Mike van der Hoorn

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

wimpey
Berichten: 51684
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Mike van der Hoorn

Bericht door wimpey » ma feb 16, 2015 12:36 pm

zeux schreef: Als dat zo is, hoe kan het dan dat Guardado bij psv voetbalt?
Dankzij oud-AT'er Thomas. :biggthumpup.gif:

En Guardado en Luuk voetballen niet uit weelde in de eredivisie. Krasje, strafronde draaien in NL.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33281
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Mike van der Hoorn

Bericht door zeux » ma feb 16, 2015 12:49 pm

wimpey schreef:
zeux schreef: Als dat zo is, hoe kan het dan dat Guardado bij psv voetbalt?
Dankzij oud-AT'er Thomas. :biggthumpup.gif:

En Guardado en Luuk voetballen niet uit weelde in de eredivisie. Krasje, strafronde draaien in NL.
Could be. Maar voor NL zijn ze absoluut van waarde. Kortom: Ajax zou ook wat meer in die categorie kunnen kijken...

We kunnen wel onze neus gaan ophalen voor het B-niveau van PL, BuLi en Primera Division, maar volgens mij is de NL competitie zelf maximaal van die 'klasse', dus die arrogantie kunnen we ons helemaal niet veroorloven.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Mike van der Hoorn

Bericht door Jöhnk » ma feb 16, 2015 12:58 pm

Ajax kijkt in die categorie. Bojan, Cuenca...

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33281
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Mike van der Hoorn

Bericht door zeux » ma feb 16, 2015 1:08 pm

Jöhnk schreef:Ajax kijkt in die categorie. Bojan, Cuenca...
Blijkbaar functioneert de scouting dus niet goed.

Als je alleen maar wijst naar waar het fout ging, kom je nooit verder. Als het fout gaat/mislukt, moet je gaan zoeken naar de verbetering. Dan maak je progressie.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Mike van der Hoorn

Bericht door Lionel » ma feb 16, 2015 1:09 pm

Bojan laat in Engeland zien dat hij gewoon goed is.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51684
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Mike van der Hoorn

Bericht door wimpey » ma feb 16, 2015 1:40 pm

Lionel schreef:Bojan laat in Engeland zien dat hij gewoon goed is.
Bojan heeft bij Ajax bewezen ziende blind te zijn.
zeux schreef:
Jöhnk schreef:Ajax kijkt in die categorie. Bojan, Cuenca...
Blijkbaar functioneert de scouting dus niet goed.
Of er wordt niet naar ze geluisterd. Wanneer jij scout bent, kom je niet met Duarte en Hoorn op de proppen.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13362
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Mike van der Hoorn

Bericht door Arthur » ma feb 16, 2015 1:40 pm

Wie zijn eigenlijk de scouts bij Ajax?

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Mike van der Hoorn

Bericht door Jöhnk » ma feb 16, 2015 2:06 pm

zeux schreef:Als je alleen maar wijst naar waar het fout ging, kom je nooit verder. Als het fout gaat/mislukt, moet je gaan zoeken naar de verbetering. Dan maak je progressie.
Dat moet, maar je moet eerst de juiste diagnose stellen. De juiste diagnose is niet dat ze niet naar spelers met krasjes kijken; wel dat ze de verkeerden eruit pikken. (Overigens denk ik dat er in deze categorie meer slechts dan goeds rondloopt, en dat de toeval-component een belangrijke rol speelt. Maar dat terzijde.)

Hoe dat komt? Dat is als buitenstaander lastig te beoordelen. We weten niet eens wie er voor Ajax allemaal scoutingswerkzaamheden verrichten.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33281
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Mike van der Hoorn

Bericht door zeux » ma feb 16, 2015 2:11 pm

Als ik Wimpey, Arthur en Jöhnk hierboven samenvat: de scouting bij Ajax is grey territory.

Nu hopen dat de grote baas zijn snars bijstelt en ook hierop gaat duwen. Zijn column is wat dat betreft niet bemoedigend.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Mike van der Hoorn

Bericht door InnerHarbour » do apr 09, 2015 10:59 am

YNWA

wimpey
Berichten: 51684
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Mike van der Hoorn

Bericht door wimpey » do apr 09, 2015 11:33 am

Dat zou een van de eersten zijn die ik eruit zou stampen. Bambi on ice.

GangstaRiB
Berichten: 16755
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Mike van der Hoorn

Bericht door GangstaRiB » do apr 09, 2015 12:09 pm

Frank en/of Marc gooit nu z'n kont tegen de kribbe. Alles om Jonk te zieken. Het is weer tijd voor een fluwelen interventie. :biggrin.gif:

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Mike van der Hoorn

Bericht door Ajaciedjuh » do apr 09, 2015 12:41 pm

Ik schat zo in dat dit meer een signaal naar de buitenwereld is. Anders kunnen ze er geen Euro meer voor krijgen. Mike zal geen 2e seizoen achter Veltman willen, dus lost zich dat automatisch op.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

wimpey
Berichten: 51684
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Mike van der Hoorn

Bericht door wimpey » do apr 09, 2015 12:43 pm

Ajaciedjuh schreef: Anders kunnen ze er geen Euro meer voor krijgen.
Na Verweij's tweet zal de telefoon roodgloeiend staan. Arsenal heeft net 20 M + Andersen voor Özil geboden. :biggrin.gif:

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Mike van der Hoorn

Bericht door Le T. » do apr 09, 2015 12:49 pm

GangstaRiB schreef:Frank en/of Marc gooit nu z'n kont tegen de kribbe. Alles om Jonk te zieken. Het is weer tijd voor een fluwelen interventie. :biggrin.gif:
Gewoon niet toegeven dat het een miskoop was, om gezichtsverlies te voorkomen.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Mike van der Hoorn

Bericht door Duke » di aug 18, 2015 1:16 pm

De Boer: 'Van der Hoorn draaide fantastische voorbereiding'
Nieuws
18 augustus 2015 om 14:00
Opnieuw complimenten voor de manier waarop VDHoorn traint. © Pro Shots

Mike van der Hoorn speelde dit seizoen nog geen minuut voor Ajax. Maar aan zijn voorbereiding heeft dat niet gelegen. Frank de Boer is onder de indruk van de verdediger, al betekent dit niet dat er een basisplaats in het verschiet ligt.

De Boer ziet zelfs geen enkele reden om andere verdedigers het veld in te sturen. Joël Veltman en Jairo Riedewald hebben in de eredivisie twee keer op rij de nul gehouden – en bovendien weinig schoten op doel toegestaan – dus het zou raar zijn om anderen het veld in te sturen.

“Ik zie op dit moment geen reden om Veltman of Riedewald te wisselen. Dat is sneu voor Heitinga, maar nog meer voor Viergever en Van der Hoorn. Mike kende een fantastische voorbereiding en stond misschien wel op het punt om Veltman te vervangen,” deelt De Boer met Ajax TV.

“Mike is ook iets eerder begonnen dan Veltman, maar hij heeft echt een goede voorbereiding gehad. Mike had alleen de pech dat hij voor beide Europese wedstrijden was geschorst en Veltman ging daarna zijn eigen niveau weer halen, waardoor ik geen reden zie om hem eruit te halen.”

“Van der Hoorn heeft het echt heel goed gedaan,” benadrukt de trainer nog maar eens. “Dat geldt voor meer jongens die ik nu op de bank moet zetten. Zoals ik twee weken terug ook al aangaf: de concurrentie is heel groot. Je moet presteren, anders komt er iemand anders in de ploeg.”

Het is niet de eerste keer dat De Boer vol lof praat over de optredens van Van der Hoorn tijdens de trainingen. “Van der Hoorn traint op hoog niveau”, “Van der Hoorn maakt stappen” en “Van der Hoorn ontwikkelt zich goed” zijn uitspraken die we zelfs met enige regelmaat horen.

Maar onderaan de streep zat de 22-jarige Van der Hoorn dit keer alleen tijdens AZ-uit bij de wedstrijdselectie en speelde hij nog geen minuut
www.ajaxlife.nl

Fantastisch nog wel. :excited.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10238
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Mike van der Hoorn

Bericht door WP_Legend » di aug 18, 2015 1:39 pm

Ik zou hem lekker een jaartje verhuren. Hij is een beetje een slow starter. Hij heeft de lengte en de fysiek, hij moet alleen intelligenter spelen en dat komt met ervaring. Met Viergever en Heit hebben we 2 goede backups als dat nodig is.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Mike van der Hoorn

Bericht door InnerHarbour » di aug 18, 2015 2:03 pm

Ik zie op dit moment geen reden om Veltman
:excited.gif:
YNWA

wimpey
Berichten: 51684
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Mike van der Hoorn

Bericht door wimpey » di aug 18, 2015 2:36 pm

Bla bla. Ajax heeft een verdediger die bijna 4 M gekost heeft op de bank of tribune zitten. En hij kan er geen reet van.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Mike van der Hoorn

Bericht door InnerHarbour » di aug 18, 2015 2:46 pm

wimpey schreef:Bla bla. Ajax heeft een verdediger die bijna 4 M gekost heeft op de bank of tribune zitten. En hij kan er geen reet van.
Zat gister na Liverpool een kwartiertje naar die zaalvoetballers te kijken waarvan Rishi altijd zegt dat ze zo geweldig zijn. Over verdedigers die er geen klote van kunnen gesproken ik zag die rechtsback die denkt dat hij wat voorsteld toch een paar keer de fout ingaan niet gewoon en maar naar voren blijven rennen als een kip zonder kop ga verdedigen man.
YNWA

wimpey
Berichten: 51684
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Mike van der Hoorn

