Robert Muric

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Robert Muric

Bericht door Rooie » do jul 24, 2014 9:58 am

Geen verrassing. Enorm gezichts- en machtsverlies voor Mamic dit. Die gaat maximaal lopen traineren. Lijkt alleen de veruit belangrijkste slag al verloren te hebben.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Robert Muric

Bericht door Jöhnk » do jul 24, 2014 10:31 am

Dinamo Zagreb had dit wel verwacht. In eerste instantie kiest de FIFA altijd partij voor de speler. In hoger beroep wordt het pas echt spannend. Bron: AS.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Robert Muric

Bericht door Yopi » do jul 24, 2014 10:42 am

Dat is die voorlichter weer.

Afbeelding

Wat een onzin, de FIFA kiest juist altijd partij voor de clubs. Kijk maar hoe het geregeld is: die jongen wint de zaak en toch mag hij niet werken (trainen en spelen).

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Robert Muric

Bericht door Yopi » vr jul 25, 2014 8:31 am

Waar is Jabu als je hem nodig hebt?

http://www.vecernji.hr/nogomet/tata-mur ... amu-952060

Interview met de vader van Muric. Hij zegt (als het goed begrijp) dat hij liever had gezien dat Muric eerst voor Zagreb had gespeeld, maar dat het niet meer mogelijk was na alles wat er gebeurd is (bedreigingen).
Ook: Robert is nu in handen van buitengewone mensen die waken over zijn carrière. Hij hoopt in de wedstrijd om de supercup zijn debuut te maken voor Ajax.
Verder wat gejammer over hoe erg dit is voor Zagreb. Dat heeft een zware nederlaag geleden en zal in de toekomst sneller talenten kwijtraken.

Nicolai
Berichten: 295
Lid geworden op: wo jul 23, 2008 8:17 am

Re: Robert Muric

Bericht door Nicolai » vr jul 25, 2014 12:29 pm

Robert Muric liet zich vrijdag voor het eerst op het trainingsveld zien. Ajax sloot recent een vierjarig contract met de 18-jarige speler. De Kroaat was echter nog niet speelgerechtigd. De Player's Status Committee van de FIFA heeft inmiddels aan de KNVB toestemming gegeven om Muric voor Ajax te registreren. De jeugdinternational trainde de afgelopen periode voor zichzelf en heeft last van een enkelblessure. Om die reden traint de aanvaller nog niet met de selectie mee.
Afbeelding
Ajax.nl

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Robert Muric

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » vr jul 25, 2014 12:42 pm

Ik hoop wel dat Ajax even uitzoekt wat het worst case scenario is, mocht Zagreb onverhoopt de procedure bij het CAS winnen; een boete en/of alsnog een transfersom betalen is tot daar aan toe, maar reglementair verliezen van alle wedstrijden waarin een niet daartoe gerechtigde speler heeft meegedaan wordt minder grappig.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Robert Muric

Bericht door Yopi » vr jul 25, 2014 12:42 pm

:headbang.gif:

http://gol.dnevnik.hr/clanak/nogomet/di ... 45394.html

Jabu????

18-jarige Robert Murić was een van de grootste talenten van Dinamo. Echter, na de mislukking van Zdravko Mamic, waarin hij de vader van de spelers en de mensen die de zorg over zijn carrière bedreigd, liep het ingewikkeld ...

Moot was een professioneel contract, dat in juni afliep, en de voorwaarden voor de verlenging ervan. Onaanvaardbaar gedrag minions club Murić Robert reed in de gelederen van Ajax en Dinamo zij het met de hulp van de HNS betwiste passage, FIFA oordeelde dat de jonge voetballer nieuwe speler van de Nederlandse reuzen.

Vijf lange maanden van lijdensweg duurde jonge vleugel aanvaller Dinamo Murić Robert en zijn familie. Echter, persistentie, zoals ze zeggen, de moeite waard en Robert is nu Ajacied. Dynamo hem verder geen rechten. Dat wordt geregeerd door de FIFA.

'' Robert Murić de Ajacied omdat zijn profcontract op 15 meer lipnja 2014 jaar, en daarna als de zogenaamde soepel verlopen. free agent tekende een nieuw contract bij Ajax. Dit is een cruciaal detail die beweren dat sinds het begin van dit proces, dat niet door een lichaam HNS werd aanvaard. In de laatste vijf maanden, hadden we zeven van het proces voordat de lichamen HNS die allemaal afgewerkt verwoestend voor de spelers. Maar we hebben niet verloren geloof en hoop dat we op de goede weg zijn en dat de waarheid uiteindelijk zal winnen. En won! Robert Murić van 07/15/2014. geregistreerde speler van Ajax, "zei Murićev advocaat Davor Radic.

En het begon allemaal toen de vader Branko Murić afgelopen winter besloten om te onderhandelen met de belangrijkste man Dinamo over de voorwaarden van het contract verlenging. Bedreigingen en razernij Zdravko Mamic plaats deal was aanleiding tot een rechtszaak, die het bureau van de Staatsraad voor Justitie. Dinamo op hun beurt ondersteund door HNS vernietigd profcontract jonge spelers en keerde hij terug naar de voorwaarden van een sponsoring-overeenkomst, die geldig is tot de zomer 2015

"Hij zegde zijn contract, beweren dat niet elke sheet geparafeerd, maar we hadden onze opdracht en we hebben bewezen dat dit niet waar is bij Fifi," zei Murićev vader Branko.

Een bescheiden gezin uit Bednja alleen wilden hun zoon te spelen in de club Maksimir.

"Ik en de hele familie is net in het belang dat hij speelt voor Dynamo. Omdat, vanaf jonge leeftijd en ik en iedereen wroeten voor Dinamo. Maar het was echt lelijk bedreigingen, woorden, hem. Vooral het hem beïnvloed. Hijzelf besloten, "legde Branko Murić.

Niet zijn ingeschakeld of onaangekondigde bezoeken Murici de club met 'ala card' bieden. De toegang is Robert achtervolgd het terrein waar Ajax een kans zal krijgen in het eerste elftal. Nederlandse reus vergezelde hem, samen met enkele grootste clubs ter wereld, vanaf de leeftijd van 15.

"Awesome is tevreden en dit is het belangrijkste. Belangrijkste is om gezond te zijn en dat is het. Eerste indruk was briljant, het stadion, de Camp, Ajax legendes, vreemd dat hij was blij," zei Branko Murić.

De Dinamo zijn geen reacties.

"Het is niet langer onze speler", zei Zoran Mamic kortaf.

Hoewel de club beweren dat ze nog geen officieel document, dit is niet waar. De CFF wordt geleverd oplossing Fife, hetgeen werd bevestigd in het dak voetbal organisatie, en wordt doorgestuurd naar de club. Robert Murić Dinamo is zeker verloren, Kroatisch kampioen zal proberen tot verdere juridische stappen om een hogere vergoeding te krijgen. Het zou geweldig zijn als in Dinamo trok een les uit dit verhaal, omdat vader Branko erkent dat hij al contact heeft opgenomen met een aantal ouders in een vergelijkbare situatie. Een behoefte is eigenlijk een beetje - menselijk gesprek.

Heb de vertaalmachine erop gezet. Het is min of meer te volgen. Soms wel wat raar - de hele familie wroette voor Dinamo... :biggrin.gif:

Dikgedrukte maakt duidelijk waarom Mamic zo kwaad is. Dit gaat hem veel geld kosten.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Robert Muric

Bericht door Yopi » ma jul 28, 2014 10:09 pm

http://www.youtube.com/watch?v=719MDKlGvzg

Kan er niets aan doen, maar mijn hart gaat sneller kloppen van dit filmpje. Ik weet het, het is YouTube... maar toch... :neutral.gif:

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Re: Robert Muric

Bericht door gaizka » di jul 29, 2014 11:10 am

Ik kende dat filmpje nog niet, ziet er indrukwekkend uit! Die kan moeiteloos mee bij Ajax zo te zien :ajaxscarf.gif:

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13708
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Robert Muric

Bericht door Thijs » di jul 29, 2014 6:30 pm

Duurt nog wel een aantal weken voor hij in actie kan komen. Zijn enkelproblemen zijn nu over voor zover ik heb begrepen, maar hij ligt natuurlijk nog wel een week of vier/vijf achter op de andere jongens. Kortom, we kunnen 'm pas medio midden september in de selectie van het eerste verwachten.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33768
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Robert Muric

Bericht door Duke » di jul 29, 2014 6:43 pm

Tja, een YouTube-filmpje van een jonge, talentvolle, voetballer. Hoeveel hebben we er daar al niet van langs zien komen. Ik ben altijd wat sceptisch, vooral als het beelden vanaf velden zonder tribunes zijn (voetballen aan zee, leuk!). Al zat die bal tegen Jong Portugal er wel lekker in!
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Re: Robert Muric

Bericht door gaizka » di jul 29, 2014 9:22 pm

Je kunt uit die beelden wel opmaken dat hij een bovengemiddelde techniek heeft, daar heeft de sterkte van de tegenstander weinig invloed op.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Robert Muric

Bericht door Yopi » di jul 29, 2014 11:08 pm

@Duke: bedoel je dat doelpunt tegen Marokko?

Oordeel op basis van deze beelden: die jongen is snel, handig aan de bal en heeft een goed schot.
Wat je niet ziet: spel zonder bal, arbeidsethos, enz.

@Thijs: medio september? Het is nog juli en hij traint al bijna een week mee. Hoelang heeft hij nodig om wedstrijdfit te worden???

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11397
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Robert Muric

Bericht door Toppie » wo jul 30, 2014 11:13 am

Die nieuwe Messie :smallgrin.gif: Nou dan bij de volgende verkoop 200 miljoen :ajaxsmiley.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Robert Muric

Bericht door Marillion » wo jul 30, 2014 11:23 am

Yopi schreef: @Thijs: medio september? Het is nog juli en hij traint al bijna een week mee. Hoelang heeft hij nodig om wedstrijdfit te worden???
Vergeet niet dat hij het afgelopen seizoen ook al vrij lang niet heeft gespeeld. Hij zal dus wat achterstand hebben.

Al moet een jonge en fitte topsporter dat redelijk vlot kunnen inlopen schat ik zo in. Zeker als hij ondertussen niet compleet heeft stilgezeten. Daar mag je toch wel vanuit gaan.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33768
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Robert Muric

Bericht door Duke » wo jul 30, 2014 12:43 pm

@Yopi: inderdaad het doelpunt tegen Marokko (onder 17 neem ik aan). Ik ben benieuwd wanneer we hem voor het eerst zien schitteren in het eerste elftal.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Robert Muric

Bericht door Yopi » ma aug 04, 2014 12:58 pm

Zelf hoopt hij de thuiswedstrijd tegen PSV te halen.

Is nu elke dag aan de slag met Dennis Bergkamp ('s Dennisom Bergkampom', in het Kroatisch. Die naamvallen toch. :smallgrin.gif: ) In dat artikel zijn ze er enthousiast over. 'Hij is in goede handen'. Ze zien hem als de nieuwe Robben.

Ik begrijp er ook uit dat hij naar een paar grote clubs kon (Chelsea, Madrid) maar dat het zijn eigen keuze was om voor Ajax te tekenen. Dan moet het een slimme jongen zijn, nietwaar? :neutral.gif:

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Robert Muric

Bericht door InnerHarbour » di aug 12, 2014 7:28 am

Lionel schreef:Dinamo in beroep. Muric mag weer niks.
Iemand enig idee wanneer dit beroep voorkomt, uitspraak, zodat die gozer kan gaan spelen?
YNWA

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Robert Muric

Bericht door Demosthenes » di aug 12, 2014 7:33 am

Mag hij wel trainen?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Robert Muric

Bericht door InnerHarbour » di aug 12, 2014 7:42 am

Of het mag weet ik niet maar hij doet het wel. :smile-ajax.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Robert Muric

Bericht door Marillion » di aug 12, 2014 8:42 am

Ajax en Muric zijn in het gelijk gesteld. Daarom zal hij gewoon in actie mogen komen. Mocht een eventueel beroep anders uitpakken kan dat de zaak veranderen. Maar voorlopig is hij denk ik vrij om te spelen. Is er overigens uberhaupt wel een beroep ingesteld? Die vent riep dat destijds wel. Maar ik heb er niets meer van vernomen. Als hem inmiddels duidelijk is dat hij niets in handen heeft is hij er misschien wel mee gestopt om een nieuwe vernedering te voorkomen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Robert Muric

Bericht door InnerHarbour » di aug 12, 2014 8:48 am

Dat vroeg ik me eigenlijk af Marillion vandaar mijn vraag, zo’n beroep duurt toch geen maanden en je hoort er niets meer van.

Misschien dat Thijs info heeft?
YNWA

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13362
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Robert Muric

Bericht door Arthur » di aug 12, 2014 9:40 am

Volgens mij is hij gewoon aan het trainen om zo snel mogelijk fit te worden en bij de selectie aan te sluiten.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13708
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Robert Muric

Bericht door Thijs » di aug 12, 2014 9:53 am

Klopt, hij traint al een tijdje mee, maar is nog niet wedstrijdfit. Heeft er in het begin even uitgelegen door een enkelblessure, dat kwam in principe mooi uit want hij mocht geloof ik toen nog niet trainen...maar hij ligt wel een aantal weken achter op de rest.

Geduld dus, hij komt eraan!
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Robert Muric

Bericht door InnerHarbour » di aug 12, 2014 9:55 am

Oke dank, hij kan dus wanneer hij fit is gewoon spelen.
YNWA

Plaats reactie