Lerin Duarte

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13418
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Lerin Duarte

Bericht door Arthur » zo sep 01, 2013 10:17 pm

Zeux schreef:
Rishi schreef:In Nederland zullen we onze wedstrijdjes wel weer gaan winnen. Niet met sprankelend voetbal overigens. Maar in Europa gaan we niks presteren.

Ajax mist pure klasse.
Precies. Die titel kan er zomaar weer komen, eenoog koning en zo. Maar als je die focus op het eindresultaat loslaat, zie je een team dat schraler en schraler wordt.
De hele eredivisie wordt schraler en schraler. Het team dat dat proces kan minimaliseren wordt kampioen.

Het is volkomen logisch dat het elk jaar minder wordt als elk jaar de beste spelers weg gaan die in het optimale geval vervangen worden door talenten die ooit net zo goed kunnen worden.
Het is simpelweg onmogelijk voor welke Nederlandse club dan ook om een speler te kopen van vergelijkbare kwaliteit als degene die wegging.

De enige oplossing is een dermate grote doorstroming van talenten dat je het verlies van een sterkhouder opvangt met iemand die op korte termijn al bijna net zo goed zal zijn. Dat klinkt als een utopie, maar ik ben blij dat Ajax het probeert.

Daarnaast helpt het ook om de zwakke broeders in de selectie te vervangen door spelers die misschien niet top zijn, maar wel beter dan de speler die ze vervangen. Doorselecteren, dus.
Op dit punt legt Ajax naar mijn idee te weinig focus.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Lerin Duarte

Bericht door LucaS » zo sep 01, 2013 10:18 pm

Volgens mij is dat weggaan van de beste spelers niet iets van de afgelopen twee jaar.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13418
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Lerin Duarte

Bericht door Arthur » zo sep 01, 2013 10:20 pm

LucaS schreef:Volgens mij is dat weggaan van de beste spelers niet iets van de afgelopen twee jaar.
Zeker niet. De eredivisie wordt ook al veel langer elk jaar zwakker.

Lionel
Berichten: 47469
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Lerin Duarte

Bericht door Lionel » zo sep 01, 2013 10:27 pm

Kan wel zo zijn maar met die 20 miljoen van Toby moet je toch vier of vijf fatsoenlijke spelers kunnen halen die je selectie sterker maken?

Hoorn, Duarte en 3 aankopen. Dan dump je Van Rhijn of Ligeon en koop je een vervanger voor een van deze twee. Je koopt Zivkovic van Groningen in plaats van die koekenbakker die afgelopen maandag bij Jong Ajax in de spits speelt. En zo word je er sterker op.
IK GELOOF!!!!!!

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Lerin Duarte

Bericht door Yopi » zo sep 01, 2013 10:28 pm

Zivkovic wilde niet naar Ajax.

Lionel
Berichten: 47469
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Lerin Duarte

Bericht door Lionel » zo sep 01, 2013 10:31 pm

Een paar jaar geleden niet. Nu speelt hij ook niet vast bij groningen. Kan hij liever in de JL spelen dan in de reservecompetitie en trainen met Bergkamp.
IK GELOOF!!!!!!

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Lerin Duarte

Bericht door Michael_B » ma sep 02, 2013 12:52 am

Dat is wel een dingetje. Zivkovic, Ziyech.... Rasvoetballers._
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Lerin Duarte

Bericht door Ajaciedjuh » ma sep 02, 2013 4:31 am

Telesport
Heracles-middenvelder Lerin Duarte heeft felbegeerde transfer te pakken

’Van kleins af aan voor Ajax’


Van onze sportcorrespondent
ALMELO – De publiekswissel van Lerin Duarte in de blessuretijd van Heracles Almelo - ADO Den Haag (1-0) verraadde het al, evenals de omhelzing van voorzitter Jan Smit en het luide applaus in de kleedkamer: de transfer van Duarte naar Ajax werd alsnog een feit, na enkele dagen van onderhandelen. „Het klinkt misschien raar voor een Rotterdammer, maar van kleins af aan ben ik fan van Ajax geweest. Clarence Seedorf, Edgar Davids en Patrick Kluivert waren mijn helden. Het is de club van de grote namen”, aldus een trotse Duarte, die nog medisch gekeurd moet worden en vandaag aanschuift bij Ajax om te praten over een contract voor vier of vijf jaar.

Voorzitter Smit maakte de transfer direct na de wedstrijd definitief. Op de middenstip, in het bijzijn van algemeen directeur NicoJan Hoogma, gaf Smit telefonisch het jawoord aan technisch directeur Marc Overmars. Heracles kon kiezen uit een aantal varianten. „We wilden dat besluit over de wedstrijd heen tillen, dus na afloop heb ik hem direct gebeld en zijn we tot een akkoord gekomen”, aldus de preses. Eerder veegde hij een bod van tweeënhalf miljoen euro nog van tafel. „Daar waren we niet tevreden over. Er is nu een creatieve oplossing gekomen.”

Duarte glunderde. Voor hem is Ajax zijn droomclub. „Ik weet ook nog niet hoe de plannen er voor mij precies uit zien. Ik heb Overmars en Frank de Boer telefonisch gesproken, maar dat ging alleen nog maar over de interesse, niet over voetbaltechnische zaken. Druk voel ik niet, als opvolger van Christian Eriksen. Dat hoort bij het voetbal. Ik moet gewoon m’n voeten laten spreken”, benadrukte Duarte, die hoopt dat zijn carrière hem nog meer gaat brengen. „Het is aan mij om me bij Ajax verder te ontwikkelen, om keihard te blijven werken”, aldus de ex-Spartaan.

Zijn publiekswissel zorgde voor een staande ovatie in het Polman Stadion. Hoewel de deal op dat moment feitelijk nog niet rond was, wist trainer Jan de Jonge vrijwel zeker dat hij zijn smaakmaker kwijt zou raken. „Ik had dit allemaal al verwacht. Bij Ajax hoorde ik een paar weken terug al dat hij een goede optie zou zijn, dus toen heb ik dat al aangegeven bij de voorzitter. Voor de lange termijn raken we een heel goede speler kwijt. Voor de korte termijn hebben we Thomas Bruns, die op de bank zat, maar in de basis thuis hoort. In mijn ogen is Bruns voor deze club de best denkbare nummer tien ”, oordeelt de trainer.

Hoewel Duarte zelf nog tot een akkoord moet komen en de krabbel nog niet gezet is, nam hij al afscheid in het spelers- en supportershome. Een deel van zijn transfersom gebruikt Heracles, zoals elk jaar, om de begroting sluitend te krijgen. Daarnaast is er ruimte gekomen om de selectie uit te breiden, waarbij Heracles inzet op Sparta-middenvelder Iliass Bel Hassani. Algemeen directeur Nico-Jan Hoogma heeft de interesse in Bel Hassani inmiddels bevestigd en bij Sparta is al ingespeeld op zijn vertrek op de laatste dag van de transfertermijn. De middenvelder is buiten de selectie gelaten voor het competitieduel met Excelsior van maandagavond.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3088
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Lerin Duarte

Bericht door ferry » ma sep 02, 2013 10:54 am

Ajaciedjuh schreef:Telesport
Heracles-middenvelder Lerin Duarte heeft felbegeerde transfer te pakken

’Van kleins af aan voor Ajax’


Van onze sportcorrespondent
ALMELO – De publiekswissel van Lerin Duarte in de blessuretijd van Heracles Almelo - ADO Den Haag (1-0) verraadde het al, evenals de omhelzing van voorzitter Jan Smit en het luide applaus in de kleedkamer: de transfer van Duarte naar Ajax werd alsnog een feit, na enkele dagen van onderhandelen. „Het klinkt misschien raar voor een Rotterdammer, maar van kleins af aan ben ik fan van Ajax geweest. Clarence Seedorf, Edgar Davids en Patrick Kluivert waren mijn helden. Het is de club van de grote namen”, aldus een trotse Duarte, die nog medisch gekeurd moet worden en vandaag aanschuift bij Ajax om te praten over een contract voor vier of vijf jaar.

Voorzitter Smit maakte de transfer direct na de wedstrijd definitief. Op de middenstip, in het bijzijn van algemeen directeur NicoJan Hoogma, gaf Smit telefonisch het jawoord aan technisch directeur Marc Overmars. Heracles kon kiezen uit een aantal varianten. „We wilden dat besluit over de wedstrijd heen tillen, dus na afloop heb ik hem direct gebeld en zijn we tot een akkoord gekomen”, aldus de preses. Eerder veegde hij een bod van tweeënhalf miljoen euro nog van tafel. „Daar waren we niet tevreden over. Er is nu een creatieve oplossing gekomen.”

Duarte glunderde. Voor hem is Ajax zijn droomclub. „Ik weet ook nog niet hoe de plannen er voor mij precies uit zien. Ik heb Overmars en Frank de Boer telefonisch gesproken, maar dat ging alleen nog maar over de interesse, niet over voetbaltechnische zaken. Druk voel ik niet, als opvolger van Christian Eriksen. Dat hoort bij het voetbal. Ik moet gewoon m’n voeten laten spreken”, benadrukte Duarte, die hoopt dat zijn carrière hem nog meer gaat brengen. „Het is aan mij om me bij Ajax verder te ontwikkelen, om keihard te blijven werken”, aldus de ex-Spartaan.

Zijn publiekswissel zorgde voor een staande ovatie in het Polman Stadion. Hoewel de deal op dat moment feitelijk nog niet rond was, wist trainer Jan de Jonge vrijwel zeker dat hij zijn smaakmaker kwijt zou raken. „Ik had dit allemaal al verwacht. Bij Ajax hoorde ik een paar weken terug al dat hij een goede optie zou zijn, dus toen heb ik dat al aangegeven bij de voorzitter. Voor de lange termijn raken we een heel goede speler kwijt. Voor de korte termijn hebben we Thomas Bruns, die op de bank zat, maar in de basis thuis hoort. In mijn ogen is Bruns voor deze club de best denkbare nummer tien ”, oordeelt de trainer.

Hoewel Duarte zelf nog tot een akkoord moet komen en de krabbel nog niet gezet is, nam hij al afscheid in het spelers- en supportershome. Een deel van zijn transfersom gebruikt Heracles, zoals elk jaar, om de begroting sluitend te krijgen. Daarnaast is er ruimte gekomen om de selectie uit te breiden, waarbij Heracles inzet op Sparta-middenvelder Iliass Bel Hassani. Algemeen directeur Nico-Jan Hoogma heeft de interesse in Bel Hassani inmiddels bevestigd en bij Sparta is al ingespeeld op zijn vertrek op de laatste dag van de transfertermijn. De middenvelder is buiten de selectie gelaten voor het competitieduel met Excelsior van maandagavond.
Dat had ie dan iets beter mogen uitdragen :biggrin.gif: :
Afbeelding
van FootballCulture

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47956
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Lerin Duarte

Bericht door peter » ma sep 02, 2013 11:53 am

De jongen is geboren en getogen Rotterdammer. Een Spartaan. Ook dat is 010.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41020
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Lerin Duarte

Bericht door Marillion » ma sep 02, 2013 12:09 pm

En een beetje Spartaan heeft een hekel aan Feyenoord hoor.

Ach, we moeten als supporters sowieso niet verwachten dat voetballers hetzelfde denken. Die gasten willen voor grote clubs spelen en geld verdienen. Op een enkele uitzondering na speelt clubgevoel niet of nauwelijks een rol.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Lerin Duarte

Bericht door Ajaciedjuh » ma sep 02, 2013 12:59 pm

Telesport
Duarte vier jaar naar Ajax

Van onze Telesportredactie
Lerin Duarte heeft maandagochtend overeenstemming bereikt over een vierjarig contract bij Ajax.

Duarte arriveerde vanochtend rond 11.00 uur met zijn zaakwaarnemers Paul Nortan en Sigi Lens in de AmsterdamArenA en na ruim twee uur waren beide partijen het eens.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10295
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Lerin Duarte

Bericht door WP_Legend » ma sep 02, 2013 1:02 pm

Ajaciedjuh schreef:Telesport
Duarte vier jaar naar Ajax

Van onze Telesportredactie
Lerin Duarte heeft maandagochtend overeenstemming bereikt over een vierjarig contract bij Ajax.

Duarte arriveerde vanochtend rond 11.00 uur met zijn zaakwaarnemers Paul Nortan en Sigi Lens in de AmsterdamArenA en na ruim twee uur waren beide partijen het eens.
Ik hoop dat er een optie van nog een jaar bijzit, want anders hebben we weer maar 1 seizoen iets aan een speler.
Hij heeft waarschijnlijk een jaar nodig om te wennen dan een jaar knallen en dan heeft hij nog 2 jaar contract en is het dus bijna tijd om te verkopen!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33569
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Lerin Duarte

Bericht door zeux » ma sep 02, 2013 1:02 pm

Ajaciedjuh schreef:Telesport
Duarte vier jaar naar Ajax

Van onze Telesportredactie
Lerin Duarte heeft maandagochtend overeenstemming bereikt over een vierjarig contract bij Ajax.

Duarte arriveerde vanochtend rond 11.00 uur met zijn zaakwaarnemers Paul Nortan en Sigi Lens in de AmsterdamArenA en na ruim twee uur waren beide partijen het eens.
Over twee jaar doorverkopen dus.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41020
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Lerin Duarte

Bericht door Marillion » ma sep 02, 2013 1:24 pm

Zullen we eerst eens kijken hoe hij het bij Ajax gaat doen? 4 jaar lijkt me lang zat om te laten zien wat hij kan.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13418
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Lerin Duarte

Bericht door Arthur » ma sep 02, 2013 1:27 pm

Hij zal niet meteen een topsalaris hebben, dus tenzij hij over twee jaar overal heen kan kunnen we hem dan gewoon een contractverlenging met salarisverhoging aanbieden.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Lerin Duarte

Bericht door Thijs » ma sep 02, 2013 5:18 pm

Ajax contracteert Lerin Duarte

Ajax heeft overeenstemming bereikt met Heracles Almelo en Lerin Duarte over zijn overgang naar Ajax. De middenvelder tekent een contract dat direct ingaat en een looptijd heeft van vier seizoenen, tot en met 30 juni 2017.

Duarte werd op 11 augustus 1990 geboren in Rotterdam. Hij doorliep de jeugdopleiding van Sparta en debuteerde op 1 augustus 2009 in het eerste elftal. De afgelopen twee seizoenen speelde Duarte bij Heracles Almelo.
Ajax
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Lerin Duarte

Bericht door Jöhnk » ma sep 02, 2013 6:04 pm

Zware tijden voor Inner Harbour. Hij lijkt kleiner te zijn dan Overmars en heeft nog plakplaatjes ook.

http://www.ajax.nl/Ajax-Nieuws/Ajax-nie ... Duarte.htm

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Lerin Duarte

Bericht door Yopi » ma sep 02, 2013 6:34 pm

Overmars is iets naar voren gaan staan. Dat doet hij steeds. :666.gif:

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9376
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Lerin Duarte

Bericht door Dubbel » ma sep 02, 2013 7:19 pm

Ik zie dit wel zitten. Temidden van de ellende van de laatste tijd vind ik hem toch wel een lichtpuntje. Leuke voetballer met pit. Samen met Fish op de linkerkant en dan Boilesen erachter geeft ons, zeker voor de Eredivisie, een prima linkerflank!

GangstaRiB
Berichten: 16861
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Lerin Duarte

Bericht door GangstaRiB » wo sep 04, 2013 3:26 pm

Ben benieuwd hoeveel ie gekost heeft. Zou hij duurder geworden zijn, nadat Ajax hem eerder al polste?

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Lerin Duarte

Bericht door Ajaciedjuh » wo sep 04, 2013 3:29 pm

GangstaRiB schreef:Ben benieuwd hoeveel ie gekost heeft. Zou hij duurder geworden zijn, nadat Ajax hem eerder al polste?
2,9 miljoen volgens de Volkskrant.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59086
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Lerin Duarte

Bericht door 999 » wo sep 04, 2013 4:10 pm

Het orakel weet het zeker:
Johan Derksen schreef:
'Immers en Duarte beiden te licht voor Nederlandse top'
Nou neem ik die man al een hele tijd niet meer serieus, daar niet van ...

GangstaRiB
Berichten: 16861
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Lerin Duarte

Bericht door GangstaRiB » wo sep 04, 2013 4:32 pm

999 schreef:Het orakel weet het zeker:
Johan Derksen schreef:
'Immers en Duarte beiden te licht voor Nederlandse top'
Nou neem ik die man al een hele tijd niet meer serieus, daar niet van ...
Echt die Snormans.... zó weinig kijk op het spelletje, maar zoveel invloed. Dat kan alleen in Nederland. Een grote bek en iedereen vind het prachtig (zie ook Wilders).

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Lerin Duarte

Bericht door Demosthenes » wo sep 04, 2013 4:41 pm

GangstaRiB schreef:Ben benieuwd hoeveel ie gekost heeft. Zou hij duurder geworden zijn, nadat Ajax hem eerder al polste?
Jaap de Groot had het in zo'n WNL-nieuws 's ochtends op 3 à 4 miljoen.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Plaats reactie