Matthijs de Ligt

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Yopii
Berichten: 17883
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Matthijs de Ligt

Bericht door Yopii » vr jul 12, 2019 4:20 pm

Dan moeten die andere clubs dus komen. Uiteindelijk bood Juventus het hoogste salaris, terwijl elders in principe beter betaald wordt.

Blijkbaar zien die andere clubs De Ligt meer als een toptalent dan als een gevestigde topspeler. Anders hadden ze het salaris wel geboden dat bij de laatste categorie hoort.

@Jöhnk: dat denk ik dus niet. Vertegenwoordigers van andere clubs hebben duidelijk aangegeven dat ze de salariseisen van De Ligt exorbitant hoog vonden.
Laatst gewijzigd door Yopii op vr jul 12, 2019 4:22 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9024
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Matthijs de Ligt

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » vr jul 12, 2019 4:22 pm

999 schreef:Mike Verweij via Twitter meld dat AJAX een vast bedrag van 70 Miljoen zal ontvangen.Zou Juventus Ra(t)iola betalen ?..
Waarom zou Ajax in Godesnaam als verkopende partij die rat moeten betalen?

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9024
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Matthijs de Ligt

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » vr jul 12, 2019 4:26 pm

Bijna 100 miljoen uit de afgelopen CL campagne; 145 miljoen (minimaal) voor De Ligt en De Jong. Dat is bij elkaar bijna een kwart miljard voor ons cluppie. Maar ik begrijp dat we niet tevreden moeten zijn....? Dan ben je volgens mij elke realiteitszin verloren.

(Verder snap ik de kritiek op De Ligt in dit topic niet, dus vraag nog maar eens: wat heeft die jongen fout gedaan?)

Alexander
Berichten: 8511
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Matthijs de Ligt

Bericht door Alexander » vr jul 12, 2019 4:28 pm

Ik had hem ook 100x liever bij een Madrid, Barca of Liverpool gezien. Maar ja, die wilden geen 12 miljoen salaris betalen...

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Matthijs de Ligt

Bericht door 999 » vr jul 12, 2019 4:28 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
999 schreef:Mike Verweij via Twitter meld dat AJAX een vast bedrag van 70 Miljoen zal ontvangen.Zou Juventus Ra(t)iola betalen ?..
Waarom zou Ajax in Godesnaam als verkopende partij die rat moeten betalen?
Dat zei iemand hier op dat forum, in Godesnaam :ajaxsmiley.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Matthijs de Ligt

Bericht door Jöhnk » vr jul 12, 2019 4:28 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Bijna 100 miljoen uit de afgelopen CL campagne; 145 miljoen (minimaal) voor De Ligt en De Jong. Dat is bij elkaar bijna een kwart miljard voor ons cluppie. Maar ik begrijp dat we niet tevreden moeten zijn....? Dan ben je volgens mij elke realiteitszin verloren.

(Verder snap ik de kritiek op De Ligt in dit topic niet, dus vraag nog maar eens: wat heeft die jongen fout gedaan?)

Wat zegt dat dan, een kwart miljard? Het is allemaal relatief. Je bent het namelijk zo weer kwijt.

Hetzelfde werd vroeger gezegd over bedragen met zes nullen. Inmiddels is een miljoen niks meer. En nee, ik heb het niet op mijn rekening staan.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Matthijs de Ligt

Bericht door 999 » vr jul 12, 2019 4:31 pm

Jöhnk schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Bijna 100 miljoen uit de afgelopen CL campagne; 145 miljoen (minimaal) voor De Ligt en De Jong. Dat is bij elkaar bijna een kwart miljard voor ons cluppie. Maar ik begrijp dat we niet tevreden moeten zijn....? Dan ben je volgens mij elke realiteitszin verloren.

(Verder snap ik de kritiek op De Ligt in dit topic niet, dus vraag nog maar eens: wat heeft die jongen fout gedaan?)

