Mitchell Dijks

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Mitchell Dijks

Bericht door Sandro » ma jun 05, 2017 6:27 pm

Hij schijnt een tonnetje of 7 te verdienen...

Ook vreemd hoe het verlopen is eigenlijk. Je laat hem transfervrij gaan naar Willem II en haalt hem even later weer terug. Op dat moment zit je heel slecht in de linksbacks (Blind was volgens mij al weg en Boilesen weer eens geblesseerd) waardoor Dijks veel kon vragen.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Mitchell Dijks

Bericht door Ajaciedjuh » vr jun 16, 2017 11:58 pm

Birmingham City wil Dijks. Norwich kon hem voor €4M overnemen, maar Overmars kan nu meer vragen, aldus Telesport. :ajaxsmiley.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Mitchell Dijks

Bericht door Ajaciedjuh » di jul 25, 2017 7:09 pm

Keijzer spreekt uit dat Dijks alleen erbij is gehaald ivm gebrek aan verdedigers achterin. Dat klinkt heel anders dan Mike Verweij heeft verteld.
VI schreef:Het is de vraag hoe de selectie van Ajax er voorstaat zo vroeg in het seizoen, nog maar negen weken na de verloren Europa League-finale. In de tussenliggende periode zijn Davy Klaassen, Bertrand Traoré, Jairo Riedewald en Kenny Tete vertrokken. Het gevolg is dat met name achterin de spoeling dun is, waardoor Keizer een beroep heeft gedaan op Mitchell Dijks. Nog niet voor de uitwedstrijd tegen Nice, maar de linksback sluit wel weer aan bij de selectie.
Keizer legde tijdens de persconferentie uit waarom: 'We zijn onvoldoende bezet achterin, zo simpel is het eigenlijk. Ik vind dat we daar wat aan moeten doen. Mitchell is nog altijd van Ajax en ik dacht als hij toch nog bij Ajax is, dan moet hij maar gewoon met ons meetrainen in afwachting van een transfer. Hij kan laten zien dat hij beter is dan de jongens die er nu staan. We hebben samen gezeten, een aantal dingen gesproken en een dag later heeft hij geantwoord dat hij er heel veel zin in had.'
Dat de selectie nog niet rond is eind juli is iets waar Keizer absoluut niet moeilijk over wil doen. 'Nee, want zo werkt het in het voetballand. De transferwindow loopt tot en met 31 augustus. Iedere club heeft daar problemen mee, op drie of vier clubs na misschien. Dat is voor mij dus zeker geen extra probleem', luidde de duidelijke uitleg van Keizer.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Mitchell Dijks

Bericht door Marillion » di jul 25, 2017 8:53 pm

Voor nuance is natuurlijk even helemaal geen plaats. We moeten wel kunnen zeuren over het transferbeleid. :smile-ajax.gif:

Ik sluit niet uit dat hij straks alsnog vertrekt. Eerste keuze zal hij niet worden en het kan zomaar zijn dat 2e keuze ook een lastig verhaal voor 'm is. Want in de Eredivisie zal het voetballend vermogen van Sinkgraven dan eerder de voorkeur krijgen boven de vuurpijlen van Dijks.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13361
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Mitchell Dijks

Bericht door Arthur » wo jul 26, 2017 7:50 am

Het vervelende als die jongen blijft is dat er toch altijd een mogelijkheid blijft dat hij een keertje mee mag doen. Daarom was ik afgelopen winter al blij dat Bosz die keuze werd ontnomen door Dijks te verhuren.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Mitchell Dijks

Bericht door Ajaciedjuh » wo jul 26, 2017 8:10 am

Dit is typisch een vorm van 'sensatie' vanuit de media door de Telegraaf en iets minder mate VI.

Ajax is er nog niet in geslaagd om een nieuwe linksback te halen. Ondertussen zijn Tete, Riedewald (opvallend overigens dat de transfersom niet werd medegedeeld.... toch veel lager dan €9M!?) en Westermann weg, dus is het dun achterin. Daarnaast is Sinkgraven ook nog geblesseerd. Dus de spoeling is achterin dun bij blessures.

Logische dat ze Dijks er dan weer bij halen, omdat hij nog niet weg is. Maar die gaat echt nog wel tijdens deze transferperiode, evenals er echt nog wel wat bijkomt achterin.

Ajax legt de lat een stuk hoger, dan de afgelopen jaren, waardoor ze in een vijver komen te vissen waar veel meer concurrentie is en ze achteraan in de keten staan. De grote transfers beginnen nu te komen en dan volgt een kettingreactie naar onderen toe. Hetzelfde als de afgelopen jaren, zal pas op het einde de buit voor de meeste clubs verdeeld worden.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Mitchell Dijks

Bericht door Jöhnk » wo jul 26, 2017 8:16 am

Zeker met de in ere herstelde Spijkerman op de achtergrond kan het zomaar gebeuren dat Dijks aan spelen toe gaat komen. Ik hoorde Keizer laatst opeens over 'restverdediging' praten. Daar hoorde je De Boer ook altijd over. Van wie zou hij dat hebben?

Het zou daarom ook zomaar kunnen dat Spijkerman Keizer heeft toegefluisterd dat Dijks een hele goede back is. Dijks is immers een aankoop uit de tijd dat Spijkerman, De Boer en Bergkamp het steevast op een akkoordje gooiden om Jonk buiten het aankoopbeleid te houden.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33279
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Mitchell Dijks

Bericht door zeux » wo jul 26, 2017 8:16 am

Ajaciedjuh schreef: Ajax legt de lat een stuk hoger, dan de afgelopen jaren, waardoor ze in een vijver komen te vissen waar veel meer concurrentie is en ze achteraan in de keten staan. De grote transfers beginnen nu te komen en dan volgt een kettingreactie naar onderen toe. Hetzelfde als de afgelopen jaren, zal pas op het einde de buit voor de meeste clubs verdeeld worden.
Ik denk een goede analyse. Gezien de ontwikkelingen op de markt vrees ik dat Ajax ook zal moeten accepteren dat €12-15m een 'gewoon' bedrag gaat worden. In ieder geval voor een dragende speler die ook Europees wat kan bewerkstelligen. En ook dan zit je altijd nog onder de subtop te vissen.
De andere route is - a la Sanchez - op een vroeg moment in oorden als Scandinavië, Oost-Europa of Brazilië talenten scouten en dan hopen dat die zaakwaarnemers de interesse van Ajax niet misbruiken om Engelse clubs alert te maken.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Mitchell Dijks

Bericht door wimpey » wo jul 26, 2017 8:32 am

Jöhnk schreef:Zeker met de in ere herstelde Spijkerman op de achtergrond kan het zomaar gebeuren dat Dijks aan spelen toe gaat komen. Ik hoorde Keizer laatst opeens over 'restverdediging' praten. Daar hoorde je De Boer ook altijd over. Van wie zou hij dat hebben?

Het zou daarom ook zomaar kunnen dat Spijkerman Keizer heeft toegefluisterd dat Dijks een hele goede back is. Dijks is immers een aankoop uit de tijd dat Spijkerman, De Boer en Bergkamp het steevast op een akkoordje gooiden om Jonk buiten het aankoopbeleid te houden.
Ajax heeft z'n winkel gewoon niet op orde. Er staat een uitgemergelde selectie op het moment dat het belangrijkste tweeluik van het seizoen wordt gespeeld. Basisspeler Viergever brengt nog enige routine, hij is loyaal en heeft vorig seizoen goed gepresteerd. Hij mag niet vertrekken, maar zijn aflopende contract wordt vooralsnog evenmin verlengd. Die zal er gemotiveerd bij lopen... :excited.gif:

Ajax is 2 basisspelers en een hoop scorend vermogen kwijt. Niet gecompenseerd. Voor Schöne ging het vorig seizoen op hoog niveau al te snel, staat er nu weer in. Ajax speelt met 2 CVs als back, dat bleek vorig seizoen op Schalke en in Lyon een groot probleem te zijn. Staan er nu weer. Prio 1 op de markt is een linksback. Wordt Dijks in de recycler gedaan. :excited.gif: Ajax trekt een Braziliaan van 12-15 M aan. Staat een linksbuiten van 18 op diens plek.

En dan heb je nog een trainer die tot op heden vooral een frontsoldaatje van het TH lijkt te zijn. Bij alle begrip voor de enorme impact van het drama-Abdelhak: dit gaat qua beleid en daadkracht weer eens nergens over. Een topsportorganisatie onwaardig.

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Mitchell Dijks

Bericht door Mr. Ajax » wo jul 26, 2017 8:56 am

Jöhnk schreef:Zeker met de in ere herstelde Spijkerman op de achtergrond kan het zomaar gebeuren dat Dijks aan spelen toe gaat komen. Ik hoorde Keizer laatst opeens over 'restverdediging' praten. Daar hoorde je De Boer ook altijd over. Van wie zou hij dat hebben?

Het zou daarom ook zomaar kunnen dat Spijkerman Keizer heeft toegefluisterd dat Dijks een hele goede back is. Dijks is immers een aankoop uit de tijd dat Spijkerman, De Boer en Bergkamp het steevast op een akkoordje gooiden om Jonk buiten het aankoopbeleid te houden.

Sorry hoor, maar dit vind ik echt tabloid-geroddel. Niet van je gewend moet ik zeggen.

Wat is er nou mis met de term 'restverdediging'? Of dacht je dat Frank hem had verzonnen? :confused.gif:

Verder vind ik het niet bepaald hoogstaand wat Overmars & co. deze zomer tot nu toe laten zien, maar wat is er - gezien de huidige omstandigheden - niet logisch aan Keizer z'n verhaal met betrekking tot Dijks? Spijkerman is nu dus de grote boeman? :excited.gif:

Het is maar goed dat we vanavond weer eens een balletje gaan trappen wat mij betreft... :ajaxscarf.gif:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Mitchell Dijks

Bericht door Jöhnk » wo jul 26, 2017 9:45 am

De Boer heeft het concept restverdediging uiteraard niet bedacht. Hij maakte er alleen wel een stopwoordje van. En nu hoor ik Keizer, bij de eerste de beste wedstrijd die ergens over gaat, ook meteen over restverdediging. Bosz hoorde ik daar nooit over. Toeval?

Maar goed, terug naar Dijks. Volgens Ajaciedjuh (als ik hem goed begrijp) moet de markt nog op gang komen en zal Ajax later een linksback halen. Ik ben heel benieuwd of dat gaat gebeuren. Het verhaal dat Ajax drie hele goede opties op het oog had maar dat die helaas niet willen vind ik alvast slap. De kunst is juist om goede spelers te vinden die wèl willen. Anders kun je het net zo goed proberen bij Jordi Alba of Marcelo. Die zijn heel goed maar helaas willen ze niet.

Overigens vind ik niet dat we de media kunnen beschuldigen van stemmingmakerij. Eerst had Dijks geen rugnummer, stond hij niet op de teamfoto, was hij niet ingeschreven voor Europees voetbal. Niet veel later doet Ajax er alles aan om dit terug te draaien. Het heeft wel degelijk veel weg van een U-turn en weinig van logisch beleid.

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Mitchell Dijks

Bericht door Mr. Ajax » wo jul 26, 2017 11:40 am

Jöhnk schreef:De Boer heeft het concept restverdediging uiteraard niet bedacht. Hij maakte er alleen wel een stopwoordje van. En nu hoor ik Keizer, bij de eerste de beste wedstrijd die ergens over gaat, ook meteen over restverdediging. Bosz hoorde ik daar nooit over. Toeval?

Wat een hoop helemaal niet relevante speculatie. Wat wil je hiermee zeggen? Was de 'hotzone' ook een stopwoordje van De Boer?

Spijkerman is nu dus de 5de colonne ofzo?

Nogmaals, ben blij dat het vanavond weer begint, kunnen we weer op voetbal gaan focussen in plaats van geroddel in de marge...
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Mitchell Dijks

Bericht door Jöhnk » wo jul 26, 2017 12:30 pm

Ik heb Keizer nog helemaal niet gehoord over 'hotzone'. Wel een artikel erover gelezen, maar daar stopt het. In het eerste interview wat ik van de beste man zie praat hij over 'restverdediging' en niet over 'hotzone'.

