Arkadiusz Milik

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

GangstaRiB
Berichten: 16854
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Arkadiusz Milik

Bericht door GangstaRiB » wo sep 03, 2014 4:36 pm

Je hoeft toch geen scout te zijn om te zien dat deze Pool er werkelijk niks van kan. Zo traag heb ik ze niet vaak gezien. Maar ja. Hij was zeker weer lekker goedkoop. Dat schijnt het credo te zijn. Mag niets kosten en als ie meevalt hebben we mazzel.

Ik weet niet of en hoe FdB zijkn stem laat gelden, maar die moet het ook maar zien te doen met zoveel onkunde.

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9373
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Arkadiusz Milik

Bericht door Dubbel » wo sep 03, 2014 8:55 pm

Allereerst; we hebben Fred van der Hoorn nog dus waar maak je je druk over. Daarnaast is de scouting een bekend mankement binnen de club dus moeten we maar blij zijn dat hij niet voor 5M gekocht is. Tot slot, hoe slechter de aankoop hoe makkelijker het is voor eigen jeugd om zich in het eerste te spelen en de eigen jeugd is toch de kurk waarop we naar de CL winst drijven!
:ajaxscarf.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23226
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Arkadiusz Milik

Bericht door Cruijff » do sep 04, 2014 12:05 am

gaizka schreef:
Cruijff schreef:
Marillion schreef:Ik heb het over voetballers die in een wedstrijd gewoon geen bal kunnen trappen met hun verkeerde been. Zelfs als er geen druk op staat. Ze beheersen gewoon die basisvaardigheid niet.
Ja, ik ga niet ontkennen dat het heel treurig is hoor. Je ziet ook gewoon jarenlang figuren zoals Pascal Bosschaart als prof hun brood verdienen terwijl ze in de (Reserve) 4e of 5e klasse bij de amateurs waarschijnlijk nog 't lulletje van het team zouden zijn.

Kun je nagaan hoeveel spelers uit de Hoofdklasse, 1e Klasse en de Topklasse gewoon veel beter zijn dan een hoop zeer beperkte lui die op een of andere manier in het betaald voetbal terecht zijn gekomen...

...Ik weet zeker dat als 2 of 3 spelers uit mijn eigen team zo ongeveer exact een jaar geleden met PSV mee hadden gedaan tegen Zulte Waregem, PSV die wedstrijd nog steeds met 2-0 wint. :blush.gif: Waarschijnlijk zelfs nog met grotere cijfers omdat een heleboel van de kansen die Wijnaldum structureel mist, wij met links en rechts gewoon binnen knallen...
Dat idee heb ik ook weleens als ik voetbal kijk, je vergeet echter dat dit soort spelers zo vaak in schotkans komen dankzij hun goede aanname en handelingssnelheid. Het is een illusie om te denken dat je als amateur ook in die schietposities zou komen... helaas ;)

Ik begin er steeds sterker van overtuigd te raken dat het geen illusie is.
Onze voormalige rechtsback die we ruim een jaar geleden tot centrale verdediger gebombardeerd hebben is bloedsnel en een vrij complete atleet. Zijn handelingssnelheid ligt zo'n enorm stuk hoger dan die van Mike van der Hoorn.

Daarnaast is hij ook nog behoorlijk slim in positie kiezen. Iets wat Van der Hoorn sinds hij bij Utrecht vertrokken is aan mij nog geen enkele keer getoond heeft.


In onze hele selectie zitten slechts 2 jongens die stijf links of stijf rechts zijn. De rest kan echt behoorlijk veel met beide benen. In het hedendaagse profvoetbal lijkt het wel of 50 tot 65% van die profs ontzettend weinig kan met zijn zwakke been.

De balaanname van de jongen die bij ons als spits speelt is soms weleens irritant. Lang niet altijd even functioneel, vooral omdat die knakker het ook heel vaak onnodig mooi wil doen.
Andere spelers van ons zijn daar juist heel goed in, op het oog een stuk beter dan Huntelaar bij wie vrij veel ballen van zijn voet afspringen. Over mezelf durf ik ook te zeggen dat de aanname van strak of minder strak ingespeelde ballen één van de 'strengths' is. Gewoon een kwestie van van jongs af aan veel oefenen met vriendjes die over vrij grote afstanden hard inspelen en in je eentje veel uren maken met ballen die je schietend en gooiend tegen de muur soms heel hard, hoog en laag, op jezelf afvuurt.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Arkadiusz Milik

Bericht door Baseman » do sep 04, 2014 9:05 am

Het tempo en niveau bij de amateurs is inderdaad vrij vergelijkbaar bij dat van de Eredivisie, ook met de top van de Eredivisie. Niet voor niets slaagt eigenlijk iedere profspeler wel bij de Nederlandse topclubs, zo moeilijk is het nu eenmaal niet.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Arkadiusz Milik

Bericht door Demosthenes » do sep 04, 2014 9:27 am

Baseman schreef:Het tempo en niveau bij de amateurs is inderdaad vrij vergelijkbaar bij dat van de Eredivisie, ook met de top van de Eredivisie. Niet voor niets slaagt eigenlijk iedere profspeler wel bij de Nederlandse topclubs, zo moeilijk is het nu eenmaal niet.
Ik mis de smiley. Wel eens een amateurwedstrijd bezocht?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Arkadiusz Milik

Bericht door Baseman » do sep 04, 2014 9:30 am

Ik vond het sarcasme in mijn reactie toch vrij duidelijk...blijkbaar niet duidelijk genoeg.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Arkadiusz Milik

Bericht door Demosthenes » do sep 04, 2014 9:32 am

Baseman schreef:Ik vond het sarcasme in mijn reactie toch vrij duidelijk...blijkbaar niet duidelijk genoeg.
De humor is (totaal?) verdwenen bij Ajax en de supporters. Relativeren is uit den boze, we lachen net zo vaak als FdB en DB.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Arkadiusz Milik

Bericht door Le T. » do sep 04, 2014 10:07 am

Cruijff schreef:De balaanname van de jongen die bij ons als spits speelt is soms weleens irritant. Lang niet altijd even functioneel, vooral omdat die knakker het ook heel vaak onnodig mooi wil doen.
Andere spelers van ons zijn daar juist heel goed in, op het oog een stuk beter dan Huntelaar bij wie vrij veel ballen van zijn voet afspringen. Over mezelf durf ik ook te zeggen dat de aanname van strak of minder strak ingespeelde ballen één van de 'strengths' is. Gewoon een kwestie van van jongs af aan veel oefenen met vriendjes die over vrij grote afstanden hard inspelen en in je eentje veel uren maken met ballen die je schietend en gooiend tegen de muur soms heel hard, hoog en laag, op jezelf afvuurt.
Als je er zelf tussenstaat lijkt het altijd een stuk harder te gaan dan het doet. Maar ik denk dat het vaak best kleine verschillen zijn in snelheid, handelingssnelheid, kracht, uithoudingsvermogen, zuiverheid, strakheid die allemaal opgeteld maken dat je totaal hulpeloos weggetikt wordt.

Ook gaat het er bij de profs vaak niet alleen om wat ze kunnen, maar wat ze echt beheersen. Met name als je onder druk uit probeert te voetballen moet elke aanname voldoende zijn, anders is het meteen gevaarlijk. Als je van de 10 ballen er eentje een meter te ver van je af laat vallen bij de aanname dan is dat al niet goed genoeg. Amateurvoetballers kijken vaak naar die 9 aannames die wel goed gaan.

Waarschijnlijk is bij de profs het verschil tussen training en wedstrijd ook wat groter, vanwege de druk en dat ze in wedstrijden wat betrouwbaarder moeten zijn omdat er van kleine foutjes meer geprofiteerd wordt. Daar komt nog bij dat de fysieke inspanning groter is, en de beheersing wordt een stuk minder als je moe bent. Een actie net iets scherper en sneller maken omdat de verdediger dat ook is lukt dan vaak nog wel, in het begin van de wedstrijd, maar dan ben je vaak net uit balans voor het schot. En als dat toch allemaal goed gaat moet dat schot ook nog harder en zuiverder.

Omdat zoveel kinderen gaan voetballen en ver willen komen, is de talentdichtheid in het voetbal vrij hoog, waardoor je een heleboel punten moet verbeteren voor een klein niveaustapje.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Mano
Berichten: 15193
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Arkadiusz Milik

Bericht door Mano » do sep 04, 2014 1:12 pm

als we ajax spelers gaan vergelijken met amateurwedstrijden, dan is het droevig gesteld met ons niveau :hypocrite.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Arkadiusz Milik

Bericht door Demosthenes » do sep 04, 2014 2:24 pm

Mano schreef:als we ajax spelers gaan vergelijken met amateurwedstrijden, dan is het droevig gesteld met ons niveau :hypocrite.gif:
Ook bij de amateurs zijn er kampioenen, vergeet dat niet.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41007
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Arkadiusz Milik

Bericht door Marillion » zo sep 07, 2014 10:22 pm

Ik zie net een prima assist voorbij komen van Milik bij Polen. Weliswaar tegen Gibraltar maar hij speelt daar dus wel gewoon in de basis.
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23226
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Arkadiusz Milik

Bericht door Cruijff » ma sep 08, 2014 9:24 am

Klopt. Samen met Robert Lewandowski speelt hij gewoon vast in de spits bij Polen.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41007
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Arkadiusz Milik

Bericht door Marillion » ma sep 08, 2014 11:22 am

Hopelijk kan hij daar wat vertrouwen uit halen. Zo'n onderbreking is denk ik wel even lekker na zijn valse start bij Ajax.
Nil volentibus arduum

wimpey
Berichten: 51954
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Arkadiusz Milik

Bericht door wimpey » ma sep 08, 2014 12:43 pm

Knap dat menigeen al met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid heeft vastgesteld dat het niks wordt tussen Ajax en Milik...

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33883
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Arkadiusz Milik

Bericht door Duke » ma sep 08, 2014 12:49 pm

Tja, nuance op Ajaxtalk. Gelukkig heb jij daar geen last van, wimpey!
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23226
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Arkadiusz Milik

Bericht door Cruijff » di sep 09, 2014 9:45 am

Demosthenes schreef:
Baseman schreef:Het tempo en niveau bij de amateurs is inderdaad vrij vergelijkbaar bij dat van de Eredivisie, ook met de top van de Eredivisie. Niet voor niets slaagt eigenlijk iedere profspeler wel bij de Nederlandse topclubs, zo moeilijk is het nu eenmaal niet.
Ik mis de smiley. Wel eens een amateurwedstrijd bezocht?
Baseman schreef:Ik vond het sarcasme in mijn reactie toch vrij duidelijk...blijkbaar niet duidelijk genoeg.
En toch kan een jongen als Jens Toornstra moeiteloos in de Eredivisie mee, na eerst een aantal jaren bij de amateurs te hebben gespeeld. Er zijn in de amateurklasses nog heel wat Toornstraatjes. Vaak is het van spelers die zowel talent hebben voor sport als voor het behalen van een goede opleiding ook een bewuste keuze. Ik zou een normale, vrij aardig betaalde baan ook niet opgeven om bijvoorbeeld voor 25.000 euro per jaar in de Jupiler League te gaan ballen.


Kijk de afgelopen dagen maar weer eens naar Jong Oranje. Die verliezen achter elkaar van Jong Georgië en van Jong Slowakije met werkelijk dramatisch spel. Zitten nu in de wachtkamer voor de play-offs voor het EK. Was werkelijk niet om aan te gluren hoe Nathan Aké (van Chelsea) & co door het ijs zakten. Selecteer je van AFC, Genemuiden, Barendrecht en Spakenburg slechts de spelers niet ouder dan 23 jaar, dan halen die een beter resultaat dan deze gepamperde profs.

Het lijkt er ook wel op dat hoe meer zaken voor al die jongens geregeld zijn, hoe meer ze in een gespreid bedje terechtkomen, hoe moeilijker ze het vinden om zelf over dingen na te denken. Ook de juiste keuzes maken in het veld lijkt te lastig voor ze te zijn geworden.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Arkadiusz Milik

Bericht door Baseman » di sep 09, 2014 11:03 am

Leuk zo´n uitzondering, maar er zijn veel meer voorbeelden van toppers bij de amateurs die het als betaald voetballer niet redden. Laat staan in de Eredivisie.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23226
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Arkadiusz Milik

Bericht door Cruijff » di sep 09, 2014 11:54 am

Daarnaast zijn er ook een heleboel profvoetballers die werkelijk geen flauw idee hebben wat het inhoudt om topsporter te zijn en wat er van je gevraagd wordt als prof.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Arkadiusz Milik

Bericht door Baseman » di sep 09, 2014 1:13 pm

Dat ben ik helemaal met je eens.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41007
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Arkadiusz Milik

Bericht door Marillion » di sep 09, 2014 7:52 pm

Terug naar Milik maar weer:
Milik is niet doof voor kritiek: 'Het moet beter'

First things first. Ja, hij komt uit Polen. Ja, hij is aanvaller. Maar nee, hij is niet de nieuwe Robert Lewandowski. Arek Milik wil naam voor zichzelf maken. De huurling wacht bij Ajax op zijn kans en is ervan overtuigd dat die komt. Hij doet er in ieder geval alles aan om speeltijd af te dwingen.

Milik speelde tot dusver twee duels namens Ajax, tegen PEC Zwolle en Vitesse. Een grootse indruk liet hij niet achter en vanaf het uitduel met AZ kiest Frank de Boer voor Kolbeinn Sigthórsson. Niet meer voor Milik, die in Groningen slechts mocht warmlopen. De twintigjarige spits is niet van plan zijn kop te laten hangen, ondanks deze teleurstelling. “Het seizoen is nog maar net begonnen. Ik heb de laatste wedstrijden geen minuten gemaakt, maar dit betekent niet dat mijn kans voorbij is,” aldus Milik in gesprek met de Polska Times. Milik is een jongen die betere prestaties neerzet als hij vertrouwen voelt van zijn coach. Bij Bayer Leverkusen en FC Augsburg was dat vertrouwen er niet altijd. “Ik voel me een stuk comfortabeler als ik weet dat de trainer het in me ziet zitten. In mijn tijd bij Leverkusen was ik gewoon niet goed genoeg, Augsburg werd om meerdere redenen ook geen succes.”

Aan zijn verblijf in de Bundesliga kleven weinig mooie verhalen en de start bij Ajax is niet bepaald gemakkelijk, maar Milik geeft niet snel op. “Ik wacht op mijn kans. Ik wil bewijzen dat ik absoluut goed kan voetballen. Ik ben nog steeds jong, pas twintig jaar en er wordt veel van me verwacht. Dat mag ook.” “Alleen hoort iedereen dat ik die jonge Pool ben die aan Lewandowski doet denken. Dat voelt een beetje ongemakkelijk. Ik vind het geen belediging, absoluut niet, maar Robert en ik zijn hele andere spelers. Het is onvermijdelijk dat er vergelijkingen worden gemaakt, maar ik ben vooral bezig met mezelf.” Milik deelt dat hij na de training geregeld blijft hangen voor privéles van Dennis Bergkamp. De tips die hij krijgt van de meester slaat-ie op, om later tijdens wedstrijden toe te passen. Alles om beter te worden. Want dat het beter moet, staat vast.

“Ik heb nog niet met de trainers gesproken. Op dit niveau moet je zelf inzien wat er beter moet. Ik weet dat ik slecht heb gespeeld, maar wat eraan schort, valt moeilijk te zeggen. Tijdens de voorbereiding ging het best aardig. Het is mijn verantwoordelijkheid beter te worden en daar doe ik alles voor.”

Ajaxlife.nl
Hij investeert na de training samen met Bergkamp in ieder geval extra in zijn ontwikkeling. Ik hoop dat hij snel weer een kans krijgt. En dan voor een wat langere periode.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3088
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Arkadiusz Milik

Bericht door ferry » za okt 11, 2014 10:00 pm

Scoort de openingstreffer voor Polen vandaag tegen Duitsland. Dan moet een wedstrijdje in de Eredivise toch ook wel een keer mogelijk zijn, zou je zeggen...

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Arkadiusz Milik

Bericht door Rooie » za okt 11, 2014 10:16 pm

Speelde daarnaast ook heel behoorlijk, beter dan z'n collegaspits Lewandowski. Maar ja, hij liet uiteraard wel wat steekjes vallen bij het drukzetten :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41007
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Arkadiusz Milik

Bericht door Marillion » zo okt 12, 2014 10:21 am

Leuk voor hem. :biggthumpup.gif:

Nu is het hopen dat hij bij Ajax de komende weken ook serieuze speeltijd krijgt. Dit soort prestaties zullen hem extra motivatie en vertrouwen geven. Laten we daar maar eens van proberen te profiteren.
Nil volentibus arduum

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Arkadiusz Milik

Bericht door Yopi » zo okt 12, 2014 10:37 am

Leuk voor die jongen dat hij gescoord heeft. :biggthumpup.gif:

Zou hij echt minder zijn dan Sig?

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41007
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Arkadiusz Milik

Bericht door Marillion » zo okt 12, 2014 11:28 am

Ik kan het me eerlijk gezegd niet voorstellen. Mijn indruk (al is die slechts gebaseerd op een paar spaarzame Ajax minuten) is dat we met hem in het centrum wat makkelijker tot voetballen zullen komen en ik denk dat iemand als Klaassen ook beter uit de verf komt met Milik als aanspeelpunt.

Hij heeft inmiddels wat tijd gehad om te kunnen wennen aan de nieuwe omgeving en het spel van Ajax. De wedstrijden bij Polen geven hem vertrouwen. Het is tijd om hem een serieuze kans te geven.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie