Riechedly Bazoer

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Mano
Berichten: 15190
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Riechedly Bazoer

Bericht door Mano » ma nov 07, 2016 1:44 pm

ze denken allemaal 'anders' te zijn dan hun voorgangers :excited.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Riechedly Bazoer

Bericht door beelzebub » ma nov 07, 2016 3:57 pm

Duke schreef:Gullit heeft gehoord dat er een sms is gestuurd door Bosz. :excited.gif:
Hallo.... Het is 2016. Wie stuurt er nog een SMS? :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11909
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Riechedly Bazoer

Bericht door Sandro » ma nov 07, 2016 5:29 pm

Ook Bosz moet van die ondingen af, die je er bij je contract vaak bij krijgt.

Smsjes bedoel ik he, niet Bazoer :smile-ajax.gif:

En nu serieus, zoals ik vanmorgen al schreef zal dit uit de duim gezogen zijn natuurlijk. Ben wel benieuwd door wie.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Mano
Berichten: 15190
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Riechedly Bazoer

Bericht door Mano » di nov 08, 2016 9:06 am

Het kan best zijn dat er sms contact is geweest en dat Bosz heeft gereageerd met iets van: Het beste collectief speelt.
Omdat hij vervolgens niet speelt, is de kort door de bocht conclusie: hij ziet het niet in me broer zitten.

We hebben het hier over voetballers en zaakwaarnemers. Dat is één groot kippenhok met alleen maar hanen.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10287
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Riechedly Bazoer

Bericht door WP_Legend » di nov 15, 2016 11:37 am

Ajax en gewilde Bazoer praten over transfersom
Het is allang niet meer de vraag óf maar wannéér Riechedly Bazoer een transfer gaat maken. De twintigjarige middenvelder komt dit seizoen niet voor in de plannen van Ajax-trainer Peter Bosz, die met Lasse Schöne, Davy Klaassen en Hakim Ziyech zijn ideale middenveld heeft gevonden. De vraag is voor welk bedrag hij mag vertrekken.
Het was afgelopen maandag een bericht in de kantlijn van de Spaanse krant El Mundo Deportivo: Barcelona ziet in Bazoer een back-up voor Sergio Busquets. Een transfer lijkt nog ver weg, maar dat de naam van het talent op het lijstje staat van de Catalaanse grootmacht is niet zo vreemd. Afgelopen seizoen bezochten scouts van Barcelona wekelijks de wedstrijden van Ajax om het spel van de middenvelder in kaart te brengen. Ook tijdens de interlands met het Nederlands elftal begin juni stond Bazoer in de schijnwerpers.

Het zorgt ervoor dat Irchandly Bazoer, broer en zaakwaarnemer van het talent, nog altijd korte lijntjes heeft met verschillende Europese topclubs. Behalve Barcelona is de naam van Bazoer recent ook nog genoemd bij AC Milan, VfL Wolfsburg en Napoli. Bazoer zelf houdt zich rustig en bijt op zijn tong, in tegenstelling tot medespelers als Anwar El Ghazi en Nemanja Gudelj (foto midden), maar zinspeelt op de achtergrond op een vertrek. De troebele relatie van het kamp-Bazoer met de clubleiding is daar eveneens een belangrijke reden voor.


Beide partijen stonden in de afgelopen maanden al een paar keer lijnrecht tegenover elkaar. Eind augustus hoopte Ajax de middenvelder in de laatste dagen van de transferperiode te slijten, maar koos Bazoer ervoor zich terug te knokken in de ploeg. Die gedachte heeft inmiddels de nodige deukjes opgelopen, aangezien de clubleiding bij monde van directeur voetbalzaken Marc Overmars in een gesprek aan het kamp Bazoer heeft laten weten dat hij in januari mag vertrekken.

Transfersom
Hoezeer een vertrek ook voor de hand ligt, de transfersom kan nog een discussiepunt worden. Ajax verlangde aanvankelijk twintig miljoen euro voor de middenvelder, die nog tot medio 2020 onder contract staat. Inmiddels zijn beide partijen met elkaar in gesprek over een realistische transfersom.

Behalve rond Bazoer, zal er in januari op de transfermarkt ook beweging komen rond Gudelj (contract tot 2020) en El Ghazi (contract tot 2019). El Ghazi kwam onlangs in botsing met Bosz en is voor een maand verbannen naar Jong Ajax, terwijl Gudelj aangaf niet langer op de bank te willen zitten. Hoewel de Servische middenvelder al tijden ondermaats presteert, is hij van mening dat Bosz beloftes niet is nagekomen. Gudelj sluit deze week eveneens aan bij Jong Ajax, waarbij op korte termijn een onderhoud zal volgen tussen de clubleiding en zijn zaakwaarnemer Vlado Lemic.

GangstaRiB
Berichten: 16851
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Riechedly Bazoer

Bericht door GangstaRiB » di nov 15, 2016 2:10 pm

Wat ziet Ajax niet, wat andere topclubs wel zien? Verliezen we hier een groot talent vanwege mismangement? Of is Bazoer overschat? Hij heeft toch wel wat aardige wedstrijden gespeeld de afgelopen jaren. Bazoer lijkt me geen concurrent voor Zyech of Klaassen. Volgens mij is hij een verdedigende middenvelder, die op termijn Schöne zou kunnen vervangen. Ik kan verder niet beoordelen hoe ie zich opstelt in de groep, maar het zou wel een aderlating zijn volgens mij.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33510
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Riechedly Bazoer

Bericht door zeux » di nov 15, 2016 2:13 pm

GangstaRiB schreef:Volgens mij is hij een verdedigende middenvelder, die op termijn Schöne zou kunnen vervangen.
Hoe lang blijft Schöne heel? Is er een toekomst voor hem post mei-2017? Is Bazoer te ongeduldig? Of heeft Bosz gezegd: whatever gebeurt, ik ga niet met Bazoer werken?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Lionel
Berichten: 47393
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Riechedly Bazoer

Bericht door Lionel » di nov 15, 2016 2:32 pm

Ik ben ook wel benieuwd hoor. Vond Bazoer echt een megatalent.
IK GELOOF!!!!!!

Mano
Berichten: 15190
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Riechedly Bazoer

Bericht door Mano » di nov 15, 2016 2:33 pm

GangstaRiB schreef: Volgens mij is hij een verdedigende middenvelder, die op termijn Schöne zou kunnen vervangen. Ik kan verder niet beoordelen hoe ie zich opstelt in de groep, maar het zou wel een aderlating zijn volgens mij.
Hij ziet zichzelf graag aanvallender.

Daarnaast is 15mio voor Barcelona voor een bankspeler niet zo spannend.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10287
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Riechedly Bazoer

Bericht door WP_Legend » di nov 15, 2016 2:33 pm

Donny kan ook op zijn positie spelen...

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23221
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Riechedly Bazoer

Bericht door Cruijff » di nov 15, 2016 2:39 pm

Lionel schreef:Ik ben ook wel benieuwd hoor. Vond Bazoer echt een megatalent.
Ik ook, hij heeft echt een paar heel lekkere potten gespeeld, maar op wiens plek zou hij nu moeten komen? Want naast de goede periode heeft hij ook echt een aantal heel zwakke beurten gehad en verloor onder De Boer daardoor zijn basisplaats al.

Na de pot tegen De Graafschap liep hij in Doetinchem te schelden en te tieren 'dat je nooit zóóóó slecht kunt spelen', elke bankzitter zal het gevoel hebben gehad het zelf beter te hebben gedaan maar juist in de periode daar vlak voor presteerde Bazoer als een natte krant.
GangstaRiB schreef:Wat ziet Ajax niet, wat andere topclubs wel zien? Verliezen we hier een groot talent vanwege mismangement? Of is Bazoer overschat? Hij heeft toch wel wat aardige wedstrijden gespeeld de afgelopen jaren. Bazoer lijkt me geen concurrent voor Zyech of Klaassen. Volgens mij is hij een verdedigende middenvelder, die op termijn Schöne zou kunnen vervangen.
Dat denk ik juist niet.
Ik denk niet dat de verdedigende positie de beste plek voor hem is.

Ik zie eerder dat de rol die Klaassen nu heeft, zeker op de manier zoals Klaassen dat nu moet doen met Ziyech in de ploeg is, de plek waarvoor Bazoer straks klaar moet staan.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Riechedly Bazoer

Bericht door Demosthenes » di nov 15, 2016 3:27 pm

Op https://www.ajaxshowtime.com/article/ho ... ransfersom zou zijn transfersom zelfs hebben kunnen oplopen tot € 50 miljoen (Napels) en toen was hij al reservespeler (zomer 2016). We zullen zien wat hij opbrengt, want als de namen die genoemd worden hem willen hebben, kan de transfersom enorm oplopen, maar als het bij Wolfsburg en een Italiaanse club blijft, zal het meevallen.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23221
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Riechedly Bazoer

Bericht door Cruijff » di nov 15, 2016 3:40 pm

Napoli zal, niet alleen vanwege Milik, wel grof willen betalen voor Bazoer hoor Demo.

Wellicht kunnen we Bazoer eenmalig eens op de positie van Veltman zetten. Tegen zowel NEC als Panathinaikos zul je voornamelijk zelf aan de bal zijn en op 24-11 staan er Europees alleen nog maar prestige en UEFA coëfficiënt punten op het spel.

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Riechedly Bazoer

Bericht door Iniesta » di nov 15, 2016 9:56 pm

Denk dat hij in een wat opportunischer systeem wereldklasse kan worden. In het combinatievoetbal dat Ajax speelt, kom hij minder tot zn recht.
Zo is Seedorf als clubspeler een van onze beste spelers ooit geweest, maar in het typische NL se voetbal stijl was het zelden een succes.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9063
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Riechedly Bazoer

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » wo nov 16, 2016 7:53 am

Wat ik niet begrijp is dat spelers als Bazoer en AEG (wellicht binnenkort Riedewald en Tete ook) na een paar maandjes niet in de basis te hebben gestaan, meteen weg willen. Wat denken die gasten. Dat ze bij de Napoli's van deze wereld verzekerd zijn van een basisplaats? Die jonkies zouden echt een voorbeeld aan Schöne moeten nemen; bek houden, keihard werken en zo trainen dat de coach niet om je heen kan.

columbus
Berichten: 5386
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Riechedly Bazoer

Bericht door columbus » wo nov 16, 2016 8:02 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Wat ik niet begrijp is dat spelers als Bazoer en AEG (wellicht binnenkort Riedewald en Tete ook) na een paar maandjes niet in de basis te hebben gestaan, meteen weg willen. Wat denken die gasten. Dat ze bij de Napoli's van deze wereld verzekerd zijn van een basisplaats? Die jonkies zouden echt een voorbeeld aan Schöne moeten nemen; bek houden, keihard werken en zo trainen dat de coach niet om je heen kan.
Helemaal eens... Ze zijn 19, financieel doen ze het niet slecht voor die leeftijd en met een beetje hard werken komt het echt wel vanzelf. En wat je zegt, alsof ze bij dergelijke clubs wel in de basis staan. Voorlopig bewijzen ze bij Ajax het tegendeel. Gewoon kop houden, hard werken en het komt echt wel vanzelf...

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11909
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Riechedly Bazoer

Bericht door Sandro » wo nov 16, 2016 8:11 am

Maar hoe komt dat dan? Ligt het echt alleen maar aan hen of hebben we ze met z'n allen iets teveel opgehemeld?
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Riechedly Bazoer

Bericht door Demosthenes » wo nov 16, 2016 8:23 am

Op AS staat dat hij en de trainer een meningsverschil hebben over, ik neem aan, het spel van Bazoer en dat hij goed en hard traint. Bosz kan dan concluderen dat Bazoer, ondanks goed en hard trainen, niet goed genoeg is, daarvoor is een trainer aangesteld, om Ajax goed en succesvol te laten voetballen.

Bazoer wil graag in Spanje voetballen staat er ook op AS, zal Barcelona voor hem komen? Ik vrees dat Barcelona of niet komt of een veel te laag transferbedrag voor hem over heeft, hem in de categorie plaatst:"Niet geschoten is altijd mis". Kan hij daar wel op de bank zitten? Ik ben bang dat hij verwacht in een Spaans team in de basis te komen, maar er zijn voorbeelden genoeg van spelers die daar niet in slagen.

De vergelijking met Seedorf? Die had op de leeftijd die Bazoer nu heeft (Hij is in oktober 20 geworden) al een CL-finale gespeeld en gewonnen, Bazoer staat de laatste wedstrijden seizoen 2015-2016 niet eens in de basis, ook niet tegen De Graafschap.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Riechedly Bazoer

Bericht door InnerHarbour » wo nov 16, 2016 8:28 am

@ Sandro

De hedendaagse Nederlandse 'jeugd' zou je zeggen maar dat klopt ook niet, die Peruviaanse panfluitspeler komt bij United niet veel verder dan de tribune maar die hoor je niet en als hij wat zegt is dat hij het op de training moet bewijzen.

Misschien is het dat de omgeving van die gasten die ze alleen ophemelen en dat ze daarom denken dat ze, in hun ogen, onterecht niet spelen.
YNWA

Lionel
Berichten: 47393
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Riechedly Bazoer

Bericht door Lionel » wo nov 16, 2016 9:19 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Wat ik niet begrijp is dat spelers als Bazoer en AEG (wellicht binnenkort Riedewald en Tete ook) na een paar maandjes niet in de basis te hebben gestaan, meteen weg willen. Wat denken die gasten. Dat ze bij de Napoli's van deze wereld verzekerd zijn van een basisplaats? Die jonkies zouden echt een voorbeeld aan Schöne moeten nemen; bek houden, keihard werken en zo trainen dat de coach niet om je heen kan.
Eens.

Helpt natuurlijk ook niet dat een club als Barca makkelijk 15 miljoen aftikt voor zo een speler.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Riechedly Bazoer

Bericht door InnerHarbour » wo nov 16, 2016 9:27 am

Die doen toch alles met hun 'eigen' jeugd. :hypocrite.gif:
YNWA

Lionel
Berichten: 47393
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Riechedly Bazoer

Bericht door Lionel » wo nov 16, 2016 10:57 am

En vanaf volgend seizoen met Coutinho :hypocrite.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11909
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Riechedly Bazoer

Bericht door Sandro » wo nov 16, 2016 11:00 am

:biggrin.gif:
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Riechedly Bazoer

Bericht door InnerHarbour » wo nov 16, 2016 11:09 am

Lionel schreef:En vanaf volgend seizoen met Coutinho :hypocrite.gif:
Voor 150 miljoen mag jij en je nagemaakte vriendjes hem hebben. :smallgrin.gif:
YNWA

Lionel
Berichten: 47393
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Riechedly Bazoer

Bericht door Lionel » wo nov 16, 2016 11:47 am

Waarvan jullie 80% uitgeven aan Engelse kneuzen.
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie