Mateo Cassierra

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Mateo Casierra

Bericht door Bert » wo jun 15, 2016 3:19 pm

Wat ik heb begrepen (ken Casierra zelf niet) is het wel een speler met talent. Voor een jonge speler fysiek al vrij sterk, en een speler die zowel als aanspeelpunt kan fungeren als achter de verdediging de ruimte kan zoeken. Ongetwijfeld moet er nog van alles aan hem gepolijst worden, maar het idee ten grondslag aan het halen van een jongen die juist deze eigenschappen heeft als back-up achter een type als Milik of Huntelaar snap ik wel.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Mateo Casierra

Bericht door Andriy Demchenko » wo jun 15, 2016 3:23 pm

Peter schreef:
Andriy Demchenko schreef:Neem zijn leeftijd in ogenschouw wil ik aan velen zeggen. Als deze jongen 22 zou zijn dan zou ik een stuk negatiever zijn maar hij is 19!. De Zlatan van Malmo destijds zou ook lang niet iedereen zo enthousiast van worden.
Zelfs over de Zlatan van Ajax was men in 90% van de gevallen negatief.

Zal vast een jongen zijn die nog veel moet leren. Die jongen is allen ook echt pas 19 he. Kan zometeen in de luwte van Huntelaar minuten pakken en het systeem leren en zijn zwakke punten ontwikkelen. En ja misschien, is hij wel helemaal niet zo goed, maar dat is me nu allemaal veel te vroeg. Positieve is dat het erop lijkt dat hij breed gedragen wordt door directie en scouting. Dat is al een heel andere koers dan het halen van Sanogoal.
Ajax heeft vorig jaar al scouts naar Colombia gestuurd en toen was men al enthousiast over wat spelers. Het werd echter tegengehouden en de zwarte piet daarvoor werd gelegd bij Overmars (die overigens wel zei dat Z-A niet in de picture stonden omdta het niet het expertisegebied van Ajax was). Nu is de vraag hoe het precies zat;
a) Overmars is tot inkeer gekomen (misschien mede onder druk van buitenaf)
b) Overmars heeft zich laten ompraten door De Boer die niet zo'n trek had in exoten

Het laatste wil ik persoonlijk ook helemaal niet uitsluiten. Wat ik interessant vond is dat een voormalig forumlid hier werd aangehaald in De Telegraaf over de situatie. (nee niet Thomas). En dat Cassierra bij Essel komt vast te liggen. Toen Ajax Cvitanich haalde gebeurde dat met behulp van Essel Sports (men adviseerde hem en leverde voor een deel ook de data) in ruil daarvoor kreeg Essel toen Cvitanich onder haar paraplu. De vraag die ik me nu stel is of het weer op een dergelijke manier is gebeurd. Cvitanich werd Ajax aangeraden als doelgericht en een goede kopper.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Mateo Casierra

Bericht door Andriy Demchenko » wo jun 15, 2016 3:28 pm

WP_LeGeNd schreef:Zlatan had echter wel een heel mooi youtube filmpje (als die zou bestaan) ik kan me nog zijn eerste wedstrijd herinneren volgens mij was dat tegen Manchester in de Amsterdam tournament. Toen was ik meteen onder de indruk. Helaas liet hij het daarna bij Ajax maar heel sporadisch zien en werd hij pas na zijn vertrek een fenomeen.
Was tegen Liverpool waar hij ik meen Henchog of Hyppia (maar ik dacht die eerste) echt een passeeractie had van wereldklasse ja. Die werd helemaal voor schut gezet ja. :biggrin.gif: Iemand had hier die actie ooit nog als avatar.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Mateo Casierra

Bericht door Sandro » wo jun 15, 2016 5:28 pm

Klopt, kijk maar even onder "members" bij Daily Blind :smile-ajax.gif:
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Mateo Casierra

Bericht door Cruijff » wo jun 15, 2016 9:23 pm

WP_LeGeNd schreef:Zlatan had echter wel een heel mooi youtube filmpje (als die zou bestaan) ik kan me nog zijn eerste wedstrijd herinneren volgens mij was dat tegen Manchester in de Amsterdam tournament.
Was meen ik tegen Inter (al zegt Wikipedia dat we bij editie van 2001 Ajax en AC Milan en Liverpool en Valencia meededen.) In die tijd ging ik zelfs ook nog naar 't Amsterdam Tournament. :smallgrin.gif:

Toen gooiden hij en ook Mido er meteen een paar mooie trucs uit.
Andriy Demchenko schreef:Was tegen Liverpool waar hij ik meen Henchog of Hyppia (maar ik dacht die eerste) echt een passeeractie had van wereldklasse ja. Die werd helemaal voor schut gezet ja. :biggrin.gif:
Tegen Liverpool was de 2e wedstrijd tijdens dat AT. Waar we tegen de Milanezen niet wisten te winnen, werd Liverpool geklopt met door 2 doelpunten van Machlas en eentje van Arveladze. Is Zlatan in die 2e AT wedstrijd wel in actie gekomen?
Laatst gewijzigd door Cruijff op wo jun 15, 2016 9:27 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

columbus
Berichten: 5285
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Mateo Casierra

Bericht door columbus » wo jun 15, 2016 9:27 pm

Ik dacht ook dat het Liverpool was. Op de achterlijn...

https://youtu.be/GznZKCPx5Kk

Is de eerste actie op het filmpje.

Lionel
Berichten: 47044
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Mateo Casierra

Bericht door Lionel » do jun 16, 2016 1:21 am

Een aka tegen Hyppia
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Mateo Casierra

Bericht door Ajaciedjuh » do jun 16, 2016 5:07 am

"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Mateo Casierra

Bericht door InnerHarbour » do jun 16, 2016 6:21 am

Hij weet in ieder geval nu al de juiste dingen te zeggen, ik hoop dat het wat wordt. :ajaxsmiley.gif:
YNWA

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Mateo Casierra

Bericht door wimpey » do jun 16, 2016 11:07 am

Essel Sports toch? Cvitanich, als ik me goed herinner... Ajax kennende zijn ze bij deze Cassière terecht gekomen na een tip van Stein14 e.c.

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Mateo Casierra

Bericht door Andriy Demchenko » do jun 16, 2016 11:16 am

wimpey schreef:Essel Sports toch? Cvitanich, als ik me goed herinner... Ajax kennende zijn ze bij deze Cassière terecht gekomen na een tip van Stein14 e.c.
Die link had ik eerder in deze topic al gelegd. :hypocrite.gif:

In dit filmpje zie je nr14 trouwens ook nog even; http://www.telegraaf.nl/telesport/voetb ... /fixtures/
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10237
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Mateo Casierra

Bericht door WP_Legend » do jun 16, 2016 11:42 am

Mateo Casierra snelle leerling maar nog geen aanvalsleider
Op 19 februari 2015 debuteerde de Colombiaan Zander Mateo Casierra Cabezas in het eerste elftal van Deportivo Cali. Amper 59 wedstrijden en zeventien treffers later is Ajax bereid meer dan vijf miljoen euro neer te leggen voor de negentienjarige spits. Is hij dat waard?
Het zal geen recordbedrag worden. In 2008 betaalde Ajax meer dan zestien miljoen euro om Miralem Sulejmani los te weken van SC Heerenveen. De Serviër was destijds negentien jaar. En als we het toch hebben overspelers in die leeftijdscategorie: Ajax gaf ook meer geld uit aan de negentienjarige Zlatan Ibrahimovic (7,8 miljoen euro), de twintigjarige Luis Suárez (7,5 miljoen euro) en de negentienjarige Daley Sinkgraven (7 miljoen euro). Dus de ruim vijf miljoen euro die de Amsterdammers moeten neerleggen voor Mateo Casierra is nog wel te overzien. En uiteindelijk wordt elke investering afgerekend op het rendement. Als je Ibrahimovic uiteindelijk voor zestien miljoen en Suárez voor een kleine twintig miljoen verkoopt, dan waren die uitgegeven miljoenen elke euro dubbel en dwars waard. Dan beseft u ook hoe de aankoop van Sulejmani erin heeft gehakt.

Hoe moeten we het aantrekken van Casierra wat dat betreft inschatten? Wat kunnen we melden over zijn kwaliteiten en tekortkomingen?

Inzicht

Wat meteen opvalt, is de veelzijdigheid van de nog maar negentienjarige aanvaller. In de laatste tien duels speelde Casierra als één van de twee spitsen, op 10 en op de rechter- en linkerflank. En op die posities kon hij prima uit de voeten. Casierra is dan ook geen type-Inzaghi, integendeel. Hij is een voetballer die goed om zich heen kijkt en oog heeft voor zijn medespelers. Kaatsen, ballen vasthouden en afleggen, een steekpass; het behoort allemaal tot het arsenaal van de jonge Zuid-Amerikaan.Wat dat betreft oogt hij anders dan types als Luis Suárez, Edison Cavani of Radamel Falcao. Dat zijn roofdieren die maar met één ding bezig zijn: scoren. Casierra is vooral een teamspeler, die zelden voor eigen succes gaat. Misschien is dat laatste een handicap die hij moet overwinnen.

Balbehandeling

Het belangrijkste is dat Casierra vervolgens ook de techniek beschikt om die medespeler te bedienen. Een steekpass of een bal afleggen met de juiste snelheid op het goede been; Casierra heeft het allemaal in zijn rechtervoet. Met links is hij een stuk minder vaardig. De jonge Colombiaan kan de bal afschermen en maakt bij de dribbel goed gebruik van zijn sterke lichaam, maar is geen man van de overstapjes en dubbele scharen. Wat dat betreft ligt zijn dribbeltechniek dichter bij die van Dirk Kuijt dan die van Cristiano Ronaldo. Zijn traptechniek is duidelijk voor verbetering vatbaar. Hoewel de jonge aanvaller een redelijke pass in de benen heeft, heeft hij weinig succes met zijn schoten van afstand. Die zijn van zeer matige kwaliteit. Casierra bezit op dat vlak nog te veel adrenaline en te weinig controle. In het strafschopgebied heeft hij echter minder moeite de keeper te verslaan. Wie zijn eerste wedstrijden bestudeert, ziet een speler die zeer matig kopt, maar het afgelopen seizoen is dat beeld verdwenen. In de laatste wedstrijden voor Deportiva Cali scoorde hij zelfs twee keer met zijn hoofd. Inmiddels is Casierra een kopsterke spits.

Fysiek/mentaliteit

Dat zegt in elk geval dat Casierra een snelle leerling is. En dat zegt niet alleen wat over zijn talent, maar ook over zijn mentaliteit. De Colombiaan is 183 centimeter lang en met zijn 75 kilogram kan hij de bal afschermen voor verdedigers. Bovendien is hij soms verrassend snel en vrijwel altijd betrokken bij de snelle tegenaanval.

Toekomst

Het probleem met het kopen van een negentienjarige aanvaller is dat de club uitgaat van de potentie van de speler, terwijl het publiek hem beoordeelt als een eindproduct. Dat zal zeker het geval zijn als er meer dan vijf miljoen euro wordt neergelegd. Dan wordt er al snel gekeken naar wat de aankoop allemaal níét kan.

In het geval van Mateo Casierra is dat behoorlijk wat. De Colombiaan is geen opwindende dribbelaar en oogt wat hoekig. Bij het afronden is hij nog wat wild. Zijn grootste probleem zal ongetwijfeld de overgang naar een andere voetbalcultuur worden. Uit het kader blijkt dat hij als centrumspits louter is gebruikt in een 4-4-2-formatie. En wanneer zijn ploeg wél het 4-2-3-1 hanteerde, dan fungeerde hij als flankspeler of als nummer 10. Dat betekent dat het nog een heel project wordt hem klaar te stomen voor de positie op 9 in Amsterdam. Het is ook niet moeilijk te zien waarom Ajax heeft ingeschat dat hij dat op termijn moet aan kunnen. De Colombiaan voelt zich comfortabel aan de bal met een tegenstander in de rug. In die rol heeft hij aangetoond uitstekend te kunnen functioneren als kapstok. Tegelijkertijd deed hij dat wel op een minder niveau – Deportivo Cali is de nummer zeven van de Colombiaanse Primera A – in een ploeg waar hij de laatste wedstrijden op de bank zat.

Het is daarom onredelijk te denken dat een negentienjarige speler meteen zal fungeren als leider van de Amsterdamse aanval en als directe opvolger van Arek Milik. Ajax en met name directeur Marc Overmars zal duidelijk moeten communiceren dat de door de nieuwe hoofdscouting Henk Veldmate beoogde aanwinst een investering is voor de toekomst. Ook een prijskaartje van meer dan vijf miljoen euro verandert dat niet. Als Milik vertrekt, dan is de komst van Klaas-Jan Huntelaar nog steeds een noodzaak.
VI

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Mateo Casierra

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » vr jun 17, 2016 6:39 am

Lionel schreef:Een aka tegen Hyppia
Iemand heeft die hier nog een tijdje als avatar gehad, wie was dat ook al weer?

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Mateo Casierra

Bericht door Sandro » vr jun 17, 2016 7:04 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
Lionel schreef:Een aka tegen Hyppia
Iemand heeft die hier nog een tijdje als avatar gehad, wie was dat ook al weer?
Daar gaf ik eerder al antwoord op: Daily Blind. Of is dat em niet ofzo? :confused.gif:
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Chris
Berichten: 1284
Lid geworden op: ma mar 08, 2004 10:06 pm
Locatie: Buitenpost

Re: Mateo Casierra

Bericht door Chris » vr jun 17, 2016 7:05 am

Sandro_Calaaabro schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
Lionel schreef:Een aka tegen Hyppia
Iemand heeft die hier nog een tijdje als avatar gehad, wie was dat ook al weer?
Daar gaf ik eerder al antwoord op: Daily Blind. Of is dat em niet ofzo? :confused.gif:
Zlatan Son of God was dat. Was ook Zlatan die de aka deed.
Chris a.k.a Giiser

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Mateo Casierra

Bericht door Sandro » vr jun 17, 2016 7:59 am

Bij de ene speler zie je in een heel compilatiefilmpje niet veel bijzonders, bij de andere zegt een aantal avatars al genoeg :biggrin.gif:
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Mateo Casierra

Bericht door InnerHarbour » vr jun 17, 2016 12:39 pm

YNWA

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10237
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Mateo Casierra

Bericht door WP_Legend » vr jun 17, 2016 1:14 pm

oke mag naar de Ajax spelers topic... volgens Ajax.nl ook rond!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Mateo Casierra

Bericht door peter » vr jun 17, 2016 1:31 pm

Cassierra kijkt ogen uit in ArenA

In aanloop naar het uitverkochte concert van Rihanna in de Amsterdam ArenA kreeg Mateo Cassierra (19) alvast een rondleiding door zijn nieuwe thuisbasis. De directeuren Edwin van der Sar en Marc Overmars gaven hem na het ondertekenen van zijn vijfjarige contract een tour door de catacomben van de ArenA.

Luis Suarez, Dennis Bergkamp, Clarence Seedorf en Zlatan Ibrahimovic. Hij kwam ze allemaal tegen tijdens zijn rondgang door het kleedkamergebied. Deze grootheden zijn stuk voor stuk vereeuwigd aan de muren van de ArenA. Met veel plezier nam Cassierra even later plaatst in de kleedkamer, waar tot zijn eigen verbazing zijn nieuwe naam al boven een stoeltje was geplaatst.

Even later meldde de Colombiaan zich op de plek waar hij in de toekomst veel goals hoopt te maken. Het gras bleef verborgen onder de platen voor het aanstaande concert. De stap van het grootste stadion van Colombia (van zijn club Deportivo Cali) naar de grootste voetbaltempel van Nederland maakte desondanks veel indruk op hem.

Ajax.nl

Afbeelding

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Mateo Cassierra

Bericht door peter » vr jun 17, 2016 1:42 pm

Ajax.nl weet alleen nog niet precies hoe hij heet. :biggrin.gif:

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Mateo Cassierra

Bericht door beelzebub » vr jun 17, 2016 1:45 pm

Hmmz. Hij is in ieder geval gewend om in een betonnen bak in the middle of nowhere met 53.000 plaatsen te spelen. En daar kunnen ze nog uitbreiden achter de tribunes zie ik..

Afbeelding
Afbeelding
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10237
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Mateo Cassierra

Bericht door WP_Legend » ma jun 27, 2016 11:57 am

https://youtu.be/yKEW_AY69Ko

een uitgebreider filmpje...

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9345
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Mateo Cassierra

Bericht door Dubbel » do jul 07, 2016 5:55 pm

Komst Cassierra laat op zich wachten, spits hoopt vrijdag laatste stempels te krijgen

7 juli 2016 -

De komst van Mateo Cassierra is opnieuw uitgesteld. De spits hoopt nu vrijdag zijn laatste stempels te krijgen voor zijn werkvergunning bij de Nederlandse ambassade in Colombia, zo liet hij afgelopen nacht weten bij ESPN. Hij kan dan nog dezelfde dag een vlucht nemen richting Europa.
Ajax Netwerk
Het is de vraag of hij dan nog naar Oostenrijk komt, aangezien Ajax zondag terugkeert naar Amsterdam.
Stempels? Zouden ze niet zegeltjes bedoelen?

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Mateo Cassierra

Bericht door Demosthenes » do jul 07, 2016 7:52 pm

Stempels? Zouden ze niet zegeltjes bedoelen?
Dollars, denk ik. De corruptie in Columbia lijkt mij erg groot en hij heeft geld :smile-ajax.gif:
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Mateo Cassierra

Bericht door Cruijff » wo jul 20, 2016 12:47 pm

Nerds die anno 2016 nog steeds het spelletje FIFA spelen :ajaxsmiley.gif: hebben ontdekt dat in FIFA die Cassierra fysiek sterk is én makkelijk scoort. :ajaxsmiley.gif:

https://www.youtube.com/watch?v=OLRhQr8TE7w

De eerste 40 seconden zou ik even over slaan vanwege een stemmetje dat klinkt alsof er door één of andere Limburgs wijf gekletst wordt :smallgrin.gif: maar ik vermoed dat het een Limburgs jongetje is die Bayern München oprolt. :smile-ajax.gif:

Plaats reactie