Yaya Sanogo

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

wimpey
Berichten: 51851
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Yaya Sanogo

Bericht door wimpey » di jul 14, 2015 2:18 pm

Marillion schreef: Er is hier al eens opgemerkt dat Milik eigenlijk baat zou hebben bij een rol waarbij hij om een andere spits heen kan spelen. Zodat hij vaker met zijn gezicht naar het doel in positie komt om zijn linkerbeen in stelling te brengen.

Dat heeft echter wel een forse impact op de vraag hoe je de rest van je elftal neerzet.
Het TH weet het toch gewoon niet, joh. Er zou een ervaren spits bij komen. Da's dus blijkbaar deze Sanogo. :excited.gif:

En of die dan complementair is aan de rest: dat zien we dan wel weer. Het is allemaal ad hoc, opportunisme. En het mag niet te veel kosten. Behalve middenvelders, daar trekken ze grif 15 M voor uit. N.b. de linie waarin echt talent als Bazoer, Nouri en vd Beek staat te popelen... Serieus, zet 2 of 3 man van AT bij elkaar en er komt wat beters uit de bus rollen.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23019
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Yaya Sanogo

Bericht door raymon » di jul 14, 2015 2:36 pm

wimpey schreef:
Marillion schreef: Er is hier al eens opgemerkt dat Milik eigenlijk baat zou hebben bij een rol waarbij hij om een andere spits heen kan spelen. Zodat hij vaker met zijn gezicht naar het doel in positie komt om zijn linkerbeen in stelling te brengen.

Dat heeft echter wel een forse impact op de vraag hoe je de rest van je elftal neerzet.
Het TH weet het toch gewoon niet, joh. Er zou een ervaren spits bij komen. Da's dus blijkbaar deze Sanogo. :excited.gif:

En of die dan complementair is aan de rest: dat zien we dan wel weer. Het is allemaal ad hoc, opportunisme. En het mag niet te veel kosten. Behalve middenvelders, daar trekken ze grif 15 M voor uit. N.b. de linie waarin echt talent als Bazoer, Nouri en vd Beek staat te popelen... Serieus, zet 2 of 3 man van AT bij elkaar en er komt wat beters uit de bus rollen.
Hangt wel af van welke 3 je bij elkaar zet.. :smallgrin.gif:
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Lionel
Berichten: 47306
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Yaya Sanogo

Bericht door Lionel » di jul 14, 2015 2:43 pm

wimpey schreef:
Marillion schreef: Er is hier al eens opgemerkt dat Milik eigenlijk baat zou hebben bij een rol waarbij hij om een andere spits heen kan spelen. Zodat hij vaker met zijn gezicht naar het doel in positie komt om zijn linkerbeen in stelling te brengen.

Dat heeft echter wel een forse impact op de vraag hoe je de rest van je elftal neerzet.
Het TH weet het toch gewoon niet, joh. Er zou een ervaren spits bij komen. Da's dus blijkbaar deze Sanogo. :excited.gif:

En of die dan complementair is aan de rest: dat zien we dan wel weer. Het is allemaal ad hoc, opportunisme. En het mag niet te veel kosten. Behalve middenvelders, daar trekken ze grif 15 M voor uit. N.b. de linie waarin echt talent als Bazoer, Nouri en vd Beek staat te popelen... Serieus, zet 2 of 3 man van AT bij elkaar en er komt wat beters uit de bus rollen.
Echt ongelooflijk. Gudelj voor 6 miljoen terwijl je die Pisto niet ophaalt.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Yaya Sanogo

Bericht door InnerHarbour » di jul 14, 2015 2:53 pm

wimpey schreef:Serieus, zet 2 of 3 man van AT bij elkaar en er komt wat beters uit de bus rollen.
Daar geloof ik dus helemaal niets van, in theorie misschien maar dan ga je tegen dezelfde practische zaken aanlopen als ze dat bij Ajax doen, maar vooruit neem contact met zijn drieen op met Ajax bied je diensten aan en geef ze eens wat ideeën, wat houdt jullie drieen tegen?
YNWA

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10279
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Yaya Sanogo

Bericht door WP_Legend » di jul 14, 2015 2:59 pm

Lionel schreef:
wimpey schreef:
Marillion schreef: Er is hier al eens opgemerkt dat Milik eigenlijk baat zou hebben bij een rol waarbij hij om een andere spits heen kan spelen. Zodat hij vaker met zijn gezicht naar het doel in positie komt om zijn linkerbeen in stelling te brengen.

Dat heeft echter wel een forse impact op de vraag hoe je de rest van je elftal neerzet.
Het TH weet het toch gewoon niet, joh. Er zou een ervaren spits bij komen. Da's dus blijkbaar deze Sanogo. :excited.gif:

En of die dan complementair is aan de rest: dat zien we dan wel weer. Het is allemaal ad hoc, opportunisme. En het mag niet te veel kosten. Behalve middenvelders, daar trekken ze grif 15 M voor uit. N.b. de linie waarin echt talent als Bazoer, Nouri en vd Beek staat te popelen... Serieus, zet 2 of 3 man van AT bij elkaar en er komt wat beters uit de bus rollen.
Echt ongelooflijk. Gudelj voor 6 miljoen terwijl je die Pisto niet ophaalt.
Wie is Pisto?

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Yaya Sanogo

Bericht door InnerHarbour » di jul 14, 2015 3:04 pm

Voetballer uit de Deense competitie, blijkbaar volgt Rishi die competitie ook.
YNWA

wimpey
Berichten: 51851
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Yaya Sanogo

Bericht door wimpey » di jul 14, 2015 3:51 pm

Lionel schreef: Echt ongelooflijk. Gudelj voor 6 miljoen terwijl je die Pisto niet ophaalt.
Eens afwachten of we ooit wat van die Sisto gaan vernemen.
Raymon schreef: Hangt wel af van welke 3 je bij elkaar zet.. :smallgrin.gif:
Jij, ik. Naam van die 3e ben ik vergeten. :smallgrin.gif:

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Yaya Sanogo

Bericht door Yopi » di jul 14, 2015 4:02 pm

wimpey schreef:
Lionel schreef: Echt ongelooflijk. Gudelj voor 6 miljoen terwijl je die Pisto niet ophaalt.
Eens afwachten of we ooit wat van die Sisto gaan vernemen.
Raymon schreef: Hangt wel af van welke 3 je bij elkaar zet.. :smallgrin.gif:
Jij, ik. Naam van die 3e ben ik vergeten. :smallgrin.gif:
:1evil.gif:

Lionel
Berichten: 47306
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Yaya Sanogo

Bericht door Lionel » di jul 14, 2015 5:52 pm

Ik ken die gast niet. Maar Ajax laat het afketsen op het bedrag. Dan krijgen we nu van die zogenaamd goedkope oplossingen. Dat is mijn punt.
IK GELOOF!!!!!!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Yaya Sanogo

Bericht door brigade zuid » di jul 14, 2015 5:58 pm

wimpey schreef:Serieus, zet 2 of 3 man van AT bij elkaar en er komt wat beters uit de bus rollen.
Ik denk serieus dat je daar gelijk in hebt.

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Yaya Sanogo

Bericht door beelzebub » di jul 14, 2015 6:23 pm

Hmmz. Dat zou wat revolutionair zijn, Ajax' TD bestaat komend seizoen uit 'Wisdom of the crowd' :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13763
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Yaya Sanogo

Bericht door Jinne » di jul 14, 2015 6:48 pm

Hoe noemen we die revolutie dan? :666.gif:
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Yaya Sanogo

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » di jul 14, 2015 9:01 pm

Als ie vandaag is: Quatorze Juiliet natuurlijk!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Yaya Sanogo

Bericht door Ajaciedjuh » wo jul 15, 2015 1:54 am

Telesport
Haller 'Sanogo aanwinst Ajax'

Sébastien Haller (21) weet het zeker. „Yaya Sanogo is een aanwinst voor Ajax”, zegt de spits van FC Utrecht na het oefenduel met FC Ambacht (6-1).

De door Ajax van Arsenal gehuurde speler (22) had dezelfde leerschool als Haller. „Ik ken Yaya van mijn tijd bij Auxerre”, verklaart Haller de band met de 1,94 meter lange spits, die morgen in Amsterdam de medische keuring ondergaat. „Hij speelde een categorie hoger dan ik, maar we hebben meerdere keren samen getraind en gespeeld.”

Haller is – ondanks de tegenvallende statistieken van Sanogo bij Arsenal en Crystal Palace – enthousiast over zijn landgenoot. „Yaya is een complete spits. Hij kan dribbelen, heeft een goed schot en kan doelpunten maken. Daarom denk ik ook dat hij goed bij Ajax en in de eredivisie past. Hij beschikt over datgene wat in deze competitie wordt gevraagd”, blikt de Utrechtse revelatie van afgelopen seizoen vooruit. „Daarnaast heeft hij in Engeland al op een hoog niveau getraind en gespeeld.”

De doelpuntenmachine van FC Utrecht ontvangt Sanogo met open armen. „Het is voor mij niet eens zo speciaal dat twee jeugdspitsen van Auxerre in de eredivisie spelen. Maar dat er steeds meer Franse spelers die ik ken naar Nederland komen, maakt het wel bijzonder.”

Sanogo sluit morgen of vrijdag bij Ajax aan. De andere aanwinst, Amin Younes (21), meldde zich gisteravond al bij Ajax in Landhuis Bloemenbeek. De Duitser van Libanese afkomst doorstond in Amsterdam de medische keuring en spoedde zich naar De Lutte om de handen te schudden met de technische staf en zijn nieuwe medespelers.

Ajax maakt circa 1,5 miljoen euro over naar Borussia Mönchengladbach om het tot de zomer van 2016 lopende contract af te kopen. De aanvaller van Jong Duitsland, die een contract voor drie seizoenen met een optie voor nog één jaar tekent, meldt zich normaal gesproken vandaag voor het eerst op het trainingsveld.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Yaya Sanogo

Bericht door Yopi » wo jul 15, 2015 2:03 pm

Iets zegt me dat El Azouzzi nog aan de bak mag dit seizoen. Sanogo heeft chronisch problemen met zijn hamstrings:


Afbeelding

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13402
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Yaya Sanogo

Bericht door Arthur » wo jul 15, 2015 2:57 pm

Nou staat Arsenal toch wel bekend om zijn vele blessuregevallen, dus daar gaat in de begeleiding ook van alles mis.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Yaya Sanogo

Bericht door InnerHarbour » do jul 16, 2015 11:08 am

YNWA

Alexander
Berichten: 8557
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Yaya Sanogo

Bericht door Alexander » do jul 16, 2015 11:09 am

Niemand heeft 'm voor onze neus weg kunnen kapen.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33485
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Yaya Sanogo

Bericht door zeux » vr jul 17, 2015 8:10 am

Yopi schreef:Iets zegt me dat El Azouzzi nog aan de bak mag dit seizoen. Sanogo heeft chronisch problemen met zijn hamstrings:


Afbeelding
Pffff, je mag toch hopen dat Ajax ook zo'n lijstje bekijkt....
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Yaya Sanogo

Bericht door Marillion » vr jul 17, 2015 8:15 am

We hebben ervaring genoeg met hamstring blessures. Misschien is het een liefhebberij van de medische staf en hebben ze hem er op uitgezocht. :smile-ajax.gif:

Het is wel te hopen dat die gast het hele jaar fit is. Hij moet er vrijwel direct staan als we er iets aan willen hebben. Anders moet je bij afwezigheid van Milik gelijk gaan schuiven met jongens als Fischer of El Ghazi.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13763
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Yaya Sanogo

Bericht door Jinne » vr jul 17, 2015 9:43 am

Eerste gevoel bij beide versterkingen is vooralsnog: had dan niemand gehaald.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Yaya Sanogo

Bericht door Ajaciedjuh » vr jul 17, 2015 1:33 pm

Ajax.nl
Ajax huurt Yaya Sanogo

Afbeelding
17 juli 2015
Ajax heeft overeenstemming bereikt met Yaya Sanogo en Arsenal. De aanvaller wordt gehuurd van de Engelse club, waar hij op dit moment onder contract staat. De overeenkomst heeft een looptijd van één seizoen, tot en met 30 juni 2016.
Sanogo werd geboren op 27 januari 1993 in Massy, Frankrijk. Sinds halverwege vorig seizoen speelde de spits op huurbasis bij Crystal Palace FC, dat net als Arsenal uitkomt in de Engelse Premier League.
Welkom! :ajaxscarf.gif: Dat je in de voetsporen van Kanu mag treden! :smile-ajax.gif:

http://www.ajax.nl/Ajax-TV/202314/Welko ... Sanogo.htm
Laatst gewijzigd door Ajaciedjuh op vr jul 17, 2015 1:39 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

wimpey
Berichten: 51851
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Yaya Sanogo

Bericht door wimpey » vr jul 17, 2015 1:38 pm

Jinne schreef:Eerste gevoel bij beide versterkingen is vooralsnog: had dan niemand gehaald.
Idem. Heitinga, Dijks en Gudelj had ik evenmin gehaald.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13716
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Yaya Sanogo

Bericht door Thijs » vr jul 17, 2015 1:47 pm

Hij speelt nu al mee in een oefenwedstrijd tegen Jong Wolfsburg.

AFC Ajax ‏@AFCAjax · 13s14 seconds ago

Line-up #Ajax vs W'burg U23: Onana; v Rhijn, vd Hoorn, Viergever, Savastano; Andersen, Warmerdam, Gudelj; Muric, Sanogo, Acolatse. #ajawol
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Yaya Sanogo

Bericht door brigade zuid » vr jul 17, 2015 2:13 pm

wimpey schreef:
Jinne schreef:Eerste gevoel bij beide versterkingen is vooralsnog: had dan niemand gehaald.
Idem. Heitinga, Dijks en Gudelj had ik evenmin gehaald.
Alleen Gudelj heb ik een goed gevoel bij, rest ook niet.

Plaats reactie