Nick Viergever

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

De Dominee
Berichten: 5803
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Nick Viergever

Bericht door De Dominee » wo jul 19, 2017 9:52 am

wimpey schreef:
Cluijffert schreef:Ondermijnt toch wel het idee dat achter de aanstelling van Keizer wel weer een heus plan zit, al dan niet wat eerder tot uitvoering gebracht dan de bedoeling.
Het plan van de Adolescents Football Club Ajax is wel duidelijk. Keizer is een brave borst, die zal geen stennis schoppen. Als het niet lukt (met deze selectie een garantie), dan ligt het excuus al klaar: het trauma.

Het plan, het TH en de benoeming van Keizer zullen niet 'in Frage' worden gesteld.
Ik vrees het ook. Triest, want een hele talentvolle lichting blijft zo zonder prijs.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Nick Viergever

Bericht door Jöhnk » wo jul 19, 2017 9:57 am

Wat was Viergever allemaal aan het doen tegen Lyon? Liep alleen maar achteruit.

De Dominee
Berichten: 5803
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Nick Viergever

Bericht door De Dominee » wo jul 19, 2017 10:02 am

Transfer afdwingen, of een verlenging.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

wimpey
Berichten: 51782
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Nick Viergever

Bericht door wimpey » wo jul 19, 2017 10:24 am

Jöhnk schreef:Wat was Viergever allemaal aan het doen tegen Lyon? Liep alleen maar achteruit.
Transfer door de neus geboord?

Ik vond 'el capitano' nog slechter trouwens.

Het wachten is op een Rostovje volgende week. Daarna gaan ze weer pleistertjes plakken.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Nick Viergever

Bericht door Ajaciedjuh » wo jul 19, 2017 10:37 am

Duke schreef:
"Nick blijft dit seizoen bij Ajax. Hij is met zijn ervaring belangrijk en dus niet te koop”, reageert directeur spelersbeleid Marc Overmars woensdag in De Telegraaf op de vermeende interesse uit de Bundesliga. Het contract van de 27-jarige verdediger loopt over minder dan een jaar af, maar Ajax heeft nog geen aanstalten gemaakt om de samenwerking te verlengen. "Dat komt later", zo stelt Overmars.
Wordt dus wel degelijk over verlenging gesproken. Duidelijk: Viergever niet te koop en prioriteit nu op versterking(en).
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

wimpey
Berichten: 51782
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Nick Viergever

Bericht door wimpey » wo jul 19, 2017 10:41 am

Ajaciedjuh schreef: Duidelijk: Viergever niet te koop en prioriteit nu op versterking(en).
Dat laatste is jouw invulling he. Wishful thinking waarschijnlijk.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Nick Viergever

Bericht door Ajaciedjuh » wo jul 19, 2017 10:47 am

wimpey schreef:
Ajaciedjuh schreef: Duidelijk: Viergever niet te koop en prioriteit nu op versterking(en).
Dat laatste is jouw invulling he. Wishful thinking waarschijnlijk.
Dat is dan weer jouw invulling he. :666.gif:

We zullen zien.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Nick Viergever

Bericht door Giacomo Puccini » do aug 17, 2017 10:58 pm

Is ontevreden omdat hem een transfer naar het buitenland door de neus is geboord, terwijl hij geen nieuwe aanbieding heeft gekregen met nog 1 jaar te gaan. Zo ga je met je spelers om, goedzo Marc... lulhannes.
Ajax!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Nick Viergever

Bericht door brigade zuid » do aug 17, 2017 11:02 pm

Haha las het ook ja... wat voor idee zit hier nu weer achter? Normaal gesproken verleng je of verkoop je.

Lionel
Berichten: 47246
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Nick Viergever

Bericht door Lionel » vr aug 18, 2017 7:05 am

Giacomo Puccini schreef:Is ontevreden omdat hem een transfer naar het buitenland door de neus is geboord, terwijl hij geen nieuwe aanbieding heeft gekregen met nog 1 jaar te gaan. Zo ga je met je spelers om, goedzo Marc... lulhannes.
Heel bizar.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51782
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Nick Viergever

Bericht door wimpey » vr aug 18, 2017 7:23 am

brigade zuid schreef:Haha las het ook ja... wat voor idee zit hier nu weer achter? Normaal gesproken verleng je of verkoop je.
Joelle mocht haar contract wel verlengen. Daar was dus geen interesse voor. Voor Viergever wel, dus die mocht niet verlengen. Logica à la Yolanda uit Epe? :confused.gif:

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Nick Viergever

Bericht door Ajaciedjuh » vr aug 18, 2017 8:31 am

Hebben ze met Schöne ook gedaan, dus niet nieuw.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11879
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Nick Viergever

Bericht door Sandro » vr aug 18, 2017 11:19 am

Dat maakt het nog niet logischer.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Nick Viergever

Bericht door Demosthenes » vr aug 18, 2017 12:14 pm

Ajax ziet het niet in Viergever zitten, geen contractverlenging en hij loopt gratis de deur uit, kan er eindelijk eens een zeventienjarige reserve uit de B1 van AZ gekocht worden.

Ajax heeft twee spelers gehaald van AZ, beiden zijn ± 20, speelden niet in het eerste en bij Ajax ook niet. Wat schiet Ajax ermee op? Ze waren gratis, dat scheelt.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10269
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Nick Viergever

Bericht door WP_Legend » zo aug 20, 2017 3:19 pm

Viergever MOTM in het stadion vandaag, heeft ie al een nieuw contract gekregen?

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Nick Viergever

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo aug 20, 2017 6:04 pm

Iets wat ik niet begrijp; geef die gozer een contractverlenging!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47892
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Nick Viergever

Bericht door peter » ma aug 21, 2017 10:55 am

Beetje dubbel. Enerzijds verwacht ik dat Ajax doorselecteert en vind ik het dus ook logisch dat hij geen contractverlenging krijgt. Anderzijds weet ik dat Ajax dat niet doet, dus dan zou ik z'n contract maar verlengen haha.

Lionel
Berichten: 47246
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Nick Viergever

Bericht door Lionel » ma aug 21, 2017 10:56 am

Peter schreef:Beetje dubbel. Enerzijds verwacht ik dat Ajax doorselecteert en vind ik het dus ook logisch dat hij geen contractverlenging krijgt. Anderzijds weet ik dat Ajax dat niet doet, dus dan zou ik z'n contract maar verlengen haha.
Haha dit heb ik dus ook. Hij maakte de afgelopen weken ook aardig wat fouten hoor. Om te janken af en toe.
IK GELOOF!!!!!!

De Dominee
Berichten: 5803
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Nick Viergever

Bericht door De Dominee » ma aug 21, 2017 11:12 am

Als ik het goed begrijp heeft Ajax momenteel 3 CV's op de korrel: Wober, Schuurs en Cuesta. Wober als directe versterking, Schuurs en Cuesta als talentvolle jongens voor de nabije toekomst. Mochten die alle drie tekenen, betekent dat:

Wober - Ligt
Viergever - Cuesta
Schuurs

Dan ligt een vertrek van Viergever aan het eind van dit seizoen voor de hand. Had je natuurlijk alsnog moeten verlengen zodat je een transfersom ontvangt, maar blijkbaar willen ze dat niet.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Mr. Ajax
Berichten: 14463
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Nick Viergever

Bericht door Mr. Ajax » ma aug 21, 2017 11:31 am

Lionel schreef:
Peter schreef:Beetje dubbel. Enerzijds verwacht ik dat Ajax doorselecteert en vind ik het dus ook logisch dat hij geen contractverlenging krijgt. Anderzijds weet ik dat Ajax dat niet doet, dus dan zou ik z'n contract maar verlengen haha.
Haha dit heb ik dus ook. Hij maakte de afgelopen weken ook aardig wat fouten hoor. Om te janken af en toe.
Klopt, maar als back maakt ie die toch minder. En liet hij vorig seizoen ook in Europa zien goed mee te kunnen, was gewoon een dragende kracht. Ik had hem gewoon nog een jaartje aangeboden.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

De Dominee
Berichten: 5803
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Nick Viergever

Bericht door De Dominee » ma aug 21, 2017 12:43 pm

Als linksback concurreert hij dit seizoen met Sinkgraven vermoedelijk. Dat betekent dat we komend seizoen echt dringend behoefte hebben aan een versterking op die positie, tenzij Orejuela daar gaat spelen.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Nick Viergever

Bericht door Cruijff » ma aug 21, 2017 1:18 pm

WP_Legend schreef:Viergever MOTM in het stadion vandaag, heeft ie al een nieuw contract gekregen?
De coach / de technische staf kiest de MOTM. Althans, 'De Ajacied van de Wedstrijd' wat soms natuurlijk net iets anders is. Ik had het idee dat dit toch wel een stille steunbetuiging van Keizer aan Viergever was, wat er, beide richtingen op, nog allemaal gebeurt op een transfermarkt in de laatste 10 dagen dat weet je nooit, maar hem wil je niet ook nog kwijt.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11879
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Nick Viergever

Bericht door Sandro » za okt 14, 2017 8:24 am

Viergever vertrekt na dit seizoen 'in principe' transfervrij bij Ajax 

Nick Viergever trekt na dit seizoen hoogstwaarschijnlijk met een transfervrije status de deur achter zich dicht bij Ajax. De verdediger beschikt over een aflopende verbintenis en heeft nog geen aanbieding gekregen om te verlengen in de Johan Cruijff Arena.

"Ik heb in principe de keuze gemaakt om transfervrij te vertrekken", bevestigt de 28-jarige Viergever zaterdag inDe Telegraaf.

Ajax nam de linksbenige verdediger in de zomer van 2014 over van AZ. Vorig seizoen veroverde Viergever een definitieve basisplaats onder trainer Peter Bosz en ook onder diens opvolger Marcel Keizer is hij een vaste waarde in de Amsterdamse defensie.

Desondanks heeft hij nog geen aanbieding voor een nieuw contract gehad, terwijl Ajax afgelopen zomer een vertrek naar Bayer Leverkusen nog blokkeerde. "Het was heel frustrerend en ik heb het er ook een paar dagen echt moeilijk mee gehad", erkent Viergever.

"Dat is ook niet raar, denk ik. Ik ben 28, we hadden de Europa League-finale gespeeld en er kwam een mooie club. Dus was het volgens mij het juiste moment om te gaan. Maar 'nee' was het goed recht van Ajax. Ik heb een contract tot het einde van het seizoen."

 Aftrappen: Neres dodelijk bij Ajax, taart voor Vilhena

Ziekmelden

Viergever is er naar eigen zeggen niet de persoon naar om dwars te gaan liggen en blijft zich onverminderd inzetten tijdens zijn laatste maanden bij Ajax, verzekert de drievoudig international van Oranje.

"Om mijn maten te laten vallen of een stap minder hard te trainen: zo zit ik niet in elkaar. Daar schiet je niks mee op. Ik heb er totaal niet aan gedacht me ziek te melden of weg te blijven."

Zaterdagavond speelt Viergever met Ajax tegen de club waar hij doorbrak in het betaald voetbal, Sparta. Hoewel hij warme gevoelens koestert voor de Rotterdammers, telt voor hem alleen de winst in de Arena. "Ik hoop dat het de ideale opwarmer naar Feyenoord is."

Volgende week speelt Ajax, dat het seizoen bijzonder teleurstellend begon en terug te vinden is op de zesde positie in de Eredivisie, uit tegen aartsrivaal en regerend landskampioen Feyenoord.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11879
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Nick Viergever

Bericht door Sandro » za okt 14, 2017 8:25 am

Viergever vertrekt na dit seizoen 'in principe' transfervrij bij Ajax 

Nick Viergever trekt na dit seizoen hoogstwaarschijnlijk met een transfervrije status de deur achter zich dicht bij Ajax. De verdediger beschikt over een aflopende verbintenis en heeft nog geen aanbieding gekregen om te verlengen in de Johan Cruijff Arena.

"Ik heb in principe de keuze gemaakt om transfervrij te vertrekken", bevestigt de 28-jarige Viergever zaterdag inDe Telegraaf.

Ajax nam de linksbenige verdediger in de zomer van 2014 over van AZ. Vorig seizoen veroverde Viergever een definitieve basisplaats onder trainer Peter Bosz en ook onder diens opvolger Marcel Keizer is hij een vaste waarde in de Amsterdamse defensie.

Desondanks heeft hij nog geen aanbieding voor een nieuw contract gehad, terwijl Ajax afgelopen zomer een vertrek naar Bayer Leverkusen nog blokkeerde. "Het was heel frustrerend en ik heb het er ook een paar dagen echt moeilijk mee gehad", erkent Viergever.

"Dat is ook niet raar, denk ik. Ik ben 28, we hadden de Europa League-finale gespeeld en er kwam een mooie club. Dus was het volgens mij het juiste moment om te gaan. Maar 'nee' was het goed recht van Ajax. Ik heb een contract tot het einde van het seizoen."

 Aftrappen: Neres dodelijk bij Ajax, taart voor Vilhena

Ziekmelden

Viergever is er naar eigen zeggen niet de persoon naar om dwars te gaan liggen en blijft zich onverminderd inzetten tijdens zijn laatste maanden bij Ajax, verzekert de drievoudig international van Oranje.

"Om mijn maten te laten vallen of een stap minder hard te trainen: zo zit ik niet in elkaar. Daar schiet je niks mee op. Ik heb er totaal niet aan gedacht me ziek te melden of weg te blijven."

Zaterdagavond speelt Viergever met Ajax tegen de club waar hij doorbrak in het betaald voetbal, Sparta. Hoewel hij warme gevoelens koestert voor de Rotterdammers, telt voor hem alleen de winst in de Arena. "Ik hoop dat het de ideale opwarmer naar Feyenoord is."

Volgende week speelt Ajax, dat het seizoen bijzonder teleurstellend begon en terug te vinden is op de zesde positie in de Eredivisie, uit tegen aartsrivaal en regerend landskampioen Feyenoord.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

De Dominee
Berichten: 5803
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Nick Viergever

Bericht door De Dominee » za okt 14, 2017 8:46 am

In principe. Dit is dus gewoon een verzoek aan Ajax om een aanbod te doen en een hengeltje naar potentieel geïnteresseerde clubs.

Rare gang van zaken van Ajax trouwens.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Plaats reactie