Mike van der Hoorn

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

wimpey
Berichten: 51910
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Mike van der Hoorn

Bericht door wimpey » zo feb 15, 2015 8:27 pm

Die Mike staat bij mij hoog op het lijstje van meest onmogelijke Ajacieden ever. Ergens tussen Sikora, Aborah, Soetaers.

Lionel
Berichten: 47407
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Mike van der Hoorn

Bericht door Lionel » zo feb 15, 2015 11:13 pm

Ik zou zijn scoutingsrapport weleens willen lezen.
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Mike van der Hoorn

Bericht door Jöhnk » zo feb 15, 2015 11:19 pm

Jan Wouters vindt hem heel goed. Ik maak er een topverdediger van.

Groetjes, Jaap

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Mike van der Hoorn

Bericht door Yopi » zo feb 15, 2015 11:38 pm

Niet wendbaar genoeg. Volgende!

Mano
Berichten: 15190
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Mike van der Hoorn

Bericht door Mano » ma feb 16, 2015 8:41 am

Hoe zou MvdH presteren met een goeie CV naast hem?

een echte chef de verdediging. Die iedereen neerzet, zelf doordekt of anderen laat doordekken ect etc.

Nu zijn beide CV gewoon niet goed genoeg en is het niks...
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Mike van der Hoorn

Bericht door InnerHarbour » ma feb 16, 2015 8:48 am

Verdedigend mankeert er niet veel aan van de Hoorn, in balbezit is hij minder maar dat is niet zo belangrijk zolang hij gewoon een middenvelder in de voeten kan spelen. Ajax heeft behoefte aan een kerel achterin met juffershondjes zoals Veltman en Viergever. Nu nog de Boer dat nog wijsmaken die er nog steeds van uitgaat, gezien zijn eigen gebrek aan lengte dat zijn verdedigers dat ook niet hoeven te hebben.

Gelukkig is Veltman weer geblesseerd zodat hij niet om hem heen kan.
YNWA

Mano
Berichten: 15190
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Mike van der Hoorn

Bericht door Mano » ma feb 16, 2015 8:50 am

InnerHarbour schreef:Verdedigend mankeert er niet veel aan van de Hoorn, in balbezit is hij minder maar dat is niet zo belangrijk zolang hij gewoon een middenvelder in de voeten kan spelen. Ajax heeft behoefte aan een kerel achterin met juffershondjes zoals Veltman en Viergever. Nu nog de Boer dat nog wijsmaken die er nog steeds van uitgaat, gezien zijn eigen gebrek aan lengte dat zijn verdedigers dat ook niet hoeven te hebben.

Gelukkig is Veltman weer geblesseerd zodat hij niet om hem heen kan.

Ben wel met je eens dat ik MvdH liever zie dan Veltman op dit moment.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Mike van der Hoorn

Bericht door Ajaciedjuh » ma feb 16, 2015 8:56 am

Mike heeft ook een prima inspeelpass, verdedigend prima* en vooral kopsterk. Zijn snelheid is ook wel oké.

*Grootste probleem van Mike is zijn draaicircle en hij heeft problemen met lopende mensen in zijn rug (maar wie niet bij Ajax :blush.gif: ).
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

wimpey
Berichten: 51910
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Mike van der Hoorn

Bericht door wimpey » ma feb 16, 2015 9:03 am

Ajaciedjuh schreef:Mike heeft ook een prima inspeelpass, verdedigend prima* en vooral kopsterk. Zijn snelheid is ook wel oké.
Ist dit cynisch bedoeld? :confused.gif:

Verlies nemen en wegwezen. Veltman als stand-in voor een goede RCV gebruiken. Viergever / Riedewald afdoende voor LCV? Ik betwijfel het...

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Mike van der Hoorn

Bericht door InnerHarbour » ma feb 16, 2015 9:05 am

Begrijp me goed, ik zeg ook niet dat er niets aan mankeert en dat wanneer je hem in het centrum van Chelsea neerzet hij uitblinker is :smile-ajax.gif: , hij speelt niet voor niets in Nederland bij Ajax, maar soms wordt er hier gedaan alsof hij er helemaal niets van kan. Ben ik het simpelweg niet mee eens.
YNWA

wimpey
Berichten: 51910
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Mike van der Hoorn

Bericht door wimpey » ma feb 16, 2015 9:11 am

InnerHarbour schreef:Begrijp me goed, ik zeg ook niet dat er niets aan mankeert en dat wanneer je hem in het centrum van Chelsea neerzet hij uitblinker is :smile-ajax.gif: , hij speelt niet voor niets in Nederland bij Ajax, maar soms wordt er hier gedaan alsof hij er helemaal niets van kan. Ben ik het simpelweg niet mee eens.
Hij kan er helemaal niets van. Hij kan niet verdedigen. Hij is de slome goedzak i.p.v. de meedogenloze verdediger.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33515
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Mike van der Hoorn

Bericht door zeux » ma feb 16, 2015 9:16 am

wimpey schreef:
InnerHarbour schreef:Begrijp me goed, ik zeg ook niet dat er niets aan mankeert en dat wanneer je hem in het centrum van Chelsea neerzet hij uitblinker is :smile-ajax.gif: , hij speelt niet voor niets in Nederland bij Ajax, maar soms wordt er hier gedaan alsof hij er helemaal niets van kan. Ben ik het simpelweg niet mee eens.
Hij kan er helemaal niets van. Hij kan niet verdedigen. Hij is de slome goedzak i.p.v. de meedogenloze verdediger.
Hij heeft regelmatig ook geen idee waar de aanvallers zijn...
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

wimpey
Berichten: 51910
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Mike van der Hoorn

Bericht door wimpey » ma feb 16, 2015 9:23 am

zeux schreef: Hij heeft regelmatig ook geen idee waar de aanvallers zijn...
Pcs. Kramer tegen ADO, Antonia tegen Groningen. Mandekking kan ie niet, zonedekking evenmin. Hopeloze speler. Typische Ajax-aankoop dus. Haal dan gewoon helemaal niemand.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40986
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Mike van der Hoorn

Bericht door Marillion » ma feb 16, 2015 10:40 am

Wat mij betreft gaat hij in de zomerstop lekker op zoek naar een club waar hij beter tot zijn recht komt. Wat hij nu laat zien zit eerder in de categorie 'minder slecht' dan dat het echt ergens op begint te lijken. Gezien de hoeveelheid ondersteuning die hij van collega spelers krijgt zal hij een aardige jongen zijn. Maar Van der Hoorn is gewoon geen Ajax materiaal. Ik kan me overigens wel voorstellen dat hij nog de nodige speeltijd krijgt dit seizoen want hij of Veltman is lood om oud ijzer.

Voetballend een drama, verdedigen met ruimte achter zich gaat niet goed, in duels is hij ondanks z'n fysiek ook niet sterk. En de uitstraling van een aangeschoten hert. Als spits zou ik hem opzoeken in plaats van uit de weg gaan.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Mike van der Hoorn

Bericht door InnerHarbour » ma feb 16, 2015 10:44 am

wimpey schreef:
InnerHarbour schreef:Begrijp me goed, ik zeg ook niet dat er niets aan mankeert en dat wanneer je hem in het centrum van Chelsea neerzet hij uitblinker is :smile-ajax.gif: , hij speelt niet voor niets in Nederland bij Ajax, maar soms wordt er hier gedaan alsof hij er helemaal niets van kan. Ben ik het simpelweg niet mee eens.
Hij kan er helemaal niets van. Hij kan niet verdedigen. Hij is de slome goedzak i.p.v. de meedogenloze verdediger.
Ja ook jij hebt recht op een mening. :ajaxsmiley.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Mike van der Hoorn

Bericht door InnerHarbour » ma feb 16, 2015 10:50 am

Marillion schreef:Wat mij betreft gaat hij in de zomerstop lekker op zoek naar een club waar hij beter tot zijn recht komt. Wat hij nu laat zien zit eerder in de categorie 'minder slecht' dan dat het echt ergens op begint te lijken. Gezien de hoeveelheid ondersteuning die hij van collega spelers krijgt zal hij een aardige jongen zijn. Maar Van der Hoorn is gewoon geen Ajax materiaal. Ik kan me overigens wel voorstellen dat hij nog de nodige speeltijd krijgt dit seizoen want hij of Veltman is lood om oud ijzer.