Spijkerman heeft weinig kwaliteit maar wel veel invloed. Bosz dacht daar het zijne van, maar inmiddels is Hennie in ere hersteld.

Het is misschien angst. Ik ben bang voor de terugkeer van de grote rondo, voor het recyclen van Dijks. Met andere woorden: voor 'het grote terugdraaien', zoals eerder toegepast op De Toekomst.

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Mitchell Dijks

Bericht door wimpey » wo jul 26, 2017 12:36 pm

Jöhnk schreef: Ik ben ban voor de terugkeer van de grote rondo, voor het recyclen van Dijks. Met andere woorden: voor 'het grote terugdraaien', zoals eerder toegepast op De Toekomst.
+ 1. Lyon - Ajax deed het ergste vermoeden: om de as heen 'voetballen'. Zat amper diepte in. Aanval stond er voor Jan L*l bij.

Heb de indruk dat Keizer er niet o.b.v. z'n kwaliteit maar o.b.v. z'n meegaandheid zit.

Yopii
Berichten: 17878
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Mitchell Dijks

Bericht door Yopii » wo jul 26, 2017 12:54 pm

Ik ook.

Een trainer moet snel kunnen inschatten of spelers het niveau aankunnen. Vraag me dat af bij Keizer. Waar zou hij het ook vandaan moeten hebben? Nooit in de top gespeeld, nooit in de top gewerkt. Referentiekader is JL.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Mitchell Dijks

Bericht door Marillion » wo jul 26, 2017 1:22 pm

Dit is volgens mij toch vooral een praktische oplossing. Keizer heeft te weinig verdedigers tot zijn beschikking en er loopt er één rond die nog geen nieuwe club heeft. Zolang Dijks nog geen nieuwe club heeft en Ajax nog geen betere speler betrekt hij hem bij de groep.

Ik zou hem enkel op basis van deze beslissing niet het verwijt willen maken dat hij de kwaliteit van spelers niet kan inschatten. Het zou anders worden als er dadelijk twee of drie een kans in de basis krijgen terwijl ze het niveau niet hebben. Vergeet met betrekking tot de samenstelling van de selectie bovendien niet dat de rol van de trainer slechts beperkt is.
Nil volentibus arduum

De Dominee
Berichten: 5747
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Mitchell Dijks

Bericht door De Dominee » wo jul 26, 2017 1:44 pm

Jöhnk schreef:
Het is misschien angst. Ik ben bang voor de terugkeer van de grote rondo, voor het recyclen van Dijks. Met andere woorden: voor 'het grote terugdraaien', zoals eerder toegepast op De Toekomst.
Deze angst leeft ook heel erg bij mij. Brrr.... :excited.gif:
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Mitchell Dijks

Bericht door Mr. Ajax » wo jul 26, 2017 2:04 pm

De Dominee schreef:
Jöhnk schreef:
Het is misschien angst. Ik ben bang voor de terugkeer van de grote rondo, voor het recyclen van Dijks. Met andere woorden: voor 'het grote terugdraaien', zoals eerder toegepast op De Toekomst.
Deze angst leeft ook heel erg bij mij. Brrr.... :excited.gif:
Waar is deze angst op gebaseerd? Op het gebruik van het woordje 'restverdediging'? Voorlopig kunnen we alleen afgaan op Keizer's g/bewezen prestaties, en niet op potentiele/toekomstige. Het voetbal wat Jong Ajax vorig jaar liet zien onder zijn bewind rechtvaardigt die angst van jullie in ieder geval niet.

Dan moet het wel een of ander 'gut feeling' van jullie zijn, maar geef dat dan ook aan.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

De Dominee
Berichten: 5747
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Mitchell Dijks

Bericht door De Dominee » wo jul 26, 2017 2:10 pm

Het verkoop- en aankoopbeleid tot nu toe. Het vertoonde spel. De interviews. Eigenlijk alles wat ik zie en hoor tot op heden. Gewoon een simpele optelsom.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Mitchell Dijks

Bericht door LucaS » wo jul 26, 2017 3:51 pm

Welk vertoonde spel? Er is anderhalve serieuze oefenwedstrijd geweest volgens mij
I think I lost my fucking headache

Yopii
Berichten: 17878
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Mitchell Dijks

Bericht door Yopii » wo jul 26, 2017 4:33 pm

Het recyclen van Dijks doet het slechtste vermoeden. Kennelijk is (een deel van) de staf van mening dat hij het niveau van Ajax 1 kan halen, anders gebeurde dit niet. Dan twijfel ik aan het oordeel van de betrokkene(n).

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Mitchell Dijks

Bericht door Mr. Ajax » wo jul 26, 2017 4:40 pm

De Dominee schreef:Het verkoop- en aankoopbeleid tot nu toe. Het vertoonde spel. De interviews. Eigenlijk alles wat ik zie en hoor tot op heden. Gewoon een simpele optelsom.
Welk vertoonde spel inderdaad? Tegen Bremen zag het er niet slecht uit - in ieder geval niet anders dan onder Bosz - en tegen Lyon heb je vrijwel zonder te trainen een helftje het sterkste elftal aan het werk gezien.

Wat is er dan in de interviews gezegd wat daarop zou wijzen? Ik heb de spelers en Keizer zelf juist alleen maar gehoord over opbouw door het midden en pas in de laatste fase van de aanval gebruik maken van de flanken - vrijwel het tegenovergestelde van het om de as heen opbouwen van De Boer.

Wat heb jij allemaal gezien en gehoord wat wij niet hebben meegekregen? Oftewel, die optelsom zie ik niet.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Mitchell Dijks

Bericht door Marillion » wo jul 26, 2017 4:53 pm

Yopii schreef:Het recyclen van Dijks doet het slechtste vermoeden. Kennelijk is (een deel van) de staf van mening dat hij het niveau van Ajax 1 kan halen, anders gebeurde dit niet. Dan twijfel ik aan het oordeel van de betrokkene(n).
Zoals al eerder gezegd. Je gaat daarmee volledig voorbij aan de uitleg die Keizer heeft gegeven. Namelijk dat er op dit moment sprake is van een tekort aan verdedigers en dat Dijks hier nu eenmaal nog rondloopt en dan dus net zo goed nog kan aansluiten zolang dat het geval is.

Het is zelfs goed mogelijk dat hij intern heeft aangegeven dat hij wel degelijk een nieuwe speler wil op die positie. Alleen moet hij het op dit moment wel doen met de spelers die daadwerkelijk beschikbaar zijn. Je kunt dan twee dingen doen. Dijks buiten de groep laten en iemand doorschuiven die er nog niet klaar voor is. Of hem een kans geven om zich te bewijzen zolang er geen ander is. Zelfs al heb je er weinig of geen vertrouwen in.
Nil volentibus arduum

Yopii
Berichten: 17878
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Mitchell Dijks

Bericht door Yopii » wo jul 26, 2017 5:20 pm

We zullen het zien, Marillion.

Lijkt me niet eerlijk tegenover Dijks om hem een kans te geven maar geen echte. Tenslotte nemen door deze actie van Ajax zijn kansen op een transfer af.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Mitchell Dijks

Bericht door Marillion » wo jul 26, 2017 5:30 pm

Dat hangt er helemaal vanaf wat je met elkaar afspreekt. Misschien is er op dit moment wel geen concrete interesse voor Dijks. Gezien de situatie dat er nog geen vervanger is kun je dan prima afstemmen dat hij de kans krijgt om zich te bewijzen zolang die situatie bestaat. Komt er een club voor hem of heeft Ajax een concrete mogelijkheid om een speler te halen waar meer vertrouwen in bestaat dan heb je weer een nieuwe situatie.

Dat is iets anders dan hem vertellen dat hij eerste keuze is als linksback om 'm vervolgens over twee weken alsnog buiten de selectie te zetten. Kortom, ik denk dat supporters hier wat te gretig op inspringen om de gebruikelijke onvrede tijdens een transferperiode te kunnen uiten.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie