Mike van der Hoorn

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40866
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Mike van der Hoorn

Bericht door Marillion » zo jun 26, 2016 7:12 pm

Zou het trouwens op voorspraak van die behangkoning zijn?

Ik had toch altijd de indruk dat hij niet zoveel op had met Ajax. Om het maar eens voorzichtig te zeggen. :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11879
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Mike van der Hoorn

Bericht door Sandro » zo jun 26, 2016 7:13 pm

Marillion schreef:Zou het trouwens op voorspraak van die behangkoning zijn?

Ik had toch altijd de indruk dat hij niet zoveel op had met Ajax. Om het maar eens voorzichtig te zeggen. :smallgrin.gif:
Dat verklaart dan wel weer dat hij een speler van Ajax wil hebben die niet van het Ajax niveau is.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Mike van der Hoorn

Bericht door InnerHarbour » zo jun 26, 2016 7:18 pm

Marillion schreef:Zou het trouwens op voorspraak van die behangkoning zijn?

Ik had toch altijd de indruk dat hij niet zoveel op had met Ajax. Om het maar eens voorzichtig te zeggen. :smallgrin.gif:
:smallgrin.gif:

2.5 toch, die nemen ze voor erbij joh, is ook voor Swansea geen geld.
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Mike van der Hoorn

Bericht door Cruijff » ma jun 27, 2016 7:45 am

Precies. Ik geloof dat de invloed van die behangkoning de laatste tijd overigens wat is afgenomen. Hij heeft immers voor een aardige sloot miljoenen een groot deel van zijn aandelen verkocht.

VD Hoorn nemen ze er inderdaad bij voor de breedte om in alleen de aller aller aller meest acute noodgevallen tussen de bank en de tribune te laten pendelen. Een rol die hij in Amsterdam ook had moeten blijven vervullen, had je de afgelopen 2 seizoenen nog prijzen willen winnen. :blush.gif:

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Mike van der Hoorn

Bericht door InnerHarbour » ma jun 27, 2016 8:03 am

Cruijff schreef:Precies. Ik geloof dat de invloed van die behangkoning de laatste tijd overigens wat is afgenomen. Hij heeft immers voor een aardige sloot miljoenen een groot deel van zijn aandelen verkocht.

VD Hoorn nemen ze er inderdaad bij voor de breedte om in alleen de aller aller aller meest acute noodgevallen tussen de bank en de tribune te laten pendelen. Een rol die hij in Amsterdam ook had moeten blijven vervullen, had je de afgelopen 2 seizoenen nog prijzen willen winnen. :blush.gif:
Als ik mij niet vergis heeft hij voor zijn investering van 50.000 pond in 2002 iets van 6 miljoen pond teruggekregen en een zeer klein deel van de aandelen. Wel zit hij nog steeds in het bestuur dus enige invloed zal hij nog hebben in de vorm van advies. Die Amerikanen zeggen gewoon ja of nee.
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Mike van der Hoorn

Bericht door Cruijff » ma jun 27, 2016 8:13 am

Jep daar heeft die Van Zweden een leuk rendement mee gemaakt. :smallgrin.gif: Amerikanen bij een club als Swansea is net iets andere koek als buitenlandse investeerders bij andere PL clubs of bijv die familie Glazer die bij de overname van Man United de constructie zo in elkaar had geknutseld dat Man U direct met een schuld van honderden miljoenen werd opgezadeld.

Deze Amerikanen zullen wsch wel beseffen dat ze zelf niet zoveel van voetbal weten, dat Swansea een leuk bijbezit is en dat een club die nu rechterrijtje PL is nog in waarde kan stijgen (ook dalen natuurlijk bij evt degradatie maar dan keren ze als het meezit ook wel weer terug)


Overigens zullen een aantal PL clubs waarschijnlijk wat meer aankopen gaan doen van vd Hoorn formaat van slechts een paar miljoen of zelfs nog minder. Voor de breedte kan een minder dure jongen geen kwaad. En waar peperdure transfers als die van Andy Carroll naar Liverpool en Torres naar Chelsea mislukten waren de twee verreweg het meest rendabele transfers van Leicester City een bedrag respectievelijk 1 miljoen / nog veel minder.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Mike van der Hoorn

