Daley Sinkgraven

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Andriy Demchenko
Berichten: 5003
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Daley Sinkgraven

Bericht door Andriy Demchenko » wo jul 06, 2016 7:19 pm

Grappig genoeg gebruikt Daley "iedereen weer op nul" nu zelf ook daar waar ik dat zelf al in deze topic bezigde.

https://www.ajaxshowtime.com/article/bi ... BZ2urZ6.97
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Daley Sinkgraven

Bericht door Gaizka1985 » wo jul 06, 2016 7:37 pm

Hoop dat het er onder Bosz weer uitkomt, blijft een mooie speler met veel potentie!

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Daley Sinkgraven

Bericht door Giacomo Puccini » do jul 07, 2016 6:57 am

Potentie heeft hij volop, maar het is de vraag of hij die volgende stap kan zetten. Hij zou ook typisch zo'n speler kunnen zijn die dat niet kan, vanwege mentale en fysieke beperkingen. Misschien is en blijft SC Heerenveen zijn niveau. Ik zie helaas veel overeenkomsten met Lucas Andersen maar ik laat me graag verrassen.
Ajax!

De Dominee
Berichten: 5813
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Daley Sinkgraven

Bericht door De Dominee » do jul 07, 2016 9:49 am

Ik vrees hetzelfde. Jammer dat Ajax destijds niet heeft gekozen voor Ziyech.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Daley Sinkgraven

Bericht door Cruijff » wo jul 20, 2016 11:37 am

Mr. Ajax schreef:
Marillion schreef:In Sinkgraven heb ik ook weinig vertrouwen. Hij mist actieradius en is ook nogal bleu. Mooie speler voor een potje zomeravondvoetbal maar ik zie hem geen plaats veroveren op het middenveld van Ajax.
Ik vind SInkgraven nog altijd enorm veel potentie hebben, en die jongen is volgens mij een week of twee geleden 19 geworden. Ik schrijf hem zeker nog niet af. Hij moet wel stappen gaan maken, dat balverlies-op-cruciale-plekken-op-het-middenveld-gedoe is echt niet normaal. Tegen de Russen laatst weer zo eentje.
Peter schreef:Bizar eigenlijk he. We roepen dat die jongen nog erg jong is en dat het er misschien wel uit kan komen, maar als je het dan op internationaal niveau bekijkt, dan zie je zo veel voetballers die op hun 21ste zo gigantisch veel verder zijn. Los even of je ze allemaal helemaal kan vergelijken qua positie, maar die jongen is dus qua leeftijd vergelijkbaar met Draxler, Sané, Kimmich bij Duitsland (om er gewoon even drie te noemen) en Imbula, Rabiot en Coman bij Frankrijk of Alli en Dier bij Engeland. Etcetera. Etcetera. En dan heb je met 7-8 miljoen toch echt een van de grootste talenten van NL te pakken dus. :aai.gif:
Tuurlijk niet.
Hoe goed zijn techniek ook is en hoe aandoenlijk aanvankelijk voor mensen die vroeger (voetbal)strips lazen zijn kuifje, als je keuze was om Ajax aan te vullen met een creatieve technicus met een hoog rendement had je natuurlijk Ziyech moeten nemen.

Indien je vreest dat die te weinig werk opknapt bij balverlies en tevens Gudelj te langzaam is om het te corrigeren moet je je team aanvullen met andere spelers of het anders neerzetten. Ik denk overigens dat je aan Ziyech meer hebt als er een beetje geknokt moet worden, die heeft wel uitstraling en best wat body, er staat wel redelijk een kerel.

De keren balverlies en het slappe ingrijpen van Sinkgraven kosten ons telkens dure tegendoelpunten, ook vorig jaar tegen Rapid Wien.


Wanneer je had gekeken naar wat is complementair voor je team dan had je, zoals Wim Jonk zei, ivm het op de deur bonken van Donny vd Beek Sinkgraven (nog) niet gekocht maar was je eerst uitgekomen bij Davy Pröpper en/of Marco van Ginkel.

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10270
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Daley Sinkgraven

Bericht door WP_Legend » do sep 22, 2016 3:39 pm

Ik heb de wedstrijd niet gezien, maar lees ik nu dat Bosz Sinkgraven wil omturnen tot back??
Hoe deed hij het?
Bosz maakt Sinkgraven à la Van Gaal lekker voor backpositie
Ajax-trainer Peter Bosz baarde opzien door Daley Sinkgraven woensdagavond op te stellen als linksback. De hoofdpersoon zelf was misschien nog wel het meest verrast door die keuze, maar zag door de woorden van de hoofdcoach direct kansen.
'Of Daley zelf al eens aan die positie had gedacht? Aan zijn eerste reactie te zien niet, nee', sprak Bosz na de 5-0 overwinning in het bekerduel met Willem II en in aanloop naar het treffen met PEC Zwolle van zaterdagavond. 'Maar het belangrijkste vind ik dat als ik het hem vertel, hij niet denkt: Hij ziet het in mij niet zitten, dus daarom word ik daar maar weggezet. Als dat zo was geweest, had hij ook niet zo kunnen spelen als gisteren. Daarom heb ik er ook best wat tijd in geïnvesteerd om hem uit te leggen dat hij dit moet zien als een kans.'

