Frenkie de Jong

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Frenkie de Jong

Bericht door Yopi » di aug 25, 2015 8:38 am


Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33768
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Frenkie de Jong

Bericht door Duke » di aug 25, 2015 8:50 am

Ik weet dat je De Telegraaf hoog hebt zitten, maar definitief is het natuurlijk pas wanneer Ajax het meldt. :smallgrin.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Frenkie de Jong

Bericht door Ajaciedjuh » di aug 25, 2015 8:57 am

AD
Talent blijft nog één seizoen bij Willem II

Met de overgang naar Willem II van Lucas Andersen, die voor de rest van dit seizoen wordt uitgeleend, heeft de Brabantse club nu vier Ajax-huurlingen in dienst. Eigenlijk zijn het er zelfs vijf. Willem II-talent Frenkie de Jong tekent binnenkort wel een contract voor vier jaar bij Ajax, maar blijft ook nog een jaar op huurbasis in Tilburg.
Frenkie de Jong. © pro shots.

De Jong (18) geeft aan zichzelf goed te kennen en daarom voor een langer verblijf in vertrouwde omgeving te kiezen. ,,Ik had nu meteen de overstap naar Ajax kunnen maken. Maar de club liet mij de keuze. En ik weet niet of ik al volwassen genoeg ben om op m'n eentje in een appartementje in Amsterdam te gaan zitten. Mijn vriendin woont in Hilvarenbeek, vlakbij Tilburg. Ik heb ook nog geen rijbewijs. Jurgen Streppel is bovendien een trainer van wie ik nog veel kan leren de rest van dit seizoen."

De Jong zat dit seizoen nog niet bij de selectie van Willem II, omdat Streppel niet overtuigd was van de focus van het talent door de perikelen rond Ajax. ,,Maar ik ga er nu alles aan doen om te zorgen dat ik Willem II nog meer nalaat dan alleen de transfersom die ze voor mij ontvangen. Hoe hoog die is? Ik weet het écht niet. Dat is iets tussen de clubs."
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Frenkie de Jong

Bericht door Yopi » di aug 25, 2015 9:00 am

Mwah, bij Ajax zijn ze een beetje sloom. Antonucci bijvoorbeeld is nog steeds niet gepresenteerd, terwijl hij al weken traint en speelt bij de jeugd.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Frenkie de Jong

Bericht door Cruijff » di aug 25, 2015 9:23 am

Dat presenteren heeft ook niet zoveel haast.

Het zou mijn keuze trouwens niet zijn om De Jong nog een jaar bij Willem II te laten spelen. Hem optrainen à la Bazoer en in Jong Ajax een aantal keer voor de leeuwen gooien lijkt me nuttiger.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Frenkie de Jong

Bericht door InnerHarbour » di aug 25, 2015 9:26 am

Wat is dit? De zoveelste zaalvoetballer of kan het een moderne middenvelder worden met de nodige fysiek?
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Frenkie de Jong

Bericht door Cruijff » di aug 25, 2015 9:27 am

InnerHarbour schreef:Wat is dit? De zoveelste zaalvoetballer of kan het een moderne middenvelder worden met de nodige fysiek?
Het is een enorme mannetjesputter, IH. :ajaxsmiley.gif: Zo sterk als een paard. :smile-ajax.gif:

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Frenkie de Jong

Bericht door beelzebub » di aug 25, 2015 10:47 am

Haha. Dalijk issie pas geschik als-ie de Metworstrennen heeft gewonnen. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Frenkie de Jong

Bericht door Yopi » do aug 27, 2015 11:21 am


brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Frenkie de Jong

Bericht door brigade zuid » do aug 27, 2015 11:47 am

Cruijff schreef: Het zou mijn keuze trouwens niet zijn om De Jong nog een jaar bij Willem II te laten spelen. Hem optrainen à la Bazoer en in Jong Ajax een aantal keer voor de leeuwen gooien lijkt me nuttiger.
Of zoals Zivkovic. Eerst een jaartje jong Ajax en daarna uitlenen aan Willem2.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Frenkie de Jong

Bericht door Yopi » za sep 26, 2015 6:13 pm

Daar hebben we spuitelf weer:
Brands: 'De Jong eiste het drievoudige'

PSV had de hoop op een dienstverband van Frenkie de Jong opgegeven toen de speler drie keer zoveel salaris eiste als 'vergelijkbare talenten'. Dat zegt Marcel Brands zaterdag bij de forummiddag van de supportersvereniging van PSV.

De Eindhovenaren zagen het niet zitten om De Jong zo'n vorstelijk salaris te betalen en mede daardoor kon de deal tussen de speler en Ajax snel rond worden gemaakt. De Amsterdammers betalen naar verluidt rond de vijfhonderdduizend euro voor het talent, dat dit seizoen nog op huurbasis uitkomt voor Willem II. Het is niet bekend wat De Jong bij Ajax verdient.

De speler liet zelf tijdens het tekenen van zijn contract in Amsterdam weten dat zijn keuze voor Ajax snel gemaakt was. 'Ik heb niet lang getwijfeld. Laat ik vooropstellen dat PSV ook een topclub is en het voor een achttienjarige jongen echt een luxepositie is als twee van zulke clubs je willen hebben.' Het contract van De Jong loopt tot medio 2019.
AS

Apart. Eerder was de suggestie dat De Jong niet naar PSV ging omdat de clubs er niet uitkwamen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Frenkie de Jong

Bericht door Jöhnk » za sep 26, 2015 6:36 pm

Dat beweerde Baseman nog heel stellig.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Frenkie de Jong

Bericht door Yopi » za sep 26, 2015 6:38 pm

Daar had hij ongelijk in. Tenminste, als we die autodealer mogen geloven.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Frenkie de Jong

Bericht door Ajaciedjuh » za sep 26, 2015 7:38 pm

Brands is altijd een slechte verliezer.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Frenkie de Jong

Bericht door Yopi » zo sep 27, 2015 10:55 am

Lijkt er wel op. Na Bazoer met zijn slechte mentaliteit hebben we nu Frenkie de geldwolf. :smallgrin.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Frenkie de Jong

Bericht door Cruijff » zo sep 27, 2015 9:09 pm

Ik had er eerst wat vraagtekens bij dat Frenkie de Jong nog bijna een heel jaar in Tilburg blijft, maar onderstaande uitleg is in mijn ogen een plausibel verhaal:
PSV wilde hem hebben, Ajax ook en in Tilburg lag ook een contract voor De Jong klaar. Het werd uiteindelijk Ajax. "Ik had daar een heel goed gesprek. Overmars, Bergkamp en Trustfull waren er, Frank de Boer kwam nog binnen.

Die vier gaven me het gevoel me echt te willen hebben. Bij Ajax krijgen talenten ook snel een kans in het eerste elftal, ik hoop dat het voor mij ook gaat gelden", zo verklaart hij zijn keuze voor de hoofdstad.

'Nog niet volwassen genoeg'
Maar Frenkie de Jong wist ook dat hij het liefst eerst nog een jaar in zijn vertrouwde omgeving wil blijven. Nu al in zijn uppie in zo'n appartement in de hoofdstad, hij moet er niet aan denken. "Misschien ben ik nog niet volwassen genoeg. Ik heb nog niet eens een rijbewijs. In mijn eentje in een appartement, daar ben ik gewoon nog niet klaar voor. Zo word ik niet gelukkig."
Als die jongen van mening is dat hij er als 18-jarige gewoonweg nog niet klaar voor is om in zijn eentje in een vreemde stad te gaan wonen, die, laten we eerlijk zijn, toch heel anders is dan Tilburg, lijkt me dat een verstandig stukje zelfkennis.

Prima dat hij dan de overstap pas in de zomer van 2016 maakt. De 19-jarige Miralem Sulejmani en de 20-jarige Darko Bodul die beiden zeiden dat ze nog niet wisten hoe ze moesten koken samen in een appartement in het centrum van Amsterdam, we hebben gezien hoe dat is afgelopen.......

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Frenkie de Jong

Bericht door InnerHarbour » zo sep 27, 2015 9:29 pm

Voorlopig heeft hij nog geen wedstrijd in 1 meegedaan, 1 meter 78 65 kilo, ik wordt zo moe van dit soort kabouters die Overmars aantrekt.
YNWA

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40622
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Frenkie de Jong

Bericht door Marillion » ma sep 28, 2015 9:40 am

Ik ga me voorlopig nog niet druk maken om dit ventje. Eerst maar eens zien of hij bij Willem II een toegevoegde waarde kan zijn.

Maar misschien is het voor Brands ook een idee om zich op andere zaken te concentreren? Die vent heeft op één of andere manier altijd de behoefte om supporters naar de mond te praten. Beperk je nou gewoon tot de spelers die wel in Eindhoven onder contract staan.
Nil volentibus arduum

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Frenkie de Jong

Bericht door Yopi » ma sep 28, 2015 10:09 am

PSV had die jongen graag willen hebben, dat blijkt wel. Anders deed Brands nu niet zo rancuneus.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Frenkie de Jong

Bericht door Cruijff » ma sep 28, 2015 10:24 am

InnerHarbour schreef:Voorlopig heeft hij nog geen wedstrijd in 1 meegedaan, 1 meter 78 65 kilo, ik wordt zo moe van dit soort kabouters die Overmars aantrekt.
Haha lekker simpele ziel ben en blijf je ook hè. Alsof Nederlandse pubers in hun tienerjaren al volgroeid zijn. :smile-ajax.gif:
Marillion schreef:Ik ga me voorlopig nog niet druk maken om dit ventje. Eerst maar eens zien of hij bij Willem II een toegevoegde waarde kan zijn.

Maar misschien is het voor Brands ook een idee om zich op andere zaken te concentreren? Die vent heeft op één of andere manier altijd de behoefte om supporters naar de mond te praten. Beperk je nou gewoon tot de spelers die wel in Eindhoven onder contract staan.
Hij moet wel.
Zonder tegen Ajax aan te schoppen hebben PSV medewerkers en heeft ook PSV als club geen bestaansrecht.... :aai.gif: :smallgrin.gif:

wimpey
Berichten: 51688
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Frenkie de Jong

Bericht door wimpey » ma sep 28, 2015 7:45 pm

Ajax lijkt een beetje een obsessie voor Brands.

Misschien z'n serum eens op Maher strooien. Da's bepaald geen Harry Potter.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Frenkie de Jong

Bericht door Jinne » do dec 24, 2015 8:28 pm

Komt waarschijnlijk in de winterstop al naar Ajax, aangezien hij niet speelt bij Willem II. Zo kan ie nog zijn minuten maken in Jong Ajax.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Frenkie de Jong

Bericht door peter » zo dec 27, 2015 8:49 pm

Ik heb bij deze jongen sterk het idee dat ze bij Ajax hier ook stevige discussies over gevoerd hebben. Vind het namelijk een bijzondere transfer, waarbij ik niet verwacht dat de dissident van de vergadering hier heel blij mee was.
Los even van die discussie is het natuurlijk ook echt de vraag wat Ajax met hem wil gaan doen. Je hebt Bazoer en Klaassen die er staan, je hebt Gudelj en Sinkgraven voor forse miljoenen gehaald en je hebt VdBeek die hard op de deur klopt. En ene Nouri staat in de coulissen klaar voor een debuutje. Waar ziet Ajax Frenkie over 2 jaar spelen?

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Frenkie de Jong

Bericht door LucaS » zo dec 27, 2015 10:30 pm

Misschien wordt frenkie wel beter dan Nouri
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Frenkie de Jong

Bericht door peter » zo dec 27, 2015 10:34 pm

LucaS schreef:Misschien wordt frenkie wel beter dan Nouri
Misschien wel, maar los van Nouri vind ik het al overvol. Misschien dat Andersen (die bij WillemII wél de pannen van het dak speelt) er ook nog bij komt en dan heb je wel erg veel concurrentie.
Op het eerste oog lijkt het me allemaal wat too much.

Plaats reactie