Niki Zimling

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Niki Zimling

Bericht door Thijs » ma sep 01, 2014 10:55 pm

Persbericht AFC AJAX

Amsterdam, 1 september 2014

Ajax huurt Zimling van FSV Mainz 05

Ajax heeft overeenstemming bereikt met Niki Zimling en FSV Mainz 05 over de huur van de Deense international. Het contract heeft een looptijd van één seizoen, tot en met 30 juni 2015. Tevens is in de overeenkomst een optie tot koop opgenomen.

Zimling werd geboren op 19 april 1985 in Tarnby, Denemarken. Zijn profloopbaan begon in het seizoen 2002-2003 in Denemarken bij Brondby IF. Daarna kwam de verdedigende middenvelder uit voor respectievelijk Esbjerg IF, Udinese (Italië), NEC Nijmegen en Club Brugge (België). In de winter van 2013 tekende hij een contract bij het Duitse FSV Mainz dat loopt tot en met 30 juni 2017.
Ajax.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Niki Zimling

Bericht door Cruijff » di sep 02, 2014 1:31 am

Goh.

Een Deen.

Neefkens
Erelid
Berichten: 563
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: Niki Zimling

Bericht door Neefkens » di sep 02, 2014 5:07 am

Ik ken de hele jongen niet. Voordeel van de twijfel dan maar. Poulsen kende ik ook niet echt.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Niki Zimling

Bericht door Ajaciedjuh » di sep 02, 2014 5:34 am

Niki succes! :smile-ajax.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13398
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Niki Zimling

Bericht door Arthur » di sep 02, 2014 7:24 am

Ik denk dat ze hopen hiermee weer iemand als Poulsen binnen te halen. Ben benieuwd.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11420
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Niki Zimling

Bericht door Toppie » di sep 02, 2014 7:47 am

Goh wat een top aankoop , Ajax begint steeds meer op de NVM te lijken. :excited.gif:

Marc Netto is een fiasco :1evil.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Niki Zimling

Bericht door Marillion » di sep 02, 2014 8:19 am

Tja, wat zal ik er van zeggen. Veel succes.

Op basis van zijn loopbaan ben ik niet enthousiast. En kennelijk is hij voor Mainz ook niet dusdanig belangrijk dat ze een beetje hun best doen kwa onderhandeling. Maar ik laat me graag verrassen.
Nil volentibus arduum

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Niki Zimling

Bericht door wimpey » di sep 02, 2014 8:40 am

Ajax moet eerst z'n defensieve organisatie maar weer eens op orde krijgen. Vorig seizoen amper tegengoals, nu al 7 stuks. Als je ziet hoe psv en Groningen de goals cadeau kregen... :excited.gif:

Da's klus 1 voor FdB: stabiliseren en op nul kunnen spelen. Daar kan deze Zimling wellicht een rol in vervullen. Met 'de nul' komen de vastigheden in het spel en het vertrouwen wel weer terug.

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Re: Niki Zimling

Bericht door El Clavo » di sep 02, 2014 9:20 am

Kansloos dit. Een bankzitter van een Duitse degradatiekandidaat. Zuinigheid kent ook z'n grenzen inmiddels.

Barca en PSG zullen even van de schrik moeten bekomen gok ik :excited.gif:

Gebruikersavatar
Thom
Berichten: 3202
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 3:37 pm
Locatie: Den Haag

Re: Niki Zimling

Bericht door Thom » di sep 02, 2014 9:22 am

Wat een verademing, zeg, die reacties hier. Op dat Netwerk is het alleen maar janken en Marc Netto en al die andere onzin. Net als op dat Feijenoord netwerk.

Ik vind het geloof ik geen briljante zet, niettemin: succes Zimling :ajaxscarf.gif:
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33833
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Niki Zimling

Bericht door Duke » di sep 02, 2014 9:24 am

Ach, de kosten en het risico zijn te overzien, en misschien brengt hij wel iets wat we missen op het middenveld: power en agressie. En ervaring, lijkt me ook niet onbelangrijk.

Al blijft het vreemd dat je in eerste instantie voor Van Ginkel gaat, en dan bij een speler als Zimling uitkomt, waarbij Pröpper ook nog even in beeld was. :smallgrin.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34401
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Niki Zimling

Bericht door Ramona » di sep 02, 2014 9:37 am

Doet NEC toch niet slecht... :666.gif:
Misschien is Alireza ook wel iemand om te volgen dan... :)


Succes, Niki! :smile-ajax.gif:

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Niki Zimling

Bericht door Ajaciedjuh » di sep 02, 2014 9:42 am

Duke schreef:Ach, de kosten en het risico zijn te overzien, en misschien brengt hij wel iets wat we missen op het middenveld: power en agressie. En ervaring, lijkt me ook niet onbelangrijk.

Al blijft het vreemd dat je in eerste instantie voor Van Ginkel gaat, en dan bij een speler als Zimling uitkomt, waarbij Pröpper ook nog even in beeld was. :smallgrin.gif:
Klopt, dat vind ik ook raar. Totaal verschillende spelers m.b.t. de eerste en 2e keus. Van Ginkel versus Zimling. Het past 'in het beeld' dat ze op zoek waren naar ervaring na het wegvallen van Blind en dan is de eerste keus Van Ginkel. :confused.gif: Begrijp me niet verkeerd ik had graag Van Ginkel naar Ajax zien komen, maar het spreekt elkaar allemaal tegen.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23017
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Niki Zimling

Bericht door raymon » di sep 02, 2014 9:51 am

Mwah, je hebt Viergever en Serero voor de positie van Blind maar Serero kan ook iets aanvallender spelen. Dus kun je of Blind vervangen of Serero. Dan kan het dus dat je bij verschillende spelers terechtkomt.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Mr. Ajax
Berichten: 14502
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Niki Zimling

Bericht door Mr. Ajax » di sep 02, 2014 10:40 am

Raymon schreef:Mwah, je hebt Viergever en Serero voor de positie van Blind maar Serero kan ook iets aanvallender spelen. Dus kun je of Blind vervangen of Serero. Dan kan het dus dat je bij verschillende spelers terechtkomt.

Sinds wanneer is Viergever ook een optie voor linkshalf?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23017
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Niki Zimling

Bericht door raymon » di sep 02, 2014 10:53 am

Daar heb je Anderson voor. Of Duarte. En eventueel Serero. Maar als je Serero ook ziet als VDM dan kun je er dus voor kiezen om hem te 'vervangen'. Maar je kunt dus ook kiezen om Serero niet als VDM te zien en dan een speler voor die positie halen.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Niki Zimling

Bericht door Rooie » di sep 02, 2014 11:03 am

Wellicht Schone als half laten spelen? Dan heb je op de flank ruimte voor Kishna of evt. Muric. Schone als controlerende middenvelder was geen succes, maar denk dat hij vanaf het middenveld wel wat creativiteit kan brengen.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Niki Zimling

Bericht door Demosthenes » di sep 02, 2014 11:04 am

We weten nog niet of Zimling (Om de een of andere reden denk ik bij die naam aan Zelig, http://nl.wikipedia.org/wiki/Zelig ) als verdedigend middenvelder komt te spelen; spelers moeten vaak of lang wennen in Jong Ajax of op een andere plaats spelen. Hij is misschien de nieuwe spits, naast Van der Hoorn.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Niki Zimling

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » di sep 02, 2014 11:05 am

Je kan ook Viergever linksback zetten; Boilesen overtuigt allesbehalve, dit seizoen. Dan is er ruimte op het middenveld voor bijvoorbeeld Schone en zet je Kishna en AEG op de vleugels. Maar ja, wie zetten we in de spits?

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Niki Zimling

Bericht door Thijs » di sep 02, 2014 11:16 am

Ajax-supporters euforisch na komst Niki Zimling
/Sport 2 september 2014 door Frank Heinen 2

In delen van Amsterdam is het de hele afgelopen nacht onrustig geweest. Overal in de stad gingen Ajax-supporters de straat op om de huur van de Deense sterspeler Niki Zimling te vieren.

Na een roerige laatste transferperiode slaagden de Amsterdammers er enkele uren voor het verstrijken van de transferdeadline nog in om de gewenste topaankoop vast te leggen. Zimling, die overkomt van de Duitse topclub FSV Mainz 05, moet het middenveld van de landskampioen gaan leiden.

Speler waar je een kaartje voor koopt
Directeur Marc Overmars is in zijn nopjes met de aankoop: ‘Achter de schermen waren we al maanden met Niki bezig, het is fantastisch dat het zo kort voor de deadline dan toch nog rondkomt. Hij kon overal tekenen – bij Hannover, bij Crystal Palace, bij Zulte Waregem – en dan komt hij gewoon naar ons; dat zegt denk ik genoeg over de klank die de naam Ajax in het buitenland nog altijd heeft. Zimling is echt een jongen waar je een kaartje voor koopt, bijvoorbeeld als ie het zelf vergeten is.’
Verdedigende middenvelder Zimling wordt in de Ajax-middenlinie de opvolger van international Daley Blind, die naar Manchester United vertrok. Volgens trainer Frank de Boer kan de Deens international echter veel meer: ‘Je kunt hem ook zo met de beloften laten meespelen, en op de bank zetten – Niki is een man van vele oorlogen, daar kun je dat wel aan overlaten.’
Volgens De Boer is zijn selectie met de komst van Zimling in een keer op peil: ‘Natuurlijk, je verliest een van de beste keepers van Nederland, de beste centrale middenvelder van Nederland en een uitstekende spits. Dat is even slikken, maar als je daar dan iemand als Zimling voor terugkrijgt, dan kom je uiteindelijk toch nog sterker uit de transferperiode dan dat je erin ging. Ja, als we met dit elftal geen kampioen worden, lever ik een wanprestatie.’

Koopmansgeest
De huur van de Deense topspeler zorgde ook bij de fans voor veel optimisme over het komende seizoen. Rond de Amsterdam Arena kwamen gisteravond laat zo’n drieduizend supporters samen die een reusachtig spandoek voor de markante middenvelder ontrolden en diens naam scandeerden. Een zegsman van Vak 410 laat weten: ‘Er is in de afgelopen tijd best wel wat kritiek geuit op het aan- en verkoopbeleid van de heer Overmars, ook uit onze hoek, maar na de komst van een speler als Zimling, een voetballer van de bovenste plank van de keukenkast van het internationale voetbal, buigen wij eerbiedig het hoofd voor zoveel koopmansgeest. We zijn trots dat Ajax een speler als Zimling heeft weten te verleiden. Meer dan tien jaar lang haalden internationale topspelers hun neus op voor onze club. Michael Laudrup was de laatste ervaren topper die naar Amsterdam kwam, en nu is daar dan Niki Zimling.’ De laatste keer dat de fanatieke Ajax-aanhang zo lyrisch was over een aankoop van Overmars, was twee jaar geleden, bij de komst van het Zweedse supertalent Tobias Sana.

Zimling laat in een bescheiden verklaring weten dat hij vooral hoopt een mooi huis te vinden, een paar talenten uit de eigen opleiding in de weg te kunnen zitten en niet al te veel gele kaarten te pakken.
HP/De Tijd

:smallgrin.gif:
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Niki Zimling

Bericht door Baseman » di sep 02, 2014 11:59 am

:drecul.gif:
Hij is leuk!

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10274
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Niki Zimling

Bericht door WP_Legend » di sep 02, 2014 12:26 pm

Ik vraag me af of Schone hem getipt heeft bij het TH... ze kennen elkaar immers door en door.

als ik trouwens op youtube afga spelen ze best goed samen! Dat kan leuk worden.

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Niki Zimling

Bericht door Mano » di sep 02, 2014 4:58 pm

Hij wordt door Overmars wel erg geroemd over zijn kwaliteiten.

Als ik Marc zo hoor, heeft heel Europa liggen slapen... :hypocrite.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

jaribombarie
Berichten: 6
Lid geworden op: ma sep 01, 2014 7:38 pm

Re: Niki Zimling

Bericht door jaribombarie » di sep 02, 2014 6:19 pm

Hopelijk kan hij af en toe de beuk er in gooien zoals Poulsen dat zo goed kon. Ik kan me nog goed herinneren hoe hij van Bommel een flinke beuk gaf. Die wist meteen met wie hij te maken kreeg


Coen

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33833
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Niki Zimling

Bericht door Duke » di sep 02, 2014 6:25 pm

Welkom Coen!

In het filmpje op Ajax TV maakt hij een goede indruk, ik ben gematigd positief (maar ik ben een positief ingesteld persoon). :smallgrin.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Plaats reactie