Donny van de Beek

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Donny van de Beek

Bericht door Cruijff » vr sep 02, 2016 1:28 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Dat "van alles wat" is dus precies wat ik bedoelde met een Siem de Jong type.
Balen voor Vd Beek dat hij, in tegenstelling tot Nouri die ook onder De Boer geen debuut minuten kreeg ( waarom eigenlijk niet :confused.gif: ), een aantal keren heeft mogen meedoen in een Ajax dat erg moeizaam draaide.
Bij PAOK thuis deed basisklant Donny het helemaal niet slecht, maar Utrecht uit, de met 1 doelpunt verschil verloren pot had hij schuld aan het tegendoelpunt.

Siem de Jong kwam meteen lekker binnen met bij zijn debuut een goal tegen Sparta. Omdat Siem een nogal goede klik had met zowel Suarez als Pantelic scoorde hij een periode achtereen aan de lopende band en toen beide, intrinsiek betere aanvallers weg waren, was Siem uiteraard de grote man op 15 mei.


In potentie zou Vd Beek met zijn goede techniek en prima schot net als Siem ook een boel goals moeten kunnen maken. Maar dan moet hij wel wat mazzel hebben. En vaker in die positie komen wat voorlopig niet lijkt te gaan gebeuren want hij is EN (nog) geen basisklant EN hij zal vooral worden ingezet als halfspeler.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Donny van de Beek

Bericht door Demosthenes » vr sep 02, 2016 4:07 pm

In potentie zou Vd Beek met zijn goede techniek en prima schot net als Siem ook een boel goals moeten kunnen maken. Maar dan moet hij wel wat mazzel hebben.
Bij hem is het een gebrek aan mazzel?

In de spits? Nooit aan gedacht, hij is niet echt snel op de eerste meters, al handelde hij gisteren wel snel genoeg (is een lager niveau dan CL/EL) Hij is wel iets verbeterd qua houding van het hoofd, dat gaat minder vaak naar beneden als hij aan de bal is, een pluspunt.
Genieten

Na rust was Onder 20 duidelijk sterker dan Tsjechië. Vooral technisch staken de mannen van coach Lodeweges boven de tegenstander uit. Tsjechië werd van het kaste naar de muur gestuurd. Na ruim een uur spelen tekende Oussama Idrissi (FC Groningen) voor de 2-1 voorsprong. In de laatste twintig minuten was het genieten voor het publiek in ‘s-Gravenzande. Fraaie staaltjes voetbal en prima doelpunten. ADO Den Haag-speler Gervane Kastaneer, tien minuten voor tijd ingevallen, tekende beheerst voor de 3-1 na een doorkopbal van ploeggenoot Dennis van der Heijden (die vanuit de basis aan het duel mocht beginnen). Met een heel fraaie solo bepaalde invaller Steven Bergwijn (PSV) voor de 4-1 eindstand.
Genieten, precies in de tijd dat Appie meedeed en dan nog geschreven door een hagenees, hoe is het mogelijk?
http://haaglandenvoetbal.nl/oranje-20-n ... -tsjechie/
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11884
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Donny van de Beek

Bericht door Sandro » vr sep 02, 2016 5:10 pm

Even wat anders maar die Kastaneer is lekker bezig ineens he.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Donny van de Beek

Bericht door Cruijff » vr sep 02, 2016 8:35 pm

Demosthenes schreef:
In potentie zou Vd Beek met zijn goede techniek en prima schot net als Siem ook een boel goals moeten kunnen maken. Maar dan moet hij wel wat mazzel hebben.
Bij hem is het een gebrek aan mazzel?

In de spits? Nooit aan gedacht, hij is niet echt snel op de eerste meters, al handelde hij gisteren wel snel genoeg (is een lager niveau dan CL/EL) Hij is wel iets verbeterd qua houding van het hoofd
Tuurlijk moet je aan het begin van je carrière ook een dosis mazzel hebben.

Van der Vaart was een toptalent, maar of hij op zijn 17e, 18e en 19e wel of niet op zijn favoriete positie speelt hangt ook voor een groot deel af of er op dat moment een trainer is die ten faveure van hem Richard Witschge best even uit het elftal wil flikkeren.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Donny van de Beek

Bericht door Bert » wo okt 26, 2016 5:49 pm

Van de spelers die nu bij Jong Ajax spelen zit Van de Beek het dichtst tegen een vaste plek bij het eerste aan, dat lijkt me wel duidelijk. Benieuwd wanneer Bosz hem brengt in plaats van Schöne.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13395
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Donny van de Beek

Bericht door Arthur » wo okt 26, 2016 6:09 pm

Bert schreef:Van de spelers die nu bij Jong Ajax spelen zit Van de Beek het dichtst tegen een vaste plek bij het eerste aan, dat lijkt me wel duidelijk. Benieuwd wanneer Bosz hem brengt in plaats van Schöne.
Bedoel je dat je verwacht dat Van de Beek ook de huidige positie van Schöne zal overnemen?

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7286
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Donny van de Beek

Bericht door Trab » wo okt 26, 2016 6:30 pm

Ik denk niet dat Bosz in hem een centrale middenvelder ziet. Denk eerder dat hij de opvolger van Klaassen wordt als hij volgend seizoen vertrekt.

Mr. Ajax
Berichten: 14468
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Donny van de Beek

Bericht door Mr. Ajax » wo okt 26, 2016 7:31 pm

Trab schreef:Ik denk niet dat Bosz in hem een centrale middenvelder ziet. Denk eerder dat hij de opvolger van Klaassen wordt als hij volgend seizoen vertrekt.
Persoonlijk vind hem daar ook geschikter voor (de halfpositie dus). Moet alleen nog wel duels leren aangaan/ mee omgaan.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Donny van de Beek

Bericht door Bert » wo okt 26, 2016 8:00 pm

Laat ik het erop houden dat het vast geen toeval is dat Bosz hem centraal op het middenveld heeft gezet (zowel in Jong Ajax als vanavond).
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Lionel
Berichten: 47253
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Donny van de Beek

Bericht door Lionel » wo okt 26, 2016 8:18 pm

Ik vind hem geen 6, al snap ik je punt wel Bert. Viel mij ook op. Ik vind hem meer een Klaassen dan een Busquets. Maar wie ben ik...
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40878
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Donny van de Beek

Bericht door Marillion » wo okt 26, 2016 8:30 pm

Het kan natuurlijk ook zijn dat Bosz hem op die positie laat spelen zodat hij daar van kan leren om zo een meer complete speler te worden. Jong Ajax speelt immers niet in eerste instantie om wedstrijden te winnen maar om spelers op te leiden voor het eerste elftal.
Nil volentibus arduum

Mr. Ajax
Berichten: 14468
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Donny van de Beek

Bericht door Mr. Ajax » wo jul 26, 2017 9:00 am

Iemand die het VI Pro artikel over Donny hier kan plaatsen? Heb helaas geen toegang...
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33801
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Donny van de Beek

Bericht door Duke » wo jul 26, 2017 9:57 am

Bij deze:
Donny van de Beek vecht door zonder Abdelhak Nouri
Freek Jansen


Hij moest geduldig wachten, maar dit seizoen lonkt voor Donny van de Beek (20) dan eindelijk een rol als vaste basisspeler van Ajax. Een doel waar de middenvelder vol enthousiasme naar uitkeek, totdat het noodlot bij boezemvriend Abdelhak Nouri toesloeg. Over de flinterdunne lijn tussen geluk en verdriet.

Het is een foto die je raakt. Waar je naar kan blijven kijken. Abdelhak Nouri en Donny van de Beek. Veertien jaar zijn ze op het bewuste plaatje. Ze hebben net samen gedaan wat ze zo vaak samen doen. Voetballen, excelleren, plezier maken en zoals vrijwel altijd samen: winnen. De kampioensmedaille hangt om de nek, de schaal van de landstitel houden ze beiden met een hand stevig vast. Als geoliede machine op het middenveld hebben ze Ajax C1 naar het kampioenschap geleid. Zoals ze dat ook in vrijwel alle andere elftallen deden. Appie en Donny, als een veredeld artiestenduo reikten hun naam en faam al spoedig tot overal in het land. Ze struinden op zaterdag de jeugdvelden af. Op tienjarige leeftijd kwamen ze elkaar op De Toekomst tegen, piepjong en vol mooie dromen, waarna een lange en bijzondere tocht door de jeugdopleiding van Ajax volgde. Vol herinneringen, van buitenlandse toernooien, jeugdig kattenkwaad in de kleedkamer tot aan de gedeelde liefde voor de bal.

Ze werden onafscheidelijk, op het veld en daarbuiten. Leefden met elkaar mee, bij succes en verdriet. De families van beide talenten zagen elkaar wekelijks en bouwden een warme band op. Ze vonden steun bij elkaar, in goede en mindere tijden. Zoals drie jaar geleden, toen Rody, het twee jaar jongere broertje van Donny van de Beek, in het ziekenhuis een zware operatie moest ondergaan. Nouri liet een shirt bedrukken met een foto van Rody en de tekst Sterkte! daarboven, en droeg het tijdens de kampioenswedstrijd van Ajax A1 tegen de leeftijdsgenoten van PSV onder zijn wedstrijdshirt. Hij liet het na afloop aan iedereen zien. De steunbetuiging zorgde voor emoties en kracht in het ziekenhuis, waar Rody en moeder Gerdina het beeld voorbij zagen komen net nadat Rody was bijgekomen.

De band was warm en oersterk. Bij Ajax, in de vertegenwoordigende elftallen van Oranje, overal trokken ze samen op. De twee-eenheid was onbreekbaar. Met de bal vonden ze elkaar geblinddoekt. Nouri met de fabelachtige techniek, continu zoekend naar de steekpass, met veelal de dynamische ploeggenoot Van de Beek als bestemming. Ze werden vorig seizoen wekelijks gevreesd door veel oudere profs van andere clubs in de Jupiler League. Het energieke, veelzijdige middenveld van Jong Ajax zorgde overal in het land voor een stukje brille in een competitie van bovenal vlieg-, ren- en draafwerk. Dit seizoen zouden ze samen voor een volgend moment van glorie gaan. Samen in Ajax 1, samen de Johan Cruijff Arena betoveren en ook op de Europese velden de mensen kennis laten maken met de nieuwe veelbelovende generatie van de Amsterdammers.

Het zal voor altijd bij een droom blijven. ‘En dat doet pijn, veel pijn’, zegt Van de Beek. ‘Appie is voor mij meer dan een ploeggenoot, hij is al zó lang een vriend. Niet alleen van mij, maar van onze familie. En andersom ook. Ik kan er daarom ook niets meer over zeggen. Het raakt me diep, ik ben er te geëmotioneerd van en die emoties moet ik nog een plek geven. Dat heeft tijd nodig.’

Van de Beek is net terug uit Frankrijk, waar hij met Ajax een oefenwedstrijd tegen Olympique Lyon speelde. Normaliter een testcase waar hij al langere tijd naar zou uitkijken, maar sinds die bewuste 8 juli is het allemaal verwarrend. Hoofd- en bijzaken lopen kriskras door elkaar heen. De rollende bal is bovenal een prettige afleiding, hoewel elke positieve dimensie ook weer tot aparte gevoelens leidt. Het is allemaal niet te bevatten. ‘Ik weet nog dat we in Oostenrijk samen op het terras zaten, aan het einde van de trainingsweek, alleen nog die wedstrijd tegen Bremen’, memoreert de middenvelder aan de plek van het eerste langdurige gesprek met VI. ‘We hadden het nog over de concurrentiestrijd op het middenveld, met jongens als Frenkie de Jong, Carel Eiting, Appie en ik. Dat het best apart voelde, omdat we allemaal voor elkaar het beste hopen. We trokken al een tijd met zijn allen zo intensief op, en met Appie helemaal. Een dag later volgde het drama. Pff, niet te bevatten. Enorm pijnlijk en ik zal het allemaal moeten verwerken. De afgelopen weken willen veel mensen van de media, tot Marokkaanse zenders aan toe, weten wat ik voel en vind. Maar ik kan het nog niet, ben ook te emotioneel om erover te praten, zit nog midden in het verwerkingsproces. Geen idee hoelang dat zal duren. Meer kan ik er op dit moment niet over kwijt.’

Perspectief
Het siert Van de Beek. Hij blijft dicht bij zichzelf. Het contrast in gespreksstof is immens met het contactmoment tussen de Oostenrijkse bergtoppen. Op de vrijdagmiddag, een dag voor het fatale duel, kijkt Van de Beek op het terras van het Elisabeth Hotel in Mayrhofen gelukkig voor zich uit. Een toekomst vol hoop, perspectief en ambities ligt voor hem. Een basisplek lonkt. Eindelijk. Onder Frank de Boer en Peter Bosz mocht hij geregeld in de basiself starten, maar een vaste plek op het middenveld over een serie duels was zelden het geval. Van de Beek moest bovenal geduld hebben. ‘Dat is voor bijna elk talent van toepassing en zo ook voor mij. Ik heb zelf ervaren dat het niet gemakkelijk is. Op mijn achttiende mocht ik debuteren, speelde ik al Europese duels, in een volle Arena. Dat smaakt dan naar meer, je wil heel graag laten zien wat je kan, maar dat kan juist niet altijd. Toch heb ik het nooit groter gemaakt dan het was. Mijn tijd zou nog komen en dat perspectief werd me ook geregeld door trainers voorgespiegeld.’

Onder De Boer speelde Van de Beek twee jaar geleden tien officiële duels in de hoofdmacht van Ajax. Vorig seizoen was dat onder Bosz al 32, alle competities van Ajax 1 bij elkaar opgeteld. Veelal als invaller, of als stand-in als een van de vaste middenvelders Klaassen, Ziyech of Schöne niet beschikbaar was. Van de Beek werd beschouwd als de vierde middenvelder van de Amsterdammers. ‘Ik heb altijd wel een realistische kijk gehad. De andere jongens op het middenveld deden het gewoon goed, het team draaide, dus de trainer had geen reden om te wisselen. Dan kan je daar een groot probleem van maken, maar dat is volgens mij totaal zinloos. Ik stak mijn energie in mijn invalbeurten, in de potjes met Jong Ajax en in de trainingen. Als ik de kans zou krijgen, moest ik er helemaal klaar voor zijn.’

Leegte
Van de Beek gold als de natuurlijke opvolger van Klaassen. Toen half juni duidelijk werd dat de aanvoerder een transfer naar Everton zou maken, startte Ajax dan ook geen externe zoektocht naar een vervanger. Met Van de Beek was de opvolger al in huis. De middenvelder kreeg van Klaassen zelf eveneens de bevestiging dat hij de leegte moest gaan invullen. ‘Davy heeft het gewoon geweldig gedaan bij Ajax en ik gunde hem deze transfer. En inderdaad, ook voor mij was het niet nadelig. Nu komt er een plek vrij en ik moet laten zien dat ik hem kan opvolgen. We zijn andere type spelers, vergelijken heeft niet zo veel zin, maar ik vind het wel mooi om zijn plek over te nemen. Hij is een echte Ajacied, zoals ik dat ook ben. Ik heb Davy dan ook direct geappt om hem te feliciteren. Hij antwoordde: “Het is nu aan jou. Laat het maar zien. Doe wat je altijd doet, dan komt het goed”. Mooie woorden, waar ik nog meer energie van krijg.’

Tijdens zijn vakantie op Bali kwam Van de Beek vorige maand even tot rust. Mentaal was het een zwaar jaar geweest, roulerend tussen een rol als invaller bij het eerste elftal en belangrijke kracht bij Jong Ajax. ‘Er waren momenten dat ik amper tijd had om de knop om te zetten. Dan speelden we op donderdagavond Europees, kwamen op vrijdagochtend vroeg thuis en dan moest ik in de namiddag weer op pad met Jong Ajax. Ik merk dat ik tijdens de vakantie altijd even een paar weken nodig heb om echt tot rust te komen, de batterij weer op te laden. Dat was nu ook zeker het geval. Vervolgens ga ik dan nog even voor mezelf aan de slag met een eigen trainer.’

Onder leiding van een personal trainer ging Van de Beek flink tekeer. Hij begon topfit bij Ajax aan de voorbereiding, won met ogenschijnlijk gemak de traditionele bosloop en trekt die positieve lijn door in de voorbereiding. Alles met als doel om dit seizoen te laten zien dat hij terecht een vaste kracht is in het basiselftal van de Amsterdammers. ‘Dit seizoen moet het gebeuren. Zo voelt het echt. Ook als ploeg. Sinds ik bij Ajax speel, gaat het om spelen om de prijzen. We hebben nu al een paar jaar geen prijs gepakt en daar moet dit seizoen verandering in komen. De landstitel telt, maar dat niet alleen. De vier jaar dat Ajax onder De Boer een zekerheid was in de Champions League is voor mijn tijd geweest, dus ik wil zelf ook dolgraag op dat hoogste niveau spelen. Dat geldt voor meer spelers en daarom is ons eerste doel ons te plaatsen voor de groepsfase. Eenvoudig zal dat niet zijn. Olympique Nice is een sterke tegenstander, maar toch ben ik positief gestemd. We hebben in de Europa League laten zien dat we Europees tot veel in staat zijn en het basiselftal is grotendeels intact gebleven. Dat moet vertrouwen geven.’

Van de Beek heeft zo zijn ambities, wensen en verwachtingen voor dit seizoen. De periode van wachten is voorbij. Erop gebrand om te schitteren moet dit zijn voetbaljaar worden. Een langgekoesterde droom om te excelleren in de hoofdmacht van Ajax. Als kind van vijf jaar bezocht hij aan de hand van vader André voor de eerste keer een wedstrijd van de Amsterdammers, om vervolgens verknocht te raken aan alles wat Ajax was. Van fan in het stadion ontwikkelde hij zich tot een supporter op kicksen. Maar eigenlijk meer dan dat. ‘Het geeft me een gigantische kick als ik voor Ajax speel. In het afgelopen jaar heb ik best vaak de vraag gekregen of ik niet beter even kon worden verhuurd. Maar daar voelde ik weinig voor. Het lijkt me sowieso heel apart om tegen Ajax te spelen. Bovendien denk ik dat ik nergens in Nederland elke dag zoveel kan leren als bij Ajax. De steun van mijn omgeving, zowel thuis als bij Ajax, speelde ook zeker mee. Ik voelde altijd het vertrouwen om hier te slagen, ook van de supporters. Als ik mocht invallen, zongen veel mensen mijn naam. Dat geeft me elke keer weer een bijzonder gevoel.’

Zijn ontwikkeling stond de afgelopen jaren voorop, ook als hij niet speelde in de hoofdmacht. In 2015 werd hij nog verkozen tot Talent van de Toekomst. Een prestigieuze prijs, maar het betekende allerminst dat Van de Beek gas terugnam. Geregeld was hij als eerste op de club en ging als laatste speler weg. Buiten de groepstraining, ging hij voor zichzelf aan de slag. Op het veld, in het krachthonk, de drive om de lat voor zichzelf steeds iets hoger te leggen kende geen limiet. Sjaak Swart zag het met een voldaan gevoel aan. Mister Ajax volgt Van de Beek al langere tijd op de voet en bood geregeld een slaapplek aan bij hem thuis, als het talent na een lange dag geen puf meer had om naar zijn ouderlijk huis in Nijkerkerveen te rijden. ‘Door de jaren zijn Sjaak en zijn vrouw Andrea voor mij steeds belangrijker geworden. Ze helpen me waar dat nodig is, en natuurlijk is Sjaak ook heel kritisch. Goed is goed en slecht is slecht, nergens wordt omheen gedraaid. Daar houd ik wel van, ik ben ook niet anders gewend.’

In het Gelderse dorp Nijkerkerveen groeide Van de Beek op onder dezelfde normen. In het kleine plaatsje kent iedereen elkaar en vormt een hechte gemeenschap de basis. De bekendste inwoner van het dorp voelt zich er prettig bij. ‘Ik woon nog thuis bij mijn ouders en mijn broertje. Dat bevalt uitstekend, ik zie geen reden om te verhuizen. Sowieso zie ik mezelf niet zo snel vertrekken uit Nijkerkerveen. Wonen in een stad trekt me niet, ik voel meer voor rust en ruimte. De mensen in het dorp ken ik al mijn hele leven, dat ik nu toevallig speler ben van Ajax 1, maakt geen enkel verschil. Daar voel ik me ook prettig bij, al die aandacht hoeft van mij niet zo.’

Stoeltjes
Onlangs zorgde Van de Beek voor een opvallende geste. Bij het renoveren van de stoeltjes in de Johan Cruijff Arena meldde de middenvelder zichzelf aan met de vraag wat er met de oude stoeltjes ging gebeuren. Een groot deel werd voor Van de Beek vrij gegeven, waardoor hij zijn oude club Veensche Boys kon helpen met het opfleuren van de accommodatie. ‘Sowieso ben ik daar elk weekend wel te vinden. Al mijn vrienden spelen er, net als mijn broertje die ook al een paar keer met het eerste elftal mee mocht doen. Dat is leuk om te zien. Hij heeft zeker talent, alleen benadert hij de sport iets minder serieus dan ik. Hoeft ook niet, ik kan zo ook van hem genieten.’

De voetbalgenen zijn duidelijk zichtbaar. Vader André was een behendige spits, speelde onder meer voor IJsselmeervogels, en volgt de voetballende zonen op de voet. Samen met moeder Gerdina stond en staat hij elke wedstrijd langs de kant. Zo ook onlangs in Oostenrijk. Het gezin Van de Beek reisde met een groot aantal andere vrienden en dorpsgenoten Ajax achterna naar Zillertal. ‘Vroeger zijn we in die streek vaak op vakantie geweest. Dan stonden we op de camping en waren we de hele dag in de buitenlucht aan het spelen. Voetballen, zwemmen, en alles gebeurde vanuit een spelvorm. Dat fanatisme zat er al vroeg in. Het is fijn dat mijn ouders me overal in steunen, op een fijne manier. Ze wijzen me op dingen, maar niet op een pushende wijze, geven me de ruimte om mijn eigen keuzes te maken. Ook voor hen hoop ik dat ik het dit seizoen kan laten zien als basisspeler van Ajax.’

Op het moment dat Van de Beek het uitspreekt, geeft het hem alweer een dubbel gevoel. Hoe groot de ambities ook zijn, hoezeer hij ook wil slagen als sterkhouder van Ajax 1, niets zal meer hetzelfde zijn. Het is de flinterdunne lijn die hem en Ajax nog wel even in de ban zal houden. ‘Het blijft heel apart en heftig. Tegelijkertijd is voetbal wel een goede afleiding voor iedereen. Als je in beweging bent en in het spelletje opgaat, voelt het ook als een uitlaatklep. Als ploeg zijn we door alle ellende ook dichter naar elkaar toegegroeid. We moeten het samen doen, samen oppakken en elkaar helpen. Hoe lastig het ook zal zijn.’
www.vi.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

wimpey
Berichten: 51782
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Donny van de Beek

Bericht door wimpey » wo jul 26, 2017 10:28 am

Goeie jongen, lijkt me. Sterk en evenwichtig.

Mr. Ajax
Berichten: 14468
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Donny van de Beek

Bericht door Mr. Ajax » wo jul 26, 2017 11:44 am

Dank Duke :biggthumpup.gif:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Donny van de Beek

Bericht door Giacomo Puccini » wo jul 26, 2017 10:25 pm

Alleskunner. Overzicht, techniek, kracht, loopvermogen, scoren, diepgang, vieze overtredingen, sterk aan de bal en zonder de bal. Dit wordt er een hoor.
Ajax!

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Donny van de Beek

Bericht door InnerHarbour » do jul 27, 2017 6:43 am

Hup een aardige wedstrijd en alle wedstrijden van vorig seizoen toen hij duidelijk beter tot zijn recht kwam op de 6 dan op de plaats van Klaassen zijn vergeten.
YNWA

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Donny van de Beek

Bericht door Giacomo Puccini » do jul 27, 2017 7:05 am

Ik zie hem het liefst op 6, maar alle andere posities op het middenveld kan hij ook goed invullen.
Ajax!

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Donny van de Beek

Bericht door InnerHarbour » do jul 27, 2017 7:09 am

Eén wedstrijd maakt nog geen zomer, laat hem nu eerst maar eens een seizoen goed op die positie spelen. Lukt dat prima natuurlijk maar tegen Lyon was het nog 3 maal niks.
YNWA

wimpey
Berichten: 51782
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Donny van de Beek

Bericht door wimpey » do jul 27, 2017 8:41 am

InnerHarbour schreef:Eén wedstrijd maakt nog geen zomer, laat hem nu eerst maar eens een seizoen goed op die positie spelen.
DvdB is een jongen die je op De Toekomst gewoon kon aanspreken en met wie je een babbeltje kon maken. Geen poespas, nuchter. Een gewone jongen die een goede opvoeding heeft genoten (lijkt mij als verre buitenstaander).

Gisteren die 1-1 en de ingetogen manier waarop hij zijn boezemvriend eert. :biggthumpup.gif: Geen doldwaze toestanden als shirt uittrekken om een foto van Nouri of iets dergelijks te tonen, maar een rustig en bedachtzaam eerbetoon.

Knap dat een jongen van 20 die emoties zo kan kanaliseren. Hij zal het zwaar hebben en zwaar blijven houden. Maar hij lijkt me iemand die het 'Umfeld' heeft om hem er doorheen te slepen. Daarnaast kan ie goed voetballen en is ie een echte team player. Die tackle op de bal in de 16 tegen die nummer 13 gister. :biggthumpup.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40878
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Donny van de Beek

Bericht door Marillion » do jul 27, 2017 8:53 am

Ik heb ook vertrouwen in zijn ontwikkeling. Was in de jeugd al duidelijk dat deze jongen het eerste elftal zou gaan halen en voorlopig ontwikkelt hij zich goed. Vorig seizoen af en toe al goed. Dit jaar is het zaak om meer stabiel te worden in zijn prestaties.

Er zal heus nog zo af en toe een mindere wedstrijd tussen zitten hoor. Dat hoort bij de ontwikkeling die een jonge speler doormaakt. Vergelijk hem maar met Klaassen. Die was ook niet direct het hele seizoen geweldig. Sterker nog, er waren zelfs supporters te vinden die hem vorig jaar nog niets vonden. Al was ik het daar persoonlijk niet helemaal mee eens. :smile-ajax.gif:

Ik ben vooral benieuwd op welke positie hij terecht gaat komen. Eerst zag ik hem in de rol van Klaassen groeien. Tot hij vorig seizoen een aantal keren Schöne heel goed verving. Nu begint hij op de positie van Klaassen maar ik zie het zomaar gebeuren dat hij toch op zes terechtkomt en dat De Jong dan in de loop van het seizoen naar de plek van Klaassen gaat.
Nil volentibus arduum

Alexander
Berichten: 8549
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Donny van de Beek

Bericht door Alexander » do jul 27, 2017 9:01 am

wimpey schreef:
Knap dat een jongen van 20 die emoties zo kan kanaliseren. Hij zal het zwaar hebben en zwaar blijven houden. Maar hij lijkt me iemand die het 'Umfeld' heeft om hem er doorheen te slepen. Daarnaast kan ie goed voetballen en is ie een echte team player. Die tackle op de bal in de 16 tegen die nummer 13 gister. :biggthumpup.gif:
Echte teamspeler inderdaad en hij lijkt mij technisch misschien nog wel wat beter in orde dan Davy.

Danny Blind zei gisteren bij Ziggo dat hij Beek liever wat dichter bij de goal heeft. Ben ik de enige die het daar helemaal niet mee eens is?

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Donny van de Beek

Bericht door InnerHarbour » do jul 27, 2017 9:14 am

Marillion schreef:Ik heb ook vertrouwen in zijn ontwikkeling. Was in de jeugd al duidelijk dat deze jongen het eerste elftal zou gaan halen en voorlopig ontwikkelt hij zich goed. Vorig seizoen af en toe al goed. Dit jaar is het zaak om meer stabiel te worden in zijn prestaties.

Er zal heus nog zo af en toe een mindere wedstrijd tussen zitten hoor. Dat hoort bij de ontwikkeling die een jonge speler doormaakt. Vergelijk hem maar met Klaassen. Die was ook niet direct het hele seizoen geweldig. Sterker nog, er waren zelfs supporters te vinden die hem vorig jaar nog niets vonden. Al was ik het daar persoonlijk niet helemaal mee eens. :smile-ajax.gif:

Ik ben vooral benieuwd op welke positie hij terecht gaat komen. Eerst zag ik hem in de rol van Klaassen groeien. Tot hij vorig seizoen een aantal keren Schöne heel goed verving. Nu begint hij op de positie van Klaassen maar ik zie het zomaar gebeuren dat hij toch op zes terechtkomt en dat De Jong dan in de loop van het seizoen naar de plek van Klaassen gaat.
Dit klinkt natuurlijk allemaal hartstikke leuk, eigen jeugd inpassen maar het zijn er veel te veel, veel te veel jonge spelers die logischerwijs niet stabiel zijn in hun prestaties. Dit is een formule die juist gemaakt is om GEEN kampioen te worden al heb ik hier soms de indruk dat het van secondair belang is zolang Ajacieden maar kunnen roepen, kijk wij eens een hoop eigen jeugd in ons elftal hebben staan.

PSV of Feyenoord zeggen dan: gefeliciteerd, wij zijn kampioen.
YNWA

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40878
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Donny van de Beek

Bericht door Marillion » do jul 27, 2017 9:19 am

Ik ben er dan ook voor om het middenveld nog te versterken met een speler van buitenaf. Wat ik vooral mis is een speler die overeind blijft als je een keer niet alle tijd krijgt om te combineren. Als er duels moeten worden uitgevochten en het elftal sturing nodig heeft. Schöne is wel ervaren maar heeft die eigenschappen niet.

Als je Van de Beek én De Jong laat debuteren als vaste waarde is tweederde van je middenveld een onervaren debutant. Dat gaat natuurlijk niet iedere week goed.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47892
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Donny van de Beek

Bericht door peter » do jul 27, 2017 9:23 am

Je mist een jongen die creativiteit heeft, maar ook tussen de linies manoeuvreert. Vergeet niet dat je 20 goals inlevert door het vertrek van Klaassen. Ik zie bij Ajax nu geen speler die dat gat gaat invullen. Als je Dolberg niet bereikt, dan komt er verdomde weinig vanuit het middenveld. Frenkie de Jong zou het kunnen, maar je moet ook iets hebben als alternatief voor Ziyech.

Plaats reactie