Kasper Dolberg

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10279
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Kasper Dolberg

Bericht door WP_Legend » zo aug 18, 2019 11:47 pm

25 miljoen Inc bonussen, dus zal wel rond de 20 liggen exclusief..

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11423
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Toppie » ma aug 19, 2019 7:18 am

Gelukkig , we zijn van het Dolberg Syndroom af en hij is beter af bij een andere club in dit geval Nice erg Nice :smallgrin.gif:

Mr. Ajax
Berichten: 14506
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Mr. Ajax » ma aug 19, 2019 7:56 am

Ik heb me echt enorm aan hem geergerd, maar stiekem zou ik wel een kleine terugkoop-optie hebben bedongen... :blush.gif: Als die jongen een keer wakker wordt (not likely, maar toch) dan zou het echt een monster kunnen worden.

20-25 miljoen is overigens gewoon een prima prijs voor hem. Hij laat al 2 jaar weinig tot niks zien.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Ajaciedjuh » ma aug 19, 2019 8:05 am

Mr. Ajax schreef:Ik heb me echt enorm aan hem geergerd, maar stiekem zou ik wel een kleine terugkoop-optie hebben bedongen... :blush.gif: Als die jongen een keer wakker wordt (not likely, maar toch) dan zou het echt een monster kunnen worden.

20-25 miljoen is overigens gewoon een prima prijs voor hem. Hij laat al 2 jaar weinig tot niks zien.
Dolberg is beter dan hij hier regelmatig wordt afgeschilderd. Ik vind het jammer, maar blijkbaar geloofde hij er zelf ook niet meer in, dan is het beter om te gaan.

Ik ben benieuwd of Ajax nog iets gaat doen. Verwacht van niet. Voorin is voldoende keus. Promes was gehaald, omdat verwacht werd dat Neres en/of Ziyech zouden gaan. Weggaan van Dolberg is kwantitatief op gerekend voorin.

Het lijkt er steeds meer op dat Blind en Alvarez voornamelijk als middenvelders worden gezien, dit seizoen. Dan is de kans klein dat daar ook nog wat gebeurd. Of het moet zijn dat Van de Beek alsnog weggaat. Duurt lang voordat daar duidelijkheid overkomt.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Lionel
Berichten: 47293
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Lionel » ma aug 19, 2019 8:10 am

Als je Dolberg verkoopt voor 20 mio kan je toch prima die Olmo kopen?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9368
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Monkey Tonk » ma aug 19, 2019 8:10 am

Omhooggevallen amateurvoetballer. Postzegel erop. Het idiote is dat zo'n slechte speler zoveel aan voetbal kan verdienen.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Ajaciedjuh » ma aug 19, 2019 8:28 am

Lionel schreef:Als je Dolberg verkoopt voor 20 mio kan je toch prima die Olmo kopen?
Volgens mij is het geld (transfersom) niet het probleem. Alleen dit jaar 200M€+ transferinkomsten (los van de CL inkomsten). Ziet Overmars/EtH het belang van versterking op het middenveld en is er ruimte in salarishuishouding?
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Kasper Dolberg

Bericht door GangstaRiB » ma aug 19, 2019 8:53 am

Monkey Tonk schreef:Omhooggevallen amateurvoetballer. Postzegel erop. Het idiote is dat zo'n slechte speler zoveel aan voetbal kan verdienen.
Niet mee eens. Als je z'n doelpunten van vorig jaar bekijkt zitten daar echt juweeltjes tussen. Maar hij is te wisselvallig en zijn uitstraling helpt niet mee.

Maar 20 miljoen voor een spits die eigenlijk nog niet overtuigd heeft... is dat de Champions League premium die Ajax nu kan vragen? :biggthumpup.gif:

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Mano » ma aug 19, 2019 9:08 am

Top!!

lange genoeg geprobeerd en nu toch nog een beetje cashen.
Denk dat hij nergens meer echt komt boven drijven. Heeft niet de killer-instinct die een 9. nodig heeft.
reageert ipv anticipeert waardoor hij altijd te laat is op topniveau.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23018
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Kasper Dolberg

Bericht door raymon » ma aug 19, 2019 9:13 am

Mano schreef:Top!!

