Niklas Moisander

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Mr. Ajax
Berichten: 14509
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Niklas Moisander

Bericht door Mr. Ajax » ma jul 28, 2014 4:32 pm

Ik kan geen een reden bedenken waarom hij Ajax voor HSV zou willen verruilen. Ik denk ook niet dat hij daar zo heel veel meer kan verdienen als bij ons.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Niklas Moisander

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma jul 28, 2014 4:44 pm

Doekoe is toch de enige reden die ik kan bedenken.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Niklas Moisander

Bericht door Marillion » ma jul 28, 2014 8:34 pm

Natuurlijk, ze betalen daar ongetwijfeld een stuk beter. En Moisander zit nu op een leeftijd dat hij niet meer lang kan wachten als hij nog een keer zo'n stap wil maken. Anders kiezen clubs toch snel voor een jongere speler om in te investeren.

Maar hopelijk ziet hij in dat hij bij Ajax uitstekend op zijn plek zit. Hij is belangrijk voor de club en kan hier jaarlijks om de prijzen spelen. Met een goede kans op CL deelname en ook hier natuurlijk een heel net salaris. Het totaalpakket is hier voor hem gewoon heel goed. We kunnen hem alleen geen Bundesliga ervaring en bijpassend salaris bieden.
Nil volentibus arduum

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Niklas Moisander

Bericht door GangstaRiB » di jul 29, 2014 7:20 am

BuLi of Eredivisie.. dat is een no-brainer natuurlijk.

Maar gelukkig hebben we een uitstekende vervanger in V/D Hoorn. Niks om je zorgen over te maken.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11423
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Niklas Moisander

Bericht door Toppie » di jul 29, 2014 8:19 am

Nou Daley nog en Lasse dan hebben we Jong Ajax 1 en 2 :blush.gif: :1evil.gif:

Dat wordt CL met een C ploeg

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Niklas Moisander

Bericht door Marillion » di jul 29, 2014 8:35 am

Het AD komt met het bericht dat HSV een externe financier zou zoeken om de transfer te realiseren. Staan ze er daar dan zo slecht voor? Dat is dan hopelijk een reden voor Moisander om er nog eens goed over na te denken of het wel zo'n slimme zet zou zijn.
Nil volentibus arduum

wimpey
Berichten: 51840
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Niklas Moisander

Bericht door wimpey » di jul 29, 2014 8:59 am

Marillion schreef:Het AD komt met het bericht dat HSV een externe financier zou zoeken om de transfer te realiseren. Staan ze er daar dan zo slecht voor?
Die lui hebben vele vele miljoenen uitgegeven aan Berg, Elia, VDV e.c. Arnesen heeft er z'n zakken mogen vullen door allerlei vullis van Chelsea naar Hamburg te halen. Say no more...

Dat zal Moisander een zorg zijn. Hij is 28 en zal de kans grijpen om een financiële klapper te maken. In HH pakt ie minimaal het dubbele van wat ie bij Ajax vangt. Het is 'm gegund, hij heeft het 2 seizoenen prima gedaan bij Ajax.

Mr. Ajax
Berichten: 14509
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Niklas Moisander

Bericht door Mr. Ajax » di jul 29, 2014 9:07 am

GangstaRiB schreef:BuLi of Eredivisie.. dat is een no-brainer natuurlijk.
Wat een onzin weer. Alsof hij in de belangstelling van Bayern staat. HSV was op een mazzeldoelpuntje na gedegradeerd. Op je 28ste om degradatie gaan strijden in de Bundesliga, of voor de titel en CL spelen bij Ajax- dat lijkt me eerder een no-brainer.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11423
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Niklas Moisander

Bericht door Toppie » di jul 29, 2014 10:17 am

Met 3x meer salaris zou ik tegen mijn nieuwe werkgever zeggen waar kan ik tekenen. Alleen in de voetbalwereld is het sportieve vooruitzicht ver te zoeken tegenwoordig.Daarbij zal HSV zich nog niet zo'n jaar kunnen permiterren. Maak me mee druk om de vervangers bij Ajax m.i allemaal te licht en dat in het vooruitzicht met een CL misschien 5-3-2 :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Niklas Moisander

Bericht door Marillion » di jul 29, 2014 10:46 am

wimpey schreef:
Marillion schreef:Het AD komt met het bericht dat HSV een externe financier zou zoeken om de transfer te realiseren. Staan ze er daar dan zo slecht voor?
Die lui hebben vele vele miljoenen uitgegeven aan Berg, Elia, VDV e.c. Arnesen heeft er z'n zakken mogen vullen door allerlei vullis van Chelsea naar Hamburg te halen. Say no more...

