Nick Viergever

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13708
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Nick Viergever

Bericht door Thijs » za mei 24, 2014 3:38 pm

Persbericht AFC AJAX

Amsterdam, 24 mei 2014

Ajax contracteert Nick Viergever

Ajax heeft overeenstemming bereikt met AZ en Nick Viergever over zijn overgang naar Ajax. De verdediger tekent een contract dat ingaat op 1 juli 2014 en een looptijd heeft van vier seizoenen, tot en met 30 juni 2018. De transfer is onder voorbehoud van de uitslag van de medische keuring en de afhandeling van enkele formaliteiten.

Viergever werd op 3 augustus 1989 geboren in Capelle aan den IJssel. Hij doorliep de jeugdopleiding van Sparta Rotterdam en debuteerde op 10 mei 2009 in het eerste elftal. De afgelopen vier seizoenen speelde de linkspoot bij AZ.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Nick Viergever

Bericht door wimpey » za mei 24, 2014 3:42 pm

Interview op Ajax.nl: http://www.ajax.nl/Ajax-Nieuws/Ajax-nie ... r-Ajax.htm

Succes! :biggthumpup.gif: Je zal het nodig hebben. :blush.gif:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13361
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Nick Viergever

Bericht door Arthur » za mei 24, 2014 3:57 pm

Wat voor type is hij? Vergelijkbaar met Moisander?

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Nick Viergever

Bericht door brigade zuid » za mei 24, 2014 8:29 pm

Kan niet zeggen dat ik er blij mee ben. Vind het zo'n net niet speler.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Nick Viergever

Bericht door Jinne » za mei 24, 2014 8:38 pm

Kan me herinneren dat ten tijde van de transfer van Moisander een aantal ATers Viergever een betere optie vonden. Wel opvallend dat men nu wel wederom anticipeert op een vertrek in de verdediging terwijl er daarvoor al gelijkwaardige opties lopen.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Nick Viergever

Bericht door Ajaciedjuh » zo mei 25, 2014 5:05 am

Ajax denkt al vooruit

LAGOS – Ajax heeft overeenstemming bereikt met Nick Viergever (24) over een contract tot de zomer van 2018. De linksbenige centrale verdediger, die ook als linksback uit de voeten kan, lag bij AZ nog maar één seizoen vast en levert de Alkmaarders een bedrag van circa twee miljoen euro op.

„Frank de Boer, Dennis Bergkamp, Wim Jonk en ik hebben Nick al een tijd op het oog”, zei directeur voetbalzaken Marc Overmars, die het eveneens concrete PSV aftroefde.

„We wilden hem er graag bij hebben en we zijn dus blij dat het is gelukt. Nick heeft een goeie leeftijd en meer dan 200 wedstrijden in het betaald voetbal op zijn naam. Hij is centraal achterin inzetbaar, maar ook als linksback en op het middenveld. Al met al een betrouwbare speler die we op meerdere posities goed kunnen gebruiken bij Ajax”, verduidelijkte de voormalige vleugelaanvaller van Ajax, Arsenal, FC Barcelona en Oranje.

Met het aantrekken van Viergever speelt de landskampioen vroegtijdig in op het vertrek van Niklas Moisander. De Fin staat in de belangstelling van clubs uit Italië en Engeland. De afgelopen jaren werd Ajax verweten pas actief te worden op de transfermarkt als een eigen speler daadwerkelijk was verkocht. De komst van de spitsen Richairo Zivkovic en Arkadiusz Milik maakte al duidelijk dat Overmars rekening houdt met een vertrek van Kolbeinn Sigthorsson en/of Siem de Jong.

Door de tientallen miljoenen euro’s die Ajax de afgelopen jaren bijeen sprokkelde in de Champions League en het inmiddels riante eigen vermogen, kan Overmars nu eerder in actie komen. Zo heeft de directeur ook al zijn slag geslagen met het Kroatische talent Robert Muric, dat werd begeerd door topclubs in Europa, maar inmiddels mondeling akkoord is met Ajax. Zodra het papierwerk in Zagreb in orde is, komt Muric naar Nederland. Al lijkt dat nog wel even te kunnen duren.

Voor Viergever, die na Kenneth Perez, Olaf Lindenbergh, Demy de Zeeuw, Mounir El Hamdaoui, Sigthorsson en Moisander de zoveelste speler is die AZ verruilt voor Ajax, gaat een wens in vervulling. De in Capelle aan den IJssel geboren speler heeft er nooit een geheim van gemaakt graag Champions Leaguevoetbal te willen spelen. Voor het eerst sinds jaren wist AZ zich helemaal niet te plaatsen voor Europees voetbal. Ook AZ-directeur Earnest Stewart was gebaat bij een verkoop van Viergever, omdat de eenmalige international anders over een jaar transfervrij de deur was uitgelopen.

In de Amsterdam ArenA hoopt Viergever zich in de kijker te kunnen spelen van de nieuwe bondscoach Guus Hiddink. De oud-speler van Jong Oranje had onder Louis van Gaal één keer het genoegen om het Oranje-shirt te dragen. Van Gaals debuutwedstrijd in en tegen België werd voor de bondscoach, voor Oranje en voor Viergever echter een teleurstelling.

Met oud-Spartaan Viergever haalt Ajax een brok ervaring binnen. Ondanks zijn 24 jaar speelde hij al 147 eredivisieduels. Zijn komst is ook een signaal naar Stefano Denswil (20). De speler uit de eigen jeugd van Ajax was voorbestemd om Moisander op te volgen, maar heeft met Ajax nog geen overeenstemming weten te bereiken over het openbreken, opwaarderen en verlengen van zijn tot de zomer van 2015 lopende verbintenis.

Voor de kersverse AZ-trainer Marco van Basten is de transfer van Viergever een fikse aderlating. De verdediger vormde met Jeffrey Gouweleeuw en Nemanja Gudelj het hart van AZ. Het drietal speelde verreweg de meeste duels en bleef in het slopende seizoen op karakter overeind. Voor een vertrek van Gudelj wordt in Alkmaar ook gevreesd.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Nick Viergever

Bericht door Le T. » zo mei 25, 2014 9:01 am

"We hebben alle vertrouwen in Van der Hoorn"
Wollt ihr den totalen Mensch?

Chris
Berichten: 1284
Lid geworden op: ma mar 08, 2004 10:06 pm
Locatie: Buitenpost

Re: Nick Viergever

Bericht door Chris » zo mei 25, 2014 9:36 am

Linksbenige Viergever en rechtsbenige Van der Hoorn.. Nee, van der Hoorn is al opgegeven door het TH..

Verrassend. Hij is mij niet opgevallen afgelopen jaar..
Chris a.k.a Giiser

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Nick Viergever

Bericht door wimpey » zo mei 25, 2014 11:31 am

Chris schreef:Linksbenige Viergever en rechtsbenige Van der Hoorn.. Nee, van der Hoorn is al opgegeven door het TH..
Je hebt er 2 voor rechts in het centrum en 2 voor links.

Ik gaf een tijdje terug al aan dat ik liever een VM zou halen. Veltman - Viergever en Blind daarvoor. Aan de bal heel aardig. Zonder bal een droom voor vrijwel iedere opponent.

Is Daley niks voor Man U? :hypocrite.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Nick Viergever

Bericht door Jöhnk » zo mei 25, 2014 11:48 am

Ik vind het in ieder geval een nuttige aankoop. Heb een tijdje geleden al aangegeven dat ik een multifunctionele linksbenige verdediger nodig vond.

Volgens Overmars kan Viergever overigens ook uit de voeten als (defensieve?) middenvelder.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Nick Viergever

Bericht door Ajaciedjuh » zo mei 25, 2014 11:52 am

Heeft hij inderdaad regelmatig gespeeld bij az.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10394
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Nick Viergever

Bericht door mattie » zo mei 25, 2014 2:52 pm

Hij is Links en kan ook voor de zwakker Boilissen..

Denswill daar ben ik niet van overtuigd..

Dus ik kan deze aankoop wel voorstellen..
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Nick Viergever

Bericht door Giacomo Puccini » zo mei 25, 2014 11:17 pm

Moisander gewoon houden en Denswil verkopen. Dan vind ik Viergever een prima versterking voor de breedte en hopelijk ontwikkelt hij nog door om op termijn de rol van Moisander over te nemen.

Ik denk dat Moisander nog niet weg is. Was al verkocht als de clubs voor hem in de rij stonden. Voor de PL is hij te klein en ik denk dat hij Ajax alleen wil verlaten voor een grote competitie.
Ajax!

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Nick Viergever

Bericht door Demosthenes » vr mei 30, 2014 11:17 am

De reacties in de PSV-topic zijn wel leuk om achteraf te lezen,
Snap het niet. Wat heb je aan een speler die tekort komt voor de basis?
Stel dat PSV op een duidelijk hoger niveau acteert dan Ajax, dan is het misschien een goede aankoop, maar als dat niet het geval is, moet toch de draai gemaakt worden naar "Ajax speelt een ander systeem, daar past hij goed in". :ajaxsmiley.gif:

Laat hij me maar verrassen, tot nu toe ben ik een paar keer verrast door spelers waarvan ik mee echt afvroeg: "Wat moet Ajax daarmee". Het gaat om Wouters en Spelbos; buitenlandse spelers ken ik meestal niet, dan kan ik ook dat gevoel niet hebben. LvG heeft Viergever maar één keer uitgenodigd en daarna niet meer, ook niet bij de "beste 30", maar ook LvG weet niet alles. Viergever krijgt, zoals alle spelers van mij de kans zich waar te maken. ik hoop dat hij Ajax 1 haalt, ook als er niemand vertrekt, want dan is Ajax beter af dan zonder hem.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Nick Viergever

Bericht door Baseman » zo jun 01, 2014 7:30 am

Demosthenes schreef:De reacties in de PSV-topic zijn wel leuk om achteraf te lezen
Ik lees daar anders grotendeels dezelfde opmerkingen als hier...veel twijfels of hij goed genoeg is als basisspeler, maar een prima keuze als backup (ook door zijn veelzijdigheid).

Mocht Moisander vertrekken, dan gaat Ajax er wel op achteruit verwacht ik. Zowel Denswil als Viergever zijn minder goed.

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10237
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Nick Viergever

Bericht door WP_Legend » zo jun 01, 2014 7:35 am

Toen Moisander werd aangetrokken hadden veel mensen hun twijfels... we hadden voor Viergever moeten gaan en niet voor Moisander, want dat is een goede backup maar geen basisspeler...

laten we hopen dat Viergever ons ook zal doen verbazen!

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Nick Viergever

Bericht door Yopi » zo jun 01, 2014 11:16 am

Demosthenes schreef:De reacties in de PSV-topic zijn wel leuk om achteraf te lezen,
Snap het niet. Wat heb je aan een speler die tekort komt voor de basis?
Dat was mijn reactie op een opmerking van Baseman. Baseman vond Viergever een goede backup. Ik heb het niet zo op aankopen voor de breedte.

Hopelijk kan Viergever in de voetsporen treden van Moisander. Van Moisander had ik eerlijk gezegd niet verwacht dat hij bij Ajax zou kunnen uitgroeien tot een dragende speler. Van Viergever dus ook niet, maar wie weet...

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Nick Viergever

Bericht door Demosthenes » zo jun 01, 2014 1:14 pm

Van Viergever dus ook niet, maar wie weet...
Laten we hopen dat hij zich in de basis speelt, want dan is hij beter dan wie er nu loopt.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Nick Viergever

Bericht door Marillion » ma jun 02, 2014 3:07 pm

Zo sta ik er ook in. Ik ken 'm eigenlijk niet goed. AZ zie ik nooit spelen. Het is nu aan Viergever om te laten zien wat hij waard is. Als hij zich in de basis weet te spelen dan gaan we er kennelijk op vooruit.

Ik hoop overigens dat Moisander gewoon blijft. Die jongen heeft zich bij Ajax prima ontwikkelt en was afgelopen seizoen onze beste en ook meest constante centrale verdediger. Veltman wisselt goede en slechte momenten nog veel te veel af en Denswil komt op mij vooral over als ongeconcentreerd.
Nil volentibus arduum

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Nick Viergever

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo dec 07, 2014 10:54 pm

Wat vonden jullie gisteravond van hem? Was in mijn ogen de zwakste Ajacied. Gaf zijn tegenstander(s) zeeën van ruimte. Hoop dat dit tegen Apoel niet het geval zal zijn..

Lionel
Berichten: 47045
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Nick Viergever

Bericht door Lionel » ma dec 08, 2014 9:29 am

Hij komt echt van alles tekort. Lengte, kracht, snelheid... maar ook techniek, handelingssnelheid en inzicht. Miskoop.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Nick Viergever

Bericht door Marillion » ma dec 08, 2014 9:30 am

Toen hij kwam was ik een beetje bang voor een misser. In zijn eerste wedstrijden viel het me vervolgens mee. Inmiddels ben ik weer terug bij mijn eerste gevoel.

Het is voor Viergever denk ik belangrijk dat hij de tijd krijgt om zich aan te passen. En dat hij dat op een vaste en voor hem bekende positie mag doen. Het is al lastig genoeg om aan te pikken bij Ajax. Als dat dan ook nog op een andere positie moet vragen we misschien wel wat te veel. Linksback vraagt om een hele andere speelstijl t.o.v. Spelen in het centrum.Maar de spoeling is wat dun aan de linkerkant. Riedewald lijkt zich ook meer op het centrum te richten.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10237
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Nick Viergever

Bericht door WP_Legend » ma feb 16, 2015 11:33 am

Raar dat deze jongen al 3 maanden geen post meer heeft gehad terwijl marge spelers als Ligeon, Boccara en Zimling wel worden besproken...

Ik denk dat hij wel toekomst heeft als CV, verdedigend misschien niet de allerbeste, maar niet slecht en heeft opbouwend wel kwaliteiten!

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Nick Viergever

Bericht door beelzebub » ma feb 16, 2015 2:11 pm

Ik zou 'm volgend seizoen rugnummer vier geven. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Nick Viergever

Bericht door Bert » ma feb 16, 2015 2:41 pm

Ik vind hem als centrumverdediger vooral warrig en laks. Het doelpunt van Johansson was kenmerkend.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Plaats reactie