijden (vier doelpunten) in de Eredivisie, terwijl hij vorige jaargang 26 keer in actie kwam in de Jupiler League. Toen was hij driemaal trefzeker.

Nerveus

Sana zegt zelf dat hij de druk op een bepaald moment niet meer aankon. "Ik moest op een gegeven moment onder het spelen aan zoveel denken, dat ik geen acties meer durfde te maken. Ik moest de bal zó aannemen en zó wegdraaien en dáár lopen, met de week werd ik nerveuzer."

Vogens John Bosman was de vleugelspeler niet hard genoeg voor zichzelf en praatte hij te weinig met anderen over hoe hij zich voelde of wat hem mankeerde. Ajax nam Sana destijds over van IFK Göteborg. De verwachting is dat hij deze maand of na dit seizoen uit Amsterdam vertrekt.
Hij is gescout door John Steen Olsen.

Met Gery Vink eens. Ze moeten bij Ajax analyseren hoe dit heeft kunnen gebeuren. Was die jongen echt zo slecht of lag het aan iets anders?

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Tobias Sana

Bericht door wimpey » wo jan 14, 2015 3:00 pm

Yopi schreef: Hij is gescout door John Steen Olsen.
Rapport met een laag stof erop schijnt uit een lade te zijn gevist door Overmars, toen Ajax naast Narsingh greep.

Ik denk dat het probleem van het TH is dat ze geen goed scoutingsnetwerk voor senioren op poten kunnen zetten.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23017
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Tobias Sana

Bericht door raymon » wo jan 14, 2015 3:02 pm

Probleem is dat technische potentie wel redelijk te zien is na analyse, maar of iemand het in zich heeft om de top te bereiken, het aan te kunnen voor 50k mensen te voetballen, of simpelweg bij een (voor een zweed) grote club als Ajax te voetballen is niet makkelijk. Vandaar dat jeugdscouting natuurlijk zo belangrijk is, dan kun je dat wel een beetje aanleren. Jammer voor Sana, redelijke voetballer maar gewoon niet mentaal sterk genoeg voor de top. C'est la vie.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Tobias Sana

Bericht door Yopi » wo jan 14, 2015 3:07 pm

Dat is ook lastig, zeker als je geen zaken wilt doen met louche spelersmakelaars of investeringsmaatschappijen.

Bij Ajax denken ze ook na over dit probleem, neem ik aan.

Afbeelding

Voor die jongen was het ook geen pretje. Gelukkig heeft hij een nieuwe club.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Tobias Sana

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » vr jan 16, 2015 8:09 am

De grap is dat hij in zijn eerste weken imponeerde, scoorde en werd opgeroepen voor het nationale elftal van Zweden. Waarom het daarna bergafwaarts ging zou eens door Ajax geanalyseerd moeten worden, om lering uit te trekken.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Tobias Sana

Bericht door Le T. » za jan 17, 2015 12:34 pm

Hij scoorde een paar keer en er was hoop dat het een koopje was waarvan het TH als enige doorhad dat het een groot talent was. Maar als het TH talent ziet waar anderen dat niet zien, dan ziet het TH het doorgaans verkeerd.

Ik vond hem totaal niet imponeren of een flitsende start maken of wat dan ook. Het was een speler die bij voldoende progressie en vormbehoud misschien net goed genoeg zou zijn om zijn positie adequaat in te vullen op eredivisieniveau. Als er qua motoriek en balgevoel gewoon niet zoveel inzit dan is het logisch dat hij het moeilijk krijgt met alle eisen. Dat had Wesley Sonck ook, en dat was niet omdat die zo mentaal breekbaar was.

We moeten inderdaad kritisch kijken waar het misgegaan is, en niet aan geschiedvervalsing doen om reputaties te sparen en en passant even een speler af te branden als mentaal te zwak.
Wollt ihr den totalen Mensch?

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Tobias Sana

Bericht door wimpey » za jan 17, 2015 2:14 pm

Le T. schreef: Maar als het TH talent ziet waar anderen dat niet zien, dan ziet het TH het doorgaans verkeerd.
Dat kan de beste overkomen, Le T. Denk maar aan iemand die EH, Assaidi en Maher veel meer toedichtte dan eruit komt. En Eriksen veel minder. Om over het gebrek aan enige vorm van progressie bij Man U maar te zwijgen.

Niettemin ben ik evenmin onder de indruk van de wijze van denken en handelen van het TH. Ze laten 2 goede spelers op de cruciale VM-positie gaan en halen Zimling ervoor terug. Dan moet je niet verrast zijn dat je als team niet beter wordt.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33478
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Tobias Sana

Bericht door zeux » za jan 17, 2015 2:21 pm

wimpey schreef:Om over het gebrek aan enige vorm van progressie bij Man U maar te zwijgen.
We kunnen zo langzamerhand een speciale AT-versie van de wet van Godwin schrijven:
"As an discussion on AjaxTalk grows longer, the probability of a comparison involving Van Gaal or Manchester United approaches 1."
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Tobias Sana

Bericht door Le T. » za jan 17, 2015 4:16 pm

wimpey schreef:
Le T. schreef: Maar als het TH talent ziet waar anderen dat niet zien, dan ziet het TH het doorgaans verkeerd.
Dat kan de beste overkomen, Le T. Denk maar aan iemand die EH, Assaidi en Maher veel meer toedichtte dan eruit komt. En Eriksen veel minder.
Zo heel veel komt er nog niet uit het momentenvoetballertje bij die Engelse subtopper. Zijn pure voetbaltalent heb ik overigens nooit betwist, wel wat hij ermee doet en de geringer vorderingen daarin die de trainer wist te bewerkstelligen. Het pure voetbaltalent van Maher twijfel ik nog steeds niet aan, maar wat er uitkomt is altijd een ander verhaal, Aissaidi was altijd al van een categorie lager, maar ook weer niet zo laag dat hij de grote Wim Jonk op zijn blote knieen moest bedanken voor de gelegenheid om in zo'n mooi stadion te spelen. EH heeft in zijn eerste 3 maanden meer mooie doelpunten gemaakt dan heel Ajax sindsdien.
Niettemin ben ik evenmin onder de indruk van de wijze van denken en handelen van het TH. Ze laten 2 goede spelers op de cruciale VM-positie gaan en halen Zimling ervoor terug. Dan moet je niet verrast zijn dat je als team niet beter wordt.
Dat is nog een ander aspect van het falende aan- en verkoopbeleid. Als je jonge spelers koopt en dan met name aanvallers, moet je ze beoordelen op hun groeipotentieel, en dus hoe goed hun lichaamscoordinatie en balgevoel is om naar een hoger niveau en hogere handelingssnelheid toe te kunnen groeien. Dat ging fout bij Sana, Boerrigter, Ozbiliz, Sightorsson, Narsingh, Van der Hoorn, Zimling, en dan ben ik vast nog wel een paar vergeten.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Plaats reactie