Mateo Cassierra

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Mateo Cassierra

Bericht door Ajaciedjuh » do jun 02, 2016 4:30 am

Telesport
Ajax biedt 4,5 miljoen op spits Casierra

AMSTERDAM
door Mike Verweij


Ajax waagt een serieuze poging om de begeerde Colombiaanse spits Mateo Casierra (19) in te lijven. De Amsterdammers brachten via een tussenpersoon bij zijn club Deportivo Cali al een bod van ongeveer 4,5 miljoen euro uit op de spits, bevestigen meerdere bronnen binnen Ajax.

Casierra, die volgens Colombiaanse media meerdere keren live is bekeken door de Ajax-scouting, wordt in Zuid-Amerika als een groot talent gezien. In het uitduel met het Argentijnse Boca Juniors in de Copa Libertadores scoorde het 1,87 meter lange aanspeelpunt twee keer. De speler van Colombia onder 20 jaar is bij een eventueel vertrek van Arek Milik echter nog niet de beoogde directe vervanger van de Pool. Met de transfersom van Milik gaat Ajax ook de markt op. Klaas-Jan Huntelaar staat nog steeds bovenaan het verlanglijstje.

Ajax heeft daarnaast Davinson Sanchez op de radar. De 19-jarige verdediger van Atletico Nacional wordt door de scouting als ’interessant’ bestempeld. Sanchez leek voor 2,9 miljoen euro op weg naar FC Barcelona, maar bedankte toen bleek dat hij in Barça B moest starten. Daarvan zou Ajax nu willen profiteren.

Marcel Keizer (47) is een voorname kandidaat om Jaap Stam op te volgen als trainer van Jong Ajax. De coach stapte halverwege het seizoen over van Emmen naar Cambuur, maar slaagde er niet in de Friese club te behoeden voor degradatie naar de Jupiler League. Keizer doorliep de jeugdopleiding van Ajax en kwam tot vier duels in Ajax 1. In Leeuwarden staat hij tot medio 2018 onder contract.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10238
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door WP_Legend » do jun 02, 2016 5:28 am

als ik wat Videos van die spits bekijk word ik niet bepaald vrolijk, heeft nog een slechtere eerste aanname dan Sanogo!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door brigade zuid » vr jun 03, 2016 3:04 pm

Zullen ze die Colombiaan zien als een spits die gelijk inzetbaar is voor Ajax 1 of meer voor de langere termijn? In het laatste geval hebben we Dolberg toch al?

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10238
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door WP_Legend » ma jun 13, 2016 1:23 am

Volgens de Telegraaf is Cassiera rond. Iemand enig idee wat voor spits het is? Wat ik op YouTube zag was het een mindere variant van Sanogo.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Ajaciedjuh » ma jun 13, 2016 5:10 am

Telesport
Ajax troeft topclubs af met komst Casierra
Overeenstemming met talentvolle Colombiaanse spits over verbintenis van 5 jaar


AMSTERDAM
Ajax lijkt zijn eerste slag op de transfermarkt te hebben geslagen. De Amsterdammers bereikten met de Colombiaanse spits Mateo Casierra (19) overeenstemming over een contract van vijf seizoenen. Volgens zijn huidige club Deportivo Cali is een akkoord met Ajax over de transfersom van naar verluidt 5,5 miljoen euro aanstaande.

door Mike Verweij

Als Ajax de transfer daadwerkelijk doordrukt en het papierwerk in orde is gemaakt, komt er een einde aan een maandenlange geheime operatie, waarbij Ajax een aantal Europese topclubs moest zien af te troeven. De Amsterdammers hadden Casierra al geruime tijd op de radar en lieten hem door meerdere scouts, inclusief hoofdscout Henk Veldmate, bekijken. De spits zou door de scouting als een pareltje worden omschreven en past in het profiel dat de nieuwe trainer Peter Bosz van een spits heeft.

Nadat Casierra – in 24 wedstrijden in de Colombiaanse competitie goed voor acht doelpunten – in de Copa Libertadores op bezoek bij Boca Junior twee keer scoorde, maakten meer clubs hun interesse concreet. Een voordeel voor de Ajax-directie was het daarbij dat de fysiek sterke en snelle spits nog geen A-international is en de kapitaalkrachtige Engelse Premierclubs hem zodoende alleen voor op termijn kunnen inlijven. In Groot-Brittannië komt Casierra nog niet in aanmerking voor een werkvergunning.

Door de beperkingen in Engeland en dankzij het maandenlange Amsterdamse voorwerk is zijn zaakwaarnemer Helmut Mennin echter vastberaden hem naar Ajax te brengen. Hij ziet in de eredivisie – en niet in de Primera Division, Serie A of Bundesliga – de ideale volgende stap voor de Colombiaanse jeugdinternational. Desondanks was het voor de Ajax-directie nog een hele klus om de deal af te ronden, omdat Deportivo Cali zijn oogappeltje niet kwijt wilde en eerst de 22-jarige vaste spits Harold Preciado wilde verkopen. Uiteindelijk lijken de Colombianen overstag te gaan.
Toch nog een slag om de arm als je tekst hieronder leest mbt Huntelaar. Zijn statistieken (goals) zijn matig. Wat me wel aanspreekt is dat hij snelheid heeft. Ik ben benieuwd. Zullen toch wel behoorlijk overtuigd zijn om 5,5 miljoen neer te tikken voor een talent.
Laatst gewijzigd door Ajaciedjuh op ma jun 13, 2016 5:49 am, 2 keer totaal gewijzigd.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2130
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Cluijffert » ma jun 13, 2016 6:07 am

Ajax en zuid Amerikaanse pareltjes... ai ai ai..
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Mano
Berichten: 15120
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Mano » ma jun 13, 2016 7:03 am

19 jaar als hij maar niet blijft steken in het tweede.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11397
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Toppie » ma jun 13, 2016 7:53 am

Kanonnen :blush.gif: :excited.gif:

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Ajaciedjuh » ma jun 13, 2016 8:17 am

Zullen we eerst eens afwachten of het doorgaat en hoe hij presteert!? Dit is duidelijke de 2e spits achter Milik of de aankoop als Milik weggaat.

Benieuwd naar de 2e aankoop (aanvaller): een buitenspeler.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Duke » ma jun 13, 2016 8:22 am

WP_LeGeNd schreef:Volgens de Telegraaf is Cassiera rond. Iemand enig idee wat voor spits het is? Wat ik op YouTube zag was het een mindere variant van Sanogo.
Hij wordt inderdaad gezien als de opvolger van Sanogo.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

wimpey
Berichten: 51683
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door wimpey » ma jun 13, 2016 8:35 am

Als Ajax de transfer daadwerkelijk doordrukt en het papierwerk in orde is gemaakt, komt er een einde aan een maandenlange geheime operatie, waarbij Ajax een aantal Europese topclubs moest zien af te troeven.
Zoals? Tom Tomsk, Darmstadt, Otelul Galati?

Mano
Berichten: 15120
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Mano » ma jun 13, 2016 8:35 am

Aangezien Bosz komt, zou ik zeggen: de jongere/mindere versie van Traore
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door peter » ma jun 13, 2016 8:48 am

wimpey schreef:
Als Ajax de transfer daadwerkelijk doordrukt en het papierwerk in orde is gemaakt, komt er een einde aan een maandenlange geheime operatie, waarbij Ajax een aantal Europese topclubs moest zien af te troeven.
Zoals? Tom Tomsk, Darmstadt, Otelul Galati?
Telegraaf retoriek haha.

Overigens vind ik het wel een interessante ontwikkeling, hoor. 5.5 miljoen voor een aanvaller van 19 jaar uit Colombia is voor Ajax-begrippen een grote verrassing/stap. In ieder geval ben ik erg benieuwd of de scouting goed werk heeft geleverd (er van uitgaande dat 'ie gescout is).
Verwacht ook eigenlijk dat het hier niet bij zal blijven.

