Richairo Zivkovic

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Oscarito
Berichten: 1003
Lid geworden op: za mar 29, 2008 9:44 pm

Richairo Zivkovic

Bericht door Oscarito » ma dec 16, 2013 3:13 pm

Yopi schreef:Een op de vijf, dat zou niet best zijn. :blush.gif:

Heb je concrete aanwijzingen dat Nunnely wil vertrekken of is dat je gevoel?
Gevoel, wilt dus niet veel zeggen want mijn gevoel dacht ook dat Bazoer naar City zou gaan en Zivkovic naar Ajax. Of misschien was dat wel een schijnbeweging. :hypocrite.gif:

Lionel
Berichten: 47263
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: De C-tjes van Ajax

Bericht door Lionel » ma dec 16, 2013 3:17 pm

Wat vind je van Zivkovic?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Oscarito
Berichten: 1003
Lid geworden op: za mar 29, 2008 9:44 pm

Re: De C-tjes van Ajax

Bericht door Oscarito » ma dec 16, 2013 5:26 pm

Rishi schreef:Wat vind je van Zivkovic?
Een speler om te volgen maar niet meer dan dat op dit moment. Is van 1996 en speelt in eerste elftal daarom interessant. Technisch komt hij dat extra beetje tekort voor de echte top terwijl hij ook tactisch en meevoetballend heel veel moet leren. Zit wel een heel goede body op. Wil je hem voor de jeugd halen zou ik het oké vinden want hij heeft kwaliteiten voor het doel en je kan hem dan nog dingen bijleren in de luwte maar dat doet ie niet en Ajax vraagt meer. In Ajax 1 heeft hij op dit moment niks te zoeken.

Mocht ik PSV zijn dan zou ik hem wel met iets meer interesse volgen. Zivkovic heeft meer allround mogelijkheden en potentie dan Locadia.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Ajaciedjuh » do feb 20, 2014 12:01 pm

@simonzwartkruis: Opvallend, gezien belangstelling van #Ajax: Zivkovic wisselt van zaakwaarnemer, nu bij Players United onder hoede van Sjaak Swart
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Yopi » do feb 20, 2014 12:03 pm

Wat is Players United? :blush.gif:

Lionel
Berichten: 47263
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Lionel » do feb 20, 2014 12:03 pm

Is dat positief voor Ajax? Ja toch?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Ajaciedjuh » do feb 20, 2014 12:06 pm

Rishi schreef:Is dat positief voor Ajax? Ja toch?
Lijkt me wel. Ik dacht overigens gelezen te hebben dat Swart in dienst was gekomen van Ajax.
Laatst gewijzigd door Ajaciedjuh op do feb 20, 2014 1:09 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40918
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Marillion » do feb 20, 2014 12:18 pm

Of dat positief is hangt natuurlijk deels af van de vraag of je 'm graag bij Ajax zou zien spelen. Maar hij kiest dus niet voor Peter R. de Vries begrijp ik. Hoe kan dat nou? :confused.gif:
Nil volentibus arduum

De Dominee
Berichten: 5813
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door De Dominee » do feb 20, 2014 12:36 pm

Rishi schreef:Is dat positief voor Ajax? Ja toch?
Nee. Zivkovic is niks voor Ajax volgens mij. Is goed in de ruimte en met de kop naar de goal. Technisch matig en geen spits voor met de rug naar de goal.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Ajaciedjuh » wo feb 26, 2014 6:08 am

Telesport
FC Groningen rond met Ajax over Zivkovic

Van onze Telesportredactie
GRONINGEN, woensdag
FC Groningen heeft overeenstemming met Ajax over de transfer van Richairo Zivkovic (17). De noorderlingen incasseren naar verluidt een transfersom van 2,5 miljoen euro en bedongen een doorverkooppercentage van tien procent. Een akkoord tussen de speler en de landskampioen lijkt een kwestie van tijd.
ZIVKOVIC VOOR DRIE JAAR NAAR AJAX

door MIKE VERWEIJ
GRONINGEN – Ajax is achter de schermen al druk bezig met volgend seizoen. De Amsterdammers staan morgen in Oostenrijk voor de schier onmogelijke opgave de 3-0 thuisnederlaag tegen Red Bull Salzburg weg te poetsen en spelen zondag in De Kuip de Klassieker tegen Feyenoord. Inmiddels verzekerden zij zich voor 99 procent zeker van de diensten van het grote FC Groningen-talent, spits Richairo Zivkovic.

