Jaïro Riedewald

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Jaïro Riedewald

Bericht door Lionel » do jan 19, 2017 12:27 pm

Veroorzaakte toch de tegengoal? Tegen Twente ookval..
IK GELOOF!!!!!!

RubenB
Berichten: 75
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 12:50 pm

Re: Jaïro Riedewald

Bericht door RubenB » vr jan 20, 2017 11:25 am

Het is toch te belachelijk voor woorden dat we een CV hebben waarbij de rest van zijn team achteruit moet verdedigen? Viergever heeft de bal, en Sanchez moet de ruimte in zijn rug gaan dekken, voor het geval hij de bal weer eens verspeeld. Zelfde geld overigens voor Veltman. Beide bijzonder slecht tegen PEC. En dan te denken dat Sinkgraven LB staat om vooruit te spelen. Dat kan bijna niet...

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Jaïro Riedewald

Bericht door Cruijff » vr feb 24, 2017 6:32 pm

Bert schreef:Wat was Riedewald, slecht. Met afstand de zwakste man van het veld.
Zijn sliding in de 1e helft waarmee hij voorkomt dat een Pool van een paar meter op het doel van Onana mocht vuren was een belangrijk momentje, maar ook dat leek vooral een lucky shot te zijn.

Verdedigend in 1 tegen 1 situaties is Riedewald echt dramatisch. En wat vindt meneer zichzelf goed. :excited.gif:

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Jaïro Riedewald

Bericht door Lionel » do mar 16, 2017 8:46 am

Zit niet eens bij de wedstrijd-selectie... Westermann wel... Bosz, waar ben je mee bezig?
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51684
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Jaïro Riedewald

Bericht door wimpey » do mar 16, 2017 9:12 am

Telegraaf: 'Riedewald op weg naar de uitgang'

De Telegraaf weet het zeker; Ajax gaat met Jaïro Riedewald weer een groot talent kwijtraken. De ochtendkrant opent donderdag met 'Riedewald op weg naar de uitgang', een reactie op het feit dat de verdediger niet bij de selectie zit tegen Kopenhagen.

'Een tactische keuze of niet, na Riechedly Bazoer en Anwar El Ghazi dreigt Peter Bosz weer een product van de Ajax-opleiding de nek om te draaien. Jairo Riedewald, in het bezit van een contract tot de zomer van 2020, maakt geen deel uit van de 18-koppige selectie van Ajax voor het Europa League-duel van vanavond met FC Kopenhagen. Daarin is wel plaats voor de tot dusver zwaar tegenvallende Heiko Westermann, wiens lengte en ervaring tegen de Denen mogelijk meer van pas komen', schrijft De Telegraaf.

'Toch is het voor Riedewald een hard gelag. Aan het begin van het seizoen was hij volgens Bosz de enige echte nummer zes in de selectie, waarna de trainer Lasse Schöne daar (met succes) neerzette. Riedewald kan ook als linksbenige centrale verdediger en als linksback uit de voeten, maar krijgt nauwelijks speeltijd', valt er verder te lezen. 'De drievoudig international zal – na Kenny Tete – de volgende speler zijn die wil vertrekken. Ajax speelt al weken met slechts twee zelf opgeleide spelers in de basis.'
Als we het drama-gehalte van De T. er af krabben: Riedewald was als vervanger van Viergever en Sinkgraven zwak. Legia-thuis bijv. Bracht niets.

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Jaïro Riedewald

Bericht door Lionel » do mar 16, 2017 9:44 am

Maar Westermann?
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51684
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Jaïro Riedewald

Bericht door wimpey » do mar 16, 2017 9:53 am

Lionel schreef:Maar Westermann?
Als Riedewald net zo ongeïnspireerd traint als ie speelt...

Bosz is vrij rücksichtslos met 'moeilijke' jongens. Daar lijkt ie nog sneller klaar mee te zijn dan FdB was.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Jaïro Riedewald

Bericht door peter » do mar 16, 2017 10:01 am

Riedewald laat veel te weinig zien voor een basisplek (of zelfs het maken van minuten). Als je dan denkt dat je het elders beter kan krijgen, dan moet je gewoon weg gaan. Erg jong en dan al zo'n zelfbeeld. We zien het steeds vaker bij jongens van Ajax.

Alexander
Berichten: 8511
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Jaïro Riedewald

Bericht door Alexander » do mar 16, 2017 10:08 am

Ik snap die jongens volledig en begrijp niet waarom Bosz hier nog zoveel krediet heeft. Viergever heeft een paar aardige potten gespeeld, maar ook heel veel mindere. Ik snap Riedewald wel. Van onbetwiste basisspeler naar de tribune is een behoorlijke klap. Zeker als je ziet wie er wel voor hem spelen.

En naar Riedewald gebeuren er natuurlijk nog veel meer ongelofelijke dingen. Is Tete minder dan Veltman? Waarom zat Ghazi op de bank en speelde daarvoor Traore? Bazoer was vorig jaar de absolute sensatie in Nederland, kon hij er opeens ook niets meer van?

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10238
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Jaïro Riedewald

Bericht door WP_Legend » do mar 16, 2017 11:34 am

Tot nog toe kan ik elke keuze van Bosz wel begrijpen tav het lozen van spelers. Riedewald is gewoon niet zo denderend, als 6 kan hij niet veel kwaad, maar brengt aanvallend veel te weinig. Als verdediger is het 3x niks.

Historicus
Berichten: 3329
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Jaïro Riedewald

Bericht door Historicus » vr jun 30, 2017 11:22 pm

Riedewald is zijn rugnummer 4 kwijt en moet dit seizoen nummer 36 dragen. Dat is meer dan een subtiele degradatie.

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Jaïro Riedewald

Bericht door Lionel » za jul 01, 2017 7:33 am

Het lijkt me dat hij zelf voor 36 gekozen heeft, toch? Hij had ook voor een lager nummer kunnen kiezen.
IK GELOOF!!!!!!

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9022
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Jaïro Riedewald

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » za jul 01, 2017 8:29 am

En... Waarom zou ie momenteel op rugnummer 4 aanspraak mogen maken?

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40620
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Jaïro Riedewald

Bericht door Marillion » za jul 01, 2017 9:41 am

Deze voorbereiding is denk ik zijn laatste kans. Hij krijgt te maken met een nieuwe trainer. Dat is de kans op een nieuwe start en om misschien toch weer een basisplaats af te dwingen. Lukt dat dan kan hij weer vooruit bij Ajax, lukt het niet dan zal hij binnenkort alsnog wel vertrekken. Al zal er dan niet heel veel belangstelling zijn want zoveel heeft hij natuurlijk niet laten zien.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10238
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Jaïro Riedewald

Bericht door WP_Legend » za jul 01, 2017 10:30 am

Op welke plek moet hij spelen dan? Het probleem met hem is dat het een multifunctionele speler is, maar op elke positie heeft hij betere concurrenten.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Jaïro Riedewald

Bericht door Ajaciedjuh » za jul 01, 2017 10:45 am

Ik vond Jaïro altijd 1 vd grootste talenten die we hadden; voetballend vermogen, kracht, snelheid, maar helaas blijft hij dat drommige in zich houden. Hij blijft hangen, terwijl zijn concurrenten wel stappen maken. Laatste kans deze voorbereiding, anders is het einde oefening bij Ajax.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Jaïro Riedewald

Bericht door Lionel » za jul 08, 2017 2:03 pm

Die gaat weg. Zit niet bij de selectie.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10238
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Jaïro Riedewald

Bericht door WP_Legend » za jul 08, 2017 2:21 pm

Jep gaat lekker met het doorselecteren, als je het op je 20e niet kan hebben om op de bank te zitten, dan mag je van mij gewoon vertrekken hoor..

Historicus
Berichten: 3329
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Jaïro Riedewald

Bericht door Historicus » za jul 08, 2017 7:53 pm

Lionel schreef:Het lijkt me dat hij zelf voor 36 gekozen heeft, toch? Hij had ook voor een lager nummer kunnen kiezen.
VP.nl:
"Jaïro Riedewald vindt het een duidelijk signaal dat Ajax hem voor dit seizoen niet meer rugnummer 4 gaf, maar rugnummer 36. De verdediger ziet dat als een teken dat de club hem wil verkopen.

Riedewald praat met meerdere clubs over een vertrek bij Ajax, zo werd zaterdag bekend. Bij het uitdelen van de rugnummers wist hij genoeg: Ajax wil hem niet meer. "Een duidelijk signaal, zonder dat ik er verder iets over hoorde. Geen uitleg, niets, dan weet je als speler wel genoeg", zegt hij tegen Voetbal International. "Het heeft overigens niets met deze trainer te maken, in hem heb ik veel vertrouwen."

Riedewald wilde zich juist revancheren voor een teleurstellend seizoen onder trainer Peter Bosz. "Dat seizoen heeft wel pijn gedaan, het was een flinke teleurstelling. Ik was vastberaden om mezelf weer te laten zien, maar kreeg direct weer een tik te verwerken."

Ook tegen De Telegraaf vertelt Riedewald over het moment dat hij wist dat hij weg moest. "Vorig jaar is er iets geknakt", zei de verdediger. "Het liefst was ik heel lang bij Ajax gebleven, maar toen ik aan het begin van dit seizoen zonder enige uitleg nummer 36 in plaats van 4 kreeg, wist ik wel hoe laat het was. Tijd voor iets anders."

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Jaïro Riedewald

Bericht door Lionel » za jul 08, 2017 8:02 pm

36 is wel heel pijnlijk inderdaad.
IK GELOOF!!!!!!

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Jaïro Riedewald

Bericht door Iniesta » zo jul 09, 2017 8:15 am

Tja wat komt eerst? Volgens mij was hij al aan het rondkijken voordat hij dit nummer kreeg.
In potentie wellicht een wereldspeler, maar ben bang dat hij op Emanuelson niveau blijft

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Jaïro Riedewald

Bericht door Demosthenes » di jul 11, 2017 8:21 pm

Al een paar dagen geen nieuws, niet meedoen omdat hij "in gesprek" was, maar daarna niets: niet eens een gerucht.

Het nieuws over Appie lijkt mij belangrijker, maar ook voor Riedewald gaat het leven verder. Over Dijks trouwens ook geen nieuws, nog geen witte rook.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Jaïro Riedewald

Bericht door Lionel » di jul 11, 2017 11:06 pm

Koeman aast ook op Jairo.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Jaïro Riedewald

Bericht door InnerHarbour » wo jul 12, 2017 6:40 am

Well done Koeman. :biggthumpup.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7844
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Jaïro Riedewald

Bericht door elliquido » wo jul 12, 2017 8:43 am

hoeft Baines niet die fa cupjes en league cupjes te spelen :headbang.gif:
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Plaats reactie