Christian Poulsen

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Christian Poulsen

Bericht door Yopi » vr apr 04, 2014 9:00 am

Stel dat hij blijft, dan zal hij komend seizoen weinig meer spelen. Dat moet hij kunnen accepteren.

Een perfecte prof, niets op aan te merken. In die zin een voorbeeld voor onze jonge spelers.

wimpey
Berichten: 51856
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Christian Poulsen

Bericht door wimpey » vr apr 04, 2014 10:00 am

Yopi schreef:Stel dat hij blijft, dan zal hij komend seizoen weinig meer spelen. Dat moet hij kunnen accepteren.

Een perfecte prof, niets op aan te merken. In die zin een voorbeeld voor onze jonge spelers.
Precies. Is een prima zet geweest. Vorig seizoen stond ie er m.n. in topwedstrijden. psv - Ajax was zijn pot. :biggthumpup.gif:

Dit seizoen is ie ingehaald door Blind. Prima stop-gap signing geweest dus. Wanneer Ajax niet met hem door gaat, moet je hem wel vervangen door een soortgelijk type speler / mens.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Christian Poulsen

Bericht door Demosthenes » vr apr 04, 2014 10:21 am

wimpey schreef:
Yopi schreef:Stel dat hij blijft, dan zal hij komend seizoen weinig meer spelen. Dat moet hij kunnen accepteren.

Een perfecte prof, niets op aan te merken. In die zin een voorbeeld voor onze jonge spelers.
Precies. Is een prima zet geweest. Vorig seizoen stond ie er m.n. in topwedstrijden. psv - Ajax was zijn pot. :biggthumpup.gif:

Dit seizoen is ie ingehaald door Blind. Prima stop-gap signing geweest dus. Wanneer Ajax niet met hem door gaat, moet je hem wel vervangen door een soortgelijk type speler / mens.
Boccara, Bazoer en Sporkslede staan al onder contract bij Ajax.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Mr. Ajax
Berichten: 14513
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Christian Poulsen

Bericht door Mr. Ajax » vr apr 04, 2014 10:26 am

Demosthenes schreef:
wimpey schreef:
Yopi schreef:Stel dat hij blijft, dan zal hij komend seizoen weinig meer spelen. Dat moet hij kunnen accepteren.

Een perfecte prof, niets op aan te merken. In die zin een voorbeeld voor onze jonge spelers.
Precies. Is een prima zet geweest. Vorig seizoen stond ie er m.n. in topwedstrijden. psv - Ajax was zijn pot. :biggthumpup.gif:

Dit seizoen is ie ingehaald door Blind. Prima stop-gap signing geweest dus. Wanneer Ajax niet met hem door gaat, moet je hem wel vervangen door een soortgelijk type speler / mens.
Boccara, Bazoer en Sporkslede staan al onder contract bij Ajax.
Waarom quote je wimpey hierbij? Ik zie het verband tussen zijn post en die van jouw niet.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

wimpey
Berichten: 51856
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Christian Poulsen

Bericht door wimpey » vr apr 04, 2014 10:33 am

[quote="Mr. Ajax"]
Verhaal van de stier en de rode lap. :smallgrin.gif:

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Christian Poulsen

Bericht door Demosthenes » vr apr 04, 2014 11:19 am

wimpey schreef:
Mr. Ajax schreef: Verhaal van de stier en de rode lap. :smallgrin.gif:
Dan heb je dat toch echt tegen jezelf, want lees mee:

Jij schrijft over Poulsen:
Wanneer Ajax niet met hem door gaat, moet je hem wel vervangen door een soortgelijk type speler / mens.
Mijn reactie is het noemen van drie spelers die bij Ajax onder contract staan en op die positie spelen.

De rode lap? Bij sommigen is de aversie tegen Demosthenes zo groot, dat in combinatie met gebrekkig lezen, er domme opmerkingen verschijnen.

Mijn advies: of gewoon ontkennen dat je het hebt geschreven, want wat zijn feiten of Demosthenes op de zwarte lijst zetten.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: Christian Poulsen

Bericht door jabu » vr apr 04, 2014 12:29 pm

Vooraf stond Poulsen toch bekend als een speler die zo nu en dan door kortsluiting schandalige rode kaarten verzamelde. Ik vind het opvallend dat wat dat betreft Poulsen zich keurig heeft weten te gedragen. Op die manier is hij toch ook qua gedrag in het veld meer een voorbeeld voor jonge spelers.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Christian Poulsen

