Richairo Zivkovic

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47892
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Richairo Zivkovic

Bericht door peter » di apr 28, 2015 8:09 pm

Poeh lastige weddenschap. Ik ben er niet zeker van dat die jongen het haalt bij Ajax, hoor. Die jongen heeft nu zoveel fratsen uitgehaald en dan sta je bij een trainer als de Boer echt met 0-3 achter. Oftewel, het is maar erg de vraag of je dan nog een kans krijgt.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Richairo Zivkovic

Bericht door brigade zuid » di apr 28, 2015 9:50 pm

Ik vraag me bij hem af, krijgt hij geen kans omdat hij geregeld akkefietjes heeft, of heeft hij geregeld akkefietjes uit frustratie omdat hij geen kans krijgt. Een beetje het kip en het ei verhaal.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40876
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Richairo Zivkovic

Bericht door Marillion » za mei 09, 2015 2:15 pm

Van AN:
Zivkovic was twee dagen parkeerwachter

9 mei 2015 -

Het verhaal deed al enige tijd de ronde. Tegenover Ajax Life bevestigde de Sjaak Swart, zaakwaarnemer van Richairo Zivkovic, dat zijn pupil twee dagen parkeerwachter is geweest. Het was een disciplinaire maatregel van Ajax vanwege zijn te laat komen. Twee dagen moest hij de slagboom omhoog en omlaag doen. "Zo leert hij het wel af."
Is Co Adriaanse onlangs soms in de Arena gesignaleerd? :confused.gif:
Nil volentibus arduum

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7354
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Richairo Zivkovic

Bericht door Scherrer » za mei 09, 2015 2:16 pm

Dit is een grap, toch?
***

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Richairo Zivkovic

Bericht door Yopi » za mei 09, 2015 2:18 pm

Mag ik hopen. Wat een onzin, zeg.

Neefkens
Erelid
Berichten: 561
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: Richairo Zivkovic

Bericht door Neefkens » za mei 09, 2015 2:27 pm

Vernederen die hap, zal hem leren.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47892
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Richairo Zivkovic

Bericht door peter » za mei 09, 2015 2:56 pm

Het zal toch niet...

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Richairo Zivkovic

Bericht door Cruijff » za mei 09, 2015 7:28 pm

Reken er maar op dat het geen geintje is.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Richairo Zivkovic

Bericht door brigade zuid » za mei 09, 2015 7:50 pm

Nou sorry maar we zijn toch geen kleuterschool, belachelijk.

Neefkens
Erelid
Berichten: 561
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: Richairo Zivkovic

Bericht door Neefkens » za mei 09, 2015 8:21 pm

Best lastig, je praat, je legt uit, je laat Sjaak met hem praten.... En hij blijft hardleers. Dan grijp je naar andere middelen, die je normaal nooit zou overwegen.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Richairo Zivkovic

Bericht door Cruijff » za mei 09, 2015 8:47 pm

Ach, zo erg is het niet om 2 dagen te werken tussen het kantoorpersoneel en de vrijwilligers bij Ajax. Is goed voor de binding met de echte clubmensen.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33801
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Richairo Zivkovic

Bericht door Duke » za mei 09, 2015 9:20 pm

Er spreekt een zekere wanhoop uit dit soort straffen, die niet veel goeds voor de toekomst belooft.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Lionel
Berichten: 47253
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Richairo Zivkovic

Bericht door Lionel » zo mei 10, 2015 9:47 am

Ik snap ook niet wat er zo erg aan is. Ajax heeft grof geld voor hem betaald.
IK GELOOF!!!!!!

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Richairo Zivkovic

Bericht door Baseman » ma mei 11, 2015 7:44 am

Ik vind het echt onbegrijpelijk hoe Ajax met Zivkovic omgaat...
Je betaalt flink geld voor een veelbelovend talent, waarna je hem een niveau lager laat voetballen en van hem een heel andere spits wil maken, na een moeilijke start op dat niveau lager blijf je hem compleet negeren ook al scoort hij inmiddels aan de lopende band, je laat ondertussen ook geen mogelijkheid onbenut om aan te geven dat er minimaal één nieuwe spits gehaald moet worden en als hij dan (niet geheel onverwacht) recalcitrant gedrag vertoont meld je dit openlijk in de media en worden er flauwe en zelfs vernederende straffen bedacht, die vervolgens ook met de media gedeeld worden.

Waarom heeft Ajax hem eigenlijk ooit gehaald?
En waarom doen ze nu hun uiterste best om hem weg te pesten?

Lionel
Berichten: 47253
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Richairo Zivkovic

Bericht door Lionel » ma mei 11, 2015 7:46 am

Hij moet toch wel gewoon op tijd komen?
IK GELOOF!!!!!!

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Richairo Zivkovic

Bericht door Baseman » ma mei 11, 2015 7:55 am

Zijn gedrag noem ik niet voor niets "niet geheel onverwacht", dit had je aan kunnen zien komen.
En Ajax gaat er in mijn ogen volledig verkeerd mee om, waarbij zijn zaakwaarnemer Swart eerder naar het belang van Ajax kijkt dan naar het belang van zijn speler.

GangstaRiB
Berichten: 16829
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Richairo Zivkovic

Bericht door GangstaRiB » ma mei 11, 2015 8:18 am

Baseman schreef:Ik vind het echt onbegrijpelijk hoe Ajax met Zivkovic omgaat...
Je betaalt flink geld voor een veelbelovend talent, waarna je hem een niveau lager laat voetballen en van hem een heel andere spits wil maken, na een moeilijke start op dat niveau lager blijf je hem compleet negeren ook al scoort hij inmiddels aan de lopende band, je laat ondertussen ook geen mogelijkheid onbenut om aan te geven dat er minimaal één nieuwe spits gehaald moet worden en als hij dan (niet geheel onverwacht) recalcitrant gedrag vertoont meld je dit openlijk in de media en worden er flauwe en zelfs vernederende straffen bedacht, die vervolgens ook met de media gedeeld worden.

Waarom heeft Ajax hem eigenlijk ooit gehaald?
En waarom doen ze nu hun uiterste best om hem weg te pesten?
Dat krijg je met die boertjes (no pun intended) in het bestuur. Jonk, De Boer en Overmars zijn jongens van de gestampte pot. Dat zie je terug op het veld en met dit soort dingen. Als het niet in hun straatje past, zal het wel niet goed zijn.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Richairo Zivkovic

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma mei 11, 2015 8:23 am

Nu ik op AS begreep dat zijn moeder als enige te laat was voor de Moederdagfotoshoot van Ajax, kunnen we het Richairo ook niet kwalijk nemen; die jongen is gewoon erfelijk belast!

wimpey
Berichten: 51782
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Richairo Zivkovic

Bericht door wimpey » ma mei 11, 2015 8:38 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Nu ik op AS begreep dat zijn moeder als enige te laat was voor de Moederdagfotoshoot van Ajax, kunnen we het Richairo ook niet kwalijk nemen; die jongen is gewoon erfelijk belast!
Ik las het ook. Punctualiteit, hoe moeilijk is dat nou helemaal. Zó onprofessioneel.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Richairo Zivkovic

Bericht door Le T. » ma mei 11, 2015 8:54 am

Baseman schreef: Waarom heeft Ajax hem eigenlijk ooit gehaald?
Dat lijkt mij de belangrijkste vraag, er zullen best fouten gemaakt zijn in hoe ze met hem omgaan, maar dat is gelul in de marge. Als je een jong talent haalt moet je daar een plan mee hebben. No way dat hij zich dit jaar optimaal ontwikkeld heeft, of dat had kunnen doen als hem zelf niets te verwijten was geweest.

Dat is ook voor Ajax heel belangrijk, het gaat hier om je reputatie als werkgever. Talenten zullen zich nog wel een keer achter de oren krabben wanneer Ajax komt, hoe meer twijfels ze hebben, hoe meer je betaalt, en als PSV zich ook meldt, beinvloedt dat de keuze. De mickey mousecompetitie kan het zich eigenlijk ook niet veroorloven om talent te verspillen aan de grillen van een topclub, en uiteindelijk is het niveau van Ajax ook weer gerelateerd aan het niveau van de eredivisie.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Richairo Zivkovic

Bericht door Yopi » ma mei 11, 2015 8:54 am

Baseman schreef:Ik vind het echt onbegrijpelijk hoe Ajax met Zivkovic omgaat...
Je betaalt flink geld voor een veelbelovend talent, waarna je hem een niveau lager laat voetballen en van hem een heel andere spits wil maken, na een moeilijke start op dat niveau lager blijf je hem compleet negeren ook al scoort hij inmiddels aan de lopende band, je laat ondertussen ook geen mogelijkheid onbenut om aan te geven dat er minimaal één nieuwe spits gehaald moet worden en als hij dan (niet geheel onverwacht) recalcitrant gedrag vertoont meld je dit openlijk in de media en worden er flauwe en zelfs vernederende straffen bedacht, die vervolgens ook met de media gedeeld worden.

Waarom heeft Ajax hem eigenlijk ooit gehaald?
En waarom doen ze nu hun uiterste best om hem weg te pesten?
Mwah, het ligt denk ik ook een beetje aan Zivko. Hij zal moeten gaan inzien dat hij met dat 'recalcitrante' (lees: onprofessionele) gedrag geen steek verder komt.

wimpey
Berichten: 51782
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Richairo Zivkovic

Bericht door wimpey » ma mei 11, 2015 9:53 am

Le T. schreef: Talenten zullen zich nog wel een keer achter de oren krabben wanneer Ajax komt, hoe meer twijfels ze hebben, hoe meer je betaalt, en als PSV zich ook meldt, beinvloedt dat de keuze.
Mij lijkt dat zowel Ajax als Zivkovic deze casus niet heel erg handig aanpakken. Een eredivisiespeler haal je voor Ajax-1, ongeacht zijn leeftijd. Die jongen heeft specifieke kwaliteiten, die Ajax-1 van pas hadden kunnen komen. Snelheid en diepgang bijv.

Die jongen stemde echter wel in met het traject dat men met hem voor ogen had. Dan dien je je ook naar je eigen keuze te gedragen. Met puberaal gedrag ga je de trainer van Ajax-1 niet overtuigen. Op tijd komen (betrouwbaarheid) is natuurlijk wel een van de eerste vereisten binnen een samenwerking. Ik vind Milik qua talent minder dan Zivkovic, maar Milik is op jonge leeftijd wel prof en betrouwbaar genoeg om in zichzelf te investeren en open te staan voor wat ie aangereikt krijgt. Die heeft zowel bij Polen als bij Ajax naam weten te maken dit seizoen.

Het (b)lijkt nogal lastig voor eredivisiespelers om de stap naar een vaderlandse topclub te zetten, die meedoet om de titel. In Eindje hadden Wijnaldum en Willems 3 jaar nodig voordat ze een topseizoen speelden. Van de ontwikkeling van Narsingh en Maher ben ik niet onder de indruk. Meelopers, dat zijn geen spelers die de kar (gaan) trekken. Matavz, Lens, Mertens: dat varieerde van absoluut niet tot net niet. Strootman was een schot in de roos. Moisander heeft 2 goede seizoenen gespeeld voor Ajax, maar zat dit seizoen 'elders'. Cillessen vond ik aanvankelijk ook niet beter dan Vermeer, maar is voor Ajax wat Strootman voor psv was. De rest van de eredivisieaankopen was ronduit bagger. Sinkgraven is nog een jochie, risicovolle investering. Gudelj is een kerel, maar is ie technisch goed genoeg? Benieuwd wat psv met de Depay-miljoenen gaat doen. Ik zou de categorie Berghuis, Corona dus lekker laten lopen...

Conclusie: je moet ze jong halen, opleiden / ontwikkelen dus (Bazoer, Eriksen bijv.) of je plukt spelers voor je 1e elftal uit het buitenland, waar wel (al jong) volwassen voetballers rondlopen.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Richairo Zivkovic

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma mei 11, 2015 10:42 am

Le T. schreef:
Baseman schreef: Waarom heeft Ajax hem eigenlijk ooit gehaald?
Dat lijkt mij de belangrijkste vraag, er zullen best fouten gemaakt zijn in hoe ze met hem omgaan, maar dat is gelul in de marge. Als je een jong talent haalt moet je daar een plan mee hebben. No way dat hij zich dit jaar optimaal ontwikkeld heeft, of dat had kunnen doen als hem zelf niets te verwijten was geweest.

Dat is ook voor Ajax heel belangrijk, het gaat hier om je reputatie als werkgever. Talenten zullen zich nog wel een keer achter de oren krabben wanneer Ajax komt, hoe meer twijfels ze hebben, hoe meer je betaalt, en als PSV zich ook meldt, beinvloedt dat de keuze. De mickey mousecompetitie kan het zich eigenlijk ook niet veroorloven om talent te verspillen aan de grillen van een topclub, en uiteindelijk is het niveau van Ajax ook weer gerelateerd aan het niveau van de eredivisie.
Mwoah, PSV staat nu toch ook niet bepaald bekend als club waar je als jonge aankoop gegarandeerd veel speeltijd krijgt, integendeel.

Zivko heeft het zondermeer deels over zichzelf afgeroepen en de problemen waren er niet alleen bij Ajax; bij Jong Oranje heeft hij ook al strubbelingen gehad. Anderzijds zou je van Ajax (althans: FdB) hebben mogen verwachten dat ie toch wat meer kansen had mogen hebben in het eerste om zich te bewijzen, zeker na de periode in de JL waarin hij geregeld scoorde. Wanneer hij net zoveel speeltijd had gelegen als een Andersen of een Boilesen, hadden we veel beter kunnen beoordelen hoe Zivko zich als Ajacied manifesteert.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Richairo Zivkovic

Bericht door Yopi » ma mei 11, 2015 10:44 am

Blijkbaar vonden ze dat hij geen aanspraak kon maken op speelminuten. Vanwege zijn gedrag? Wie weet wat er is voorgevallen mag het zeggen.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Richairo Zivkovic

Bericht door Ajaciedjuh » ma mei 11, 2015 10:46 am

Naast zijn niet disciplinair gedrag, laat hij het ook niet zien in de wedstrijden. En ik neem aan dat hij dat ook niet op de trainingen doet, want FdB zou wel gek zijn dat hij hem niet opstelt bij zoveel blessures.
Ik denk dat het vooral aan Zivkovic zelf ligt. Hij moet gewoon presteren, zodat FdB niet om hem heen kan.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Plaats reactie