Vaclav Cerny

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Vaclav Cerny

Bericht door Sandro » zo aug 06, 2017 10:58 am

Mr. Ajax schreef:
Sandro_Calaaabro schreef:
De Dominee schreef:Speelde (weer) sterk tegen Hull. Verdient een kans op de bank achter Neres. Kluivert naar links, al dan niet in de basis.
En speelde vandaag ook sterk tegen Sparta. Twee goals.
Ook naast de twee goals sterk gespeeld? Heb er nog niks van kunnen zien namelijk.
Hier wat beelden in ieder geval. Uitslag had ook 6-4 kunnen zijn. Cerny had er eigenlijk nog eentje moeten maken.

Schitterend stiftje van Huntelaar trouwens.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Vaclav Cerny

Bericht door Ajaciedjuh » zo aug 06, 2017 12:02 pm

Wat dacht je van de bal van Frenkie :biggthumpup.gif: Eerste actie van Cassiera was ook mooi. Is behoorlijk snel.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9022
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Vaclav Cerny

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo aug 06, 2017 12:19 pm

Ik vind het erg zorgwekkend dat na Nice ook Sparta het voor elkaar krijgt om tegen de team van Ajax 3 tot 4 x alleen voor onze keeper op te duiken. Verdedigend slaat het bij tijd en wijle helemaal nergens op.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Vaclav Cerny

Bericht door Sandro » zo aug 06, 2017 12:26 pm

Ook als je de opstelling bekijkt?

Van Leer; Zeefuik, Dankerlui, Bergsma, Dijks (41. Sidoel); Eiting, De Jong, Mazraoui; Neres (45. Cassierra), Huntelaar, Cerny.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Vaclav Cerny

Bericht door Demosthenes » zo aug 06, 2017 12:33 pm

De achterhoede van Ajax 1 heeft nogal wat gele kaarten opgelopen, dit zou zo maar ineens de achterhoede (- keeper) in de EL kunnen worden.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9022
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Vaclav Cerny

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo aug 06, 2017 2:09 pm

On topic hoop ik dat Cerny zijn belofte gaat inlossen; na zijn stormachtige start op met name Celtic Park zagen we een groeibriljant die na zijn misser tegen De Graafschap in een neerwaartse spiraal van blessures en chronisch gebrek aan zelfvertrouwen terecht kwam. Hopelijk is ie dit seizoen de revelatie.

Historicus
Berichten: 3329
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Vaclav Cerny

Bericht door Historicus » do okt 26, 2017 3:08 pm

Is er al iets (meer) bekend over de blessure die Cerny opgelopen heeft tegen De Dijk?

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Vaclav Cerny

Bericht door peter » do okt 26, 2017 3:19 pm

Heel benieuwd wat Ajax doet als 'ie lang geblesseerd is. Gaat men vol voor Younes, Johnsen, Neres en Kluivert of komt er een transferknaller.

De Dominee
Berichten: 5747
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Vaclav Cerny

Bericht door De Dominee » do okt 26, 2017 3:29 pm

Ik hoop toch het laatste. Kluivert en Johnson kunnen minuten maken af en toe, maar zijn nog geen volwaardig selectielid eigenlijk. Younes speelt als een dweil en Neres is ook nog erg jong.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Historicus
Berichten: 3329
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Vaclav Cerny

Bericht door Historicus » do okt 26, 2017 4:07 pm

Ajax heeft bekend gemaakt dat het door deze blessure einde seizoen is voor Cerny.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Vaclav Cerny

Bericht door Cruijff » zo jul 29, 2018 11:21 am

Lang en Cerny kopen nieuwe shirts voor supporters na rugnummerwissel

Daar sta je dan op de tribune met je Ajaxshirtje aan. De naam Lang en rugnummer 39 pronken op je rug. Dan zie je opeens Kaj Sierhuis aan de zijlijn verschijnen met exact datzelfde nummer. Het overkwam een supporter. Noa Lang merkte het op en besloot gelijk een aantal dingen in werk te zetten.

Ajacied Reinand kocht eind vorig seizoen een shirtje van Lang toen de buitenspeler nog in het bezit was van rugnummer 39. Dit seizoen neemt Sierhuis het nummer over en speelt Lang dus met 37. Lang zag de foto van de supporter op Instagram voorbij komen en besloot meteen in te grijpen. "Je krijgt een nieuwe van me," aldus Lang op Instagram. Mooie dingen!

Lang is niet de enige speler die een supporter voorziet van een nieuw shirtje. Vaclav Cerny stond onlangs zijn rugnummer 17 af aan Daley Blind en koos er zelf voor om weer met zijn debuutnummer 32 te spelen. Tot de teleurstelling van een supporter die net een nieuw shirt met rugnummer 17 had aangeschaft. Ook Cerny zorgde voor een nieuw shirtje voor de supporter.
https://www.ajaxlife.nl/updates/lang-ko ... mmerwissel

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9022
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Vaclav Cerny

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo jul 29, 2018 12:51 pm

Hoe zouden spelers als Cerny en Sinkgraven toch door de medische keuring zijn gekomen. Of hebben ze onbeschrijfelijk veel pech? Ik was ze eerlijk gezegd zelfs al een beetje vergeten.

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Vaclav Cerny

Bericht door Iniesta » zo jul 29, 2018 1:45 pm

Potentiële spierblessures zijn lastig op te dporen( tenzij je ze gaat tackelen tijdens de test)

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Vaclav Cerny

Bericht door Cruijff » zo jul 29, 2018 2:08 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Hoe zouden spelers als Cerny en Sinkgraven toch door de medische keuring zijn gekomen. Of hebben ze onbeschrijfelijk veel pech? Ik was ze eerlijk gezegd zelfs al een beetje vergeten.
Ik vind Sinkgraven er simpelweg op werkelijk geen enkele wijze uitzien als een topsporter of als een echte atleet. Val ook niet bepaald achterover van zijn charisma als ik hem bedeesd in een camera tegen een interviewer zie en hoor praten. :blush.gif:

Cerny lijkt wel extreem veel pech te hebben gehad. In de voorbereiding zag ik in hem toch zo ongeveer de enige echte buitenspeler die gewoon op snelheid langs een man gaat en voorzetten geeft met zijn goede been.
Toen hij voor lange tijd uitgeschakeld raakte, was dat trouwens niet een uitwedstrijd op kunstgras toen hij op een akelige manier een kruisband afscheurde? :blush.gif: :blush.gif:

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Vaclav Cerny

Bericht door Gezond verstand » zo jul 29, 2018 5:24 pm

Cruijff schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Hoe zouden spelers als Cerny en Sinkgraven toch door de medische keuring zijn gekomen. Of hebben ze onbeschrijfelijk veel pech? Ik was ze eerlijk gezegd zelfs al een beetje vergeten.
Ik vind Sinkgraven er simpelweg op werkelijk geen enkele wijze uitzien als een topsporter of als een echte atleet. Val ook niet bepaald achterover van zijn charisma als ik hem bedeesd in een camera tegen een interviewer zie en hoor praten. :blush.gif:
Net als Messi dus?
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Vaclav Cerny

Bericht door Cruijff » zo jul 29, 2018 5:33 pm

Gezond verstand schreef:
Net als Messi dus?
Lekkere vergelijking. :excited.gif:
Messi komt qua atletisch vermogen nog niet op 15% van wat C. Ronaldo op fysiek vlak kan brengen. Maar is toevallig wel de meest getalenteerde dribbelaar van de hele wereld, raakt de bal zo zuiver en ook als hij 10 kleine passjes maakt raakt kan hij de bal 2, 3 of 4 keer zo vaak raken als een tegenstander en dus veel sneller en wendbaarder van richting veranderen.

Daardoor heeft die kleine die, als er nooit groeihormonen bij hem zouden zijn ingespoten, nog veel kleiner zou zijn geweest, honderden tegenstanders op het verkeerde been gezet. En kasten vol zilverwerk en gouden ballen gewonnen.

Sinkgraven heeft na een paar lekkere goals bij Heerenveen als 'de nieuwe hype' een behoorlijk duurbetaalde transfer gemaakt zonder ooit een heel seizoen lang goed gepresteerd te hebben. :blush.gif:

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Vaclav Cerny

Bericht door Gezond verstand » zo jul 29, 2018 5:41 pm

ho ho ho, je trekt er nu allemaal andere dingen bij die er helemaal niets mee van doen hebben zoals talent en gewonnen prijzen.

Je schrijft letterlijk "hij heeft geen charisma, en ziet er niet uit als een atleet". En daarop zeg ik "net als Messi dus", want Messi heeft ook het charisma van een te vroeg gerooide aardappel en ziet er ook niet uit als een atleet.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Vaclav Cerny

Bericht door Marillion » zo jul 29, 2018 5:42 pm

Zowel Cerny als Sinkgraven gaan het niet redden. Zoveel blessureleed op jonge leeftijd is echt een zware last. Je mist cruciale jaren waarin je jezelf normaal gesproken ontwikkelt. Daarbij is het ook vaak maar afwachten op je fysiek helemaal op topniveau terug komt.
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Vaclav Cerny

Bericht door Cruijff » zo jul 29, 2018 5:57 pm

Gezond verstand schreef:want Messi heeft ook het charisma van een te vroeg gerooide aardappel en ziet er ook niet uit als een atleet.
Als je gewoonweg de beste bent, gelden er andere regels.
'Ongebruikelijke' looks maken van iemand immers ook een icoon.

Er wordt nu geknipt en geplakt in een topic waar we een uitstapje maakten door over tatoeages te praten. Wat zie je als Messi nu zijn shirt uittrekt? Tatoeages op zowel het lijf als de onderarm en spierballen die het gevolg van trainen in het krachthonk zijn.
Gezond verstand schreef:ho ho ho, je trekt er nu allemaal andere dingen bij die er helemaal niets mee van doen hebben zoals talent en gewonnen prijzen.

Je schrijft letterlijk "hij heeft geen charisma, en ziet er niet uit als een atleet". En daarop zeg ik "net als Messi dus",
Talent en gewonnen prijzen zijn allesbepalend voor hoe je als voetballer de geschiedenisboeken in gaat.
In de sport voetbal kun je bovendien juist je skills zeer doelmatig inzetten als je een kleine dwerg bent. Vergeet niet dat Diego Armando Maradona ook maar twee turven hoog was.

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Vaclav Cerny

Bericht door Gezond verstand » zo jul 29, 2018 6:28 pm

Nogmaals, je haalt er weer dingen bij die er helemaal niet bij horen, zoals geschiedenisboeken.

Messi is van wereldklasse, Sinkgraven niet, daar is geen discussie over mogelijk. Maar ik herhaal het maar, jij zegt dat Sinkgraven geen charisma heeft en er niet uitziet als een atleet. En dat heeft Messi precies hetzelfde.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Vaclav Cerny

Bericht door Cruijff » zo jul 29, 2018 7:14 pm

Gezond verstand schreef:Maar ik herhaal het maar, jij zegt dat Sinkgraven geen charisma heeft en er niet uitziet als een atleet. En dat heeft Messi precies hetzelfde.
Het hangt er vanaf wat je onder 'charisma' noemt. Er zijn ook zat filmacteurs met een graf lelijke kop, maar waar de fans met duizenden tegelijk naar beginnen te gillen als diegene opduikt.
Bij Messi is dat nog een treetje erger: die dwerg is werkelijk een icoon.

Daarnaast is het ventje ook flink gespierd voor zover dat iets waard is als voetballer. (en ja, spierkracht kan nuttig zijn voor een voetballer.)
Gezond verstand schreef:Nogmaals, je haalt er weer dingen bij die er helemaal niet bij horen, zoals geschiedenisboeken.

Messi is van wereldklasse, Sinkgraven niet, daar is geen discussie over mogelijk
Het enige waar het echt om gaat in topsport is een plek veroveren in de geschiedenisboeken.
Sinkgraven ziet er anno 2018 nog altijd uit als een bleek jongetje op dag 1 of 2 van zijn ontgroening.

Stel dat Daley S. straks 35 is en mijn carrière ontwikkelt zich zo dat ik opeens in een supermarkt achter de kassa zou zijn beland... dan zou ik hem tegen die tijd wsch niet eens meer herkennen en om zijn legitimatie vragen wanneer hij met een blikje bier of pisang ambon voor mijn neus staat. :smallgrin.gif:

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Vaclav Cerny

Bericht door Yopii » ma jul 30, 2018 11:01 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Hoe zouden spelers als Cerny en Sinkgraven toch door de medische keuring zijn gekomen. Of hebben ze onbeschrijfelijk veel pech? Ik was ze eerlijk gezegd zelfs al een beetje vergeten.
Cerny loopt sinds zijn veertiende (met tussenpozen of niet) bij Ajax rond. De eerste jaren mankeerde hij nooit wat.

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Vaclav Cerny

Bericht door Gezond verstand » ma jul 30, 2018 4:20 pm

Cruijff schreef:
Gezond verstand schreef:Maar ik herhaal het maar, jij zegt dat Sinkgraven geen charisma heeft en er niet uitziet als een atleet. En dat heeft Messi precies hetzelfde.
Het hangt er vanaf wat je onder 'charisma' noemt. Er zijn ook zat filmacteurs met een graf lelijke kop, maar waar de fans met duizenden tegelijk naar beginnen te gillen als diegene opduikt.
Bij Messi is dat nog een treetje erger: die dwerg is werkelijk een icoon.

Daarnaast is het ventje ook flink gespierd voor zover dat iets waard is als voetballer. (en ja, spierkracht kan nuttig zijn voor een voetballer.)
Sinkgraven is ook flink afgetraind en gespierd, dat zal je nog verbazen
Gezond verstand schreef:Nogmaals, je haalt er weer dingen bij die er helemaal niet bij horen, zoals geschiedenisboeken.

Messi is van wereldklasse, Sinkgraven niet, daar is geen discussie over mogelijk
Het enige waar het echt om gaat in topsport is een plek veroveren in de geschiedenisboeken.
Sinkgraven ziet er anno 2018 nog altijd uit als een bleek jongetje op dag 1 of 2 van zijn ontgroening.

Stel dat Daley S. straks 35 is en mijn carrière ontwikkelt zich zo dat ik opeens in een supermarkt achter de kassa zou zijn beland... dan zou ik hem tegen die tijd wsch niet eens meer herkennen en om zijn legitimatie vragen wanneer hij met een blikje bier of pisang ambon voor mijn neus staat. :smallgrin.gif:
wederom, je haalt er dingen bij die je in je eerste ding niet zei, het ging puur over charisma en er atletisch uitzien. En dat doet Messi simpelweg niet, Daley ook niet. De een ziet er uit als een saaie suffe kantoorpik, de ander ziet er uit als een puisterige VMBO student.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Vaclav Cerny

Bericht door Gaizka1985 » vr aug 24, 2018 6:55 pm

Zie hem bij Ajax inside, hij is weer terug op het veld. Ben benieuwd hoe hij terug komt, blijft een groot talent!

Spreekt trouwens perfect Nederlands :biggthumpup.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Vaclav Cerny

Bericht door Cruijff » vr aug 24, 2018 8:13 pm

Gaizka1985 schreef:Zie hem bij Ajax inside, hij is weer terug op het veld. Ben benieuwd hoe hij terug komt, blijft een groot talent!

Spreekt trouwens perfect Nederlands :biggthumpup.gif:
Dat spreekt ie al jaren uitstekend.
Al ging hij in de beginjaren blijkbaar erg veel met Nouri om, want hij sprak aanvankelijk Nederlands met een Marokkaans accentje. :smallgrin.gif:

Het filmpje:
Op bezoek bij Vaclac Cerny. De buitenspeler traint weer mee met de groep:

https://www.youtube.com/watch?v=ehNNZ38rNwQ

Plaats reactie