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » vr apr 04, 2014 12:43 pm

Mij staat vooral zijn optreden tijdens de eerste minuten van PSV-Ajax voor de geest, van vorig seizoen. Van Bommel en Strootman waren klaar voor de strijd, bleek uit de voorbeschouwingen; maar die lagen binnen twee minuten op de grond na een "adequate ingreep" van Poulsen en waren woest op hem, terwijl hij op zijn gemakje wegliep.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Mr. Ajax
Berichten: 14513
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Christian Poulsen

Bericht door Mr. Ajax » vr apr 04, 2014 2:03 pm

Demosthenes schreef: De rode lap? Bij sommigen is de aversie tegen Demosthenes zo groot, dat in combinatie met gebrekkig lezen, er domme opmerkingen verschijnen.
Als jij wat minder gebrekkig gaat posten wordt het veel makkelijker discussieren. Als je naast die drie namen ook even rustig uitlegt waarom je ze noemt wordt het al meteen een stuk begrijpelijker. Of bijvoorbeeld die reeks vraagtekens na elke vierde woord achterwege laat.

Het heeft niks met aversie tegen Demosthenes te maken, die eierdop mag er weer af hoor.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Christian Poulsen

Bericht door Ajaciedjuh » vr apr 04, 2014 2:23 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Mij staat vooral zijn optreden tijdens de eerste minuten van PSV-Ajax voor de geest, van vorig seizoen. Van Bommel en Strootman waren klaar voor de strijd, bleek uit de voorbeschouwingen; maar die lagen binnen twee minuten op de grond na een "adequate ingreep" van Poulsen en waren woest op hem, terwijl hij op zijn gemakje wegliep.
Grote glimlach verschijnt op mijn gezicht! :smile-ajax.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

wimpey
Berichten: 51856
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Christian Poulsen

Bericht door wimpey » vr apr 04, 2014 2:34 pm

Ajaciedjuh schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Mij staat vooral zijn optreden tijdens de eerste minuten van PSV-Ajax voor de geest, van vorig seizoen. Van Bommel en Strootman waren klaar voor de strijd, bleek uit de voorbeschouwingen; maar die lagen binnen twee minuten op de grond na een "adequate ingreep" van Poulsen en waren woest op hem, terwijl hij op zijn gemakje wegliep.
Grote glimlach verschijnt op mijn gezicht! :smile-ajax.gif:
Bij mij ook. Niet alleen vanwege Poulsen en psv - Ajax trouwens. :smallgrin.gif:

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Christian Poulsen

Bericht door Demosthenes » vr apr 04, 2014 9:31 pm

Mr. Ajax schreef:
Demosthenes schreef: De rode lap? Bij sommigen is de aversie tegen Demosthenes zo groot, dat in combinatie met gebrekkig lezen, er domme opmerkingen verschijnen.
Als jij wat minder gebrekkig gaat posten wordt het veel makkelijker discussieren. Als je naast die drie namen ook even rustig uitlegt waarom je ze noemt wordt het al meteen een stuk begrijpelijker. Of bijvoorbeeld die reeks vraagtekens na elke vierde woord achterwege laat.

Het heeft niks met aversie tegen Demosthenes te maken, die eierdop mag er weer af hoor.
Wat mag ik van een Ajaxfan verwachten?
- hij leest dat als Poulsen vertrekt er een vervanger moet worden aangetrokken
- hij leest dat Ajax al Bazoer, Sporkslede en Boccarra heeft

Hij weet toch wel dat deze spelers als verdedigende middenvelder spelen? Mag ik dat verwachten? Nee, is dus het antwoord. Het eierdopje doet je bijdrage geen goed, wel dat het geen aversie is, wel dat je reageert :biggthumpup.gif: en dat je, denk ik, iets te snel heb gereageerd.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

wimpey
Berichten: 51856
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Christian Poulsen

Bericht door wimpey » wo apr 16, 2014 10:51 am

'Poulsen voorbeeld voor ons allemaal'

LOVENDE WOORDEN - Joël Veltman is blij met Christian Poulsen. De verdediger brak dit seizoen door en merkte dat de selectie veel had aan routiniers zoals de Deen. Niet alleen tijdens wedstrijden, maar ook daarnaast blijkt de middenvelder een toegevoegde waarde te zijn.

'Je hebt zeker drie ervaren spelers nodig in een jeugdige selectie', benadrukt Veltman in de nieuwe Voetbal International. 'Momenteel zijn dat Poulsen, Moisander, De Jong en Schöne. Vooral Poulsen is met al zijn ervaring heel belangrijk binnen onze groep. Hij houdt iedereen scherp, zorgt voor onderlinge coaching en is een voorbeeld voor ons allemaal.'

Poulsen kreeg afgelopen week te horen dat Frank de Boer graag verder wil met hem en Veltman moedigt dat alleen maar aan. 'Christian sleept iedereen mee in zijn fanatisme. Zodra je even verslapt, schreeuwt hij de oren van je kop. Dat komt echt uit zijn tenen. Geloof me, dat maakt indruk. Een paar jaar geleden vervulde André Ooijer die rol. Dat soort gasten is goud waard. Als je kijkt naar het niveau dat Poulsen nog haalt: dat is gewoon hoog. Ik hoop echt dat Christian nog minimaal één jaar bij ons blijft.'

GangstaRiB
Berichten: 16848
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Christian Poulsen

Bericht door GangstaRiB » wo apr 16, 2014 10:58 am

Tsja.. hoog niveau.... iets zegt me dat de standaard bij Ajax verlaagd is.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Christian Poulsen

Bericht door Jöhnk » wo apr 16, 2014 11:04 am

Nee, juist niet. De standaard is eerder verhoogd. Poulsen >>> Ooijer.

Lionel
Berichten: 47318
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Christian Poulsen

Bericht door Lionel » wo apr 16, 2014 11:14 am

Ben je serieus?
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Christian Poulsen

Bericht door Jöhnk » wo apr 16, 2014 11:16 am

Vraag je dat aan mij?

Ooijer kon je niet eens opstellen, behalve in de blessuretijd. Toen hij een keertje vóór de tachtigste minuut in moest vallen kregen we meteen een korfbaluitslag. Vergelijk de clubs van Poulsen ook eens met de clubs van Ooijer. Juventus en Schalke versus Blackburn.

Lionel
Berichten: 47318
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Christian Poulsen

Bericht door Lionel » wo apr 16, 2014 11:22 am

Maar ligt dat aan de standaard die verhoogd is of aan een flinke portie geluk? Net zoals het aantrekken van Schone. Zouden ze hem ook aangetrokken hebben als hij 1,5 miljoen ofzo had gekost?
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Christian Poulsen

Bericht door Jöhnk » wo apr 16, 2014 11:29 am

Rishi, je weet toch dat het aantrekken van nieuwe spelers pure wetenschap is?

Lionel
Berichten: 47318
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Christian Poulsen

Bericht door Lionel » wo apr 16, 2014 11:31 am

Jij geeft aan dat de standaard verhoogd is. Ik zie dat zelf niet zo. Anders doe je Poulsen weg en geef je Blind een echte concurrent.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51856
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Christian Poulsen

Bericht door wimpey » wo apr 16, 2014 12:39 pm

Rishi schreef:Jij geeft aan dat de standaard verhoogd is. Ik zie dat zelf niet zo. Anders doe je Poulsen weg en geef je Blind een echte concurrent.
Als het allemaal zo makkelijk is, waarom is aankopen dan al sinds mensenheugnis geen succes bij Ajax?

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Christian Poulsen

Bericht door brigade zuid » wo apr 16, 2014 6:31 pm

Ik zou het op prijs stellen als zn contract verlengd wordt. Nuttige speler voor erbij, goeie jongen voor de groep en een sympathieke kerel.

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9373
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Christian Poulsen

Bericht door Dubbel » wo apr 16, 2014 10:58 pm

GangstaRiB schreef:Tsja.. hoog niveau.... iets zegt me dat de standaard bij Ajax verlaagd is.
Je hebt wel een punt hoor maar wat is dan het ijkpunt en hoe reeel is dat? 72, 87, 95? Vergeleken met bijvoorbeeld routiniers als Lindenbergh, Santos, Vierklau, Verlaat of Wielaert staat Poulsen er wel aardig op.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47925
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Christian Poulsen

Bericht door peter » vr mei 02, 2014 9:47 am

Poulsen neemt 'moeilijke beslissing' en verlaat Ajax
Vrijdag, 2 mei 2014 om 10:42

Christian Poulsen neemt zaterdag na de thuiswedstrijd tegen NEC afscheid van Ajax. De middenvelder beschikt over een aflopend contract bij de landskampioen en had de kans om deze verbintenis te verlengen, maar Poulsen heeft de clubleiding van Ajax laten weten dat hij niet in zal gaan op de aanbieding die hij heeft ontvangen. De Deen zal zodoende vertrekken uit Amsterdam.
/

De 34-jarige Poulsen is bezig aan zijn tweede seizoen bij Ajax en kan zaterdag zijn tachtigste officiële duel voor de Amsterdammers spelen. Hij won met Ajax twee landstitels en een Johan Cruijff Schaal. "Het was een erg moeilijke beslissing, want ik heb het bij Ajax erg naar mijn zin", zegt Poulsen op de website van Ajax. "Mijn familie ook. Mijn beslissing is met mijn hersenen genomen, in plaats van met mijn hart. Als ik dat laatste had gedaan dan had ik bijgetekend. Maar ik wil op een mooie manier afscheid nemen en dat doe ik nu, als een fitte speler met wederom een kampioenschap."

Poulsen weet nog niet wat hij nu gaat doen: de routinier denkt aan een terugkeer naar Denemarken, maar als er een club uit een andere competitie op zijn pad komt, wil hij daarover nadenken. Poulsen begon zijn loopbaan bij FC Kopenhagen en speelde vervolgens bij Schalke 04, Sevilla, Juventus, Liverpool en Evian, voordat hij in de zomer van 2012 bij Ajax terecht kwam. De middenvelder heeft 92 interlands voor de Deense nationale ploeg achter zijn naam staan.

VZ

Gebruikersavatar
Laudrup
Berichten: 3484
Lid geworden op: zo jan 11, 2004 2:11 pm

Re: Christian Poulsen

Bericht door Laudrup » vr mei 02, 2014 9:47 am

Christian Poulsen stopt bij Ajax 02 mei 2014
Christian Poulsen heeft aan de clubleiding van Ajax kenbaar gemaakt niet in te gaan op de aanbieding om zijn contract te verlengen. De Deen weet op dit moment nog niet hoe het verdere verloop van zijn carrière eruitziet.
Poulsen (34) kwam in de zomer van 2012 transfervrij naar Ajax, nadat zijn contract bij het Franse Thonon Gaillard FC was afgelopen. Daarvoor was de voormalig Deens international actief voor Liverpool FC, Juventus FC, Sevilla FC, FC Schalke 04 en FC Kopenhagen. Hij werd geboren op 28 februari 1980 in Asnæs, Denemarken. Hij won in Amsterdam tweemaal de landstitel en eenmaal de Johan Cruijff Schaal. Poulsen kan aanstaande zaterdag tegen NEC zijn 80e officiële duel voor Ajax spelen.

Directeur voetbalzaken Marc Overmars: ,,Christian is beide seizoenen die hij hier heeft gespeeld van grote toegevoegde waarde geweest. Dat drukt hij niet uit in doelpunten of assists maar op een andere manier. Bijvoorbeeld door zijn winnaarsmentaliteit. Hij is altijd topfit, leeft als een absolute topsporter en brengt ontzettend veel internationale ervaring mee. Als Ajax hem nodig had dan stond hij er. Ik kan uit zijn eerste jaar diverse wedstrijden, zoals belangrijke duels tegen FC Twente en PSV, opnoemen die hij voor ons gewonnen heeft. Hetzelfde geldt voor afgelopen seizoen. Hij deed afgelopen seizoen in 42 wedstrijden mee, dat zegt veel over hoe belangrijk hij is. We boden hem daarom aan om nog een jaar bij Ajax te blijven spelen. Daar heeft hij over nagedacht. Gisteren heeft hij ons verteld dat hij niet op die aanbieding ingaat, helaas.”

Christian Poulsen: ,,Het was een erg moeilijke beslissing. Want ik heb het bij Ajax erg naar mijn zin. Mijn familie ook. We vinden het een fijne club met geweldige mensen. Die wil ik allemaal bedanken voor de mooie tijd. We hebben er een paar weken over gedaan omdat we er goed over wilden nadenken. Mijn beslissing is met mijn hersenen genomen, in plaats van met mijn hart. Als ik dat laatste had gedaan dan had ik bijgetekend. Maar ik wil op een mooie manier afscheid nemen en dat doe ik nu, als een fitte speler met wederom een kampioenschap. Ik weet nog niet wat ik ga doen. Mijn gevoel stuurt ons naar Denemarken, maar dat zou betekenen dat ik helemaal zou stoppen met voetballen. Daar ben ik nog niet over uit. Als er een club komt uit een andere competitie, dan gaan we daar zeker over nadenken.”

Ajax neemt zaterdagavond na de wedstrijd tegen NEC in de ArenA afscheid van Poulsen.

Later vandaag een interview met Christian Poulsen op Ajax.nl.

Tekst: Ajax.nl
Foto's: Ajax.nl/Louis van de Vuurst


Bedankt Christian :biggthumpup.gif:
15 mei 2011.

Plaats reactie