Joël Veltman

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Joël Veltman

Bericht door Jöhnk » vr jul 31, 2020 10:43 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
vr jul 31, 2020 5:09 pm
Als we nou van te voren wisten dat we voor Veltman en Botman samen een kleine 9 miljoen euri zouden krijgen, zou dan iemand hier op AT ontevreden zijn geweest?

Ik niet.
Dit is ‘mental accounting’. Dan kun je ook zeggen: “Veltman en Botman hebben samen minder opgebracht dan wat Magallan heeft gekost”

Je moet elke transactie op zichzelf bekijken.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Joël Veltman

Bericht door Ajaciedjuh » za aug 01, 2020 7:29 am

Alvarez, Timber en Schuurs zullen wel de kansen krijgen in de voorbereiding. Jammer dat Timber niet een stukje groter is, want hij heeft in potentie veel voor een goede verdediger. Snelheid, goede opbouw, indribbelen, ziet het goed. Maar goed, die jongen is ook pas 18.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Joël Veltman

Bericht door Trab » za aug 01, 2020 8:45 am

Ajaciedjuh schreef:Alvarez, Timber en Schuurs zullen wel de kansen krijgen in de voorbereiding. Jammer dat Timber niet een stukje groter is, want hij heeft in potentie veel voor een goede verdediger. Snelheid, goede opbouw, indribbelen, ziet het goed. Maar goed, die jongen is ook pas 18.
Denk dat Alvarez er komt te staan. Die heeft toch vele miljoenen gekost. Timber vind ik echt een Ajax speler. Mooie uitstraling en idd de dingen die je noemt. Misschien kan hij ook doorbreken op de backpositie als Dest vertrekt.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Joël Veltman

Bericht door Marillion » za aug 01, 2020 11:28 am

Dan zal 'ie de afgelopen maanden fors beter moeten zijn geworden. Voorlopig denk ik dat Timber als winnaar uit de strijd gaat komen. Hij mist dan misschien de lengte die Alvarez wel heeft maar komt op de meeste andere onderdelen beter voor de dag. Het is niet voor niets dat hij tegen Heerenveen zijn kans heeft gekregen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Joël Veltman

Bericht door Ajaciedjuh » za aug 01, 2020 1:23 pm

Wel opvallend dat Timber vandaag bij Jong speelt .... zou je niet verwachten als hij serieus optie nr. 1 zou zijn bij het eerste. Of het moet zijn dat ze blessures hebben.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Joël Veltman

Bericht door Duke » zo aug 28, 2022 5:01 pm

Joël Veltman draait uitstekend met Brighton: ‘Met Martínez en Ten Hag komt het ook wel goed’

Joël Veltman (30) bewijst bij Brighton & Hove Albion dat een geringe lengte geen hinder hoeft op te leveren voor een centrale verdediger om structureel uit te blinken in de Premier League.

Geert Langendorff 28-08-22, 17:54
Door Geert Langendorff

Brighton & Hove Albion vergalde op de eerste speeldag van de Premier League het debuut van trainer Erik ten Hag in de dug-out van Manchester United. Zonder mededogen buitten The Seagulls de zwakke plekken in zijn team uit op Old Trafford: 1-2. Joël Veltman maakte in die masterclass in efficiëntie en werklust een ijzersterke indruk. Bij de club aan de Engelse zuidkust behoort de centrale verdediger wekelijks tot de uitblinkers.

Waar de dertigjarige Nederlander elk gevaar van de aanvallers van Manchester United met gemak neutraliseerde, kende Lisandro Martínez een moeilijke middag. Zijn oud-ploeggenoot bij Ajax worstelde met het tempo en de fysieke aspecten van de competitie. De Engelse media belichtten direct de geringe lengte van de Argentijn. Met 1 meter en 75 centimeter zou hij een eenvoudige prooi zijn.

Veltman, weliswaar negen centimeter langer maar ook bepaald geen reus, laat bij Brighton zien dat andere aspecten deze handicap eenvoudig kunnen opvangen. ,,Je moet slim zijn”, geeft hij aan. ,,Ik ben niet de langste, maar uit mijn percentages kun je opmaken dat ik best veel duels win. In Nederland ging dat ook goed bij Ajax. Maar hier ben ik wel veel beter geworden. Dat is ook de ervaring. Misschien ben ik wel een laatbloeier op dat vlak.”

Routine
De 28-voudig international van Oranje doelt op zijn routine. Waar hij in Amsterdam nog wel eens wegzakte, haalt hij in de Premier League vrijwel altijd een dikke voldoende. ,,Ik ben een stuk stabieler”, geeft Veltman aan. ,,De lat ligt standaard hoger. Dat merk ik zelf ook. Zeker op dit niveau is dat mooi.” In zijn derde seizoen bij Brighton presteert de hele ploeg boven verwachting. Met drie zeges en één gelijkspel draait het team boven in de ranglijst mee.

Na de winst op Manchester United volgde een remise tegen Newcastle United (0-0) en zeges op West Ham United (2-0) en Leeds United (1-0). ,,Als je het verschil in investeringen bekijkt, is dat echt heel groot. Daarom kunnen we oprecht spreken van een goede start. Natuurlijk wisten we dat dit erin zat, maar dit seizoen vallen tot nu toe alle stukjes van de puzzel op hun plek.”

De Engelse coach Graham Potter, door Pep Guardiola vanwege zijn tactische vondsten op een voetstuk geplaatst, speelt daarin een hoofdrol. ,,Absoluut”, beaamt Veltman. ,,Hij houdt vast aan zijn speelwijze. Dat is mooi, maar zijn benadering van de tegenstanders springt er bovenuit. Hij geeft aan waar de kansen liggen. It makes sense. Als hij dat uitlegt, pak je dat op en ga je voor hem door het vuur. De connectie met de spelers is heel goed.”

Voor de ontmoeting met Manchester United sprak Potter uiteraard over de gammele defensie, maar ook over de psychologische staat van het elftal. ,,We wisten dat als ze een tegenslag zouden krijgen, ze volledig zouden inzakken. Dat gaf Bruno Fernandes zelfs nog aan in een interview. Dan wordt het vroeg 1-0 en 2-0 voor ons, het perfecte begin. Dan weet je dat de wedstrijd zo goed als klaar is.”

Veltman voorzag dat Manchester United niet lang zou worstelen met Ten Hag aan het roer. De imponerende overwinning op Liverpool (2-1) en de zege op Southampton (1-0) kwamen voor hem niet uit de lucht vallen. ,,Met Ten Hag komt het wel goed. Dat zei ik al voor hij was aangesteld. Hij heeft alleen tijd nodig. In de Premier League gebeuren vaak gekke dingen. Je moet op alles zijn voorbereid. Niets is een makkie.”

Over Martínez, tegen Southampton uitgeroepen tot Man van de Wedstrijd, maakt hij zich evenmin zorgen. ,,Ik had veel contact met Daley Blind toen hij op Old Trafford speelde. Ook niet de langste. José Mourinho gebruikte hem als centrale verdediger en hij deed dat prima. Je moet niet te veel naar anderen kijken en doen waarin je goed bent. Ik weet zeker dat Lisandro dat snel gaat doen.”

Veltman heeft in Engeland wel flink aan zijn spierkracht gewerkt, iets wat hij Martínez ook aanraadt ondanks diens recente sterke optredens. ,,Je moet hier fysiek je mannetje staan. Ken je Michail Antonio van West Ham United? Tegen zo iemand ben je kansloos als je niet zelf behoorlijk sterk bent.” De spierbonk van The Hammers kreeg tegen Veltman geen voet aan de grond.

Waar Martínez vrijwel zeker naar het WK in Qatar gaat, kan Veltman slechts hopen op een uitnodiging voor het Nederlands elftal. Na het EK van vorige zomer speelde hij geen interland meer. ,,Ik blijf mijn best doen en Van Gaal kent me van het WK in Brazilië in 2014. Het systeem dat hij wil spelen, ligt me.” Veltman mag bij Brighton minder in de schijnwerpers staan dan Martínez, de Argentijn kan hem als voorbeeld gebruiken.
www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Plaats reactie