Dat zal Moisander een zorg zijn. Hij is 28 en zal de kans grijpen om een financiële klapper te maken. In HH pakt ie minimaal het dubbele van wat ie bij Ajax vangt. Het is 'm gegund, hij heeft het 2 seizoenen prima gedaan bij Ajax.
Het zegt waarschijnlijk iets over wat daar komend seizoen mogelijk is. Ja, het zal financieel gezien aantrekkelijk zijn. Maar HSV speelde tegen degradatie en met een lege bankrekening is de kans dat daar op korte termijn verandering in komt niet zo groot.

Ik kan me voorstellen dat je dan als speler toch liever om de prijzen speelt met Ajax. Of dat je wacht op een club met betere vooruitzichten. HSV is op zichzelf geen slechte club. Maar hij zal er vermoedelijk niet op europees voetbal gaan spelen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Niklas Moisander

Bericht door InnerHarbour » di jul 29, 2014 10:54 am

Als hij wil gaan dan gaat hij maar, ik heb er al zoveel zien gaan -en veel betere dan hij- en Ajax komt er altijd weer bovenop.
YNWA

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Niklas Moisander

Bericht door GangstaRiB » di jul 29, 2014 10:55 am

Mr. Ajax schreef:
GangstaRiB schreef:BuLi of Eredivisie.. dat is een no-brainer natuurlijk.
Wat een onzin weer. Alsof hij in de belangstelling van Bayern staat. HSV was op een mazzeldoelpuntje na gedegradeerd. Op je 28ste om degradatie gaan strijden in de Bundesliga, of voor de titel en CL spelen bij Ajax- dat lijkt me eerder een no-brainer.
Niet zo naief. Kiezen tussen Dortdrecht-uit of Bayern-uit... ik zou het wel weten hoor. HSV komt wel weer bovendrijven. De Eredivisie (lijkt mij) niet echt een competitie om je jaren in te verslijten als er intresse uit een topcompetitie is.

wimpey
Berichten: 51840
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Niklas Moisander

Bericht door wimpey » di jul 29, 2014 11:16 am

Toppie schreef: Maak me mee druk om de vervangers bij Ajax m.i allemaal te licht
Dat liedje horen we jaar in, jaar uit… De plek waar we m.i. echt te dun en licht bezet zijn is RB, met die Ligeon.

Ajax kijkt nu eenmaal eerst in eigen huis. 2 jaar geleden ging Vertonghen en Ajax probeerde het in het begin van het seizoen met Blind en Denswil op die plek. Dat ging niet, dus kwam Moisander.

Nu zal Niklas gaan, of het nou HSV wordt of Lok Moskou: die jongen wil cashen. Ajax heeft Denswil en Viergever voor zijn plek. Denswil loopt 10 jaar bij Ajax rond, nú moet het gebeuren. Het wordt zijn make or break seizoen. Wanneer je hem nu de kans ontneemt, kun je de opleiding op een lager pitje zetten.

Overigens vind ik dat Moisander onderschat wordt. M.i. afg. seizoen de beste Ajacied, alleen had ie niet tegen PEC moeten willen spelen, kort na z’n blessure.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Niklas Moisander

Bericht door Marillion » di jul 29, 2014 11:25 am

Ik zie Denswil het niet redden als vervanger. Niet constant genoeg en het is allemaal veel te vrijblijvend. Maar mocht Moisander vertrekken dan zal hij het inderdaad mogen uitvechten samen met Viergever. Dat zou logisch zijn.

