Niklas Moisander

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Niklas Moisander

Bericht door Ajaciedjuh » vr mar 28, 2014 2:39 pm

AS
[Update] Moisander overweegt injectie

LAST - UPDATE - Frank de Boer kan zondag tegen FC Twente mogelijk niet beschikken over Niklas Moisander. De Fin heeft last van een binnenbandje in zijn knie en kon daardoor donderdagavond tegen AZ amper meer lopen. De Boer schat de kansen voor zijn beschikbaarheid op fifty-fifty.

'Moisander kwam vervelend in aanraking met Kenneth Vermeer en had daar last van. Ik dacht dat het wel over was, maar op het laatst vroeg hij om een wissel. Ik had al drie keer gewisseld, omdat ook Lesly de Sa niet verder kon, dus toen heeft Niklas in de slotfase bijna alle ballen met rechts gespeeld. Het wordt afwachten of hij er zondag bij is', verklaarde De Boer vrijdag op de persconferentie.

Update - 14.12 uur
Niklas Moisander gaat er alles aan doen om fit te geraken voor het duel met FC Twente op zondag. De Fin heeft last van zijn linkerknie en de komende twee dagen moeten uitwijzen of hij kan spelen. Zelfs een injectie is niet uitgesloten, zo stelt Moisander bij AT5. 'Dat gaan we vanmiddag en morgen bekijken, dat kan ik nog niet zeggen. Maar het is natuurlijk heel grote wedstrijd en ik wil heel graag spelen, dus dat is duidelijk. Maar als ik niet honderd procent ben, dan is het beter dat Stefano Denswil speelt.'
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Niklas Moisander

Bericht door Jöhnk » do apr 03, 2014 10:51 am

De Boer op persconferentie: wij rekenen niet op vertrek Moisander, maar als hij wat wil dan moet hij nu gaan. :confused.gif:

wimpey
Berichten: 51799
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Niklas Moisander

Bericht door wimpey » ma apr 14, 2014 4:07 pm

Moisander traint voluit en lijkt fit

Niklas Moisander lijkt ruim op tijd fit te zijn voor de bekerfinale van komende zondag tegen PEC Zwolle. De verdediger lag er weken uit met een vervelende knieblessure, maar AT5 meldt dat hij maandag weer volledig met de groep meetrainde.

Moisander zat zondag al op de reservebank tijdens het competitieduel van Ajax met ADO Den Haag. Vooraf waren er echter nog wel twijfels over zijn fitheid, waardoor Mike van der Hoorn tot vlak voor de wedstrijd in onzekerheid werd gelaten. Uiteindelijk viel de verdediger buiten de selectie. Moisander raakte in de bekerwedstrijd tegen AZ geblesseerd. Hij hield steeds lichte klachten, waardoor hij uiteindelijk liefst vier duels miste.
Mooi beloning voor m.i. Ajax' beste dit seizoen. :biggthumpup.gif:

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Niklas Moisander

Bericht door Ajaciedjuh » ma apr 14, 2014 4:27 pm

Mee eens. :biggthumpup.gif: Hij zal het centrum vormen met Denswil, want Veltman is geschorst.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40929
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Niklas Moisander

Bericht door Marillion » ma apr 14, 2014 5:11 pm

Met de schorsing van Veltman is het ook geen overbodige luxe. Onze defensie heeft Niklas gewoon nodig.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: Niklas Moisander

Bericht door jabu » zo apr 20, 2014 9:12 pm

Wat zakte Moisander vanavond enorm door het ijs. Met hem ongeveer ieder ander, maar hij zorgde persoonlijk voor een wak.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Niklas Moisander

Bericht door Ajaciedjuh » zo apr 20, 2014 9:26 pm

Wilde te graag spelen. Was gewoon niet fit. Moisander heeft gewoonweg een goed seizoen gespeeld.

We mogen hopen dat hij nog minimaal 1 seizoen blijft, anders moet je het met Denswil doen. :blush.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33456
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Niklas Moisander

Bericht door zeux » zo apr 20, 2014 9:32 pm

Wat Demos zei: niet fit, niet spelen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Niklas Moisander

Bericht door Ajaciedjuh » zo apr 20, 2014 9:33 pm

Zeux schreef:Wat Demos zei: niet fit, niet spelen.
Dat weet Moisander nu ook wel.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Niklas Moisander

Bericht door Yopi » zo apr 20, 2014 9:35 pm

Inderdaad, zijn rentree was een complete mislukking. :aai.gif:

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11936
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Niklas Moisander

Bericht door Zuidema » zo apr 20, 2014 9:38 pm

Jabu schreef:Wat zakte Moisander vanavond enorm door het ijs. Met hem ongeveer ieder ander, maar hij zorgde persoonlijk voor een wak.
Moisander zei na de wedstrijd dat hij meende vooraf fit genoeg te zijn. Achteraf vond hij dat een verkeerde inschatting. Ik wil de vernedering van vanavond beslist niet alleen aan hem ophangen, maar eigenlijk vind ik dit toch wel een kwalijke zaak voor een ervaren asspeler. Die moet toch beter weten?

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33456
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Niklas Moisander

Bericht door zeux » zo apr 20, 2014 9:43 pm

Ajaciedjuh schreef:
Zeux schreef:Wat Demos zei: niet fit, niet spelen.
Dat weet Moisander nu ook wel.
De trainer moet beslissen. Een speler wil altijd spelen, is geen graadmeter.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Niklas Moisander

Bericht door Yopi » zo apr 20, 2014 9:43 pm

De wens was de vader van de gedachte. Hij wilde gewoon te graag.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Niklas Moisander

Bericht door Demosthenes » di apr 22, 2014 1:53 pm

Yopi schreef:De wens was de vader van de gedachte. Hij wilde gewoon te graag.
Soms moet je een speler tegen zichzelf in bescherming nemen.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40929
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Niklas Moisander

Bericht door Marillion » di apr 22, 2014 1:57 pm

De vraag is wie de juiste inschatting kan maken. Kijk, iemand die zijn been heeft gebroken kan niet spelen. Dat snapt iedereen. Maar als er optisch niets is waar te nemen is het lastiger. Ik zou zeggen dat de medische staf hier een belangrijke stem in moet hebben. Is een speler er lang uit geweest dan moet hij eerst weer ritme op doen. Bij een korte onderbreking is dat veel minder relevant.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13396
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Niklas Moisander

Bericht door Arthur » di apr 22, 2014 2:25 pm

Daarnaast is de medische wetenschap natuurlijk niet zo exact als sommigen (de meesten?) denken. Het is uiteindelijk vooral een vorm van kansberekening, ook buiten het voetbal.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40929
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Niklas Moisander

Bericht door Marillion » di apr 22, 2014 3:20 pm

Klopt, het zal niet altijd even duidelijk zijn.

Wel is het zo dat er dit seizoen een paar keer een speler wat te snel is teruggekomen. Soms blijft de schade beperkt tot een matig optreden. Maar het kan ook verloren wedstrijden of een ergere blessure opleveren. Dat is één van de lessen van dit seizoen waar Ajax wat mij betreft kritisch naar moet kijken.
Nil volentibus arduum

wimpey
Berichten: 51799
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Niklas Moisander

Bericht door wimpey » wo jul 02, 2014 1:55 pm

De nieuwe aanvoerder! :ajax.gif:

Als ie blijft. :eusa_pray.gif:

Alexander
Berichten: 8554
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Niklas Moisander

Bericht door Alexander » wo jul 02, 2014 1:57 pm

Zou me verbazen als hij blijft. Aankoop van Viergever zou dan niet te verklaren zijn, met Denswil achter de hand.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Niklas Moisander

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » wo jul 02, 2014 2:15 pm

Viergever als vervanger van Poulsen is natuurlijk ook niet uit te sluiten, Alexander.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

wimpey
Berichten: 51799
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Niklas Moisander

Bericht door wimpey » wo jul 02, 2014 2:39 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Viergever als vervanger van Poulsen is natuurlijk ook niet uit te sluiten, Alexander.
De conclusie was met de komst van Viergever in te spelen op evt. vertrek Moisander. Dus ik zie Moisander nog wel gaan... Maar hoop natuurlijk dat hij blijft, want hij is op zijn plek easy de beste in NL.

Ik zie Ajax nog wel een vervanger voor Poulsen halen. Iemand met een voortrekkersrol, ervaren en pit. Het is allemaal wel erg licht op het middenveld, wanneer het blijft zoals het nu is...

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Niklas Moisander

Bericht door Yopi » do jul 03, 2014 10:20 am

Zeker hopen dat Moisander blijft. Linksbenige verdediger met leidinggevende kwaliteiten, vervang hem maar eens.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Niklas Moisander

Bericht door Giacomo Puccini » do jul 03, 2014 10:47 pm

Viergever lijkt me geen overbodige luxe aangezien we op linksback structureel problemen hebben, daarnaast kan hij als back-up voor Moisander en Blind fungeren dus gewoon een handige speler voor erbij. Met een vertrek van Moisander houdt De Boer rekening, heeft hij openlijk uitgesproken, maar wat mij betreft moet er dan een uitstekende transfersom worden betaald en een gelijkwaardige vervanger worden aangetrokken, anders wordt het allemaal veel te jong zonder Poulsen, De Jong, Moisander, Kolbeinn, eventueel zie ik Blind nog wel gaan. Dan zou je een kleuterklasje overhouden en zie ik Psv helaas fluitend kampioen worden.
Ajax!

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Niklas Moisander

Bericht door Yopi » do jul 03, 2014 11:31 pm

Dat zeiden ze een jaar geleden ook. En twee jaar geleden. En drie jaar geleden. En...

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Niklas Moisander

Bericht door Baseman » vr jul 04, 2014 8:49 am

Klopt, maar Ajax kan niet straffeloos blijven verjongen en voornamelijk blijven vertrouwen op de aanwas vanuit de jeugd. PSV liet vorig seizoen zien wat er kan gebeuren als de balans weg is, het huidige Ajax lijkt aardig op weg naar eenzelfde onbalans.

Opvallend, want geld is er meer dan genoeg.

Plaats reactie