Bericht door Demosthenes » ma jun 27, 2016 9:30 am

VD Hoorn nemen ze er inderdaad bij voor de breedte om in alleen de aller aller aller meest acute noodgevallen tussen de bank en de tribune te laten pendelen.
Dan heeft Ajax nog meer spelers in de aanbieding, spelers die ook maar een paar miljoen kosten. Geen idee of Swansea een goede jeugdopleiding heeft, ik betwijfel het als je niveau-Van der Hoorn aantrekt, 192 cm lang maar nog niet op gewicht, dat eerst maar regelen.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Andriy Demchenko
Berichten: 5003
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Mike van der Hoorn

Bericht door Andriy Demchenko » ma jun 27, 2016 1:16 pm

Cruijff schreef:Jep daar heeft die Van Zweden een leuk rendement mee gemaakt. :smallgrin.gif: Amerikanen bij een club als Swansea is net iets andere koek als buitenlandse investeerders bij andere PL clubs of bijv die familie Glazer die bij de overname van Man United de constructie zo in elkaar had geknutseld dat Man U direct met een schuld van honderden miljoenen werd opgezadeld.

Deze Amerikanen zullen wsch wel beseffen dat ze zelf niet zoveel van voetbal weten, dat Swansea een leuk bijbezit is en dat een club die nu rechterrijtje PL is nog in waarde kan stijgen (ook dalen natuurlijk bij evt degradatie maar dan keren ze als het meezit ook wel weer terug)


Overigens zullen een aantal PL clubs waarschijnlijk wat meer aankopen gaan doen van vd Hoorn formaat van slechts een paar miljoen of zelfs nog minder. Voor de breedte kan een minder dure jongen geen kwaad. En waar peperdure transfers als die van Andy Carroll naar Liverpool en Torres naar Chelsea mislukten waren de twee verreweg het meest rendabele transfers van Leicester City een bedrag respectievelijk 1 miljoen / nog veel minder.
Die breedte spelers zullen dan vooral ook op zaken zoals 'spirit', 'inzet', mentaliteit, integratie in de voetbalcultuur en het kunnen accepteren van een reserverol worden gehaald. Wat dat betreft is Van der Hoorn een begrijpelijke aankoop aangezien het een nuchtere Hollander is die het groepsproces niet zal ondermijnen als ie er naast staat. Met een vol programma bovendien nog best kans op speeltijd dus helemaal er naast staan zal ie ook niet. Zelfs voor dat soort aankopen hebben clubs als Swansea nu geld...
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40866
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Mike van der Hoorn

Bericht door Marillion » ma jun 27, 2016 1:21 pm

Ik vraag me alleen af of hij in die rol zal voldoen. Hij is wel relatief lang maar zoals Demo hier al aangeeft fysiek allesbehalve sterk en niet handig in duels. Ik denk dat de gemiddelde Premier League spits niet slecht zal slapen als hij tegen Mike moet spelen.
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Mike van der Hoorn

Bericht door Cruijff » ma jun 27, 2016 1:28 pm

Marillion schreef:Ik vraag me alleen af of hij in die rol zal voldoen. Hij is wel relatief lang maar zoals Demo hier al aangeeft fysiek allesbehalve sterk en niet handig in duels. Ik denk dat de gemiddelde Premier League spits niet slecht zal slapen als hij tegen Mike moet spelen.
Klopt, maar heb je in diezelfde PL de afgelopen jaren gezien wat voor wazige defensieve blunders er worden gemaakt of zelfs wat voor kolderieke eigen goals?

De top 5 of top 10 knulligste own goals van de afgelopen 4 jaar, als je die van VD Hoorn meeneemt zal hij er ongetwijfeld tussen zitten maar met Premier League flaters erbij staat hij dan niet eens op nummer 1. :blush.gif:

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Mike van der Hoorn

Bericht door Demosthenes » vr jul 01, 2016 5:32 pm

Las ergens dat Mike vandaag in Engeland zou zijn, maar ik zie nog steeds geen bevestiging van zijn vertrek. Ik zag wel dat op de Engelstalige Wikipedia hij ook is gegroeid, hij is daar nu 190 cm lang.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47890
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Mike van der Hoorn

Bericht door peter » wo jul 06, 2016 10:34 am

Afbeelding

Het ga je goed Mikey. :biggthumpup.gif:

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Mike van der Hoorn

Bericht door beelzebub » wo jul 06, 2016 10:39 am

Tnx Mike. Heb altijd een zwak voor 'm gehad. Die zien we binnen twee jaar terug in Oranje als basisklant, let maar op.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10268
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Mike van der Hoorn

Bericht door WP_Legend » wo jul 06, 2016 10:46 am

beelzebub schreef:Tnx Mike. Heb altijd een zwak voor 'm gehad. Die zien we binnen twee jaar terug in Oranje als basisklant, let maar op.
Denk het ook hoor hij en van Dijk... onklopbaar slot op de deur!

Andriy Demchenko
Berichten: 5003
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Mike van der Hoorn

Bericht door Andriy Demchenko » wo jul 06, 2016 11:00 am

WP_LeGeNd schreef:
beelzebub schreef:Tnx Mike. Heb altijd een zwak voor 'm gehad. Die zien we binnen twee jaar terug in Oranje als basisklant, let maar op.
Denk het ook hoor hij en van Dijk... onklopbaar slot op de deur!
Met Riedewald, Van Beek, Bruma, Blind, Fosu Mensah, Kongolo, Van Dijk, Veltman, ... denk ik niet dat we hem nog in het Oranje gaan zien. Daarvoor zal hij ook een basisplek bij Swansea moeten zien te verzilveren.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Mike van der Hoorn

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » wo jul 06, 2016 11:11 am

Krijgt Utrecht nog een percentage van de transfersom?

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Mike van der Hoorn

Bericht door Ajaciedjuh » wo jul 06, 2016 11:18 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Krijgt Utrecht nog een percentage van de transfersom?
Doorverkoop percentage is vaak over het extra wat voor de transfersom betaald is, dus verwacht van niet. Wel een opleidingsvergoeding zal afgedragen moeten worden.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Andriy Demchenko
Berichten: 5003
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Mike van der Hoorn

Bericht door Andriy Demchenko » wo jul 06, 2016 11:27 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Krijgt Utrecht nog een percentage van de transfersom?
Ik denk niet dat Utrecht er ook nog een doorverkooppercentage heeft uitgesleept, die 3,7 miljoen was al te veel van het goede eigenlijk.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Mike van der Hoorn

Bericht door beelzebub » wo jul 06, 2016 12:33 pm

Denk dat zijn oude Almeerse cluppie zoals Buitenboys wel blij is met een paar duizendjes opleidingsvergoeding. Hun kantine is net afgefikt.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10413
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Mike van der Hoorn

Bericht door mattie » wo jul 06, 2016 7:45 pm

vermoedelijk onder Bosz zal er nog verder van de goal worden verdedigd.. Dat gaat Mike fataal worden. Echter gezien zijn verleden bij Ajax en altijd positief gebleven en toch het laatste half jaar goede wedstrijden gespeeld.. Het is hem gegund
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40866
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Mike van der Hoorn

Bericht door Marillion » wo jul 06, 2016 8:47 pm

Ik gun het hem zeker. Die jongen heeft altijd zijn best gedaan. Meer kon je niet verwachten.

Wel blijf ik er bij dat het een transfersom van niks is als je ziet wat clubs uit de Premier League betalen. Zelfs voor een speler die er bij Ajax eigenlijk niet aan te pas kwam had er nog wel iets meer in moeten zitten. Maar goed, onder de streep is het in ieder geval goed dat hij vertrokken is. Hopelijk is die Colombiaan beter.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11879
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Mike van der Hoorn

Bericht door Sandro » wo jul 06, 2016 8:58 pm

Marillion schreef:Ik gun het hem zeker. Die jongen heeft altijd zijn best gedaan. Meer kon je niet verwachten.

Wel blijf ik er bij dat het een transfersom van niks is als je ziet wat clubs uit de Premier League betalen. Zelfs voor een speler die er bij Ajax eigenlijk niet aan te pas kwam had er nog wel iets meer in moeten zitten.
Hij speelde toch vaak na de winterstop en hij brengt nauwelijks iets op. Wat zegt dat? Het is niet goed in ieder geval.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40866
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Mike van der Hoorn

Bericht door Marillion » wo jul 06, 2016 9:21 pm

Mijn teleurstelling over het transferbedrag heeft dan ook meer te maken met de gekte in de Premier League als het om transferuitgaven gaat dan met de prestaties van Mike.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Mike van der Hoorn

Bericht door beelzebub » wo jul 06, 2016 11:16 pm

Toch zit ik nu met een kater. Wie moeten we komend seizoen brengen als pinch hitter? :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Mike van der Hoorn

Bericht door Giacomo Puccini » do jul 07, 2016 6:54 am

Handjes dichtknijpen dat een andere club ons van dit probleem verlost heeft. Nog geld toegekregen ook. Perfecte oplossing.
Ajax!

Plaats reactie