Dat deed hij door de opbouw van de loopbanen van onder anderen Wim Suurbier, Winston Bogarde en Michael Reiziger aan te halen. 'Zeker Reiziger is een mooi voorbeeld', vond de oefenmeester van de hoofdstedelingen. 'Louis van Gaal sprak met hem en zei dat hij van hem, van origine een middenvelder, een back wilde maken. Reiziger heeft daarna toch een aardige carrière gehad en aardig wat gewonnen. Als je daar zelf in gelooft en het ook laat zien... Op die posities is men wereldwijd op zoek naar goede krachten.'

Bovendien is het voor Sinkgraven, net als Reiziger van origine een middenvelder, een extra kans op speelminuten in de hoofdmacht. 'We hebben achter Mitchell Dijks geen reservelinksback, dus hij is nu een extra optie voor mij', erkende Bosz. 'In het moderne voetbal speel je vaak via de flanken en ik wil daar goede voetballers hebben, al moet je natuurlijk ook kunnen verdedigen.'

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Daley Sinkgraven

Bericht door Cruijff » do sep 22, 2016 3:41 pm

WP_LeGeNd schreef:Ik heb de wedstrijd niet gezien, maar lees ik nu dat Bosz Sinkgraven wil omturnen tot back??
Hoe deed hij het?
Gebaseerd op één wedstrijd?
Gisteren deed hij het prima. Niet alleen in vergelijking met Dijks waardoor de lat voor een linksback nu historisch laag is komen te liggen. Overall was de wedstrijd die hij speelde prima. In het stadion zelfs tot MOTM / Ajacied van de Wedstrijd verkozen.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Daley Sinkgraven

Bericht door Giacomo Puccini » vr sep 23, 2016 7:08 am

Reiziger was fysiek wel even iets sterker dan Sinkgraven. Sinkgraven zal uit de duels moeten blijven anders is hij gezien. Lijkt me een lastige opgave voor een back. Aan de bal heb je natuurlijk wel veel aan hem, hij kan de bal neerleggen waar hij wil.
Ajax!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40925
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Daley Sinkgraven

Bericht door Marillion » vr sep 23, 2016 8:43 am

Je zou kunnen wisselen afhankelijk van de tegenstander. Ik vraag me bijvoorbeeld af of het een succes zou worden wanneer je Sinkgraven tegenover een snelle buitenspeler opstelt. Iemand als Narsingh bijvoorbeeld. Maar heb je een tegenstander die defensiever speelt heb je met Sinkgraven misschien een mooi extra wapen in de opbouw.

Als dit slaagt is het wel een mooie vondst van Bosz. Ik had hier in ieder geval niet direct aan gedacht en meen het hier ook nergens te hebben gelezen.
Nil volentibus arduum

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Daley Sinkgraven

Bericht door Gaizka1985 » vr sep 23, 2016 10:40 am

Giacomo Puccini schreef:Reiziger was fysiek wel even iets sterker dan Sinkgraven. Sinkgraven zal uit de duels moeten blijven anders is hij gezien. Lijkt me een lastige opgave voor een back. Aan de bal heb je natuurlijk wel veel aan hem, hij kan de bal neerleggen waar hij wil.
Maxwell hield zich ook prima staande op het hoogste niveau, was hij fysiek zo sterk?

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Daley Sinkgraven

Bericht door Demosthenes » vr sep 23, 2016 11:43 am

Maxwell hield zich ook prima staande op het hoogste niveau, was hij fysiek zo sterk?
Nee, dat zal hij nog steeds niet zijn, maar zijn beste wedstrijden voor Ajax speelde hij meer als middenvelder, met middenvelder O'Brien (fysiek ook niet sterk) als linksback achter hem; uiteraard is dit mijn mening, feitelijk niet onderbouwd.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Daley Sinkgraven

Bericht door Demosthenes » di sep 27, 2016 4:28 pm

Ronald de Boer ziet veel in Daley Sinkgraven als linksback. De broer van succescoach Frank stelt in
het Algemeen Dagblad dat de linkspoot weleens de grote verrassing van het seizoen kan gaan worden.
'Hij heeft de eigenschappen van een moderne linksback. Iedereen weet dat hij goed kan voetballen. Heeft de energie om mee op te komen en is ook nog eens bloedsnel', somt De Boer op. 'Dijks is puur verdedigend natuurlijk beter, maar ik geloof wel dat Sinkgraven in die rol kan groeien. Je ziet nu al felheid die je eerder niet bij hem zag. En hij heeft gevoel voor positie, dan kun je als verdediger al een hoop problemen voor zijn. Hij kan een revelatie worden.'

Ook Wim Suurbier, die zelf ooit werd omgeturnd tot linksback, is positief. 'Natuurlijk moet je zoiets een keer proberen.
We hebben het over Ajax, hè. Wat heb je aan een verdedigende back als je zelf de bal hebt? Maar in de grote
wedstrijden zou ik wel twee keer nadenken.
https://www.ajaxshowtime.com/article/op ... tie-worden

Wat kan het veranderen; heb ik jaren naar Wim Suurbier gekeken in de veronderstelling dat hij rechtsback was, maar nu snap waarom al zijn voorzetten over het doel of achter het doel gingen, hij was linksback en wist dat zelf niet.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Daley Sinkgraven

Bericht door Cruijff » di sep 27, 2016 5:04 pm

Haha ik dacht, net als jij, toch echt vrij zeker te weten dat het de rechtsbenige Ruud Krol was die ze hebben omgeturnd tot een linksback.

Maar wellicht heeft Suurbier ook wel een potje of wat aan de linkerkant gelopen. Hij is heel wat jaren meegegaan, natuurlijk.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Daley Sinkgraven

Bericht door Bert » di sep 27, 2016 5:30 pm

Suurbier heeft zelfs nog een finale als linkback gespeeld.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Daley Sinkgraven

Bericht door Demosthenes » di sep 27, 2016 6:07 pm

Linksback in een finale? Wist ik niet, maar welke finale heeft hij linksback gestaan? De gewonnen finales EC 1 volgens mij niet (net even opgezocht, in 1969 ook niet, iets later opgezocht), een bekerfinale?

Volgens AS heeft Alderweireld in de Serie A leren verdedigen, dat heb ik dan ook gemist.
'In de Serie A leerde ik écht verdedigen', vervolgt de mandekker, die 128 officiële duels voor Ajax 1 speelde. 'Natuurlijk kon ik al wel verdedigen, maar hier leerde ik echt de details, waardoor ik slimmer werd en meer duels won.'
https://www.ajaxshowtime.com/article/vo ... voetballen
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Daley Sinkgraven

Bericht door Bert » di sep 27, 2016 6:31 pm

'71, tegen Panathinaikos. Krol was geblesseerd, Neeskens speelde rechtsback en Suurbier linksback.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Daley Sinkgraven

Bericht door Cruijff » di sep 27, 2016 9:56 pm

Ahhh Ruud Krol met een gebroken been tussen de Ajax supporters op Wembley, dat waren mooie beelden .

En volgens mij is Suurbier tijdens het WK van 1978 ook zo ongeveer het halve team door gejojoot.

Toen Oranje in 1978 terugkeerde uit Argentinië baalde een groot deel van het land ervan dat er op het WK wederom een nipte 2e plaats was behaald. Freek de Jonge en Bram Vermeulen stonden nog steeds op hun achterste benen dat er überhaupt naar de dictatuur van Videla was afgereisd.

Gevraagd naar zijn ervaringen in Argentinië zei Suurbier 'dat hij helemaal geen verdwenen mensen had gezien' :blush.gif: :blush.gif: :smallgrin.gif:

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Daley Sinkgraven

Bericht door Demosthenes » wo sep 28, 2016 8:06 am

Bert schreef:'71, tegen Panathinaikos. Krol was geblesseerd, Neeskens speelde rechtsback en Suurbier linksback.
Helemaal vergeten/verdrongen; zag wel dat hij nummer 2 had in een opstelling op het web, maar wist niet meer dat hij linksback speelde; dank.

Nog even naar https://www.youtube.com/watch?v=dgJWmsIItGU gekeken, maar wat een kansen in die finale.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Daley Sinkgraven

Bericht door Mano » do sep 29, 2016 8:03 am

Ben erg benieuwd hoe Sinkgraven zich gaat ontwikkelen op deze positie.

Trabelsi, Maxwell, O'Brien waren ook geen fysieke jongens maar stonden wel hun mannetje als back.
Daarnaast allemaal 3 longen en een voorzet waardoor ze een enorm wapen voor Ajax waren.

Potentieel gezien (toekomst) ook een interessante positie. Want veel clubs zoeken een dergelijke back, kan hij na Ajax weleens vruchten van plukken.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Daley Sinkgraven

Bericht door beelzebub » do sep 29, 2016 8:32 am

Laat ik dan toch een kritische noot plaatsen: Is 8 miljoen niet veel geld voor een back? :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Daley Sinkgraven

Bericht door Demosthenes » do sep 29, 2016 9:12 am

beelzebub schreef:Laat ik dan toch een kritische noot plaatsen: Is 8 miljoen niet veel geld voor een back? :ajaxsmiley.gif:
Barcelona koopt ze voor 30 miljoen en ik denk dat er in de PL ook veel meer wordt betaald voor een back, zelfs Janmaat komt in de buurt van dat bedrag.

Het is inderdaad erg veel geld, want als back heeft hij zich nog niet bewezen en wat doet hij tegenover een snelle, behendige speler? Wat op Europees niveau (Dan bedoel ik niet Standaard Luik, maar CL-niveau), tegenover een beul van 190 cm? Ik weet niet of hij goed (verdedigend) kan koppen, kortom: we zullen het snel genoeg weten.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Daley Sinkgraven

Bericht door Mano » do sep 29, 2016 9:34 am

beelzebub schreef:Laat ik dan toch een kritische noot plaatsen: Is 8 miljoen niet veel geld voor een back? :ajaxsmiley.gif:

8 mio is nog meer voor een speler die nooit speelt. :hypocrite.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Daley Sinkgraven

Bericht door Mano » do sep 29, 2016 9:36 am

Demosthenes schreef: Het is inderdaad erg veel geld, want als back heeft hij zich nog niet bewezen en wat doet hij tegenover een snelle, behendige speler? Wat op Europees niveau (Dan bedoel ik niet Standaard Luik, maar CL-niveau), tegenover een beul van 190 cm? Ik weet niet of hij goed (verdedigend) kan koppen, kortom: we zullen het snel genoeg weten.
Als Sinkgraven het idee volledig omarmt, gaat hij extra trainen op de punten waar hij zich moet ontwikkelen.
kracht, duelkracht, verdedigen zodanig dat hij niet zijn snelheid en balgevoel verliest.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33811
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Daley Sinkgraven

Bericht door Duke » vr sep 30, 2016 2:59 pm

Sinkgraven stapt tegenwoordig met vies tenue van het veld

Hoe bevalt Daley Sinkgraven het leven als linksback? Nou, voorlopig best goed. De middenvelder speelde nu drie keer in de achterste linie en drie keer ging dat best aardig. Er lijkt muziek in te zitten, zoals dat heet. En Sinkgraven wint ineens persoonlijke duels.

Het valt hem zelf ook op. Als je discussies leest over Sinkgraven, luidt het grootste punt van kritiek iedere keer weer dat hij een lichtgewicht is en veel te gemakkelijk van de bal wordt gezet. Maar zet hem op de positie van Mitchell Dijks en ineens blijkt Sinkgraven ook een vechtertje.

“Toen ik op het middenveld speelde, voelde ik dat de ruimtes groter waren. Als je dan van een grote afstand moet komen, kun je geen duels aangaan. Als back is dat anders. Dan sta je veel dichter op je man en kom je veel vaker in duels,” legt Sinkgraven het verschil uit aan Ajax Life.

Zijn broek is groen, zijn shirt ook. Ook dat zijn we niet gewend van Sinkgraven. Het leek juist wel alsof hij zijn tenue na een wedstrijd zo weer kon opvouwen, de wasserette had aan hem geen vaste klant. “Dit geeft wel een verschil aan,” erkent Sinkgraven terwijl hij de vlekken eens bekijkt. “Sommige mensen verwachten niet dat ik bikkel of slidings maak, maar het zit er wel.”

Sinkgraven moest tegen Standard Luik een paar keer volop in de achteruit, al was het maar omdat de afstemming met Amin Younes niet helemaal soepel verliep. Buitenspeler Younes stond soms te diep, waardoor de verdediger tegenover twee Belgen kwam te staan.

“Ik denk dat de communicatie met Amin beter had gemoeten. Vooral in de eerste helft, in de tweede helft kwamen we minder in de problemen. We hebben er in de rust kort over gesproken en toen ging het beter,” vervolgt Sinkgraven, die in balbezit meer overzicht heeft dan Dijks. “Ik probeer eerst de oplossing vooruit te zoeken, ook al lukt dat niet altijd. Het zit wel in mijn natuur.”

Het is nog te vroeg om definitief te oordelen over het experiment met Sinkgraven op de vijf-positie, maar wie weet ligt er toekomst voor hem. Hij zou niet de eerste aanvaller zijn die tot bloei komt als vleugelverdediger. “Ik voelde het op trainingen al een beetje aankomen en nu sta ik er. Ik speel hele wedstrijden en daar ben ik heel blij mee. Als de trainer zegt dat hij potentie ziet, dan ga ik ervoor.”
www.ajaxlife.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Daley Sinkgraven

Bericht door Ajaciedjuh » di okt 04, 2016 4:04 pm

"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Plaats reactie