lange genoeg geprobeerd en nu toch nog een beetje cashen.
Denk dat hij nergens meer echt komt boven drijven. Heeft niet de killer-instinct die een 9. nodig heeft.
reageert ipv anticipeert waardoor hij altijd te laat is op topniveau.
Ik denk dat het helemaal afhangt van het team waar hij in speelt. Bij Ajax speelt iedereen centraal, zo wil ETH het, dan is er geen ruimte voor een type Dolberg. Bij het juiste team en met de juiste trainer kan hij echt heel goed zijn, geloof nog steeds dat Dolberg in potentie een van de beste spitsen van Ajax had kunnen zijn.

Ik denk ook dat zijn relatie met ETH gewoon heel slecht is. Hij speelde zonder vertrouwen en zonder plezier. Geef ik overigens ETH niet de schuld van, maar blijkbaar liggen die 2 elkaar gewoon niet.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Mano » ma aug 19, 2019 9:19 am

Wat mij altijd opviel bij hem is dat hij erg laat positie kiest.

Een KjH loopt al weg van zijn tegenstander bij de voorassist en dolberg pas als deze pass is aangekomen.
In het laatste geval, is jouw verdediger alert. In het stadium ervoor minder. Hierdoor loopt KJH veel vaker weg van zijn tegenstander dan Dolberg.

Ik denk dat dat niet aan te leren is, dat is een gevoel.
Technisch is Dolberg vele malen beter dan KjH
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33838
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Duke » ma aug 19, 2019 9:28 am

Nice heeft 20 miljoen over voor Dolberg
Door MIKE VERWEIJ

AMSTERDAM - OGC Nice heeft Hoffenheim afgelost als voornaamste kandidaat om Kasper Dolberg (21) over te nemen van Ajax. De Franse subtopper heeft een mondeling akkoord met de Amsterdammers over de transfersom van ruim 20 miljoen euro, terwijl de Duitse club van Alfred Schreuder slechts wil huren.

De Deense spits zelf heeft een voorkeur voor een definitief vertrek, omdat hij geen vertrouwen meer voelt bij Ajax.

Meevaller
Dolberg is met Nice op hoofdlijnen akkoord over een meerjarige verbintenis en definitieve overeenstemming lijkt een kwestie van tijd. Daarmee zou er een einde komen aan het huwelijk tussen het Deense talent en Ajax. Enerzijds zal het voor directeur voetbalzaken Marc Overmars een meevaller zijn dat hij alsnog meer dan 20 miljoen euro kan ontvangen voor de aanvaller, maar anderzijds is in 2017 een dure misrekening gemaakt. Na het (Europese) succesjaar had AS Monaco 50 miljoen euro voor Dolberg over.

Vertrek het allerbeste
Door blessures en een vormdip kelderde zijn transferwaarde. Erik ten Hag dacht de spits in een hele voorbereiding weer aan de praat te krijgen, bombardeerde hem aanvankelijk tot eerste keuze, maar moet erkennen dat een vertrek voor alle partijen het beste is.
www.telegraaf.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Alexander
Berichten: 8557
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Alexander » ma aug 19, 2019 9:36 am

Jammer. Geweldige voetballer, die afgelopen seizoen niet zo slecht was als hier wordt gesteld. Maar inderdaad, hele andere kwaliteiten dan een Huntelaar.

20 miljoen een redelijk bedrag natuurlijk, maar die jongen was mits fit en in vorm voor een veelvoud weggegaan. Jammer.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Kasper Dolberg

Bericht door brigade zuid » ma aug 19, 2019 12:00 pm

Ik ben er wel blij mee, toch weer 20 miljoen en we hebben voor die positie Tadic, KJH en Traore. Haal nu die Dani Olmo nog maar ff op.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33481
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Kasper Dolberg

Bericht door zeux » ma aug 19, 2019 12:20 pm

Ik ben wel blij dat hij weg is. Werd m niet meer.

Benieuwd welke vervanger ze halen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Yopii
Berichten: 18484
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Yopii » ma aug 19, 2019 12:34 pm

Het is altijd een tegenvaller en een nederlaag als het er bij een groot talent niet uitkomt. Tegelijkertijd loop het soms zo, dat hebben we vaak genoeg gezien. Meestal is het dan een mentale kwestie en wordt het elders ook niet veel meer met zo'n jongen.

Het is jammer, want Dolberg liet bij vlagen acties van internationale klasse zien. Dat is bij zijn concurrent KJH allang niet meer zo. We moeten nu maar hopen dat Tadic heel blijft, anders lever je heel veel in.

Ik neem aan dat Ajax het nu met Traoré gaat proberen. Waar haal je zo laat nog een goede centrumspits vandaan? :confused.gif:

Dani Olmo is geen spits.

Lionel
Berichten: 47293
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Lionel » ma aug 19, 2019 12:45 pm

Met KJH lever je op techniek wat in maar dat compenseert hij ruimschoots met zijn instelling. Als dat niet zo was geweest was Dolberg niet verkocht. 20 miljoen voor je derde spits is best prima natuurlijk.

Traore gaat nu zijn kansjes krijgen hopelijk. Dani Olmo is dan wel geen spits maar zou misschien ook de Tadic-rol kunnen spelen. Promes kan ook nog in de spits. Iemand erbij, al dan niet vanuit de jeugd, is geen overbodige luxe.
IK GELOOF!!!!!!

Yopii
Berichten: 18484
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Yopii » ma aug 19, 2019 12:57 pm

Dan doe je erg ingewikkeld: met spelers schuiven in plaats van 'gewoon' een spits te halen.

KJH heeft niet meer de snelheid en dynamiek voor de CL. Ten Hag zal niet met hem starten maar steeds Tadic in de spits laten spelen.

Alexander
Berichten: 8557
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Alexander » ma aug 19, 2019 1:01 pm

We zijn wel nog steeds Ajax. Een opleidingsclub. Met Tadic en Huntelaar hebben we 2 sterke opties. Daarnaast hebben we met Traore een groot talent in Jong spelen en laat ook Brobbey zich steeds meer zien. Die moeten ook kansen krijgen.

Lionel
Berichten: 47293
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Lionel » ma aug 19, 2019 1:18 pm

Alexander schreef:We zijn wel nog steeds Ajax. Een opleidingsclub. Met Tadic en Huntelaar hebben we 2 sterke opties. Daarnaast hebben we met Traore een groot talent in Jong spelen en laat ook Brobbey zich steeds meer zien. Die moeten ook kansen krijgen.
Eens. Maar als je in de CL potten wilt breken zal er misschien toch een optie bij moeten komen. Traore en Brobbey zijn nog heel erg jong.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33838
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Duke » ma aug 19, 2019 1:29 pm

:aai.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Lionel
Berichten: 47293
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Lionel » ma aug 19, 2019 1:44 pm

Typeert een beetje het beeld wat ik van Dolberg heb. Een rare eenzame kwibus.
IK GELOOF!!!!!!

Yopii
Berichten: 18484
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Yopii » ma aug 19, 2019 2:34 pm

Alexander schreef:We zijn wel nog steeds Ajax. Een opleidingsclub. Met Tadic en Huntelaar hebben we 2 sterke opties. Daarnaast hebben we met Traore een groot talent in Jong spelen en laat ook Brobbey zich steeds meer zien. Die moeten ook kansen krijgen.
Hier ben ik het uiteraard mee eens.

We hebben nu voorin Tadic, Promes, Neres, Ziyech. Vier spelers op een topcontract. Daarachter Donny, Daley Blind (topcontract), Marin (een dure jongen) en Alvarez (ook een dure jongen). Wie je ook haalt, hij komt voor de bank of verdringt iemand die voor veel geld gehaald heeft en/of op een topcontract zit.

Kan Ajax zich dat permitteren? Wat als we CL missen? Doorstroming?

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Kasper Dolberg

Bericht door brigade zuid » ma aug 19, 2019 2:39 pm

Als je mee wil doen moet je wel en er komt veel meer geld binnen dan eruit gaat. Met jongens als Ekkelenkamp, De Wit, Eiting in de basis pak je geen prijzen.

Lionel
Berichten: 47293
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Lionel » ma aug 19, 2019 2:46 pm

Die De Wit moeten ze meesturen met Dolberg.
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie