Niklas Moisander

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Niklas Moisander

Bericht door InnerHarbour » za aug 02, 2014 12:47 pm

zeux schreef:Is er ergens een staatje van de spelerssalarissen van Ajax?
Wat denk je zelf, dit is het MLB niet. Spelerssalarissen in Nederland komen niet naar buiten, allemaal giswerk.
YNWA

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33276
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Niklas Moisander

Bericht door zeux » za aug 02, 2014 1:04 pm

InnerHarbour schreef:
zeux schreef:Is er ergens een staatje van de spelerssalarissen van Ajax?
Wat denk je zelf, dit is het MLB niet. Spelerssalarissen in Nederland komen niet naar buiten, allemaal giswerk.
Ik zie best wat spelerssalarissen op het net.
Alles is onzin?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Niklas Moisander

Bericht door Cruijff » za aug 02, 2014 1:23 pm

Geen onzin nee, dat zijn doorgaans schattingen die meestal behoorlijk goed kloppen.

Maar i.t.t. de Amerikaanse sporten brengen voetbalclubs doorgaans niet hun 'payroll / salaryroll' naar buiten: ze publiceren geen overzicht waarin exact wordt vermeld hoeveel er aan salarissen wordt uitgegeven en hoeveel elke speler per seizoen vangt.

Zou waarschijnlijk net wat teveel verontwaardiging bij het 'gewone volk' oproepen denk ik. Hoewel gek genoeg een hoop mensen het vrij normaal lijken te vinden dat figuren als Arjen Robben en Gareth Bale 11 à 12 miljoen per jaar verdienen. :excited.gif:

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Niklas Moisander

Bericht door InnerHarbour » za aug 02, 2014 4:02 pm

zeux schreef:
InnerHarbour schreef:
zeux schreef:Is er ergens een staatje van de spelerssalarissen van Ajax?
Wat denk je zelf, dit is het MLB niet. Spelerssalarissen in Nederland komen niet naar buiten, allemaal giswerk.
Ik zie best wat spelerssalarissen op het net.
Alles is onzin?
Allemaal (berekenend)giswerk van de journalisten, de clubs brengen die dingen niet naar buiten en de spelers zeker niet. Je kan hooguit zeggen dat ze inschatten in welke klasse die speler zit en dat ze ongeveer weten hoeveel die opbrengt, maar niemand heeft inzicht in de contracten.
YNWA

GangstaRiB
Berichten: 16755
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Niklas Moisander

Bericht door GangstaRiB » zo aug 03, 2014 3:43 pm

Ajax betaalt niet meer dan 1 miljoen per jaar (ex bonussen). Dat is toch algemeen bekend?

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33276
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Niklas Moisander

Bericht door zeux » zo aug 03, 2014 6:36 pm

GangstaRiB schreef:Ajax betaalt niet meer dan 1 miljoen per jaar (ex bonussen). Dat is toch algemeen bekend?
Vraag is: hoeveel zitten er daadwerkelijk op dat illustere miljoen.

Alles van waarde is min of meer weg, dus ook de navenante salarissen.

Alles is nu on the cheap, lijkt mij. Eigen opleiding of lage transfersommen en lage startersalarissen.
Wat zal relatief hoog zitten? Moisander, Blind, Sigi, cillessen, Schöne, VanRhijn? En wie daarvan op het miljoen? Blind 750.000 las ik volgens mij, Cillessen net boven 500.000. En verder?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Niklas Moisander

Bericht door Demosthenes » zo aug 03, 2014 7:44 pm

zeux schreef:
GangstaRiB schreef:Ajax betaalt niet meer dan 1 miljoen per jaar (ex bonussen). Dat is toch algemeen bekend?
Vraag is: hoeveel zitten er daadwerkelijk op dat illustere miljoen.

Alles van waarde is min of meer weg, dus ook de navenante salarissen.

Alles is nu on the cheap, lijkt mij. Eigen opleiding of lage transfersommen en lage startersalarissen.
Wat zal relatief hoog zitten? Moisander, Blind, Sigi, cillessen, Schöne, VanRhijn? En wie daarvan op het miljoen? Blind 750.000 las ik volgens mij, Cillessen net boven 500.000. En verder?
Hoeveel wil je ze dan laten verdienen, de wedstrijd tegen PEC meenemend in je rekensom?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33276
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Niklas Moisander

Bericht door zeux » zo aug 03, 2014 7:57 pm

Demosthenes schreef:
zeux schreef:
GangstaRiB schreef:Ajax betaalt niet meer dan 1 miljoen per jaar (ex bonussen). Dat is toch algemeen bekend?
Vraag is: hoeveel zitten er daadwerkelijk op dat illustere miljoen.