Het zou voor mij eerder betekenen dat we nog iets op het middenveld moeten doen. Viergever richt zich nu primair op de positie van verdedigende middenvelder. Als hij een linie achteruit gaat is de spoeling daar erg dun. De positie van rechtsback raak je niet als Moisander vertrekt. Daar is Van Rhijn in principe eerste keuze en Tete zit er ook nog achter. Die mag daar laten zien dat hij in ieder geval Ligeon kan passeren.
Nil volentibus arduum

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Niklas Moisander

Bericht door Yopi » di jul 29, 2014 12:53 pm

Begrijpelijk dat een speler van 28 jaar na tien jaar Nederland nog een keer in een grote competitie wil spelen. Je kunt wel zeggen dat Ajax mooier is dan HSV, maar de Eredivisie blijft nu eenmaal kwalitatief ver achter bij de top. Dáár moet Moisander elke week vol aan de bak, hier redt hij het op zijn sloffen.

Vermoedelijk heeft Moisander al langere tijd contact met HSV, Ajax haalde niet voor niets Viergever. HSV moet het geld bij elkaar zien te krijgen, dan is Niklas weg.

Het beleid van Ajax bevalt me goed. Geen paniek, niet in het wilde weg spelers voor de breedte halen, maar een vaste lijn volgen en anticiperen en/of aanpassen waar nodig. Het komt wel weer in orde, daar maak ik me geen zorgen over.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Niklas Moisander

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di jul 29, 2014 5:54 pm

wimpey schreef:
Toppie schreef: Maak me mee druk om de vervangers bij Ajax m.i allemaal te licht
Dat liedje horen we jaar in, jaar uit… De plek waar we m.i. echt te dun en licht bezet zijn is RB, met die Ligeon.

Ajax kijkt nu eenmaal eerst in eigen huis. 2 jaar geleden ging Vertonghen en Ajax probeerde het in het begin van het seizoen met Blind en Denswil op die plek. Dat ging niet, dus kwam Moisander.

Nu zal Niklas gaan, of het nou HSV wordt of Lok Moskou: die jongen wil cashen. Ajax heeft Denswil en Viergever voor zijn plek. Denswil loopt 10 jaar bij Ajax rond, nú moet het gebeuren. Het wordt zijn make or break seizoen. Wanneer je hem nu de kans ontneemt, kun je de opleiding op een lager pitje zetten.

Overigens vind ik dat Moisander onderschat wordt. M.i. afg. seizoen de beste Ajacied, alleen had ie niet tegen PEC moeten willen spelen, kort na z’n blessure.
De afgelopen seizoenen werd het dan ook steeds een beetje slechter qua veldspel. Met een vertrek van Moisander loopt de een na oudste basisspeler weg en wordt het wel heel erg "de jonkies tegen de grote boze buitenwereld". We houden nauwelijks een voortrekker over. Jij noemt alleen de rechtbackpositie te licht. Dat vind ik met de huidige selectie ook voor de VM, de spits en de beide CV posities. Als Moisander ervandoor gaat heb je met Denswil, Veltman, Van der Hoorn en Viergever allesbehalve een zekerheidje op de 0. Daarvoor heb ik met name Denswil, Veltman en Van der Hoorn teveel gekke dingen zien doen afgelopen seizoen.

Je geeft overigens aan dat Moisander onderschat wordt; door wie dan? Volgens mij is iedereen het (op AT) erover eens dat ie moet blijven.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33838
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Niklas Moisander

Bericht door Duke » di jul 29, 2014 6:46 pm

Sterker nog, ik ben verbaasd dat Moisander zo makkelijk weg mag, net als Schone blijkbaar.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Niklas Moisander

Bericht door Jöhnk » di jul 29, 2014 7:33 pm

Schöne mag juist niet weg, werd laatst duidelijk bij dat itempje op at5.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33838
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Niklas Moisander

Bericht door Duke » di jul 29, 2014 7:36 pm

Oh? Is dat veranderd of had ik gewoon de verkeerde indruk?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Niklas Moisander

Bericht door Jöhnk » di jul 29, 2014 8:09 pm

Voor zover ik weet is dat niet veranderd.

http://ajax.netwerk.to/nieuws/artikel/3 ... 20gaan.php

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Niklas Moisander

Bericht door Giacomo Puccini » wo jul 30, 2014 10:26 pm

Slechte zaak als je deze speler die prima voldoet na 2 seizoenen al weer vrijwillig laat vertrekken. Waarom heb je zo'n jongen aangetrokken? Om Ajax sterker te maken lijkt me toch, niet om voor een paar mio winst door te verkopen.

2 maanden geleden was Viergever nog een breedte aankoop en Denswil afgeschreven. Het gerucht gaat dat Ajax een paar miljoentjes kan verdienen en Viergever is al weer gepromoveerd tot basisspeler en Denswil is plotseling een talent wat een kans heeft verdiend. Stelletje opportunisten zijn wij voetbalsupporters toch ook. Sportklimaat is ver te zoeken op deze manier, geen wonder dat Ajax jaar na jaar kwalitatief uitholt.

We hoeven ook totaal geen medelijden met Moisander te hebben als Overmars zijn transfer - terecht - dwarsboomt. Als Ajax niet voor hem was gekomen had hij net als tot zijn 27e nog steeds bij onbeduidende clubjes als PEC Zwolle en AZ gespeeld. Ajax is voor hem een lot uit de loterij. Op zijn knietjes dankbaar zijn, dat zou hem passen. En keihard zijn best doen om voor de derde keer op rij landskampioen te worden, en nu wel eens te overwinteren in de Champions League. Degradatie kandidaat Hamburg is geen stap vooruit en een club die wel een stap vooruit zou zijn komt niet voor Moisander. Hooguit volgend jaar indien hij een top seizoen achter de rug zou hebben en transfervrij is. Dan zou ik het hem nog gunnen ook.
Ajax!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Niklas Moisander

Bericht door Cruijff » do jul 31, 2014 12:19 am

Amen, Giacomo Puccini !

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Niklas Moisander

Bericht door GangstaRiB » do jul 31, 2014 7:27 am

Giacomo Puccini schreef:Slechte zaak als je deze speler die prima voldoet na 2 seizoenen al weer vrijwillig laat vertrekken. Waarom heb je zo'n jongen aangetrokken? Om Ajax sterker te maken lijkt me toch, niet om voor een paar mio winst door te verkopen.

2 maanden geleden was Viergever nog een breedte aankoop en Denswil afgeschreven. Het gerucht gaat dat Ajax een paar miljoentjes kan verdienen en Viergever is al weer gepromoveerd tot basisspeler en Denswil is plotseling een talent wat een kans heeft verdiend. Stelletje opportunisten zijn wij voetbalsupporters toch ook. Sportklimaat is ver te zoeken op deze manier, geen wonder dat Ajax jaar na jaar kwalitatief uitholt.

We hoeven ook totaal geen medelijden met Moisander te hebben als Overmars zijn transfer - terecht - dwarsboomt. Als Ajax niet voor hem was gekomen had hij net als tot zijn 27e nog steeds bij onbeduidende clubjes als PEC Zwolle en AZ gespeeld. Ajax is voor hem een lot uit de loterij. Op zijn knietjes dankbaar zijn, dat zou hem passen. En keihard zijn best doen om voor de derde keer op rij landskampioen te worden, en nu wel eens te overwinteren in de Champions League. Degradatie kandidaat Hamburg is geen stap vooruit en een club die wel een stap vooruit zou zijn komt niet voor Moisander. Hooguit volgend jaar indien hij een top seizoen achter de rug zou hebben en transfervrij is. Dan zou ik het hem nog gunnen ook.
Maar ja.. Ajax betaald ook hetzelfde als een AZ oid. Dus dat Moisander weg wil heeft ten dele een sportieve reden en ten dele een financiele reden. Ajax wil niet verdergaan dan 1 miljoen per jaar. Prima, maar dan moet je inderdaad niet verbaasd zijn dat je selectie kwalitatief achteruit gaat. Maar wat maken wij ons zorgen. Ik heb me laten vertellen dat V/D Hoorn nu niet meer constant in het midden van de rondo staat, dus dat komt helemaal goed.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Niklas Moisander

Bericht door InnerHarbour » do jul 31, 2014 7:32 am

GangstaRiB schreef:Ik heb me laten vertellen dat V/D Hoorn nu niet meer constant in het midden van de rondo staat, dus dat komt helemaal goed.
:smallgrin.gif:

GangstaRIB heeft zijn eigen "Delay Blind" gevonden.
YNWA

Lionel
Berichten: 47299
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Niklas Moisander

Bericht door Lionel » do jul 31, 2014 8:30 am

Van der Hoorn kan helemaal niks. Blind kan nog goed voetballen. Beetje traag wel.
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie