Jaïro Riedewald

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9345
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Jaïro Riedewald

Bericht door Dubbel » ma feb 08, 2016 8:10 pm

Lullig voor die jongen hoor. Had het toch al wat moeilijker de laatste tijd. Kan een teken zijn geweest. Misschien zat hij al een tijdje tegen een blessure aan. Was de medische staf unaniem van oordeel dat hij wel kon spelen?

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9024
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Jaïro Riedewald

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma feb 08, 2016 8:13 pm

Hij trapt in de grond en heeft de pech dat zijn enkel breekt. Dat heeft toch niks met een sluimerende blessure te maken? Een klein scheurtje in een band lijkt me geen voorbode voor een gebroken enkel.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40626
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Jaïro Riedewald

Bericht door Marillion » ma feb 08, 2016 8:27 pm

Ik lees net dat hij kennelijk wel aan de start stond met een klein scheurtje in een enkelband. Nu kan ik niet inschatten hoeveel risico je daarmee loopt. Maar achteraf klinkt dit wel erg ongelukkig dan.

Oorzaak van dat scheurtje was dat hij op training ook al in de grond had getrapt. Wat is dat dan? Twee keer in één week in de grond trappen? Ik kan me niet herinneren dat ik zoiets uberhaupt één keer heb gedaan tijdens mijn glorieuze loopbaan.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Jaïro Riedewald

Bericht door Sandro » ma feb 08, 2016 8:49 pm

Met een scheurtje in de enkelband laten spelen lijkt me niet zo handig. Misschien zorgt het wel voor een ietwat slappe voet. Als je dan vol uithaalt dan schiet je weer in de grond. Ik zeg niet dat het zo gegaan is, maar het is een verklaring.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Jaïro Riedewald

Bericht door Demosthenes » di feb 09, 2016 6:51 am

Ik lees net dat hij kennelijk wel aan de start stond met een klein scheurtje in een enkelband. Nu kan ik niet inschatten hoeveel risico je daarmee loopt. Maar achteraf klinkt dit wel erg ongelukkig dan.
Lijkt mij ook een groot risico.

Damon Mirani wordt in juni 20, is ouder dan Riedewald, was speler van het jaar in 2013 en heeft nooit op een andere plek (Heb ik bij Ajax in ieder geval niet gezien) gespeeld dan waar Riedewald (die jonger is) staat. Wanneer is hij rijp voor Ajax 1? Met Viergever red je het niet, zie hoe hij de duels in ging en verloor (o.a. Kuyt, Vilhena, Toornstra)
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Jaïro Riedewald

Bericht door InnerHarbour » di feb 09, 2016 7:22 am

Misschien is die wel niet zo goed Demo als je met 20 nog niet instaat.
YNWA

wimpey
Berichten: 51691
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Jaïro Riedewald

Bericht door wimpey » di feb 09, 2016 8:22 am

Demosthenes schreef: Damon Mirani wordt in juni 20, is ouder dan Riedewald, was speler van het jaar in 2013 en heeft nooit op een andere plek (Heb ik bij Ajax in ieder geval niet gezien) gespeeld dan waar Riedewald (die jonger is) staat. Wanneer is hij rijp voor Ajax 1? Met Viergever red je het niet, zie hoe hij de duels in ging en verloor (o.a. Kuyt, Vilhena, Toornstra)
Met Mirano red je het ook niet. Vanwaar je afkeer t.o.v. Mirani? Hij is niet goed genoeg, dat geldt voor het merendeel.

Ik heb alle vertrouwen in de tridente Hoorn - Viergever - Gudelj. Die 2e plek houden we wel vast. :smallgrin.gif:

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Jaïro Riedewald

Bericht door Demosthenes » di feb 09, 2016 9:24 am

Vanwaar je afkeer t.o.v. Mirani? Hij is niet goed genoeg, dat geldt voor het merendeel.
Geen afkeer, totaal niet, waarom zou ik?

Waarover ik me een paar jaar geleden wel verbaasde was dat Riedewald (was zo goed in de jeugd, die jongen kan er komen) in de B1 voor hem moest wijken, Riedewald op het middenveld, als linksback of op de bank, terwijl Mirani op zijn plek speelde, in een rustig (zeg maar laag) tempo, geen enkele verrassing als hij aan de bal was.

