Richairo Zivkovic

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Richairo Zivkovic

Bericht door Cruijff » za jul 16, 2016 12:56 pm

Ajax Rules schreef:
Marillion schreef: Overigens ben ik wel van mening dat Ajax de kritiek voor wat betreft het opvangen van een speler serieus moet nemen. Dit is bepaald niet de eerste keer dat we dit horen. Natuurlijk zit daar ook de teleurstelling van een speler bij omdat hij is mislukt maar iemand als Zlatan gaf het ook aan.
M.n. ook dat van de individuele training niets terecht is gekomen vind ik schokkend en onvoorstelbaar.
Absoluut waar.
In de tijd van Zlatan was David Endt nog team manager, zelf vindt Endt dat hij zijn werk zo ontzettend goed heeft gedaan, maar Ibrahimovic heeft bijna volledig zitten verpieteren. Het heeft weinig gescheeld of zo'n enorm talent was gewoon verloren gegaan. :blush.gif:

In het geval van Zivkovic is het ook een zéér kwalijke zaak dat er van die individuele training weinig terecht is gekomen. Overigens beweren Milik, Younes en Cerny wel een hoop individuele training te krijgen.......?

Ondanks alles liet Zivkovic wel weer zien te kunnen voetballen. Scoort dus weer telkens een goaltje in de oefenwedstrijden en toen hij bij afwezigheid van Milik en Cassiera nog wel bij de 1e selectie zat was er een onderlinge wedstrijd waar het team met Zivkovic met 6-1 won en hij 5 van die 6 treffers voor zijn rekening nam.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Richairo Zivkovic

Bericht door brigade zuid » za jul 16, 2016 1:39 pm

Marillion schreef: Overigens ben ik wel van mening dat Ajax de kritiek voor wat betreft het opvangen van een speler serieus moet nemen. Dit is bepaald niet de eerste keer dat we dit horen. Natuurlijk zit daar ook de teleurstelling van een speler bij omdat hij is mislukt maar iemand als Zlatan gaf het ook aan.
Ja echt slecht vind ik dat. Het is toch allemaal niet zo ingewikkeld om dat eens goed te regelen. Ik hoop maar dat die twee Colombiaantjes een beetje op weg geholpen worden, gelukkig hebben ze elkaar nog.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Richairo Zivkovic

Bericht door Cruijff » za jul 16, 2016 1:59 pm

brigade zuid schreef:Ik hoop maar dat die twee Colombiaantjes een beetje op weg geholpen worden, gelukkig hebben ze elkaar nog.
Dat was inderdaad de gedachte om meteen ook een tweede Colombiaan te nemen. Met name die tweede, die verdediger Davinson Sanchez heeft veel geld gekost en was gewild door veel andere clubs. Bijna ging de transfer op het laatste moment niet door :excited.gif: omdat Ajax eerst zou moeten verkopen en Hoorn nog net niet weg naar Swansea was. Lekker slim beleid. :excited.gif:

Ajax zou nu ook een aardige som geld willen neertellen om naast Milik nog een Pool te nemen, deze EK deelnemer zou het dan moeten worden:
http://www.msn.com/nl-nl/sport/voetbal/ ... ailsignout

Milik heeft bij Bergkamp en Overmars aangegeven dat hij overweegt om nog 1 of 2 seizoenen bij Ajax te blijven en helemaal graag in Amsterdam blijft wanneer hij voor bovenstaande landgenoot de mentor rol op zich kan nemen.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Richairo Zivkovic

Bericht door InnerHarbour » zo jul 17, 2016 5:06 pm

Daar gaat hij weer, vermoedens als feiten presenteren. :smallgrin.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Richairo Zivkovic

Bericht door Ajaciedjuh » zo jul 17, 2016 5:16 pm

Heeft Overmars al tegengesproken (geen bod).
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Richairo Zivkovic

Bericht door Cruijff » ma jul 18, 2016 5:59 am

Ajaciedjuh schreef:Heeft Overmars al tegengesproken (geen bod).
Klopt. Een officieel bod is er nog niet. Wel fijn dat we een beetje een sluwe directeur hebben die interesse in jonge wat duurdere spelers af en toe wat downgrade inplaats van iemand die zegt 'we kopen eerst Sulejmani en daarna de rest' en daarmee de hand volledig overspeeld.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40878
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Richairo Zivkovic

Bericht door Marillion » di aug 16, 2016 10:24 am

Richairo vertrekt op huurbasis naar FC Utrecht. Lijkt me een prima deal voor beide partijen. Die jongen moet gewoon in de Eredivisie spelen en bij Ajax komt hij er niet tussen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11418
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Richairo Zivkovic

Bericht door Toppie » di aug 16, 2016 11:36 am

Die ene wedstrijd van het jaar voor Fc Utreg met Zivko :hypocrite.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Richairo Zivkovic

Bericht door Cruijff » di aug 16, 2016 12:42 pm

Toppie schreef:Die ene wedstrijd van het jaar voor Fc Utreg met Zivko :hypocrite.gif:
Die ene wedstrijd van het jaar is sowieso altijd al een mega struikelblok, ook zonder Zivko al. :smile-ajax.gif:

Statistisch gezien maakt deze jongen, ook gezien het geringe aantal gekregen minuten in de Jupiler League en in (onderlinge) oefenwedstrijden, nog steeds makkelijker doelpunten dan Traore.

Lionel
Berichten: 47253
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Richairo Zivkovic

Bericht door Lionel » di aug 16, 2016 1:08 pm

Traore wordt verhuurd door Chelsea omdat ze potentie in hem zien. Ajax weet niet wat ze met Zivko aanmoeten...
IK GELOOF!!!!!!

De Dominee
Berichten: 5806
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Richairo Zivkovic

Bericht door De Dominee » di aug 16, 2016 1:49 pm

Cruijff schreef:
Toppie schreef:Die ene wedstrijd van het jaar voor Fc Utreg met Zivko :hypocrite.gif:
Die ene wedstrijd van het jaar is sowieso altijd al een mega struikelblok, ook zonder Zivko al. :smile-ajax.gif:

Statistisch gezien maakt deze jongen, ook gezien het geringe aantal gekregen minuten in de Jupiler League en in (onderlinge) oefenwedstrijden, nog steeds makkelijker doelpunten dan Traore.
Je bent geen fan van de Traore deal, of wel?
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Richairo Zivkovic

Bericht door Cruijff » di aug 16, 2016 2:18 pm

De Dominee schreef:Je bent geen fan van de Traore deal, of wel?
Ik ben, als je het toch met jongens van respectievelijk 18, 19 of 20 in de spits gaat doen, voorstander van jongens die én talent hebben én waar we langer dan één jaar mee verder gaan.

Een speler van het kaliber Traore is best een toevoeging, maar pas vanaf het moment dat het moeizaam gaat lopen eind oktober / november heb je hem echt hard nodig.

Elke minuut die Traore speelt, speelt Dolberg en/of Cassierra niet, dus in die zin blokkeert hij ook nog eens de ontwikkeling van een spits die veelbelovend was. En is de kans aanwezig dat hij tegen zowel Roda als Rostov kansen mist, die één van bovengenoemden wel maakt. :blush.gif:

De Dominee
Berichten: 5806
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Richairo Zivkovic

Bericht door De Dominee » di aug 16, 2016 5:36 pm

Geen fan dus. Noted!
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Lionel
Berichten: 47253
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Richairo Zivkovic

Bericht door Lionel » di aug 16, 2016 7:38 pm

Cruijff schreef:
De Dominee schreef:Je bent geen fan van de Traore deal, of wel?
Ik ben, als je het toch met jongens van respectievelijk 18, 19 of 20 in de spits gaat doen, voorstander van jongens die én talent hebben én waar we langer dan één jaar mee verder gaan.

Een speler van het kaliber Traore is best een toevoeging, maar pas vanaf het moment dat het moeizaam gaat lopen eind oktober / november heb je hem echt hard nodig.

Elke minuut die Traore speelt, speelt Dolberg en/of Cassierra niet, dus in die zin blokkeert hij ook nog eens de ontwikkeling van een spits die veelbelovend was. En is de kans aanwezig dat hij tegen zowel Roda als Rostov kansen mist, die één van bovengenoemden wel maakt. :blush.gif:
Zelfs voor jouw doen is dit een hoop gebakken lucht zeg... gaat ie goed?

Dolberg had misschien ook wel de kansen benut die Messi zou missen als hij mee zou doen vanavond :hypocrite.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Richairo Zivkovic

Bericht door Cruijff » di aug 16, 2016 10:35 pm

Lionel schreef:
Cruijff schreef:
Ik ben, als je het toch met jongens van respectievelijk 18, 19 of 20 in de spits gaat doen, voorstander van jongens die én talent hebben én waar we langer dan één jaar mee verder gaan.

Elke minuut die Traore speelt, speelt Dolberg en/of Cassierra niet, dus in die zin blokkeert hij ook nog eens de ontwikkeling van een spits
die veelbelovend was. En is de kans aanwezig dat hij tegen zowel Roda als Rostov kansen mist, die één van bovengenoemden wel maakt. :blush.gif:
Zelfs voor jouw doen is dit een hoop gebakken lucht zeg... gaat ie goed?

Dolberg had misschien ook wel de kansen benut die Messi zou missen als hij mee zou doen vanavond :hypocrite.gif:
Want?
Zonder Traore of met Traore in de wachtkamer had gewoon één van die jongens in de basis gestaan.

Allemaal heel erg leuk dat iemand een paar mooie acties maakt, maar als hij het doel maar niet weet te vinden....... Ajax had vandaag behoefte aan iemand die gewoon met een droge knal in een hoek schoot. :blush.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Richairo Zivkovic

Bericht door Cruijff » wo aug 17, 2016 8:56 am

De Dominee schreef:
Cruijff schreef:
Toppie schreef:Die ene wedstrijd van het jaar voor Fc Utreg met Zivko :hypocrite.gif:
Die ene wedstrijd van het jaar is sowieso altijd al een mega struikelblok, ook zonder Zivko al. :smile-ajax.gif:

Statistisch gezien maakt deze jongen, ook gezien het geringe aantal gekregen minuten in de Jupiler League en in (onderlinge) oefenwedstrijden, nog steeds makkelijker doelpunten dan Traore.
Je bent geen fan van de Traore deal, of wel?
De Dominee schreef:Geen fan dus. Noted!

Aanvullend: het is niet zozeer dat ik (anti)fan ben van Traore an sich. Ook is het zeker niet zo dat ik geen liefhebber van dit type aanvaller ben.

Hij laat mooie dingen zien, maar ik ben bang dat het een beetje een type is van veel fraaie acties, erg weinig rendement. :blush.gif: En dan kom je niet veel verder als Ajax zijnde en in de tussentijd kijken zowel Cassierra als Dolberg toe en staat hun ontwikkeling stil. :confused.gif:

Het kapsel van Traore is verder ook niet bepaald mijn smaak.

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Richairo Zivkovic

Bericht door beelzebub » do sep 22, 2016 10:17 pm

Iemand de sprint van Zivko gezien vanavond? Die zit op de verkeerde sport :ajaxsmiley.gif:

https://youtu.be/6EL6sBwFLd8


Maar zonder gekheid. Hij heeft nog meer ruimte nodig dan Milik achter de verdediging en dit typeert mss ook waarom hij niet is geslaagd als Ajax spits...
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Richairo Zivkovic

Bericht door Cruijff » do sep 22, 2016 11:13 pm

Hij loopt die Tukker er inderdaad wel enorm uit. Wel jammer dat die Ten Hag nu staat te feesten, die gedroeg zich vorige week zo ontzettend belachelijk dat ik hem weinig meer gun. Vorig jaar in de Kuip bij Feyenoord-Willem II een vergelijkbare situatie waar Jan Arie van der Heijden en Botteghin het op snelheid gênant hard moesten afleggen tegen Zivko.

Toch jammer dat die jongen het nooit meer zal gaan maken bij Ajax.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Richairo Zivkovic

Bericht door Cruijff » do sep 22, 2016 11:17 pm

Op zijn discipline was en is ongetwijfeld een hoop aan te merken. Maar ik kan me nog een frustrerende (1-3) thuisnederlaag herinneren tegen PSV. In augustus 2014. Bij rust stonden we 1-0 voor, na rust mistte Moisander echt een gigantisch grote kans. Zivko was toen net nieuw bij Ajax, dan mag je hem als trainer zijnde best een invalbeurt gunnen.

Was Richairo er op die dag bij een voorsprong of bij 1-1 ingekomen, dan had hij denk ik gewoon de pot in ons voordeel beslist. Nu bleven we lekker door kloten met Siggie en blunderden we achterin en waren uiteindelijk Narsingh en Jozefzoon de gevierde aanvallers van die wedstrijd. Toch niet bepaald hoogvliegers. :blush.gif:


Samenvatting van die wedstrijd: https://www.youtube.com/watch?v=T-9Fd2GynSs

Het was de eerste goal die El Ghazi in onze dienst maakte en de laatste wedstrijd die Daley Blind namens Ajax speelde. Daley, nog wel betrokken bij de voor assist van de Ajax goal speelde die middag overigens als een drol.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Richairo Zivkovic

Bericht door Le T. » vr sep 23, 2016 9:34 am

beelzebub schreef:Maar zonder gekheid. Hij heeft nog meer ruimte nodig dan Milik achter de verdediging en dit typeert mss ook waarom hij niet is geslaagd als Ajax spits...
Dat hij veel met die ruimte kan wil niet per se zeggen dat hij die ook nodig heeft. Hij heeft het balgevoel voor een goede aanname, hij kan een kans afmaken en het is een grote sterke kerel aan het worden, daar zou Ajax wat mee moeten kunnen.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Richairo Zivkovic

Bericht door beelzebub » vr sep 23, 2016 10:15 am

Ik vond hem in de kleine ruimte (wat ik van hem heb gezien) niet echt sterk.

Maar goed, misschien schrijven we jongen ook wel te snel af. Hij is pas drie weken twintig en heeft nog steeds een contract bij Ajax.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Richairo Zivkovic

Bericht door Cruijff » za sep 24, 2016 2:14 pm

Interview met Zivkofietsj zelf de dag na zijn sprint:

https://www.youtube.com/watch?v=4UVjCeOPwoU

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Richairo Zivkovic

Bericht door Giacomo Puccini » za sep 24, 2016 2:50 pm

Deze jongen is nog erg jong en zou nog kunnen uitgroeien tot een heel goede spits. Maar dan bij een club die op de counter speelt en waar de begeleiding beter is dan bij Ajax. Bizar om zo'n jongen met Eredivisie ervaring terug naar Jong Ajax te zetten.

Hij kan hard rennen en goals maken. Veel meer moet je niet van hem verwachten, maar zat clubs vragen ook niet meer van een spits. Spelers moet je laten doen waar ze goed in zijn, het probleem is dat ze bij Ajax meestal helaas net het tegenovergestelde willen, Bosz ook weer. Dat krijg je als je uitgaat van een systeem en die de spelers door de strot duwt, in plaats van uitgaan van het spelersmateriaal en daar een systeem bij zoekt waarin ze optimaal uit de verf komen.
Ajax!

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10270
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Richairo Zivkovic

Bericht door WP_Legend » za sep 24, 2016 2:59 pm

Als hij niet meer kan dan draven en scoren, had Ajax hem nooit moeten halen.

Een Ajax spits, moet technisch zijn een bal vast kunnen houden en scoren...

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Richairo Zivkovic

Bericht door Cruijff » za sep 24, 2016 3:46 pm

WP_LeGeNd schreef:Als hij niet meer kan dan draven en scoren, had Ajax hem nooit moeten halen.

Een Ajax spits, moet technisch zijn een bal vast kunnen houden en scoren...
Hij kan echt nog wel veel meer.

Plaats reactie