Directeur voetbalzaken Marc Overmars onderhandelde gisteren in Amsterdam met het nieuwe management van de 17-jarige Zivkovic, Players United. Daarvoor kreeg de Ajaxleiding toestemming, nadat het eerder overeenstemming bereikte met FC Groningen over de transfersom van de aanvaller: naar verluidt 2,5 miljoen euro, plus een doorverkooppercentage van tien procent. Tot een akkoord tussen Ajax en de speler kwam het nog niet, maar op hoofdlijnen werden de partijen het eens over een contract voor drie jaar, waardoor het zetten van de handtekening slechts een kwestie van tijd is. Vanwege de leeftijd (17) van Zivkovic is een langere verbintenis dan tot de zomer van 2017 niet toegestaan.

Voor Zivkovic zelf lijkt met de overstap naar Ajax een droom werkelijkheid te worden. Als klein jongetje willde hij ooit in het shirt van de Amsterdammers spelen, maar vervolgens is hij een echte FC Groningen-speler geworden. Afgelopen zomer wees hij de landskampioen nog af, omdat het hem verstandiger leek eerst zijn waarde te bewijzen voor Groningen, dat hij nu blij maakt met een fikse transfersom.

Met een jaar eredivisieervaring in de benen én (als alles goed gaat) zijn havo-diploma op zak, wil Zivkovic nu wel voor zijn kans gaan als hij komende zomer aansluit bij de selectie van Frank de Boer. Het toptalent kan zich dan voor het eerst volledig toeleggen op het voetbal, waar het schoolleven nu nog een zware wissel trekt op zijn arbeidrustverhouding.

De zoon van een Servische moeder en Antilliaanse vader, die opgroeide bij zijn Servische oudoom en zijn vrouw in Hoogezand, speelt sinds de D-jeugd voor FC Groningen. De international van Oranje onder 19 kwam dit seizoen tot vijf basisplaatsen en vijftien invalbeurten, waarin hij vijf keer scoorde.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13752
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Jinne » wo feb 26, 2014 7:13 am

Dat hebben ze aardig stil gehouden. Weet alleen niet of ie gelijk aan pikken bij het eerste. Daarnaast moet Siggi of Hoesen minimaal weg dan deze zomer.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Lionel
Berichten: 47263
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Lionel » wo feb 26, 2014 7:49 am

Eindelijk een fatsoenlijke aankoop.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Ajaciedjuh » wo feb 26, 2014 8:16 am

Jinne schreef:Dat hebben ze aardig stil gehouden. Weet alleen niet of ie gelijk aan pikken bij het eerste. Daarnaast moet Siggi of Hoesen minimaal weg dan deze zomer.
Ik verwacht dat hij de 2e spits wordt naast nog een aankoop. Kolbeinn, Siem en Hoesen zullen Ajax verlaten.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

wimpey
Berichten: 51786
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door wimpey » wo feb 26, 2014 8:30 am

Rishi schreef:Eindelijk een fatsoenlijke aankoop.
Heeft een hoop basiskwaliteiten die een beetje spits wel moet hebben. En hij is 17, je kan individueel met 'm aan de slag in combinatie met speeltijd en ervaring opdoen. Lijkt me een zinvolle aankoop.

Heb het gevoel dat er komende zomer een bezem door de selectie gaat. Bojan, Sig, Hoesen, Sana zijn gezien. Hopelijk heeft het TH ook een draai om de oren gekregen van de RvC. Zo van, dat gekut met niveau Bojan, Sana, vd Hoorn tolereren we niet meer.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door InnerHarbour » wo feb 26, 2014 8:45 am

Zoals gewoonlijk ken ik die jongen niet :hypocrite.gif: maar ik begrijp dat hij snel is en voor 17 jaar 1.86 ik geloof dat me dit wel bevalt. :smile-ajax.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11419
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Toppie » wo feb 26, 2014 8:46 am

Maar deze jongen is nog te jong, om er gelijk te staan Dus Hoesen en Kolbein af te schrijven is wel heel erg voorbarig

De Dominee
Berichten: 5813
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door De Dominee » wo feb 26, 2014 8:55 am

Volgens mij Kolbein II.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Lionel
Berichten: 47263
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Lionel » wo feb 26, 2014 8:56 am

wimpey schreef:
Rishi schreef:Eindelijk een fatsoenlijke aankoop.
Heeft een hoop basiskwaliteiten die een beetje spits wel moet hebben. En hij is 17, je kan individueel met 'm aan de slag in combinatie met speeltijd en ervaring opdoen. Lijkt me een zinvolle aankoop.

Heb het gevoel dat er komende zomer een bezem door de selectie gaat. Bojan, Sig, Hoesen, Sana zijn gezien. Hopelijk heeft het TH ook een draai om de oren gekregen van de RvC. Zo van, dat gekut met niveau Bojan, Sana, vd Hoorn tolereren we niet meer.
Precies. Hoewel ik het jammer vind dat Hoesen niet meer kansen heeft gekregen ben ik blij dat ze eindelijk een jong toptalent hebben weten te strikken voor in de spits. Goed kneedbaar en heeft al ervaring in de Eredivisie. Prijskaartje valt ook mee, natuurlijk. Geen koopje maar het is ook niet de hoofdprijs.
IK GELOOF!!!!!!

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Demosthenes » wo feb 26, 2014 9:07 am

Ken de speler niet, wel de naam en ik hoop dat het dit keer wel een schot in de roos is. We zijn tot nu toe nog niet echt verrast met aanvallers die een gouden greep bleken te zijn, het rijtje met namen is lang.

Hij zal niet direct eerste spits worden (stel dat hij het wel ineens waarmaakt!), Hoesen mag wel (anders gen optie tot koop) en wat Bojan betreft: er was toch een optie voor een tweede jaar of was het twee jaar huren? Sightorsson zal blijven (tenzij er een mooi bod komt). Van Kessel volgende maand wordt hij 21, is al afgeschreven, neem ik aan, hij wordt volgende maand 21.

Blijven de jonkies over:
Meleg, 19 jaar, aankoop, staat de laatste tijd in de spits van JA, maar wat is zijn perspectief? Aanvallende middenvelder?
Höner, 19 jaar,aankoop, lang geblesseerd geweest
Hendriks, 19 jaar, aankoop, lang geblesseerd geweest
Menig, 19 jaar, eigen jeugd, staat nu rechtsbuiten, maar was spits
Walian, 16 jaar en daarmee een jaar jonger dan Zivkovic.

Wordt Zivkovic gehaald als spits, om het op een andere plaats te zetten? Ik ken hem niet, maar is hij echt snel? Passeert hij gemakkelijk? Kan hij aan de buitenkant spelen?

Stel dat het wel grote talenten zijn, ze zijn de laatste jaren gehaald, het TH is er verantwoordelijk voor, en ze blijven, zoals de wens en de gedachte is tot hun 23ste/24ste bij Ajax voetballen, wanneer en op welke plaats spelen ze? Zivkovic is 24, dan is Walian 23, blijft hij wachten of vertrekt hij als hij 19 jaar is, want dan loopt zijn contract af. Is die Zivkovic zo goed dat hij voor zijn contract afloopt al naar de Europese top vertrekt, uiteraard tegen een enorm bedrag, dan zal Walian zich geen zorgen maken, maar wat moet hij anders? Lopez Anderson (afgelopen zomer van Vitesse gekomen) is dan trouwens 22, wat met hem?