Mirani (kwam volgens mij in 2012 of 2013) werd wel jeugdspeler van het jaar, dan mag je iets verwachten, maar ik zie het (nog?) niet in hem, is ook niet de snelste en blinkt op niet één punt uit.

Centraal achterin is bij Ajax in de jeugd de spoeling dun, de Ligt (op het middenveld vond ik wel dat hij minder wendbaar was) kan er komen, Bakboord doet het niet slecht, maar iets ouder is Van Bruggen er ook nog niet, Lartey Sanniez? Heb hem nooit zien uitblinken, was een paar jaar geleden fysiek sterker dan zijn tegenstanders, maar dat is hij niet in Ajax 1. Met Viergever zal Ajax geen concurrent zijn van PSV.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

wimpey
Berichten: 51691
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Jaïro Riedewald

Bericht door wimpey » di feb 09, 2016 9:30 am

Demosthenes schreef:
Vanwaar je afkeer t.o.v. Mirani? Hij is niet goed genoeg, dat geldt voor het merendeel.
Geen afkeer, totaal niet, waarom zou ik?
Omdat je 'm nogal vaak noemt als zijnde niet goed genoeg. Het gros van de jeugdspelers redt het nu eenmaal niet...

De Ligt is een beest, ik vreet m'n schoen op als ie het niet redt. Dat wordt evt. taaie kost, want als Dolberg het (ook) niet zou redden, moet ik al een paar schoenen verteren. :smallgrin.gif:

Lartey heb ik regelmatig prima zien spelen. M.i. duidelijk meer potentieel dan Owusu. Ik lees dat FdB ook wel wat ziet in Warmerdam. Typisch... :excited.gif:

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Jaïro Riedewald

Bericht door Demosthenes » di feb 09, 2016 11:45 am

Het gros van de jeugdspelers redt het nu eenmaal niet...
Klopt, kan ook niet anders, maar als je wordt gekozen tot de beste speler van de Toekomst, dan mag ik toch wel iets verwachten? Net als bij Aschraf El Mahdioui, ook de beste speler van de Toekomst, maar voor mij de koning van de middencirkel, ook bijna 20, maar al in de buurt van een debuut?

Warmerdam (20,5 jaar oud)? Bakker (vorige maand 21 geworden)? Owusu (nog negentien) e.a.? In mijn ogen blinken de echte toppers uit en bij Jong Ajax zitten er niet veel uitblinkers. Appie is in mijn ogen een terra-talent, maar krijgt hij de kans? (In dat geval: wat moet je met Sinkgraven), maar ook zo'n groot talent in de jeugd kan misschien die laatste stap niet maken., dat is verreweg de moeilijkste stap en van zo veel factoren afhankelijk. Ik hoop dat spelers als Warmerdam zich blijven ontwikkelen, een jaar worden uitgeleend (en dan wel spelen), maar ik heb er een hard hoofd in.

Sarpong was t/m de B1 ook zo'n enorm talent, maar redt het niet in de Australische competitie. Het zegt niet alles, zeker omdat competitiewedstrijden voor Ajax B1 en A1 meestal weinig voorstellen, het kwaliteitsverschil met de tegenstander is te groot. Het is asociaal, maar Ajax kan beter met tien man spelen, een middenvelder minder, zodat een centrale verdediger door moet schuiven en spelers iets harder moeten werken. (Ajax B1 blijft met negen man overeind, uit bij Feyenoord :ajaxsmiley.gif: )
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Jaïro Riedewald

Bericht door beelzebub » di feb 09, 2016 2:30 pm

Dat wordt voorlopig met name het bovenlichaam trainen. Riedewald was al niet de kleinste, maar die gaat terugkomen als een spierbonk van twee bij twee. Hopelijk gaat dat niet ten koste van zijn snelheid en wendbaarheid.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Mano
Berichten: 15121
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Jaïro Riedewald

Bericht door Mano » do feb 11, 2016 8:52 am

Het schijnt dat Jairo zijn verstandskiezen nog heeft :smallgrin.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13364
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Jaïro Riedewald

Bericht door Arthur » ma mar 14, 2016 4:02 pm

Definitief: Riedewald verlengt contract tot 2020

Ajax en Jairo Riedewald hebben overeenstemming bereikt over de verlenging van zijn contract dat liep tot en met 30 juni 2019. De nieuwe en verbeterde verbintenis gaat met terugwerkende kracht in op 1 januari 2016 en loopt tot en met 30 juni 2020.
Ajax Netwerk
,,Dat ik mijn handtekening onder dit mooie contract heb gezet, geeft rust om verder te revalideren", aldus een contente Riedewald die vier weken geleden geblesseerd raakte aan zijn enkel. ,,Het is een lastige periode, waarin ik wel op schema lig wat betreft de revalidatie. Ik loop nog op krukken, maar dat is om de enkel meer rust te geven. Mentaal en fysiek gezien gaat het goed. Het liefste wil ik dit seizoen nog een wedstrijd meepikken, of dat nu in Ajax 1 of Jong Ajax is. Maar lukt dat niet, dan richt ik me op volgend seizoen."
Ajax Netwerk
,,Dit is een goed signaal naar onze spelers toe", gaf directeur voetbalzaken Marc Overmars na afloop van de ondertekening aan. ,,Als jongens stappen maken van bankzitter naar basisspeler en vervolgens naar het Nederlands elftal dan hoort daar een verandering in het contract bij. In dit stappenplan is Jairo een voorbeeld. Nu heeft hij een tegenslag omdat hij geblesseerd is. Dat is jammer voor hem, maar dat was geen enkel discussiepunt wat betreft deze contractverbetering."
Gelukkig toch nog wat goed Ajaxnieuws vandaag :biggthumpup.gif:

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9024
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Jaïro Riedewald

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » vr dec 09, 2016 6:36 pm

Om de een of andere reden erger ik me aan Riedewald. Zoals ie gisteren voor de aftrap tegen Luik om zich heen keek, het opzij voetballen tot kunst verheffen als was ie de bastaardsbroer van Gudelj (of vooruit, Gudelj is de bastaardbroer van Riedewald, whatever) en zeer matig verdedigend optreden bij de gelijkmaker. Hij gaf geen enkele reden om te overwegen dat Viergever uit de basis moet.

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Jaïro Riedewald

Bericht door LucaS » vr dec 09, 2016 8:25 pm

Misschien kan hij niet beter
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Jaïro Riedewald

Bericht door peter » vr dec 09, 2016 10:19 pm

Vond het ook niet groots. Viergever laat wekelijks zien dat hij verder/beter is.

Overigens vind ik onze linksbackpositie wel een probleem worden. Wat Dijks gisteren liet zien, kon echt niet.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Jaïro Riedewald

Bericht door Cruijff » za dec 10, 2016 5:24 pm

Stats: Jaïro Riedewald of Nick Viergever?

https://www.ajaxshowtime.com/article/ho ... vI6YaD7.97

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Jaïro Riedewald

Bericht door Giacomo Puccini » zo dec 11, 2016 11:18 am

Hij laat bar weinig zien. Op weg naar de uitgang als hij zo doorgaat, ook al heeft hij eerder dit jaar bijgetekend tot 2020. Misschien eens proberen op linksback, want van Sanchez, De Ligt en Viergever gaat hij de concurrentieslag niet winnen. Het middenveld daar hoeven we het al helemaal niet over te hebben.
Ajax!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33768
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Jaïro Riedewald

Bericht door Duke » ma dec 19, 2016 8:50 am

Riedewald denkt na over toekomst

Met zijn goede optreden tegen PSV (1-1) als vervanger van de geschorste Nick Viergever gaf Jaïro Riedewald een signaal af: dat hij nog niet moet worden afgeschreven bij Ajax.

"Nieuwe ronde, nieuwe kansen. In het nieuwe jaar laat ik vanaf het begin zien wat ik kan. Dat ik een serieuze kandidaat ben om in de basis te staan.”

In de kraker in de Amsterdam ArenA gaf hij daar al een eerste aanzet toe. "Ik heb voor mezelf wel lekker gevoetbald. Hopelijk kan ik die lijn doortrekken en de trainer ervan overtuigen dat ik in het elftal hoor. Het was lastig, omdat ik week na week op de bank zat. Je wordt niet suf, maar weet wel dat je niet gaat spelen.”

Revanche
Ajax-PSV voelde voor Riedewald als revanche. "Als je terugkijkt wat de trainer allemaal heeft uitgesproken in de media („Riedewald is de enige nummer zes in de selectie”, red.) en je er toch naast komt te staan, dan is dat zeker frustrerend. Je gaat nadenken: ’het klopt niet, want je zegt dit en dat en toch speel ik niet’. Maar de trainer zal zijn redenen hebben en die moet je dan ook gewoon respecteren, want hij bepaalt uiteindelijk.”

Riechedly Bazoer (VfL Wolfsburg) vertrekt en een andere lotgenoot Nemanja Gudelj is op weg naar de uitgang. "Natuurlijk is het ook wel eens door mijn hoofd gegaan om te vertrekken, maar je moet altijd rustig blijven. We hebben nu vakantie en ik ga overleggen. Maar er is niets dat ik nu op het oog heb, hoor.”

Maar dit kan dus je laatste wedstrijd voor Ajax zijn geweest?
"Ja natuurlijk, de transferperiode komt eraan, dus het kan voor iedereen de laatste wedstrijd zijn geweest. Ook voor Davy Klaassen of Joël Veltman.”

Wintertransfers zijn vaak niet de meest succesvolle. Ligt daar je voorkeur?
"Ik wil geen overhaaste beslissingen nemen. Ik heb nu weer een wedstrijd gespeeld en daar ben ik blij mee. Ik kijk aan hoe groot mijn kansen zijn de tweede seizoenshelft zo veel mogelijk te spelen.”

Dus daar laat je het vanaf hangen?
"Ik ben 20 jaar en wil minimaal vier, vijf wedstrijden per maand spelen. Ik zit volop in mijn ontwikkeling. En op dit moment wordt die geremd. Ik ben op zoek naar speelminuten. Helaas heb ik die de eerste seizoenshelft niet gekregen. Niemand is blij als hij op de bank zit, natuurlijk. Als ik 35 en aan het einde van mijn carrière was, zou ik het misschien nog wel begrijpen als ik een of twee duels niet zou spelen. Mijn doel was dit jaar zo veel mogelijk minuten te maken en dat is niet gelukt.”
www.telegraaf.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Jaïro Riedewald

Bericht door peter » ma dec 19, 2016 9:14 am

"Ik ben 20 jaar en wil minimaal vier, vijf wedstrijden per maand spelen. Ik zit volop in mijn ontwikkeling. En op dit moment wordt die geremd. Ik ben op zoek naar speelminuten. Helaas heb ik die de eerste seizoenshelft niet gekregen"
En dan lees ik dat hij dit seizoen (16/17) de volgende statistieken heeft

Code: Selecteer alles

In totaal 16/17:	20	1	2	1.507	1.507
Eredivisie	Eredivisie	10	-	-	-	669
UEFA Champions League kwalificatie	Champions League kwalificatie	4	-	1	-	360
Europa League	Europa League	4	1	1	298	298
KNVB Beker	KNVB Beker	1	-	-	-	90
Jupiler League	Jupiler League	1	-	-	-	90
1 augustus t/m 1 januari is dus 5 maanden en komt hij tot 20 duels. Dat is dus precies 4 wedstrijden per maand. :excited.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Jaïro Riedewald

Bericht door 999 » ma dec 19, 2016 10:25 am

Ik vond zijn optreden tegen Psv echt niks bijzonders ...

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10238
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Jaïro Riedewald

Bericht door WP_Legend » ma dec 19, 2016 11:13 am

Nee Viergever is momenteel een stuk verder... Riedewald kan misschien wel beter worden, misschien moeten we hem een half jaartje uithuren.

Mano
Berichten: 15121
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Jaïro Riedewald

Bericht door Mano » wo jan 18, 2017 9:24 am

Ajax heeft een transfer van Riedewald tegengehouden.

dus ze laten Ajax niet helemaal leeg lopen

https://www.ajaxshowtime.com/article/ho ... 4jfO77x.97
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Jaïro Riedewald

Bericht door Demosthenes » wo jan 18, 2017 10:29 am

WP_LeGeNd schreef:Nee Viergever is momenteel een stuk verder... Riedewald kan misschien wel beter worden, misschien moeten we hem een half jaartje uithuren.
Had gekund als Ajax een volwaardige vervanger van Viergever zou hebben gehad, maar Fosuh-Mensah werd niet goed genoeg bevonden voor een contract i.t.t. Mirani, die nu bij Almere voetbalt (en daar een basisplaats heeft, schat ik in)

Nu verhuren heeft geen zin en verkopen doe je alleen als er voor hem geen toekomst meer is bij Ajax, die is er volgens het artikel wel.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Jaïro Riedewald

Bericht door Jöhnk » do jan 19, 2017 12:20 pm

Viergever een stuk verder? Was tegen Zwolle weer ouderwets aan het kloten!

Plaats reactie