Alles van waarde is min of meer weg, dus ook de navenante salarissen.

Alles is nu on the cheap, lijkt mij. Eigen opleiding of lage transfersommen en lage startersalarissen.
Wat zal relatief hoog zitten? Moisander, Blind, Sigi, cillessen, Schöne, VanRhijn? En wie daarvan op het miljoen? Blind 750.000 las ik volgens mij, Cillessen net boven 500.000. En verder?
Hoeveel wil je ze dan laten verdienen, de wedstrijd tegen PEC meenemend in je rekensom?
Ik wil helemaal niks. Ik probeer dat salarisplafond te snappen, waardoor spelers blijkbaar niet naar Ajax willen komen en in hoeverre we failliet zijn wanneer dat plafond iets verhoogd wordt.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Niklas Moisander

Bericht door Demosthenes » zo aug 03, 2014 8:05 pm

Ik probeer dat salarisplafond te snappen, waardoor spelers blijkbaar niet naar Ajax willen komen en in hoeverre we failliet zijn wanneer dat plafond iets verhoogd wordt.
Feyenoord en PSV hebben ook een salarisplafond, buitenlandse spelers komen "dus niet meer naar Nederland?" Milik en Muric zijn wel gekomen, Wang (van buiten de EU, dat levert een prima salaris op) ook, Meleg, Andersen en ook PSV en Feyenoord halen buitenlanders; andere Nederlandse ploegen betalen minder dan "de grote drie". We halen niet meer de echte talenten? In dat geval moet Ajax ze niet halen, iedere aankoop moet een versterking zijn, al zie ik dat niet bij "de Sana's".

Ajax zal niet snel failliet gaan, er wordt niet te veel betaald, door de zwakte van de competitie speelt Ajax Cl (Hoe lang nog?) Er is geld genoeg, op het veld is dat helaas niet terug te zien.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33276
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Niklas Moisander

Bericht door zeux » zo aug 03, 2014 8:20 pm

Hey, je hoeft mij niet te overtuigen hoor. :-)

Het zijn posters als IH en Yopi die de financiële belemmeringen zien.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Niklas Moisander

Bericht door Demosthenes » zo aug 03, 2014 9:40 pm

zeux schreef:Hey, je hoeft mij niet te overtuigen hoor. :-)

Het zijn posters als IH en Yopi die de financiële belemmeringen zien.
Ik heb de indruk dat sommigen graag een buffer voor slechte tijden zien, het tegenovergestelde van de vorige JC-revolutie, want toen moest het kapitaal op het veld staan (JC's trainer Marco van Basten) Niemand zal problemen hebben met een buffer, maar de vraag is tot welk bedrag gaat Ajax? Welke financiële risico's loopt Ajax?

Op het moment dat Feyenoord in de financiële problemen bleek te zitten (het bedrag van € 40.000.000 werd toen niet genoemd) en ik een goede vriend (en Feyenoorder) erop wees dat dit wel eens het einde van Feyenoord kon zijn, reageerde hij, totaal niet verontrust, met:"Denk je dat Rotterdam en de KNVB Feyenoord failliet laten gaan?". Hij bleek gelijk te hebben. Kijk naar de bedragen, Haarlem verdwijnt uit het betaalde voetbal, AGOVV, maar Feyenoord zal aan alle kanten worden geholpen, zo ook als Ajax het financieel het moeilijk heeft? Heeft Ajax zo'n enorme buffer nodig (tientallen miljoenen)?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Niklas Moisander

Bericht door Yopi » zo aug 03, 2014 11:18 pm

Mooie redenatie. Laten we met geld smijten. Amsterdam laat Ajax toch niet failliet gaan.

Volgens de VI van afgelopen week heeft Ajax een salarisplafond van 1,3 miljoen euro. Exclusief premies, waaronder 3 ton als Ajax kampioen wordt. Die spelers van ons moeten nodig naar het buitenland, anders kunnen ze geen kleding voor hun kinderen betalen. :hypocrite.gif:

Begrijp nou eens: topspelers zijn niet geïnteresseerd in de Eredivisie.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Niklas Moisander

Bericht door Cruijff » zo aug 03, 2014 11:26 pm

Demosthenes schreef:
zeux schreef:Hey, je hoeft mij niet te overtuigen hoor. :-)

Het zijn posters als IH en Yopi die de financiële belemmeringen zien.
Ik heb de indruk dat sommigen graag een buffer voor slechte tijden zien, het tegenovergestelde van de vorige JC-revolutie, want toen moest het kapitaal op het veld staan (JC's trainer Marco van Basten)
Das natuurlijk zeker niet waar, want in die tijd wilde Ajax aan spelers die zich niet mondiaal hadden bewijzen ook geen al te hoge salarissen betalen.

De leegloop richting PSV werd voornamelijk ingezet omdat Philips in de jaren '80 met een enorm grote zak geld ging wapperen.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Niklas Moisander

Bericht door Demosthenes » ma aug 04, 2014 7:58 am

Yopi schreef:Mooie redenatie. Laten we met geld smijten. Amsterdam laat Ajax toch niet failliet gaan.

Volgens de VI van afgelopen week heeft Ajax een salarisplafond van 1,3 miljoen euro. Exclusief premies, waaronder 3 ton als Ajax kampioen wordt. Die spelers van ons moeten nodig naar het buitenland, anders kunnen ze geen kleding voor hun kinderen betalen. :hypocrite.gif:

Begrijp nou eens: topspelers zijn niet geïnteresseerd in de Eredivisie.
Waarom berichten niet lezen, maar er wel op reageren, uiteraard met de TH-standaard over met geld smijten. Toon nou eerst eens aan waar ik schrijf over dat Ajax met geld moet smijten en reageer dan op dat smijten, maar verlaag je niet tot niveau-Wimpey.

Kleding voor hun kinderen? Moest je er zelf om lachen? Onze spelers gaan weg, omdat in Nederland spelen niet alleen minder oplevert, maar ook minder status geeft en ik kan me voorstellen dat het steriele voetbal van Ajax (zo zal er ook wel getraind worden, een kenner zei ooit dat je in een wedstrijd voetbalt zoals je traint) ook niet echt de uitdaging is.

Siem de Jong verlengde vorig jaar zijn contract, er was geen belangstelling voor hem; Vermeer (Hoeveel jaar loopt zijn contract nog door? Eén jaar?) wil weg, Moisander heeft nog een contract voor één jaar, zal dus moeten vertrekken, anders komt hij op de bank, net als Sightorsson (ook contract voor één jaar) Ajax raakt ze maar niet kwijt.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Niklas Moisander

Bericht door Yopi » ma aug 04, 2014 12:43 pm

HSV leent 17 miljoen van miljardair.

Die club gaat dus nieuwe spelers halen. Moisander?

Ze weten daar niet wat ze doen, trouwens. Wanbeleid. :aai.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Niklas Moisander

Bericht door Cruijff » ma aug 04, 2014 12:48 pm

Triest inderdaad. :aai.gif:

Ik hoop dat ze degraderen. Vaak houd ik er wel van als iets een Traditionsverein is (zoals in NL bijv Sparta). HSV is de enige Bundesligaclub die nooit eerder naar een lager niveau is verdwenen, dat ze vorig seizoen met veel meer geluk dan wijsheid net niet degradeerden misgunde ik ze niet. Vanaf nu gun ik ze een degradatie wel, hoop ik er zelfs op.

Binnenkort ga ik naar FSV Frankfurt een potje 2e Bundesliga kijken. Volgend seizoen dus HSV-FSV Frankfurt! :biggthumpup.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Niklas Moisander

Bericht door Marillion » ma aug 04, 2014 6:43 pm

17 miljoen? Ik hoor net dat Moisander weer wat duurder is geworden.

Maar het zit er dus dik in dat HSV op korte termijn voor hem op de stoep staat. Daar gaan we weer. Begint net de competitie en kun je weer gaan sleutelen. Nu was daar op basis van die wedstrijd tegen Zwolle toch wel behoefte aan. Maar liever niet door transfers waar je niet op zit te wachten.

Denswil en Van der Hoorn als centraal duo? Ik raak er nog even niet bijster enthousiast van.
Nil volentibus arduum

De Dominee
Berichten: 5746
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Niklas Moisander

Bericht door De Dominee » ma aug 04, 2014 8:09 pm

Eerder Veltman en Viergever.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Niklas Moisander

Bericht door Marillion » ma aug 04, 2014 8:42 pm

Dat zal uiteindelijk dan het geval zijn ja. Maar ik keek met name even naar de korte termijn. Met Veltman net terug van het wk en Viergever geblesseerd. Dat terwijl er direct belangrijke wedstrijden op het programma staan.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Pride of Amsterdam
AT Toto Admin
Berichten: 2704
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 10:31 pm
Locatie: F-Side

Re: Niklas Moisander

Bericht door Pride of Amsterdam » di aug 05, 2014 1:03 pm

Volgens The Sun zou HSV ook interesse hebben in Virgil van Dijk. Die zou 10 mijloen moeten kosten... ben benieuwd dat áls dat doorgaat, of ze dan ook nog Moisander willen halen.
Op naar de vierde ster!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Niklas Moisander

Bericht door Marillion » za aug 16, 2014 7:36 am

Op AN een stukje uit een interview in de Telegraaf. Hij loopt nog niet over van enthousiasme maar het begint er inderdaad voorzichtig naar uit te zien dat hij blijft:
Moisander: 'ik bereid me erop voor om hier te blijven'

16 augustus 2014 - De Telegraaf

De kans is groot dat aanvoerder Niklas Moisander komend seizoen gewoon bij Ajax blijft. "Er is op dit moment geen concrete interesse. Ik bereid me erop voor om hier te blijven", zo heeft hij aan in De Telegraaf. "Of het een optie is om mijn tot de zomer van 2015 lopende contract met één jaar te verlengen? Daar heb ik met Ajax nog niet over gesproken en ik weet niet wat de club wil. We wachten tot het einde van de transferperiode en kijken daarna wel wat we doen."
Stel dat hij én Blind bij Ajax blijven. Dan hebben we met de reeds gehaalde Viergever in principe een dubbele bezetting op beide posities. Al zal er geregeld wel iemand ontbreken waardoor ze alledrie kunnen spelen.

Overigens mag hij dan nog wel even op zoek naar zijn niveau van vorig seizoen. Want hij is niet goed gestart.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Niklas Moisander

Bericht door Ajaciedjuh » za aug 16, 2014 8:11 am

Klopt, hij moet duidelijk de knop omzetten in zijn hoofd. Ik kan me herinneren dat hij hetzelfde probleem had toen hij uiteindelijk naar Ajax ging. De Moisander van vorig seizoen is een sterkhouder in dit team.

Ben benieuwd wat dat doet voor Denswil. Kan die mentaal schakelen!? Lijkt mij niet zijn beste eigenschap.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Niklas Moisander

Bericht door Marillion » za aug 16, 2014 8:17 am

Die laatste zie ik het bij Ajax niet redden. Laten we eerlijk zijn, als hij een goede voorbereiding had gehad was de kans op een centrum met Denswil en Moisander afgelopen zondag vrij groot geweest.
Nil volentibus arduum

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Niklas Moisander

Bericht door Yopi » za aug 16, 2014 8:43 am

Ach gut, heeft Moisander niet zoveel zin meer om bij Ajax te blijven? Dat dacht ik al, want zo voetbalt hij namelijk. Wat moeten we ermee? :confused.gif:

Hij doet er goed aan zichzelf niet te overschatten.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Niklas Moisander

Bericht door InnerHarbour » za aug 16, 2014 10:16 am


16 augustus 2014 - De Telegraaf

De kans is groot dat aanvoerder Niklas Moisander komend seizoen gewoon bij Ajax blijft. "Er is op dit moment geen concrete interesse. Ik bereid me erop voor om hier te blijven", zo heeft hij aan in De Telegraaf. "Of het een optie is om mijn tot de zomer van 2015 lopende contract met één jaar te verlengen? Daar heb ik met Ajax nog niet over gesproken en ik weet niet wat de club wil. We wachten tot het einde van de transferperiode en kijken daarna wel wat we doen."
Ik snap niet hoe je uit dit stukje kan halen dat hij niet overloopt van enthousiasme of niet zoveel zin meer heeft om te blijven. Moinsander bereid zich voor op het nieuwe seizoen en als Ajax wil gaan ze praten. Je kan overal wel iets negatiefs van maken.
YNWA

Plaats reactie