De Telegraaf is de laatste jaren goed ingelicht, het bericht zal wel kloppen en nu maar hopen dat hij het wel redt.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Lionel
Berichten: 47263
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Lionel » wo feb 26, 2014 9:16 am

Demosthenes schreef:Ken de speler niet, wel de naam en ik hoop dat het dit keer wel een schot in de roos is. We zijn tot nu toe nog niet echt verrast met aanvallers die een gouden greep bleken te zijn, het rijtje met namen is lang.

Hij zal niet direct eerste spits worden (stel dat hij het wel ineens waarmaakt!), Hoesen mag wel (anders gen optie tot koop) en wat Bojan betreft: er was toch een optie voor een tweede jaar of was het twee jaar huren? Sightorsson zal blijven (tenzij er een mooi bod komt). Van Kessel volgende maand wordt hij 21, is al afgeschreven, neem ik aan, hij wordt volgende maand 21.

Blijven de jonkies over:
Meleg, 19 jaar, aankoop, staat de laatste tijd in de spits van JA, maar wat is zijn perspectief? Aanvallende middenvelder?
Höner, 19 jaar,aankoop, lang geblesseerd geweest
Hendriks, 19 jaar, aankoop, lang geblesseerd geweest
Menig, 19 jaar, eigen jeugd, staat nu rechtsbuiten, maar was spits
Walian, 16 jaar en daarmee een jaar jonger dan Zivkovic.

Wordt Zivkovic gehaald als spits, om het op een andere plaats te zetten? Ik ken hem niet, maar is hij echt snel? Passeert hij gemakkelijk? Kan hij aan de buitenkant spelen?

Stel dat het wel grote talenten zijn, ze zijn de laatste jaren gehaald, het TH is er verantwoordelijk voor, en ze blijven, zoals de wens en de gedachte is tot hun 23ste/24ste bij Ajax voetballen, wanneer en op welke plaats spelen ze? Zivkovic is 24, dan is Walian 23, blijft hij wachten of vertrekt hij als hij 19 jaar is, want dan loopt zijn contract af. Is die Zivkovic zo goed dat hij voor zijn contract afloopt al naar de Europese top vertrekt, uiteraard tegen een enorm bedrag, dan zal Walian zich geen zorgen maken, maar wat moet hij anders? Lopez Anderson (afgelopen zomer van Vitesse gekomen) is dan trouwens 22, wat met hem?

De Telegraaf is de laatste jaren goed ingelicht, het bericht zal wel kloppen en nu maar hopen dat hij het wel redt.
Menig is geen spits. Honer en Hendriks kunnen er niks van. Walian is natuurlijk afwachten.
IK GELOOF!!!!!!

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Demosthenes » wo feb 26, 2014 9:20 am

Menig is geen spits. Honer en Hendriks kunnen er niks van. Walian is natuurlijk afwachten.
Ik vind Menig ook geen buitenspeler, de anderen kan ik door blessures niet beoordelen. Walian is inderdaad afwachten, Lopez Anderson nog meer, maar is Zivkovic dat niet?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47893
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door peter » wo feb 26, 2014 9:22 am

Hmm ik weet niet zo goed wat ik hier van moet vinden. Die jongen is namelijk nog lang niet rijp voor Ajax-1.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40918
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Marillion » wo feb 26, 2014 9:33 am

Ik ken 'm eerlijk gezegd niet of nauwelijks. Wat ik vooral wil is een jongen die goed als aanspeelpunt kan fungeren. Mag je dat van hem verwachten?
Nil volentibus arduum

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Yopi » wo feb 26, 2014 9:34 am

Hij wordt niet meteen eerste spits, neem ik aan.

LucaS
Berichten: 53549
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door LucaS » wo feb 26, 2014 9:43 am

Ik heb het gevoel dat dit de 16e spits is die het TH koopt.
I think I lost my fucking headache

Plaats reactie