Niklas Moisander

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Niklas Moisander

Bericht door wimpey » wo okt 22, 2014 2:44 pm

Lionel schreef: Die kopen hem voor 2 miljoen ofzo. Peanuts voor ze.
Pcs. Moisander was een prima bouwsteen in 2 kampioensploegen. Vorig seizoen was ie echt sterk. Ajax zal zich schappelijk opstellen in de winterstop.

Dan is het aan Denswil om z'n belofte in te lossen.

Lionel
Berichten: 47045
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Niklas Moisander

Bericht door Lionel » wo okt 22, 2014 2:54 pm

Riedewald is er nog. Viergever centraal. Zat opties. Denswil hopelijk.

Ben al die domme aankopen zat. Wat mij betreft koopt Ajax helemaal niks meer voor het eerste.

Zimling, Duarte, Viergever, Hoorn tegenover Fischer, Eriksen, Vertonghen, Toby etc.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Niklas Moisander

Bericht door wimpey » wo okt 22, 2014 3:00 pm

Lionel schreef: Ben al die domme aankopen zat. Wat mij betreft koopt Ajax helemaal niks meer voor het eerste.

Zimling, Duarte, Viergever, Hoorn tegenover Fischer, Eriksen, Vertonghen, Toby etc.
Ben het met je eens. Haal i.p.v. vetgedrukt niemand: ze voegen niets toe, dat zouden we niet meer doen, het kost geld en ze blokkeren de doorstroming.

Als je iemand haalt, doe het dan goed of doe het niet. Maar niet dit gekit.

Overmars moet in Januari z'n huiswerk doen, want met het huidige materiaal haalt Ajax dit seizoen de landstitel niet binnen. Die zal kwaliteit moeten binnen halen in de winterstop.

Lionel
Berichten: 47045
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Niklas Moisander

Bericht door Lionel » wo okt 22, 2014 3:59 pm

Haal liever ieder jaar 4 toptalenten a 1 miljoen of 2 miljoen per stuk. Fischer, Eriksen. Die krijgen dan 2 jaar scholing in de jeugd.

Die Noor van 15. Stalk die jongen. Zet alles op alles om het voor de jeugd nog aantrekkelijker te maken om te komen en te blijven.

Van het geld dat Sana gekost heeft had je die 3 jeugdspelers misschien wel kunnen houden. Het mag allemaal nog dwingender. Probeer desnoods spelers van de jeugd van Barca te pikken. Geef je ook een signaal af.
IK GELOOF!!!!!!

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Niklas Moisander

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » wo okt 22, 2014 5:57 pm

Met een veredelde A1 spelen gaan we het niet redden; zelfs niet in de eredivisie. Je hebt ervaring nodig, iemand die de boel wakker houdt, coacht en de beuk erin gooit wanneer het nodig is. Zimling, Duarte en Van der Hoorn lijken uit te lopen op een drama, Viergever wil ik nog wel een kans geven (want wanneer speelde hij als LB of VM vóór Ajax? Veel gevraagd van iemand om in een nieuw team te spelen op een positie waar je een tijd niet of nooit gespeeld had), maar een speler als bijvoorbeeld Poulsen moet toch nog wel te vinden zijn. Helemaal op de jeugd richten slaat nergens op. Er moét ook ervaring in het veld staan.

Lionel
Berichten: 47045
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Niklas Moisander

Bericht door Lionel » wo okt 22, 2014 6:04 pm

Zimling slaat nergens op.

Waren we gisteren slechter afgeweest met Bazoer of Riedewald op 6? En dan heb ik het niet over de uitslag. Puur om de organisatie. Hetgeen hij voor gehaald is.

Af en toe een oude topspeler halen is prima maar geen Zimlings en Viergevers meer. Ook op zijn eigwn positie stelt hij geen ruk voor.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33279
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Niklas Moisander

Bericht door zeux » wo okt 22, 2014 6:06 pm

Grrr, het blijft bij mij knagen hoor. Is het nou echt niet mogelijk om te scouten in bijvoorbeeld scandinavië/oost-europa/alpenlanden voor spelers met wat meer ervaring die een prima rol kunnen hebben in de eredivisie? Ik kan het me gewoon niet voorstellen (ik weet je fatalisme wat dit betreft IH)

Pffff.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Niklas Moisander

Bericht door Mr. Ajax » wo okt 22, 2014 7:01 pm

Lionel schreef:

Af en toe een oude topspeler halen is prima maar geen Zimlings en Viergevers meer. Ook op zijn eigwn positie stelt hij geen ruk voor.
Het is niet 'prima', het is pure noodzaak. Waar mensen het idee vandaan halen dat een elftal talentjes iets kan betekenen buiten Nederland is me een raadsel. Dat is namelijk bij mijn weten nog nooit eerder vertoond op deze aardbol. Ook niet in 95'.

In een andere discussie die ik laatst met Arthur voerde noemde ik Poulsen als een van de belangrijkere spelers van de afgelopen twee jaar, en wiens vertrek een flinke aderlating is. Arthur was het er 'niet mee eens', al dan niet omdat Poulsen geen vaste basisklant was.

Ik blijf erbij dat een gast als Poulsen ontzettend belangrijk is voor zo'n jonge groep. Naast zijn voetbaltechnische kwaliteiten (waar ik dan wel vraagtekentjes bij heb gezet af en toe) is het gewoon van onschatbare waarde voor een groep vol talentjes om een bewezen en gewezen topspeler erbij te hebben, die wel weet wat het betekent om hard te trainen, voor je sport te leven, en hoe je je op een (top)wedstrijd moet voorbereiden. Ontbreekt er in je selectie zo'n figuur, dan worden de jonge gasten in zekere zin aan hut lot gelaten. Tuurlijk, Frank en Dennis kunnen ze wel vertellen hoe het er vroeger aan toe ging, maar dat is toch heel wat anders dan dat je het ziet, hoort, en samen doet met je ploeggenoot.

Zimling is in geen enkel manier ook maar een beetje zo'n figuur, en dat mag je ook niet van hem verwachten. Het gros van de talenten die nu in de selectie zitten hebben meer ervaring op hoog niveau dan hem. Het was verdomd, ergerniswekkend amateuristisch en ronduit DOM om te denken dat als Poulsen een goeie call was, dat een andere kleine Deense middenvelder het ook goed zal doen. Want daar houden de gelijkenissen tussen die 2 op. Waar Poulsen het bij o.a. Liverpool, Sevilla, en Juventus verdienstelijk deed, kon Niki Zimling het bij NEC Nijmegen niet helemaal waarmaken. Hoe kom je daarop... :confused.gif:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Lionel
Berichten: 47045
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Niklas Moisander

Bericht door Lionel » wo okt 22, 2014 7:03 pm

En daarom zeg ik dat Ajax dan maar beter niet kan gokken met de Zimlings. Probeer Klaassen, Van Rhijn, Veltman, Cilissen langer te binden. Dan heb je ook ervaring.
IK GELOOF!!!!!!

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Niklas Moisander

Bericht door Mr. Ajax » wo okt 22, 2014 7:12 pm

Lionel schreef:En daarom zeg ik dat Ajax dan maar beter niet kan gokken met de Zimlings. Probeer Klaassen, Van Rhijn, Veltman, Cilissen langer te binden. Dan heb je ook ervaring.
Dat laatste moet sowieso gebeuren. Al weet ik niet in welke mate zo'n Riedewald tegen een Cillissen of een Veltman opkijkt. Hun 'ervaring' is ook niet genoeg. Davy Klaassen heeft geen ons meer ervaring dan een willekeurige selectiespeler van BATE Borisov.

Wat dat gokken betreft- je hebt gokken en je hebt gokken. Poulsen was ook een gok, maar veel meer 'safe' dan zo'n Zimling. Kan jij aan mij uitleggen waar de gok op Zimling uberhaupt op gebaseerd is? Die gast heeft in zijn hele leven nooit op iets van niveau gespeeld, laat staan zich bewezen of iets betekend voor zijn ploeg. Waarom zou je in je wildste dromen dan verwachten dat zo'n jongen, bankzitter bij Mainz, van toegevoegde waarde kan zijn voor deze selectie? Vanwege zijn leeftijd? Kun je net zo goed Frank en Dennis weer het veld opsturen.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Lionel
Berichten: 47045
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Niklas Moisander

Bericht door Lionel » wo okt 22, 2014 11:04 pm

Vraag je dat aan mij?
IK GELOOF!!!!!!

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Niklas Moisander

Bericht door Mr. Ajax » wo okt 22, 2014 11:19 pm

Lionel schreef:Vraag je dat aan mij?

Nee, aan de goden :ajaxsmiley.gif:

Ik denk niet dat er een iemand op dit forum zit die deze transfer snapt.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10394
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Niklas Moisander

Bericht door mattie » zo nov 30, 2014 4:43 pm

op Twitter is al te lezen dat Moisander met de Winter ophoepelt.. Tja Tja als ik wist dat diegene die erachter komt velen malen beter is zou ik zeggen opdonderen.. maar van Denswill en Hoorn op links word ik ook niet vrolijk
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33279
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Niklas Moisander

Bericht door zeux » zo dec 21, 2014 4:28 pm

Moisander ondubbelzinnig net. Ajax heeft hem geen aanbieding gedaan en als ze nu nog komen hoeft het van hem niet meer.

Die is exit. Want ik kan mij niet voorstellen dat Ajax hem nog een basisplaats geeft na de winterstop.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Niklas Moisander

Bericht door Marillion » zo dec 21, 2014 4:30 pm

Dat is dan duidelijk.

Overigens, zoals hij dit seizoen speelt zit ik ook niet op Moisander te wachten. Hij is het hele jaar al minder dan in voorgaande seizoenen. Probleem is alleen dat we geen vervanger achter de hand hebben.
Nil volentibus arduum

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Niklas Moisander

Bericht door Yopi » zo dec 21, 2014 4:36 pm

zeux schreef:Moisander ondubbelzinnig net. Ajax heeft hem geen aanbieding gedaan en als ze nu nog komen hoeft het van hem niet meer.
Ach gut. :aai.gif:

Heeft dus iets achter de hand. Zo speelt hij ook, trouwens.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Niklas Moisander

Bericht door Giacomo Puccini » zo dec 21, 2014 4:37 pm

Verstandig van Ajax want we moeten beter kunnen krijgen dan Moisander en Veltman. Ben benieuwd waar Overmars mee komt, want Denswil, Van der Hoorn en Viergever zijn wat mij betreft ook afgeschreven. Hopelijk durft Ajax nu eens een keer te investeren in kwaliteit.
Ajax!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Niklas Moisander

Bericht door brigade zuid » zo dec 21, 2014 5:09 pm

Kun je lang wachten denk ik.

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Niklas Moisander

Bericht door wimpey » zo dec 21, 2014 6:03 pm

Ik vind een redelijke Moisander dit seizoen nog altijd veel beter dan die Denswil.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Niklas Moisander

Bericht door Marillion » zo dec 21, 2014 6:12 pm

Dat is ook ons probleem. Moisander haalt bij lange na zijn niveau van vorige seizoenen niet. Maar hij is nog altijd een klasse beter dan zijn concurrenten. Ajax heeft echt een probleem in het centrum.
Nil volentibus arduum

GangstaRiB
Berichten: 16755
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Niklas Moisander

Bericht door GangstaRiB » ma dec 22, 2014 12:09 am

wimpey schreef:Ik vind een redelijke Moisander dit seizoen nog altijd veel beter dan die Denswil.
Psies. Veel plezier met Veltman en Denswil....

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Niklas Moisander

Bericht door Jinne » ma dec 22, 2014 10:11 am

Voor het geld hoeven we toch niet te verkopen deze winter? Wat krijg je er nog voor? 1M max? Zeker nu de opvolging zich niet heeft aangediend heeft een verkoop ook weinig zin.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Niklas Moisander

Bericht door Marillion » ma dec 22, 2014 10:17 am

Klopt, ik zou 'm ook gewoon in Amsterdam houden tot het einde van het seizoen. Want we gaan er op het moment gewoon op achteruit als hij vertrekt. En onze financiële positie maakt dat er geen enkele noodzaak is om hem te verkopen. Het zou ook nauwelijks iets opleveren voor die paar maanden.

We moeten alles op alles zetten om weer kampioen te worden. En daar hebben we Moisander bij nodig. Hopelijk kan hij in de tweede seizoenshelft dan zijn oude niveau weer halen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11922
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Niklas Moisander

Bericht door Zuidema » ma dec 22, 2014 11:55 am

Marillion schreef:Klopt, ik zou 'm ook gewoon in Amsterdam houden tot het einde van het seizoen. Want we gaan er op het moment gewoon op achteruit als hij vertrekt. En onze financiële positie maakt dat er geen enkele noodzaak is om hem te verkopen. Het zou ook nauwelijks iets opleveren voor die paar maanden.

We moeten alles op alles zetten om weer kampioen te worden. En daar hebben we Moisander bij nodig. Hopelijk kan hij in de tweede seizoenshelft dan zijn oude niveau weer halen.
En sluwe vos Schöne eveneens. Is ook niet altijd even geweldig bezig, maar blijkt toch nog steeds belangrijk te zijn voor deze jonge ploeg. Vind het eigenlijk ook wel jammer dat het TH/FdB niet meer werk maakt van een langer verblijf van die 2 jongens. Bijvoorbeeld een jaar extra als overbrugging, zoals bij mijn IJslandse vriend. Maar daar zal de leeftijd wel een rol bij spelen (29 en 28). Als die jongens nog een klapper willen maken, moet dat denk ik met die leeftijd toch wel binnen een half jaar gebeuren.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33279
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Niklas Moisander

Bericht door zeux » ma dec 22, 2014 12:05 pm

Schöne en Moisander zijn samen met Viergever en Cillessen ook de enigen die 25+ zijn in de selectie, volgens mij.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Plaats reactie