Frenkie de Jong

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Frenkie de Jong

Bericht door Marillion » do sep 14, 2017 5:33 pm

Ja, dat maakt inderdaad het nodige uit. Ik schrijf 'm verder overigens ook niet af of zo hoor. Ik ben benieuwd wat hij kan brengen dit seizoen.

Zoals ik al zei doet hij me in balbezit soms een beetje aan Ronald de Boer denken. Hij heeft nog een aantal punten waarop hij zich moet ontwikkelen maar potentieel heeft hij zeer zeker. We gaan het zien dit seizoen.
Nil volentibus arduum

Yopii
Berichten: 18436
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Frenkie de Jong

Bericht door Yopii » zo sep 17, 2017 9:40 pm

Goede voetballer, maar moet nog veel leren.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Frenkie de Jong

Bericht door InnerHarbour » ma sep 18, 2017 7:29 am

Niets meer dan een postbode van 20 jaar, gaat hem niet worden.
YNWA

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Frenkie de Jong

Bericht door Mano » ma sep 18, 2017 10:13 am

ja viel me ook op. lopen met de bal als een malle
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Frenkie de Jong

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma sep 18, 2017 10:55 am

Interessanter is de vraag: doet hij dat omdat hij geen afspeelmogelijkheden ziet, of omdat hij ze dan niet heeft?

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Frenkie de Jong

Bericht door Thijs » ma sep 18, 2017 11:03 am

Ik heb wél van 'm genoten, gisteren. Typisch om na een wedstrijd die je gelijk speelt alleen maar z'n negatieve punten te benoemen, Frenkie was de beste Ajacied gisteren.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Frenkie de Jong

Bericht door Marillion » ma sep 18, 2017 11:09 am

Herkenbaar probleem hoor. Ik had er vroeger ook last van toen ik nog voetbalde. M'n teamgenoot op links inspelen betekende in principe balverlies. Als rechts dan niet vrij was kon je beter nog even doorlopen. :smile-ajax.gif:
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Frenkie de Jong

Bericht door InnerHarbour » ma sep 18, 2017 4:46 pm

Goh, had je dat bij balopdak 28 ook?
YNWA

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Frenkie de Jong

Bericht door Marillion » ma sep 18, 2017 4:56 pm

Ja, en we hadden ook nog een grote vijver waar je de bal in kon schieten als er behoefte was aan een pauze. Dan was je snel 5 tot 10 minuten verder. :smile-ajax.gif:

Nu ik er zo over nadenk zou dat voor dit Ajax ook wel wat zijn.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11899
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Frenkie de Jong

Bericht door Sandro » ma sep 18, 2017 5:55 pm

InnerHarbour schreef:Goh, had je dat bij balopdak 28 ook?
Ajax is toch zo'n beetje balopdak 28 in jouw ogen?
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2155
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Re: Frenkie de Jong

Bericht door Cluijffert » di sep 19, 2017 7:37 am

Bestuurlijk ontloopt het elkaar in ieder geval nauwelijks.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Frenkie de Jong

Bericht door beelzebub » di sep 19, 2017 8:07 am

Mooi stuk over Frenkie....

Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

De Dominee
Berichten: 5851
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Frenkie de Jong

Bericht door De Dominee » do okt 26, 2017 12:53 pm

Frenkie de Jong: 'Natuurlijk ben ik ontevreden'BvdPloeg, 26-10-2017 om 07:20, 20532 views, Algemeen Dagblad | Een Ajax-kado geven?
Frenkie de Jong wil dolgraag meer speeltijd bij Ajax, zo vertelt hij in De Telegraaf en het Algemeen Dagblad. De middenvelder speelde woensdag tegen ASV De Dijk een hele wedstrijd, maar in de competitie kwam hij al drie keer op rij niet in actie.

'Natuurlijk is dat kloten. Ik snap het wel, hoor, dat een trainer niet veel wil veranderen als het team wint. Maar ik denk dat ik in de basis kan spelen. Natuurlijk ben ik ontevreden, maar ik moet het zelf veranderen', stelt De Jong vast in het AD. De wedstrijd tegen De Dijk zag hij daarom als een kans. 'Als je het in zo'n wedstrijd als deze niet laat zien, val je helemaal ver terug.'

Samen met Siem de Jong zit hij in hetzelfde schuitje, al viel de routinier de laatste weken wel vaker in. 'We hebben nu dan in de beker gespeeld, maar normaal leven we toch van week naar week. Dan kiest de trainer voor minder wisselingen. Ik ben blij dat het goed loopt natuurlijk nu, maar ik zie voor mezelf ook een rol. Mijn doel was om dit seizoen een basisplaats te veroveren. Daar is niets aan veranderd.'

Invallen in De Kuip
In De Telegraaf baalt hij verder van het feit dat hij niet mocht invallen in De Kuip. 'Siem werd tegen Feyenoord in de slotfase ingebracht, omdat hij beter verdedigend kan koppen', aldus De Jong, die volgens de krant zijn tot 2019 doorlopende contract nog niet wil verlengen. De Telegraaf zegt daar zelf over: 'Dat hij wacht met bijtekenen, is logisch, want waarom zou hij de onderhandelingen als wisselspeler aangaan, terwijl een basisplaats een kwestie van tijd is?'

In gesprek met Voetbal Inside verklapt De Jong dat hij wel een gesprek heeft gehad met Marcel Keizer. Hoewel hij ook op camera aangeeft dat hij geen geduld wil houden, maar basisspeler wil worden, verwacht hij zondag tegen Willem II geen speeltijd vanaf het begin. 'We hebben met 4-1 gewonnen in De Kuip en de jongens die in de basis staan doen het goed. Ik denk dat hij het wel laat staan.'
https://www.ajaxshowtime.com/article/ho ... ontevreden

Is wel heel erg ongeduldig... Volgend jaar is Ziyech weg en krijgt hij zijn basisplaats als creatieve speler. Dit jaar zal hij genoegen moeten nemen met minuten, Ziyech en Siem zijn verder. Op 6 vind ik Donny en Schone beter.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11899
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Frenkie de Jong

Bericht door Sandro » do okt 26, 2017 5:14 pm

Goed toch, dat hij ongeduldig is.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Frenkie de Jong

Bericht door InnerHarbour » do okt 26, 2017 5:20 pm

Ik snap wel dat hij ongeduldig is, postbode is een uitstervend beroep.
YNWA

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Frenkie de Jong

Bericht door Mano » vr okt 27, 2017 8:23 am

InnerHarbour schreef:Ik snap wel dat hij ongeduldig is, postbode is een uitstervend beroep.
:biggrin.gif:
ligt het nou aan mij of begin jij echt zo'n oude muppet te worden die overal op moppert?
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mr. Ajax
Berichten: 14502
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Frenkie de Jong

Bericht door Mr. Ajax » vr okt 27, 2017 8:42 am

Sandro schreef:Goed toch, dat hij ongeduldig is.
Als het maar gezond ongeduldig is.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Frenkie de Jong

Bericht door Marillion » vr okt 27, 2017 9:15 am

Er zit in dit stukje in ieder geval geen verkeerde uitspraak. Die jongen wil graag basisspeler worden. Daar lijkt me niets mis mee.

Voorlopig is het elftal echter beter af met Schöne. Ik zie 'm er eerlijk gezegd niet zo snel inkomen. Zeker niet als Ajax resultaten blijft halen. Er is gezien de achterstand niet veel ruimte om te experimenteren.
Nil volentibus arduum

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Frenkie de Jong

Bericht door Mano » vr okt 27, 2017 9:30 am

Vorig jaar begon Ajax goed te draaien met Schone in het elftal, toen dat eenmaal liep was hij met tijd en wijle wel weer vervangbaar door Donny vd Beek. Eerst moet iedereen weer in de maat lopen, daarna kan je 1 of 2 wissels doorvoeren zonder echt te verzwakken
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mr. Ajax
Berichten: 14502
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Frenkie de Jong

Bericht door Mr. Ajax » vr okt 27, 2017 9:32 am

Marillion schreef:Er zit in dit stukje in ieder geval geen verkeerde uitspraak. Die jongen wil graag basisspeler worden. Daar lijkt me niets mis mee.

Voorlopig is het elftal echter beter af met Schöne. Ik zie 'm er eerlijk gezegd niet zo snel inkomen. Zeker niet als Ajax resultaten blijft halen. Er is gezien de achterstand niet veel ruimte om te experimenteren.
Ik zie in hem ook helemaal geen '6'. Hij kan beter op de positie(s) van Donny danwel Ziyech gaan focussen, vind ik. En dan zal ie dit jaar niet zo snel in de basis komen, maar wel hier en daar zijn minuten pakken.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58875
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Frenkie de Jong

Bericht door 999 » vr okt 27, 2017 9:38 am

Toch, als we het over typische AJAX voetballers hebben, dan is hij daar een van.Maar dat is mijn mening. :smallgrin.gif:

Mr. Ajax
Berichten: 14502
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Frenkie de Jong

Bericht door Mr. Ajax » vr okt 27, 2017 10:38 am

999 schreef:Toch, als we het over typische AJAX voetballers hebben, dan is hij daar een van.Maar dat is mijn mening. :smallgrin.gif:
Absoluut, vind het ook een mooie speler (ondanks dat ik me kapot kan ergeren aan dat lopen met de bal). Maar Ziyech staat momenteel niet ter discussie, en Donny doet het uiteindelijk ook beter. Frenkie moet dus laten zien beter en waardevoller voor het elftal te (kunnen) zijn dan Donny en Siem. Pittig.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Frenkie de Jong

Bericht door Marillion » vr okt 27, 2017 11:59 am

Ik geniet af en toe ook van zijn spel. Sierlijk en op techniek. Wat dat betreft hoop ik dat hij het zal redden maar daarvoor moet nog wel wat gebeuren. In het huidige voetbal kom je er echt niet mee weg om veel met de bal te lopen.

Misschien is het inderdaad verstandig als hij zich richt op de plek van Ziyech. Daar kan hij met een goede steekbal of actie het verschil maken en zijn z'n zwakke plekken minder zichtbaar. Hij kan dan met invalbeurten achter Ziyech groeien. Wanneer die laatste vertrekt moet hij het dan over kunnen nemen.
Nil volentibus arduum

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Frenkie de Jong

Bericht door Iniesta » vr okt 27, 2017 12:36 pm

Verwacht op korte termijn Siem i.p.v. Donny en dan Donny i.p.v. schone, denk dat er dan meer variatie in komt.

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7898
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Frenkie de Jong

Bericht door elliquido » vr okt 27, 2017 2:15 pm

iets meer duelkracht, iets meer snelheid op de 1e meters en we hebben een top middenvelder. even nog geduld frenkie en lekker je minuten maken dit jaar
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Plaats reactie