Voetballend een drama, verdedigen met ruimte achter zich gaat niet goed, in duels is hij ondanks z'n fysiek ook niet sterk. En de uitstraling van een aangeschoten hert. Als spits zou ik hem opzoeken in plaats van uit de weg gaan.
Geen Ajax materiaal. Tja dat vind ik van 90% van deze selectie. Ik heb echter mijn verwachtingen noodgedwongen al lang bijgesteld over Ajax materiaal. Ik krijg hier van sommige de indruk dat ze denken dat het nog steeds 1995 is. Tijd is voorbij en komt nooit meer terug, wen der maar aan.
YNWA

wimpey
Berichten: 51910
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Mike van der Hoorn

Bericht door wimpey » ma feb 16, 2015 10:51 am

Marillion schreef: Voetballend een drama, verdedigen met ruimte achter zich gaat niet goed, in duels is hij ondanks z'n fysiek ook niet sterk. En de uitstraling van een aangeschoten hert. Als spits zou ik hem opzoeken in plaats van uit de weg gaan.
Hij verdedigt nooit vooruit. Valt nooit de bal aan. Maar dan ook echt nooit. Probeert nooit voor zijn man te komen. Dat is paradox, want hij laat het zo dus op man tegen man duels aan komen. En in die duels is ie ook zwak. Niet wendbaar, geen sliding, geen snelheid, geen hardheid of zelfbewust ingrijpen.

Je staat echt voor lul met die gast in je ploeg. En als organisatie helemaal, want 'iets' heeft er immers toe geleid dat er 4 M voor die gast is afgetikt. :excited.gif: Oplossing: je pakt je verlies en je gaat eens goed graven in je organisatie om te kijken hoe deze blunder tot stand kwam. En dan neem je passende maatregelen om zoiets in de toekomst te voorkomen. Haal dan niemand, da's nog altijd beter dan vd Hoorn. We hebben op die plek immers al niemand in de persoon van Veltman.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40986
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Mike van der Hoorn

Bericht door Marillion » ma feb 16, 2015 10:56 am

@IH: Door die generatie is mijn beeld van Ajax voor de rest van mijn leven wel enigszins verpest. Daar ben ik eerlijk in. Al ben ik in de loop der jaren wel weer op aarde teruggekeerd.

Maar er zit nog wel iets tussenin. Ajax zou heel erg veel baat hebben bij een fysiek sterke CV die agressief duels kan uitvechten en de snelheid heeft om ook een keer iets te corrigeren. Iemand die met de nodige overtuiging in het veld staat. Ik snap dat de wereldtop op dat gebied niet naar de Eredivisie komt. Maar er moet beter te krijgen zijn dan Van der Hoorn.

Zou er ooit één spits slecht slapen omdat hij tegen Mike of Veltman moet spelen?
Nil volentibus arduum

wimpey
Berichten: 51910
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Mike van der Hoorn

Bericht door wimpey » ma feb 16, 2015 10:56 am

InnerHarbour schreef: Geen Ajax materiaal. Tja dat vind ik van 90% van deze selectie. Ik heb echter mijn verwachtingen noodgedwongen al lang bijgesteld over Ajax materiaal. Ik krijg hier van sommige de indruk dat ze denken dat het nog steeds 1995 is. Tijd is voorbij en komt nooit meer terug, wen der maar aan.
Tussen 1995, 2015 en vd Hoorn zit nog wel een marge, IH. :smallgrin.gif: Cillessen, Rhijn, Klaassen, Sinkgraven, AEG, Kishna, Bazoer: dat zijn prima spelers voor Ajax.

De kunst is dan om de verleiding te weerstaan om iemand als vd Hoorn te halen. En in plaats daarvan niemand te halen óf geld neer te leggen voor een goede speler. Met dat laatste heeft Overmars veel moeite. Da's niet erg, er zijn zat mensen te vinden die dat veel beter kunnen.

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10287
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Mike van der Hoorn

Bericht door WP_Legend » ma feb 16, 2015 11:30 am

naast een voetballende verdiger zie ik hem wel goed gaan hoor... misschien dat Viergever dat wordt, die begint me steeds meer te bevallen.

Lionel
Berichten: 47407
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Mike van der Hoorn

Bericht door Lionel » ma feb 16, 2015 11:34 am

Viergever-Hoorn.... dan kan je me opvegen.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51910
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Mike van der Hoorn

Bericht door wimpey » ma feb 16, 2015 11:47 am

Lionel schreef:Viergever-Hoorn.... dan kan je me opvegen.
+ 1. Waarbij Viergever op z'n minst nog de felheid van een verdediger heeft.

Ik zou een nieuw centrum halen, omdat Van Bruggen - Mirani 'm ook niet gaat worden.

Dit is trouwens van een paar dagen geleden. Schijnt al op proef te zijn geweest. IH zal er ongezien een warm gevoel bij krijgen:
Ajax Keen On Arsenal’s Ajayi
13 FEB 2015 NEWS UPDATE
Ajax Amsterdam are willing to give Semi Ajayi a contract when his deal at English Premier League side Arsenal runs out in the summer, AfricanFootball.com understands.

The highly-promising central defender has already trained with the Ajax main squad and they like what they have seen and so the need to give him a deal in the summer, when his time in Arsenal will be up.

“Ajayi has been training with Ajax main team. They like him and they are willing to give him a contract when his deal at Arsenal runs out in the summer,” a top source informed AfricanFootball.com

He is a technically sound defender, who is tall and very good aerially. He was also on the books of Charlton Atheltic Academy and joined Arsenal two years ago from there..

The 21-year-old Ajayi has already been capped at U20 level by Nigeria when he featured at the 2013 Toulon Festival in France for the Flying Eagles.

He has also sat out a couple of Arsenal games and lately there were suggestions he could go on loan from the Emirates so as to gain some more first-team experience.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Mike van der Hoorn

Bericht door InnerHarbour » ma feb 16, 2015 12:06 pm

Marillion schreef:Maar er zit nog wel iets tussenin. Ajax zou heel erg veel baat hebben bij een fysiek sterke CV die agressief duels kan uitvechten en de snelheid heeft om ook een keer iets te corrigeren. Iemand die met de nodige overtuiging in het veld staat. Ik snap dat de wereldtop op dat gebied niet naar de Eredivisie komt. Maar er moet beter te krijgen zijn dan Van der Hoorn.
Ik zou hem ook graag zien komen maar de jongens die jij omschrijft spelen onderaan de Serie A of BL enz, enz voor het dubbele van wat ze hier krijgen. De Nederlandse competitie het gebrek aan verdiensten, die jongens komen niet, die blijven weg of gaan bij Celtic voetballen. Je moet ze zelf opleiden en bidden dat ze hier nog een jaartje langer willen blijven of het niveau van der Hoorn accepteren. Ik ben inmiddels bij het laatste beland en wanneer ik het naar mijn zin wil hebbenschakel ik wel naar Liverpool over.
YNWA

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Mike van der Hoorn

Bericht door InnerHarbour » ma feb 16, 2015 12:12 pm

wimpey schreef:
Lionel schreef:Viergever-Hoorn.... dan kan je me opvegen.
+ 1. Waarbij Viergever op z'n minst nog de felheid van een verdediger heeft.

Ik zou een nieuw centrum halen, omdat Van Bruggen - Mirani 'm ook niet gaat worden.

Dit is trouwens van een paar dagen geleden. Schijnt al op proef te zijn geweest. IH zal er ongezien een warm gevoel bij krijgen:
Ajax Keen On Arsenal’s Ajayi
13 FEB 2015 NEWS UPDATE
Ajax Amsterdam are willing to give Semi Ajayi a contract when his deal at English Premier League side Arsenal runs out in the summer, AfricanFootball.com understands.

The highly-promising central defender has already trained with the Ajax main squad and they like what they have seen and so the need to give him a deal in the summer, when his time in Arsenal will be up.

“Ajayi has been training with Ajax main team. They like him and they are willing to give him a contract when his deal at Arsenal runs out in the summer,” a top source informed AfricanFootball.com

He is a technically sound defender, who is tall and very good aerially. He was also on the books of Charlton Atheltic Academy and joined Arsenal two years ago from there..

The 21-year-old Ajayi has already been capped at U20 level by Nigeria when he featured at the 2013 Toulon Festival in France for the Flying Eagles.

He has also sat out a couple of Arsenal games and lately there were suggestions he could go on loan from the Emirates so as to gain some more first-team experience.
Hij kan ook naar Sunderland gaan. Daar zit hij nu op proef. :smile-ajax.gif:

Mail
YNWA

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33515
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Mike van der Hoorn

Bericht door zeux » ma feb 16, 2015 12:31 pm

InnerHarbour schreef: Ik zou hem ook graag zien komen maar de jongens die jij omschrijft spelen onderaan de Serie A of BL enz, enz voor het dubbele van wat ze hier krijgen. De Nederlandse competitie het gebrek aan verdiensten, die jongens komen niet, die blijven weg of gaan bij Celtic voetballen.
Als dat zo is, hoe kan het dan dat Guardado bij psv voetbalt?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Plaats reactie