Wat zegt dat dan, een kwart miljard? Het is allemaal relatief. Je bent het namelijk zo weer kwijt.

Hetzelfde werd vroeger gezegd over bedragen met zes nullen. Inmiddels is een miljoen niks meer. En nee, ik heb het niet op mijn rekening staan.
Ik bijna :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Matthijs de Ligt

Bericht door 999 » vr jul 12, 2019 4:31 pm

Hij is weg, slot er op ..

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12766
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Matthijs de Ligt

Bericht door Liberty » vr jul 12, 2019 4:34 pm

999 schreef:Hij is weg, slot er op ..
Precies. Ben wel klaar met die jongen. Groot talent hoor. Maar verder gewoon een broodvoetballer. Niets mis mee, maar verklaar jezelf dan nooit meer fan van Ajax.

Zo'n groot fan was hij dus niet.
Tijd voor iets nieuws.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Matthijs de Ligt

Bericht door Jöhnk » vr jul 12, 2019 4:36 pm

Yopii schreef: @Jöhnk: dat denk ik dus niet. Vertegenwoordigers van andere clubs hebben duidelijk aangegeven dat ze de salariseisen van De Ligt exorbitant hoog vonden.
Jij denkt niet dat Raiola gestuurd heeft in de richting van de club die hem traditiegetrouw de hoogste fee betaalt?

Het is voor ome Mino een kleine moeite om de onderhandelingen met Barcelona te laten exploderen.

Juist het feit dat PSG natrapt verraadt dat ze gefrustreerd zijn.

Yopii
Berichten: 17883
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Matthijs de Ligt

Bericht door Yopii » vr jul 12, 2019 4:42 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Bijna 100 miljoen uit de afgelopen CL campagne; 145 miljoen (minimaal) voor De Ligt en De Jong. Dat is bij elkaar bijna een kwart miljard voor ons cluppie. Maar ik begrijp dat we niet tevreden moeten zijn....? Dan ben je volgens mij elke realiteitszin verloren.
Precies.

@Jöhnk: zolang je nog spelers als Tagliafico kunt aantrekken voor vijf miljoen euro, is een kwart miljard een godsvermogen.
Toptalenten moeten we zelf opleiden,die kunnen we toch niet kopen. Tenminste iet op het moment dat ze algemeen erkend goed zijn.
PSV zou Bergwijn + Lozano dolgraag willen verkopen voor 70 miljoen samen, en dan gaat er voor hen nog een hoop af. Feyenoord heeft niet eens vijf miljoen, moet het doen met koopjes.
Natuurlijk maakt Overmars fouten, de lat ligt niet altijd hoog genoeg bij aankopen, maar sinds hij er zit stroomt de bankrekening vol, terwijl we voorheen aan het sappelen waren. Spelers gaan bovendien, in tegenstelling tot eerder, niet meer met ruzie weg. Het precieze bedrag op de bankrekening is niet zo belangrijk, het EV moet blijven groeien, dan is er niets aan de hand.
(Verder snap ik de kritiek op De Ligt in dit topic niet, dus vraag nog maar eens: wat heeft die jongen fout gedaan?)
Raiola inhuren. :1evil.gif:

Yopii
Berichten: 17883
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Matthijs de Ligt

Bericht door Yopii » vr jul 12, 2019 4:47 pm

@Jöhnk; dat is dan een feit. Je kunt wel blijven mokken, maar De Ligt heeft Raiola uitgezocht, dus deal with it. Raiola wil het hoogste salaris voor De Ligt en de hoogste fee voor hemzelf. Het sportieve aspect is van secundair belang.

Neemt niet weg dat bepaalde clubs De Ligt best een topsalaris hadden kunnen betalen, als ze dat hadden gewild. Ze moeten dat alleen wel willen, want ga je De Ligt een salaris betalen dat in de buurt komt van dat van Neymar, Messi, De Bruyne? Wat doet dat met je salarishuis? :confused.gif:

Over twee jaar vertrekt De Ligt naar de echte financiële top. Tot die tijd mag hij zich bij Juventus bewijzen.
Raiola stippelt dat zo uit; nu Juventus, daarna nog een stap hoger, en dan nog een keer cashen. Hij wil niet eens dat zijn spelers vroeg hun eindstation bereiken. Zie Zlatan, die keer op keer van club wisselde, elke keer met een mooi verhaal. Elke transfer is kassa voor de speler en kassa voor Mr. Pizza.
Laatst gewijzigd door Yopii op vr jul 12, 2019 4:49 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33282
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Matthijs de Ligt

Bericht door zeux » vr jul 12, 2019 4:47 pm

Jöhnk schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Bijna 100 miljoen uit de afgelopen CL campagne; 145 miljoen (minimaal) voor De Ligt en De Jong. Dat is bij elkaar bijna een kwart miljard voor ons cluppie. Maar ik begrijp dat we niet tevreden moeten zijn....? Dan ben je volgens mij elke realiteitszin verloren.

(Verder snap ik de kritiek op De Ligt in dit topic niet, dus vraag nog maar eens: wat heeft die jongen fout gedaan?)

Wat zegt dat dan, een kwart miljard? Het is allemaal relatief. Je bent het namelijk zo weer kwijt.

Hetzelfde werd vroeger gezegd over bedragen met zes nullen. Inmiddels is een miljoen niks meer. En nee, ik heb het niet op mijn rekening staan.
We hadden al zo’n 150 staan hé.

Ik denk juist dat je het als Ajax helemaal niet zo makkelijk weer uitgeeft. Aan verbeterde contracten voor Ziyech, Tadic, Onana, Neres misschien (om hoeveel gaat dat dan in totaal? 20m? 30m?)

Spelers die 70 miljoen kosten, gaan niet in NL voetballen. Dat lijkt me de realiteit. Geen idee waar dat plafond ligt, maar het zal vast onder de 40 miljoen zijn.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Yopii
Berichten: 17883
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Matthijs de Ligt

Bericht door Yopii » vr jul 12, 2019 4:53 pm

Exact.

Daarbij is het 'kwijtraken' van dat geld meer een kwestie van ongecontroleerd (lees: emotioneel) kopen, dan van beter of slechter verkopen. Ajax moet niet geforceerd proberen mee te gaan met clubs die structureel (door televisiegelden) veel en veel rijker zijn. Laat spelers gaan, koop slim in en leid goed op. Dan kom je nooit in de problemen.

Als Ajax erin slaagt er 250 miljoen doorheen te draaien, dan lukt het met 300 miljoen ook wel. Dan wordt er dus slecht beleid gevoerd.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Matthijs de Ligt

Bericht door Ajaciedjuh » vr jul 12, 2019 4:57 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Bijna 100 miljoen uit de afgelopen CL campagne; 145 miljoen (minimaal) voor De Ligt en De Jong. Dat is bij elkaar bijna een kwart miljard voor ons cluppie. Maar ik begrijp dat we niet tevreden moeten zijn....? Dan ben je volgens mij elke realiteitszin verloren.

(Verder snap ik de kritiek op De Ligt in dit topic niet, dus vraag nog maar eens: wat heeft die jongen fout gedaan?)
Totaal realiteitszin zijn sommige kwijt. Maar het is van nature dat mensen altijd moeten klagen en ‘alles’ van de negatieve kant zien.

Overigens zijn de bedragen nog niet naar buiten gekomen. De laatste tijd zijn de bedragen telkens substantieel anders, dan de Ajax volgers aangeven.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Yopii
Berichten: 17883
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Matthijs de Ligt

Bericht door Yopii » vr jul 12, 2019 5:08 pm

70 miljoen is ongeveer zeven keer wat hoofdsponsor Ziggo per jaar betaalt, om het in perspectief te plaatsen. Ajax zou nu dus zeven jaar van dat geld zonder shirtreclame kunnen spelen.

wimpey
Berichten: 51688
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Matthijs de Ligt

Bericht door wimpey » vr jul 12, 2019 5:09 pm

Yopii schreef: Ajax moet niet geforceerd proberen mee te gaan met clubs die structureel (door televisiegelden) veel en veel rijker zijn.
Pcs. Je lijn trouw blijven. B-acteurs laten waar ze zijn. Inzetten op eigen kids. En een aankoop dient een meerwaarde te zijn of groeipotentieel te hebben.

Realiteit is nog wel eens anders. Hopelijk kan Ajax nog snijden in het bestand middelmaat.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Matthijs de Ligt

Bericht door Jöhnk » vr jul 12, 2019 5:12 pm

Yopii schreef:Exact.

Daarbij is het 'kwijtraken' van dat geld meer een kwestie van ongecontroleerd (lees: emotioneel) kopen, dan van beter of slechter verkopen. Ajax moet niet geforceerd proberen mee te gaan met clubs die structureel (door televisiegelden) veel en veel rijker zijn. Laat spelers gaan, koop slim in en leid goed op. Dan kom je nooit in de problemen.

Als Ajax erin slaagt er 250 miljoen doorheen te draaien, dan lukt het met 300 miljoen ook wel. Dan wordt er dus slecht beleid gevoerd.
Het kwijtraken van geld begint met luchtig doen over ‘10 miljoen meer of minder’ bij uitgaande transfers.

Ik vind 70 miljoen gewoon niet marktconform. Die jongen van Benfica gaat voor bijna twee keer dat bedrag! En juist omdat Ajax al zo rijk is, hoeft men veel minder snel tevreden te zijn met wat er geboden wordt.

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12766
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Matthijs de Ligt

Bericht door Liberty » vr jul 12, 2019 5:17 pm

Ik klaag verder niet over de transfersom. Ten eerste omdat we ook niet precies weten wat het is, maar ook omdat 70 a 75 miljoen ook een heel leuk bedrag is. Voor mij zijn al die sommen sowieso al onbegrijpelijk. Maar dat helaas de voetbalmarkt tegenwoordig.

Ik erger me alleen aan de houding van die jongen. Hij is 19 jaar en komt eigenlijk pas net kijken. Tuurlijk heeft hij heel veel talent en al wat ervaring. Maar voor de rest is het een broekie. En je dan zo opstellen. Dan laat je je als persoon wel kennen, naar mijn mening.

De Ligt was volgens hemzelf een echte Ajacied. Maar toch wil hij maar wat graag weg en is hij niet vies van wat vuile spelletjes omdat resultaat te bereiken. Dan ben je dus geen echte Ajacied.

Maar hij is weg. De soap is voorbij. Prima. Het gaat hem goed en over een jaar of twee/drie zien we de nieuwe soap wel tegemoet.
Tijd voor iets nieuws.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22999
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Matthijs de Ligt

Bericht door raymon » vr jul 12, 2019 5:22 pm

Vuile spelletjes? Ajax staat vrij om te vragen wat ze willen, daar heeft Raiola of De Ligt niets mee te maken. Ajax vindt blijkbaar 70m een goed bedrag (wat het ook is).

En hij mag dan 19 zijn, hij heeft 3 seizoenen in het eerste gespeeld, 1 EC finale en een halve finale CL. Die jongen is klaar met de Eredivisie, dat kun je 'm niet kwalijk nemen. En Ajax had 'm ook aan z'n contract kunnen houden en 'm gratis de deur uit kunnen laten lopen.

70m is een mooie deal, De Ligt bij een club en in een competitie waar hij zwaarder belast zal worden en dus een betere voetballer wordt. En Ajax kan ruim op tijd voor een vervanger kijken / doorschuiven. Iedereen blij.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33282
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Matthijs de Ligt

Bericht door zeux » vr jul 12, 2019 5:23 pm

Liberty schreef:Ik klaag verder niet over de transfersom. Ten eerste omdat we ook niet precies weten wat het is, maar ook omdat 70 a 75 miljoen ook een heel leuk bedrag is. Voor mij zijn al die sommen sowieso al onbegrijpelijk. Maar dat helaas de voetbalmarkt tegenwoordig.

Ik erger me alleen aan de houding van die jongen. Hij is 19 jaar en komt eigenlijk pas net kijken. Tuurlijk heeft hij heel veel talent en al wat ervaring. Maar voor de rest is het een broekie. En je dan zo opstellen. Dan laat je je als persoon wel kennen, naar mijn mening.

De Ligt was volgens hemzelf een echte Ajacied. Maar toch wil hij maar wat graag weg en is hij niet vies van wat vuile spelletjes omdat resultaat te bereiken. Dan ben je dus geen echte Ajacied.

Maar hij is weg. De soap is voorbij. Prima. Het gaat hem goed en over een jaar of twee/drie zien we de nieuwe soap wel tegemoet.
Er zijn weinig jonge spelers waarvan ik denk: slim om nu naar het buitenland te gaan.

Bij De Ligt ligt dat anders. Bij Ajax was hij misschien nog een keer landskampioen geworden, kans op herhaling CL-succes is betrekkelijk gering. Dan staat hij in feite ‘stil’. Bij Juve maakt hij stap omhoog. Dat is in het kader van zijn carrière slim. Dit zijn de jaren dat hij die groei nog steeds moet zien te vinden. Ik denk dat Juve ook een stepping stone gaat zijn.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12766
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Matthijs de Ligt

Bericht door Liberty » vr jul 12, 2019 5:37 pm

Gezien zijn fouten vind ik dus niet dat hij al klaar was. Hij maakte op cruciale momenten toch gewoon fouten. De 2-3 tegen Tottenham is daar een voorbeeld van.
In het Oranje wil het ook weleens fout gaan.

Dus blijkbaar is onder hoge druk De Ligt kwetsbaar en maakt hij fouten.
Dus nee, klaar was hij zeker nog niet. Maar goed, dat vind ik.

En verder heeft De Ligt wel degelijk vuile spelletjes gespeeld. Door b.v. de som van 50 miljoen te droppen, te praten over een arbitragezaak of vroegtijdig al een deal sluiten met Juve waarbij je mag afvragen of dat überhaupt wel mocht.
Dus nee, zo netjes is De Ligt niet geweest. Dat Ajax zich er weinig van heeft aangetrokken is omdat de club wel geleerd heeft van het verleden.
Tijd voor iets nieuws.

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Matthijs de Ligt

Bericht door Iniesta » vr jul 12, 2019 5:42 pm

Snap de kritiek op de Ligt niet. Die jongen had vorig jaar al makkelijk de overstap naar andere competitie aangekund.
Komt in team met zn jeugd held tegen een onwaarschijnlijk salaris. Ben benieuwd hoeveel forumleden hier geen overstap naar andere positie zouden maken bij salarisverhoging van 30k

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Matthijs de Ligt

Bericht door Jöhnk » vr jul 12, 2019 5:45 pm

Liberty, De Ligt is 19. En hij wordt van alle kanten beïnvloed. Gehersenspoeld, als je wilt.

Ik sta te kijken van de vele mensen die 70 miljoen wel prima vinden. Ik denk dat vooral Juventus blij is. We zullen binnenkort wel ergens lezen dat ze het een koopje vinden. Zo zijn ze dan ook wel weer.

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Matthijs de Ligt

Bericht door Lionel » vr jul 12, 2019 6:13 pm

Maar als dat blijkbaar vorig jaar is afgesproken....

Alvarez komt, volgens VI.
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie