Donny van de Beek

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Donny van de Beek

Bericht door beelzebub » do jul 27, 2017 9:28 am

Alexander schreef: Echte teamspeler inderdaad en hij lijkt mij technisch misschien nog wel wat beter in orde dan Davy.

Danny Blind zei gisteren bij Ziggo dat hij Beek liever wat dichter bij de goal heeft. Ben ik de enige die het daar helemaal niet mee eens is?

Ik zie Donny liever passen en De Jong dichter bij de goal. Dus ik ben het met jou eens en niet met Blind. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Donny van de Beek

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » do jul 27, 2017 10:23 am

InnerHarbour schreef:
Marillion schreef:Ik heb ook vertrouwen in zijn ontwikkeling. Was in de jeugd al duidelijk dat deze jongen het eerste elftal zou gaan halen en voorlopig ontwikkelt hij zich goed. Vorig seizoen af en toe al goed. Dit jaar is het zaak om meer stabiel te worden in zijn prestaties.

Er zal heus nog zo af en toe een mindere wedstrijd tussen zitten hoor. Dat hoort bij de ontwikkeling die een jonge speler doormaakt. Vergelijk hem maar met Klaassen. Die was ook niet direct het hele seizoen geweldig. Sterker nog, er waren zelfs supporters te vinden die hem vorig jaar nog niets vonden. Al was ik het daar persoonlijk niet helemaal mee eens. :smile-ajax.gif:

Ik ben vooral benieuwd op welke positie hij terecht gaat komen. Eerst zag ik hem in de rol van Klaassen groeien. Tot hij vorig seizoen een aantal keren Schöne heel goed verving. Nu begint hij op de positie van Klaassen maar ik zie het zomaar gebeuren dat hij toch op zes terechtkomt en dat De Jong dan in de loop van het seizoen naar de plek van Klaassen gaat.
Dit klinkt natuurlijk allemaal hartstikke leuk, eigen jeugd inpassen maar het zijn er veel te veel, veel te veel jonge spelers die logischerwijs niet stabiel zijn in hun prestaties. Dit is een formule die juist gemaakt is om GEEN kampioen te worden al heb ik hier soms de indruk dat het van secondair belang is zolang Ajacieden maar kunnen roepen, kijk wij eens een hoop eigen jeugd in ons elftal hebben staan.

PSV of Feyenoord zeggen dan: gefeliciteerd, wij zijn kampioen.
Dat zal je dus erg aanspreken, aangezien de club die je momenteel aanhangt al zo'n 27 jaar GEEN kampioen is geworden!

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Donny van de Beek

Bericht door InnerHarbour » do jul 27, 2017 10:34 am

Marillion schreef:Ik ben er dan ook voor om het middenveld nog te versterken met een speler van buitenaf. Wat ik vooral mis is een speler die overeind blijft als je een keer niet alle tijd krijgt om te combineren. Als er duels moeten worden uitgevochten en het elftal sturing nodig heeft. Schöne is wel ervaren maar heeft die eigenschappen niet.

Als je Van de Beek én De Jong laat debuteren als vaste waarde is tweederde van je middenveld een onervaren debutant. Dat gaat natuurlijk niet iedere week goed.
Er loper er nu 4 in zonder de Jong, dat zijn er al veel te veel waarvan er één centraal achterin. Levensgevaarlijk.
YNWA

Lionel
Berichten: 47253
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Donny van de Beek

Bericht door Lionel » do jul 27, 2017 11:13 am

En toch haalden wij de finale van de EL en Tottenham niet
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51782
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Donny van de Beek

Bericht door wimpey » do jul 27, 2017 11:14 am

beelzebub schreef: Ik zie Donny liever passen en De Jong dichter bij de goal. Dus ik ben het met jou eens en niet met Blind. :ajaxsmiley.gif:
Blind... :excited.gif:

Donny hoort in de as. Ajax moet nog een rechtshalf halen. Als Ziyech blijft volharden in z'n solistische onzin als tegen Lyon en Nice kun je 'm beter verpatsen. Gast was een gevaar voor eigen ploeg met al dat balverlies in de as van het veld.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Donny van de Beek

Bericht door InnerHarbour » do jul 27, 2017 11:21 am

Lionel schreef:En toch haalden wij de finale van de EL en Tottenham niet
Je snapt er echt helemaal niets van.
YNWA

Yopii
Berichten: 18302
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Donny van de Beek

Bericht door Yopii » do jul 27, 2017 11:24 am

Luister niet naar Blind. Het loopvermogen van Donny moet je optimaal benutten. Dat lukt niet als hij te ver naar voren speelt. Ik vind zijn passing zijn grote kracht. Dat hij regelmatig scoort is mooi meegenomen. Hij is een andere voetballer dan Davy Klaassen, die het vooral van zijn vrijlopen moet hebben en van het meepikken van doelpunten. Mijns inziens is Donny een veel betere speler.

@Marillion: vanaf de B'tjes heeft Donny een enorme ontwikkeling doorgemaakt. In de C'tjes kon je al zien dat hij talent had, maar hij speelde veel te voorzichtig. Balletje opzij, balletje terug. Terwijl hij juist het inzicht en de techniek had om direct VOORUIT te spelen.

wimpey
Berichten: 51782
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Donny van de Beek

Bericht door wimpey » do jul 27, 2017 11:41 am

Yopii schreef:Luister niet naar Blind. Het loopvermogen van Donny moet je optimaal benutten. Dat lukt niet als hij te ver naar voren speelt. Ik vind zijn passing zijn grote kracht. Dat hij regelmatig scoort is mooi meegenomen. Hij is een andere voetballer dan Davy Klaassen, die het vooral van zijn vrijlopen moet hebben en van het meepikken van doelpunten. Mijns inziens is Donny een veel betere speler.
Dat laatste weet ik niet. Davy is erg slim, goede schaker tussen de linies.

Donny hoort m.i. in de as. Zie die pass op Davy vorig seizoen tegen Heerenveen. In de as komt ie ook vaker in de positie om z'n goede schot los te laten. Hij is balvast, onder druk aanspeelbaar. Hij zet ook goed druk over de as van het veld, zie 3-2 tegen S04. Kan een erg goede 6 worden.

Ik zou het wel weten: een goede rechtshalf halen. Dan heb je met De Jong en Ziyech 3 opties, hetgeen toch wel het minimum zou moeten zijn. Schöne achter de hand en Eiting als de volgende 'coming man'.

Lionel
Berichten: 47253
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Donny van de Beek

Bericht door Lionel » do jul 27, 2017 12:09 pm

Ziyech hoort er natuurlijk gewoon in.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40886
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Donny van de Beek

Bericht door Marillion » do jul 27, 2017 12:10 pm

Yopii schreef:....
@Marillion: vanaf de B'tjes heeft Donny een enorme ontwikkeling doorgemaakt. In de C'tjes kon je al zien dat hij talent had, maar hij speelde veel te voorzichtig. Balletje opzij, balletje terug. Terwijl hij juist het inzicht en de techniek had om direct VOORUIT te spelen.
Ik heb 'm in de B en de A zien spelen. Daar vond ik 'm vaak erg sterk spelen. Misschien een enkele keer bij de C gezien maar dat weet ik niet meer. Misschien stond hij toen inderdaad wel risicoloos balletjes opzij te spelen. :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

wimpey
Berichten: 51782
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Donny van de Beek

Bericht door wimpey » do jul 27, 2017 12:13 pm

Lionel schreef:Ziyech hoort er natuurlijk gewoon in.
Was gisteren extreem slecht. Koning balverlies met Younes.

Yopii
Berichten: 18302
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Donny van de Beek

Bericht door Yopii » do jul 27, 2017 12:13 pm

Dat was opdracht van de trainer en de normale gang van zaken in de jeugdopleiding destijds. Het FdB-voetbal, zeg maar.

Donny is een brave jongen.

In Zeist vonden ze destijds Slabbekoorn en Schuurman van F. grotere talenten dan Appie en Donny. Zo zie je maar.

wimpey
Berichten: 51782
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Donny van de Beek

Bericht door wimpey » do jul 27, 2017 12:48 pm

InnerHarbour schreef:
Lionel schreef:En toch haalden wij de finale van de EL en Tottenham niet
Je snapt er echt helemaal niets van.
Ach... :biggrin.gif:

Lionel
Berichten: 47253
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Donny van de Beek

Bericht door Lionel » do jul 27, 2017 2:19 pm

wimpey schreef:
Lionel schreef:Ziyech hoort er natuurlijk gewoon in.
Was gisteren extreem slecht. Koning balverlies met Younes.
Hij forceert een beetje. Ben ik het mee eens. Kan vaak simpeler. Zet Kluivert op links en ik weet zeker dat Ziyech hem vaak gaat lanceren.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10270
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Donny van de Beek

Bericht door WP_Legend » do jul 27, 2017 2:27 pm

vooropgesteld ik heb alleen de samenvatting gezien, maar daarin was Younes erg aanwezig en bij 3 hele grote kansen betrokken.

De Dominee
Berichten: 5806
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Donny van de Beek

Bericht door De Dominee » do jul 27, 2017 3:31 pm

Dat zijn dan waarschijnlijk meteen zijn enige 3 bal contacten geweest gisteren... was niet best.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13713
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Donny van de Beek

Bericht door Thijs » vr jan 05, 2018 4:33 pm

Persbericht AFC AJAX

Amsterdam, 5 januari 2018

Contractverlenging Donny van de Beek

Ajax en Donny van de Beek hebben overeenstemming bereikt over de verlenging van zijn contract dat liep tot en met 30 juni 2020. De nieuwe verbintenis gaat per direct in en heeft vanaf nu nog een looptijd van 4,5 jaar, tot en met 30 juni 2022.

Van de Beek (Amersfoort, 18 april 1997) maakte op 26 november 2015 zijn debuut in het eerste elftal in de UEFA Europa League-wedstrijd Celtic FC – Ajax (1-2). Tot nu toe speelde de in Nijkerkerveen woonachtige middenvelder 65 officiële wedstrijden in het eerste elftal van Ajax en maakte daarin 9 doelpunten.
Ajax
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Donny van de Beek

Bericht door Giacomo Puccini » za jan 06, 2018 12:34 am

Zeer goed nieuws! Heb het idee dat er nog veel rek in zit. 2022, Daar kun je op verder bouwen :biggthumpup.gif:
Ajax!

Yopii
Berichten: 18302
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Donny van de Beek

Bericht door Yopii » za jan 06, 2018 10:19 am

Zeker, laat Donny maar schuiven. :biggthumpup.gif:

De meeste aandacht gaat op dit moment naar die andere jongens, dat is wel zo prettig voor Donny.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Donny van de Beek

Bericht door Cruijff » wo mar 07, 2018 6:04 pm

Lekker moment om twee dagen na de nederlaag tegen Vitesse deze te posten die al is opgenomen voor die wedstrijd:

https://www.youtube.com/watch?v=pF109pBJ2pU

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40886
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Donny van de Beek

Bericht door Marillion » zo mei 20, 2018 9:51 pm

Nou, dit komt er ook met volle overtuiging uit:
Van de Beek wil bij Ajax blijven

In tegenstelling tot Justin Kluivert en Matthijs de Ligt is Donny van de Beek voorlopig niet van plan om te vertrekken bij Ajax. De 21-jarige wil nog zeker een seizoen blijven in Amsterdam. "Wat het beste is voor mezelf weet je nooit, maar ik heb in principe gezegd dat ik nog wel een jaar bij Ajax wil blijven. Ik wil nog graag een prijs winnen bij de club", zegt Van de Beek. (Bron: AD)
Nil volentibus arduum

LucaS
Berichten: 53548
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Donny van de Beek

Bericht door LucaS » zo mei 20, 2018 10:06 pm

Zo hey! Een speler wil een 2e seizoen als basisspeler in het eerste!
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40886
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Donny van de Beek

Bericht door Marillion » zo mei 20, 2018 10:08 pm

Nou ja, in principe dan. Niet te enthousiast worden.
Nil volentibus arduum

LucaS
Berichten: 53548
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Donny van de Beek

Bericht door LucaS » ma mei 21, 2018 5:38 am

Misschien heeft Overmars gelijk en kunnen ze die opleiding beter opdoeken.
I think I lost my fucking headache

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Donny van de Beek

Bericht door Gaizka1985 » ma mei 21, 2018 10:33 am

LucaS schreef:Zo hey! Een speler wil een 2e seizoen als basisspeler in het eerste!
Hij lijkt me voorlopig nog niet klaar voor een stap hogerop, gaat zeker nog wel 2 jaar duren.

Grootste probleem is gewoon het niveau van de Eredivisie en het gebrek aan (genoeg) wedstrijden op Europees niveau. Spelers ontwikkelen zich alleen als ze voldoende weerstand krijgen, het moet niet te makkelijk gaan.

Plaats reactie