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door beelzebub » ma jun 13, 2016 8:50 am

Hmmz. Is dit de eerste vrucht van de hernieuwde Zuid-Amerikaanse scouting?

Van de andere kant, het kan nooit slechter zijn dan die halfbakken Deense tour van de laatste jaren op Erikssen na.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Mr. Ajax » ma jun 13, 2016 10:18 am

Is wel een smak geld voor een talentje van 19 met zijn stats. Nou ben ik wel van mening dat we moeten investeren willen we kwaliteit in huis halen die ons vooruit helpt, maar dan heb ik vooral iets 'rijpere' spelers in gedachten...

Ik blijf positief totdat ik reden krijg dat niet eer te zijn! :ajaxsmiley.gif:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Mateo Casierra

Bericht door Andriy Demchenko » ma jun 13, 2016 10:30 am

Ja werd wel tijd voor een nieuw topic nu de interesse zo serieus is.

Afbeelding

Lengte: 1m86
Positie: centrumspits
Nationaliteit: Colombiaans (geen tweede nationaliteit)
Geboortedatum: 13 april 1997
Voorkeursbeen: rechts
Club: Deportivo Cali
Jeugdinternational: geen interlands
Eerste maal bij wedstrijdselectie 1 februari 2015
Debuut profvoetbal: 29 maart 2015, invalbeurt 4 minuten
Eerste basisplaats 27 april 2015
Eerste goal 11 mei 2015, tegen Once Caldas (die middag maakte hij er twee)
Totaal aantal goals Colombiaanse competitie
: seizoen 2014/2015 Liga Aguila I: 2 maal in 4 wedstrijden/geen assists Liga; Aguila II: 15 wedstrijden 5 goals/2assists
seizoen 2016Liga Aguila I:3 goals in 19 wedstrijden
Status club: Dit seizoen vrijwel onbetwiste basisspeler
Copa Libertadores: 6 wedstrijden 2 goals/1 assist
Casierra begin juni over Ajax; Ik heb gelezen dat het een grote club is en dat er grote spelers als Zlatan Ibrahimovic en Luis Suarez hebben gespeeld, maar het is nu nog slechts een gerucht."
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Lionel
Berichten: 47048
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Mateo Casierra

Bericht door Lionel » ma jun 13, 2016 10:37 am

Ik was enthousiast totdat ik Sanogo in 1 zin las met deze dude...
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Duke » ma jun 13, 2016 10:38 am

Peter schreef:
wimpey schreef:
Als Ajax de transfer daadwerkelijk doordrukt en het papierwerk in orde is gemaakt, komt er een einde aan een maandenlange geheime operatie, waarbij Ajax een aantal Europese topclubs moest zien af te troeven.
Zoals? Tom Tomsk, Darmstadt, Otelul Galati?
Telegraaf retoriek haha.

Overigens vind ik het wel een interessante ontwikkeling, hoor. 5.5 miljoen voor een aanvaller van 19 jaar uit Colombia is voor Ajax-begrippen een grote verrassing/stap. In ieder geval ben ik erg benieuwd of de scouting goed werk heeft geleverd (er van uitgaande dat 'ie gescout is).
Verwacht ook eigenlijk dat het hier niet bij zal blijven.
Ik mag aannemen dat de scouting (Henk Veldmate) hier wel iets van vindt.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Chris
Berichten: 1284
Lid geworden op: ma mar 08, 2004 10:06 pm
Locatie: Buitenpost

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Chris » ma jun 13, 2016 10:40 am

Duke schreef:
Ik mag aannemen dat de scouting (Henk Veldmate) hier wel iets van vindt.
Dit staat in het artikel van Mike Verweij:
Als Ajax de transfer daadwerkelijk doordrukt en het papierwerk in orde is gemaakt, komt er een einde aan een maandenlange geheime operatie, waarbij Ajax een aantal Europese topclubs moest zien af te troeven. De Amsterdammers hadden Casierra al geruime tijd op de radar en lieten hem door meerdere scouts, inclusief hoofdscout Henk Veldmate, bekijken. De spits zou door de scouting als een pareltje worden omschreven en past in het profiel dat de nieuwe trainer Peter Bosz van een spits heeft.
Chris a.k.a Giiser

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Mateo Casierra

Bericht door Andriy Demchenko » ma jun 13, 2016 10:45 am

Goed wat valt op over deze Cassierra op het eerste gezicht: het is een grote onbekende. Niet alleen voor ons Ajacieden maar ook in zijn algemeenheid. Hij is nu bezig aan zijn tweede echte seizoen op het hoogste niveau en heeft verder geen (jeugd)interlands op zijn naam staan.

Hij valt me op door zijn sprongkracht en fysieke kracht in de lucht. Ik krijg daarbij het idee dat Ajax een beetje een Luuk De Jong idee heeft, een spits die fysiek voorin meer aanwezig is en daardoor als aanspeelpunt beter te bereiken is door de licht dan Milik. Milik is wel lang maar voorin lang niet zo aanwezig en sterk in de duels.

Goals tegen Boca;
https://www.youtube.com/watch?v=NmgoGanIwQk
Goal in de competitie;
https://www.youtube.com/watch?v=6BVwsqJNij8

Al zijn goals; https://www.youtube.com/watch?v=_CAn1EgAqvE
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

wimpey
Berichten: 51683
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Mateo Casierra

Bericht door wimpey » ma jun 13, 2016 10:48 am

De spits zou door de scouting als een pareltje worden omschreven
:excited.gif: Wat een humbug schrijft die Verweij.

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10238
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Mateo Casierra

Bericht door WP_Legend » ma jun 13, 2016 10:50 am

Tja hij is 6 maanden ouder dan Dolberg en 6 maanden jonger dan Zivkovic... Wat zal er met die 2 gebeuren?

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Mateo Casierra

Bericht door Andriy Demchenko » ma jun 13, 2016 10:57 am

wimpey schreef:
De spits zou door de scouting als een pareltje worden omschreven
:excited.gif: Wat een humbug schrijft die Verweij.
Das ook allemaal niet zo boeiend. Het lijkt me dat hij allemaal niet zo technisch is en een beetje een laatbloeier. Ik ga ervan uit dat Ajax Milik verkoopt en Huntelaar nog haalt. Het is lang geleden dat we nog echt twee volwaardige spitsen gehad hebben. Mido-Zlatan, Pantelic-Suarez, en met enige fantasie De Jong-Bulykin. Verder waren reservespitsen toch vaak pet zelfs als ze wat gekost hadden, zoals Sonck, Urzaiz, Sanogo en noem maar alle andere meuk. Waar we ons maar aan vast moeten houden is dat destijds hetzelfde gold voor Luis Suarez, die was in zijn debuutjaren in Uruguay ook nog niet razend bekend.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Mateo Casierra

Bericht door Andriy Demchenko » ma jun 13, 2016 10:59 am

WP_LeGeNd schreef:Tja hij is 6 maanden ouder dan Dolberg en 6 maanden jonger dan Zivkovic... Wat zal er met die 2 gebeuren?
Zivkovic hebben ze intern bij Ajax al redelijk afgeschreven gezien zijn mentaliteit, dat wordt verhuren/ verkopen deze zomer. Dolberg en Casierra zullen het eerste deel van het seizoen wel in Jong Ajax ervaring op gaan doen.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Mateo Casierra

Bericht door InnerHarbour » ma jun 13, 2016 10:59 am

Komt Zivkovic dan nog in de plannen van Ajax voor, die bewijst toch dat hij niet goed genoeg is. Ik vergeet nooit dat ik een keer op uitnodiging in de BC van Ado was en die spelden tegen Groningen vlak nadat het met Ajax rond was gekomen, het enige wat mij die avond aan hem opviel was zijn gebrek aan handelingssnelheid, zou die inmiddels al veel beter zijn?
YNWA

Plaats reactie