Bericht door wimpey » di aug 18, 2015 3:08 pm

InnerHarbour schreef: Zat gister na Liverpool een kwartiertje naar die zaalvoetballers te kijken waarvan Rishi altijd zegt dat ze zo geweldig zijn. Over verdedigers die er geen klote van kunnen gesproken ik zag die rechtsback die denkt dat hij wat voorsteld toch een paar keer de fout ingaan niet gewoon en maar naar voren blijven rennen als een kip zonder kop ga verdedigen man.
Wat heeft dat met vd Hoorn te maken? :confused.gif:

Mikey Mike is traag als dikke stront, heeft de draaicirkel van een tientonner. Hij is continu z'n man kwijt en gaat als een mietje de weinige duels aan waarvoor ie niet een kwartier te laat aan komt.

Sterk staaltje incompetentie dus weer van het TH + TD. :kots:

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Mike van der Hoorn

Bericht door Ajaciedjuh » di aug 18, 2015 4:21 pm

Mike is zeker niet traag. Draaicirkel, dat klopt dan weer wel. :ajaxsmiley.gif:

Tegenstrijdige berichten mbt zijn blessure: gisteren kwam de melding over een kuitblessure, vandaag op Ajax.nl dat het toch zijn knie is en dat de ernst nog niet bekend is (dat klinkt niet goed).
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Mike van der Hoorn

Bericht door LucaS » di aug 18, 2015 4:24 pm

Maar hij heeft echt een fantastische voorbereiding gehad. Echt echt hoor!
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40620
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Mike van der Hoorn

Bericht door Marillion » di aug 18, 2015 6:29 pm

Ja, dat blijf je maar horen. Maar ondertussen zit hij niet eens bij de selectie. Goed in de voorbereiding. Dat is wat mij betreft net zo iets als goed in de kleedkamer. Je hebt er niets aan.

Het zou voor alle partijen gewoon het beste zijn als hij ergens anders ging spelen. Van wedstrijden in Jong Ajax krijgt hij ook echt niet ineens het niveau om straks wel op zijn plaats te zijn bij het eerste elftal. Gewoon een leuke middenmoter uitzoeken en dan is hij weer prima op zijn plek. Als we dan ook Viergever nog ergens weten te slijten is er misschien weer ruimte in de groep voor een echte verdediger.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Mike van der Hoorn

Bericht door beelzebub » di okt 20, 2015 12:51 pm

Hoorn geeft in het lokale sufferdje aan dat hij zelf weg wil in de winter. Ik vond 'm voor de doorbraak van Riedewald een van de twee beste CV's. Het duo Veltman-Hoorn heeft echter nooit een echte kans gehad. (Twee rechtspoten vind ik maar gelul.)

Misschien verhuur aan Willem II? :ajaxsmiley.gif:

http://www.dichtbij.nl/amsterdam/region ... -ajax.aspx
Van der Hoorn hoopt te mogen vertrekken bij Ajax

AMSTERDAM - Almeerder Mike van der Hoorn hoopt dat hij in de winterstop mag vertrekken bij Ajax. De verdediger staat nog tot en met juni 2017 onder contract bij de Amsterdammers.

,,In de zomer mocht ik nog niet weg, maar inmiddels is het voor mij wel dusdanig uitzichtloos geworden dat ik ook echt weg wil'', zo liet Van der Hoorn maandagavond na afloop van de wedstrijd tussen Jong Ajax en Almere City FC weten. ,,Ik baal natuurlijk ontzettend dat ik niet in het eerste speel en nauwelijks meer bij de eerste selectie zit. Ik ben daar niet tevreden mee en voor mijn ontwikkeling is het niet goed. Er moet dus iets gaan gebeuren. Ik heb het er hier intern nog niet over gehad, en het is ook niet dat er al iets is, maar ik hoop dat ik in de winterstop om me heen mag gaan kijken. Zo kan het namelijk niet langer'', aldus de Almeerders die twee jaar geleden door Ajax van FC Utrecht werd overgenomen.

Almere
Van der Hoorn stond in de wedstrijd maandagavond tegen City samen met éénmalige Oranje-international Nick Viergever centraal achterin. Hij scoorde de aansluitingstreffer in de tweede helft door een teruggebrachte afgeslagen hoekschop. ,,Wij begonnen niet echt lekker aan de wedstrijd, maar in de tweede helft zie je dat we toch meer kwaliteit hebben dan Almere. Die goal kopte ik lekker binnen. Ik raakte de bal lekker. Al deed Almere het de eerste helft ook gewoon goed hoor. Ze komen terecht op voorsprong, maar na rust zijn we er simpel overheen gelopen. Al hebben we dan niet gewonnen ik vind wel dat het verschil in kwaliteit kon zien'', aldus Van der Hoorn over de wedstrijd van maandagavond.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Plaats reactie